Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Re: Audi A6 C6 wibracje

Post autor: mat695 » 02 sty 2020, 16:32

mrr pisze:Cześć,

U mnie wibracje wciąż występują. Czy ktoś może potwierdzić, że poradził sobie i wibracje po czasie nie wróciły ?

Marek
Przeczytaj co napisałem na poprzedniej stronie.

[ Dodano: 2020-01-02, 16:32 ]
mat1324 pisze:Na feldze max 30-50 gramów, ale liczę stronę wewnętrzną i zewnętrzną.
Dobrze, czyli dalej nie wiesz ile masz dokładnie na którym kole.

Jak ktoś jest zainteresowany rozwijaniem tematu i ma te drgania to niech poda ile ma odważników na kazdym kole bo jestem przekonany, że problem lezy właśnie tutaj.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mat695, łącznie zmieniany 1 raz.

Dawid80A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 15 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Nibylandia

Re: Audi A6 C6 wibracje

Post autor: Dawid80A6 » 05 sty 2020, 14:10

mat695 pisze: Jak ktoś jest zainteresowany rozwijaniem tematu i ma te drgania to niech poda ile ma odważników na kazdym kole bo jestem przekonany, że problem lezy właśnie tutaj.
To ciekawe jak to sie ma do tego że jesli auto jest na podnośniku to Masz jeden dwa dni ok brak wibracji
Koła sie prostują ????
Ja jestem przekonany na 100% ze to nie koła mam dwa komplety nowe opony premium felgi nowe wyważane kilka razy i nic
Problem tkwi moim zdaniem i tego bede się trzymał mechaniz różnicowy gniazdo mechanizmu oraz tylny most oraz ich mocowanie Wymieniłem most tuleje mostu gdzie przykrecany i jest o niebo lepiej tutaj kilka fotek jak wyglądają tuleje
Obrazek Obrazek Obrazek
W moscie nowy olej poduszka skrzyni nowa do tego poduszka silnika nowa teraz sa dwie nowe
oraz ta mała poducha z przodu gdzie chłodnice Gniazdo mechanizmu róznicowego jest na tyle wywalone że flansza lata i jak mamy do niej przykrecony przegub to śruby ktore wystają może z 5mm to zrobiły wyzłobienie rowek zdjecia w nastepnym poscie wrzuce

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 sty 2020, 16:47

Które są to tuleje? Te trzymające most od tyłu, bo na te wyglądają? Tak uszkodzone tuleje nie będą powodować drgań, a jedynie nie będą ich tak dobrze tłumić, ale nie tak, aby było to odczuwalne na całym aucie.

Dla mnie przyczyną jest przedni mechanizm różnicowy i tyle. Będę to robił na wiosnę, ale nie wiem czy kupować nowe części od ZFa, czy szukać używki, aby w 3 godziny zrobić od razu wszystko.

Dawid80A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 15 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Nibylandia

Post autor: Dawid80A6 » 05 sty 2020, 17:00

Tak dwie trzymia most od tyłu jedna z boku ta duża można chyba kupić też tuleje ja kupiłem całość Znalazłem gościa co mi to zrobi całe te gniazdo w skrzyni z gwarancją koszt 2 tys obok Poznania bo też chciałem kupić używany ten mechanizm cały z obudową bez luzu na flanszy są dostępne trzeba trochę poszukać i pytać

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 sty 2020, 17:04

Koło Poznania to znaczy gdzie? Mieszkam blisko Poznania, więc jak się uda, to również tam podjadę. Kiedy będziesz robił?

Dawid80A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 15 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Nibylandia

Post autor: Dawid80A6 » 05 sty 2020, 17:49

Koniec styczna lub luty tak wyglada u mnie ta obudowa z flansza

Obrazek Obrazek Obrazek

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 05 sty 2020, 18:27

Dużo jest roboty przy wymianie tych tulei trzymających tylny most ?

Dawid80A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 15 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Nibylandia

Post autor: Dawid80A6 » 05 sty 2020, 18:44

Dwie tuleje są w belce do tego przykrecana łapa z mostem i jedna z boku mostu na trzy śruby

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Re: Audi A6 C6 wibracje

Post autor: mat695 » 06 sty 2020, 11:34

To ciekawe jak to sie ma do tego że jesli auto jest na podnośniku to Masz jeden dwa dni ok brak wibracji
Koła sie prostują ????
Tego nie umiem jeszcze wyjaśnić ale również wykluczyłem koła na początku tego wątku (wliczając doważanie na aucie) do momentu zalożenia innych zimowych. Od tej pory (2000km) auto idzie jak po sznurku. Przypadek?
Teoretycznie jednak może to świadczyć o czymś jeszcze. Częstotliwość drgań zgadza się z obrotami koła czyli być może trafiłem świetne opony wymagające stosunkowo niewiele odważników przez co mniejsze drgania przenoszone są na zawieszenie. Na tyle mniejsze, że przestało to być problemem chodź on tam ciągle jest. Stąd moje pytanie o dokładną ilość odważników u Was - na co odzewu brak.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mat695, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 sty 2020, 13:24

LP -> 30 g
PP -> 50 g
LT -> 40 g
PT -> 65 g

Ostatnia ma najwięcej, ale jest to ta, która ma największą wariację siły. Jednak udało się ją bez problemu wyważyć. Dodam, że najwięcej odważników na felgach przyklejonych jest od zewnętrznej strony.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 06 sty 2020, 13:52

Dzięki. Pozostali aktywni też niech się pofatygują, chcę sprawdzić korelację między tymi wagami a drganiami. Sporo też zbiorę z zagranicznego forum.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 sty 2020, 15:08

Jak widać nie mam dużo ciężarków (oprócz ostatniej felgi), a drgania i tak są. Cięzko było mi sprawdzić, ponieważ mam hamulce 347 mm oraz 17" felgi na zimę i jest bardzo mała odległość między zaciskiem a felgą.

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 06 sty 2020, 15:34

Czy wy naprawdę myślicie, że drgania zależą od zużytych tulei w zawieszeniu? :| Ludzie...

A z tym podnoszeniem zawieszenia na podnośniku może byc tak samo jak z wymianą amortyzatorów, amorki wtedy bardziej tłumią drgania z kół i na jakiś czas jest spokój, to samo jak podnosi się auto na podnośniku to wszystko się naciąga i później przez krótki czas lepiej tłumi wibracje...

Takie cykliczne wibracje to efekt obracających się elementów a nie tulei w zawieszeniu, jak ktoś nie ma co z kasą robić to niech sobie wymienia nawet całe zawieszenie <rotfl>

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 sty 2020, 16:17

Dla mnie przyczyną jest mechanizm różnicowy i tyle :). Podobne objawy mają w A4 i A8. Do A4 jest nawet gotowy zestaw naprawczