obliżenie o 3-4 cm w audi a6 c7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wiem, że masz 1BA . Twoja A6 jest w kolorze czarnym i została wyprodukowana 17.07.2014 Z tego co odczytałem, to z przodu masz klasę wagową 0JJ, a z tyłu 0YM. Przy przejściu na inne zawieszenie klasy wagowe też się zmieniają. Według ETKI powinieneś mieć klasę wagową 0JJ » 0JG / 0JH oraz 0YM » 0YK / 0YL. Oznaczyłem kolorami przód i tył. Jeśli chodzi o twoje bieżące spreżyny, to masz założone dobre, czyli od 1BA.
Musiałbyś kupić taki zestaw sprężyn dla 1BE (0JG + 0YK):
- przód: 8K0 411 105 EC (1 pasek fioletowy, 2 paski pomarańczowe),
- tył: 8K0 511 115 HB (1 pasek zielony, 1 pasek szary, 1 pasek niebieski).
Lub trochę niżej niż teraz, ale minimalnie wyżej niż wcześniejsze zestawienie (0JH + 0YL):
- przód: 8K0 411 105 ED (1 pasek fioletowy, 3 paski pomarańczowe),
- tył: 8K0 511 115 HC (1 pasek zielony, 1 pasek szary, 2 paski niebieskie).
W ASO każda z tych sprężyn kosztuje ok. 440 zł za sztukę. Jeśli auto dobrze siądzie, to należałoby wymienić też amortyzatory, ponieważ nie będą one pracować na 100%, bo nadwozie będzie niżej. Auto będzie sztywniejsze, ale amorki będą dziwnie bujać autem. Osobiście spróbowałbym pierwszego zestawu .
Musiałbyś kupić taki zestaw sprężyn dla 1BE (0JG + 0YK):
- przód: 8K0 411 105 EC (1 pasek fioletowy, 2 paski pomarańczowe),
- tył: 8K0 511 115 HB (1 pasek zielony, 1 pasek szary, 1 pasek niebieski).
Lub trochę niżej niż teraz, ale minimalnie wyżej niż wcześniejsze zestawienie (0JH + 0YL):
- przód: 8K0 411 105 ED (1 pasek fioletowy, 3 paski pomarańczowe),
- tył: 8K0 511 115 HC (1 pasek zielony, 1 pasek szary, 2 paski niebieskie).
W ASO każda z tych sprężyn kosztuje ok. 440 zł za sztukę. Jeśli auto dobrze siądzie, to należałoby wymienić też amortyzatory, ponieważ nie będą one pracować na 100%, bo nadwozie będzie niżej. Auto będzie sztywniejsze, ale amorki będą dziwnie bujać autem. Osobiście spróbowałbym pierwszego zestawu .
bardzo rzeczowa odpowiedz, dziękuję nie wiem czy specyfikacje producenta zawieraja informację o wysokości tych sprężyn ale rozumiem, że auto będzie wtedy stało na akceptowalnym poziomie 440zl/szt to sporo dlatego postaram sie szukac na rynku wtórnym choc już probowałem i nie jest to łatwe
[ Dodano: 2017-11-14, 16:12 ]
a co myslisz o rozwiazaniu na sprezynach w zamiennikach ? wrzuciłem numer czesci w sklepach mają np lesjofors (podobno poczciwa marka) za 152zl lub sachs 269 zł i tutaj nawet podaja jej wysokość 286mm np dla sprężyny przód 8K0 411 105 EC
[ Dodano: 2017-11-14, 16:12 ]
a co myslisz o rozwiazaniu na sprezynach w zamiennikach ? wrzuciłem numer czesci w sklepach mają np lesjofors (podobno poczciwa marka) za 152zl lub sachs 269 zł i tutaj nawet podaja jej wysokość 286mm np dla sprężyny przód 8K0 411 105 EC
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Są to numery sprężyn z zawieszenia sportowego z innej A6 o takiej samej konfiguracji jak Twoja, więc auto na 99% odpowiednio siądzie. Jeśli chodzi o zamienniki, to nie ma nic przeciwko, ale ważne aby było to coś markowego, np. Sachs, KYB czy Bilstein. Wysokość sprężyn nie jest głównym wyznacznikiem, ponieważ wszystko zależy od jej twardości.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 147
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 15:09
- Lokalizacja: Sieraków Śląski
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Zejdzie ok. 2 cm i amortyzatory mogą trochę szybciej się skończyć, bo nie będą pracować w normalnym położeniu ze względu na krótszy skok z racji niższej sprężyny. Dodatkowo zawieszenie 1BE ma sztywniejsze amortyzatory.
Podczas zmiany z 1BA na 1BE trzeba obniżyć klasy wagowe, bo inaczej nie siądzie auto. Ogólnie trzeba dopasować zawias pod konkretne auto, tak jakby było takie fabryczne.
W razie czego służę pomocą .
Podczas zmiany z 1BA na 1BE trzeba obniżyć klasy wagowe, bo inaczej nie siądzie auto. Ogólnie trzeba dopasować zawias pod konkretne auto, tak jakby było takie fabryczne.
W razie czego służę pomocą .
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga