Sprezyny tyl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Sprezyny tyl
przód: 4F0411105CC
tył: 4F0511115BD
tył: 4F0511115BD
Re: Sprezyny tyl
Dziękuję Mateusz, poproszę jeszcze odpowiedz na pytanie jakie Ty byś zaproponował
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Sprezyny tyl
Sachs, Lesjofors, Bilstein, Kilen, Monroe itp. Muszą jedynie odpowiadać tylko tym numerom, bo literki na końcu mają duże znaczenie, ponieważ określają klasy wagowe.
- Enduro78
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 04 lis 2019, 13:35
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Sprezyny tyl
Cześć!
U mnie też strzeliła tylna. Na postoju!
Widzę, że nie taka prosta sprawa z prawidłowym doborem springów...
Kolego Mateuszu, pomożesz w potrzebie?
VIN WAUZZZ4F7BN035024
Oznaczenie z wlepy:
0YK = Weight range 10 installation control only no requirement forecast
1BA = Standard suspension/shock absorption
Mogę od razu poprosić o numery przednich sprężyn i propozycję zamienników np z Sachs?
A już szczytem szczęścia byłaby odpowiedź z numerami amortyzatorów przód/tył
Skłaniam się ku wymianie całego kompletu.
1,2,3, próba popisu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Sprezyny tyl
Co wy wozicie, że sprężyny strzelają i to na postoju . Jeśli chcesz zachować obecny komfort, to zalecałbym pójście w oryginalne amorki, bo miałem zamienniki Sachsa i wyleciały z hukiem na śmietnik. Też mam 1BA i różnica była spora. Auto po zmianie na Sachsa stało się twardsze i mniej komfortowe.
Jeśli chcesz, to dobiorę wszystko od Sachsa .
Jeśli chcesz, to dobiorę wszystko od Sachsa .
- Enduro78
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 04 lis 2019, 13:35
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Sprezyny tyl
Pusty bagaznikmat1324 pisze: ↑21 mar 2022, 20:15Co wy wozicie, że sprężyny strzelają i to na postoju . Jeśli chcesz zachować obecny komfort, to zalecałbym pójście w oryginalne amorki, bo miałem zamienniki Sachsa i wyleciały z hukiem na śmietnik. Też mam 1BA i różnica była spora. Auto po zmianie na Sachsa stało się twardsze i mniej komfortowe.
Jeśli chcesz, to dobiorę wszystko od Sachsa .
Pewnie latka robią swoje.
Tak. Chcę zostać przy obecnym komforcie.
Fakt, jakby stał nieco niżej to wygladałby o wiele lepiej, ale i tak już teraz zdarza mi się obetrzeć zderzakiem na parkingu.
Jeżeli amory Sachsa są jak piszesz, to nie. Lepiej oryginały.
Sprężyny to sam nie wiem. Jeżeli oryginały też najlepsze, to nie ma co oszczędzać.
1,2,3, próba popisu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Sprezyny tyl
Jeśli trzesz zderzakiem na parkingu, to albo sprężyny są już mocno "dobite", albo ktoś próbował obniżyć auto . Poniżej zestawienie całości 1BA.
PRZÓD:
- sprężyna: 4F0411105BK -> SACHS 993 162
- amortyzator: 4F0413031BQ - SACHS 312 638
- osłona + odbój: 4D0412137C + 4F0412131G -> SACHS 900 075
- poduszka: 4F0412377D -> SACHS 802 376
TYŁ:
- sprężyna: 4F0511115BT -> SACHS 994 406
- amortyzator: 4F0513032AE -> SACHS 312 640
- osłona + odbój: 8E0512137E + 4F0512131 -> SACHS 900 082
- górne mocowanie: 4F0513353D -> SACHS 802 327
Jeśli chcesz, to możesz dać klasę wagową niżej albo nawet dwie (ok. 1 cm w dół od fabryki) i wtedy auto nie będzie aż tak wysoko stało. Jeśli teraz Ci nieco siało, to po założeniu tego co być powinno i tak się podniesie, bo wróci do nominału. Przykładowo dla przodu: SACHS 993 161 (klasa niżej) lub SACHS 993 160 (dwie klasy wagowe niżej). Dla tyłu jest analogicznie. Od razu uprzedzam, że nie zawsze tak to działa, bo zamienników nie ma do wszystkich sprężyn, więc nagle obniżenie numeru zamiennika skutkuje wskoczeniem w całkowicie inną sprężynę od odmiennego nawet modelu.
Możliwe, że jestem zbyt wyczulony i od razu zauważyłem inną pracę zawieszenia. Pamiętam swoją A6, jak sprowadzałem ją z Niemiec i dlatego miałem punkt odniesienia, jak powinno pracować zawieszenie. Jeśli masz teraz wybite zawieszenie (amorki), to zamiennik będzie idealny. Ostatnio czułem, że auto inaczej zachowuje się na zakrętach i co... brakowało z przodu po 0,2 bara.
PRZÓD:
- sprężyna: 4F0411105BK -> SACHS 993 162
- amortyzator: 4F0413031BQ - SACHS 312 638
- osłona + odbój: 4D0412137C + 4F0412131G -> SACHS 900 075
- poduszka: 4F0412377D -> SACHS 802 376
TYŁ:
- sprężyna: 4F0511115BT -> SACHS 994 406
- amortyzator: 4F0513032AE -> SACHS 312 640
- osłona + odbój: 8E0512137E + 4F0512131 -> SACHS 900 082
- górne mocowanie: 4F0513353D -> SACHS 802 327
Jeśli chcesz, to możesz dać klasę wagową niżej albo nawet dwie (ok. 1 cm w dół od fabryki) i wtedy auto nie będzie aż tak wysoko stało. Jeśli teraz Ci nieco siało, to po założeniu tego co być powinno i tak się podniesie, bo wróci do nominału. Przykładowo dla przodu: SACHS 993 161 (klasa niżej) lub SACHS 993 160 (dwie klasy wagowe niżej). Dla tyłu jest analogicznie. Od razu uprzedzam, że nie zawsze tak to działa, bo zamienników nie ma do wszystkich sprężyn, więc nagle obniżenie numeru zamiennika skutkuje wskoczeniem w całkowicie inną sprężynę od odmiennego nawet modelu.
Możliwe, że jestem zbyt wyczulony i od razu zauważyłem inną pracę zawieszenia. Pamiętam swoją A6, jak sprowadzałem ją z Niemiec i dlatego miałem punkt odniesienia, jak powinno pracować zawieszenie. Jeśli masz teraz wybite zawieszenie (amorki), to zamiennik będzie idealny. Ostatnio czułem, że auto inaczej zachowuje się na zakrętach i co... brakowało z przodu po 0,2 bara.
- Enduro78
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 04 lis 2019, 13:35
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Sprezyny tyl
Auto stoi wysoko. Nawet trochę za wysoko, jeżeli bierzemy od uwage względy estetyczne
Zdarzy się przytrzeć zderzakiem, bo takie mamy bydlaki pomontowane w mieście...
Wielkie dzięki za numery!
Co do ogólnego stanu zawieszenia, to wszystko poza tą sprężyną jest OK.
Przechodzi każde badane bez zająknięcia a trzeba mieć na uwadze, że od nowości nic nie było tam robione.
Fakt, całe swoje życie spędził na równych drogach i autostradach. Pewnie to miało duży wpływ na aktuany stan zawiechy.
Jeżeli udaloby się zachować komfort a przy okazji obniżyć budę o 1 cm, to poszedłbym w to
Edit:
Popatrzyłem na szybko i oryginałów to raczej nie znajdę.
Jaką firmę generalnie byście polecili jeżeli chodzi o sprężyny i jaką w przypadku amortyzatorów?
Sachs, Kayaba, Monroe, Lesjofors?
1,2,3, próba popisu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Sprezyny tyl
Bierz wszystko Sachsa . Możesz spróbować dwie klasy wagowe niżej, to powinno usiąść 10 mm.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 lip 2020, 11:14
- Imię: Karol
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wiśniowa Góra
Re: Sprezyny tyl
Panowie, to w drugą stronę - podwyższenie. Zawieszenie 1BA w 2.0TFSI Avant, mam pod podłogą bagażnika butlę LPG, dużą, 60 litrów. Odkąd mam ten gaz auto trochę siedzi na dupie, a po załadowaniu bagaży jeszcze bardziej. Chciałbym sprawić sobie bagażnik rowerowy na hak - dojdzie jeszcze do 80kg i pewnie dociążenie tyłu poza obrysem auta już w ogóle zadziała jak dźwignia.
Sprężyn nie wymieniałem, więc pewnie sama wymiana na nowe dedykowane pomoże, ale czy są jakieś trochę dłuższe lub/i mocniejsze? Takie żeby skompensowały stały dodatkowy ciężar butli i dały trochę marginesu na dociążenie tyłu bagażnikiem z rowerami?
SACHS 994 406 zrobi robotę?
Bo widzę że są jeszcze 994 407 które też są do C6 w cięższych odmianach, ale jeszcze z wyposażeniem do holowania przyczep - czyli teoretycznie jeszcze lepiej.. Tylko żebym jeżdżąc na pusto nie musiał wozić w bagażniku dwóch worków cementu
Na wlepce widzę 0YJ.
Bardzo proszę o podpowiedź.
Sprężyn nie wymieniałem, więc pewnie sama wymiana na nowe dedykowane pomoże, ale czy są jakieś trochę dłuższe lub/i mocniejsze? Takie żeby skompensowały stały dodatkowy ciężar butli i dały trochę marginesu na dociążenie tyłu bagażnikiem z rowerami?
SACHS 994 406 zrobi robotę?
Bo widzę że są jeszcze 994 407 które też są do C6 w cięższych odmianach, ale jeszcze z wyposażeniem do holowania przyczep - czyli teoretycznie jeszcze lepiej.. Tylko żebym jeżdżąc na pusto nie musiał wozić w bagażniku dwóch worków cementu
Na wlepce widzę 0YJ.
Bardzo proszę o podpowiedź.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Sprezyny tyl
Ile Ci siedzi ten tył? Koła są na równo z nadkolem?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 lip 2020, 11:14
- Imię: Karol
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wiśniowa Góra
Re: Sprezyny tyl
Zmierzyłem pusty, pół baku benzyny i prawie cały gazu: tył 4,3cm a przód równiutkie 6cm - także to widać gołym okiem. Tego żeby nadkole było na równi z kołem osiągnąć mi się nigdy nie udało, ale dociążania dobrze nie znosi. Bagażnik na hak mam w planach, ale wcześniej jestem umówiony na wymianę hamulców i chciałem za jednym zamachem załatwić obie rzeczy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Sprezyny tyl
W takim razie daj tylko plastikowe podkładki z zawieszenia na złe drogi. Komfort pozostanie ten sam, a tył pójdzie w górę. Koszt znikomy (ok. 28 zł za sztukę w ASO), więc warto spróbować. Numer tych podkładek to 8E0512145. Daje się po jednej nad górną gumę sprężyny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 lip 2020, 11:14
- Imię: Karol
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wiśniowa Góra
Re: Sprezyny tyl
Już po zabiegu, doszły podkładki dla zniwelowania stałego dociążenia butlą, ale też wymieniłem sprężyny na Sachs 994 405 (tamte miały nalatane 265k, więc już trochę podmęczone życiem, a poza zniwelowaniem wagi butli zależało mi też na poprawie odporności na załadunek, zresztą była okazja).
Teraz na pusto tył 7,2cm więc +2,9cm, przód dalej 6cm, widać różnicę, ale jeszcze nie jest tak wysoko żeby raziło - wygląda bardzo OK. Po założeniu na hak bagażnika i 4 rowerów, mimo tej 60l butli z gazem nadal jest spoko, nie zmierzyłem ale wygląda lepiej niż przed tym zabiegiem na pusto.
Poza tym troszkę inaczej się siedzi za kierownicą, to też czuć i jest lepiej, tył zrobił się trochę sztywniejszy, ale negatywnych efektów w czasie jazdy nie zauważyłem.
Mateusz, piękne dzięki za podpowiedź
Teraz na pusto tył 7,2cm więc +2,9cm, przód dalej 6cm, widać różnicę, ale jeszcze nie jest tak wysoko żeby raziło - wygląda bardzo OK. Po założeniu na hak bagażnika i 4 rowerów, mimo tej 60l butli z gazem nadal jest spoko, nie zmierzyłem ale wygląda lepiej niż przed tym zabiegiem na pusto.
Poza tym troszkę inaczej się siedzi za kierownicą, to też czuć i jest lepiej, tył zrobił się trochę sztywniejszy, ale negatywnych efektów w czasie jazdy nie zauważyłem.
Mateusz, piękne dzięki za podpowiedź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Sprezyny tyl
Najbardziej pomogły te podkładki, bo można to samo zrobić sprężyną o wyższej klasie wagowej, ale będzie twardo i cały czas wysoko . Teraz jest komfortowo, tył ugina się jak powinien, a nie szoruje po nadkolach przy obciążeniu.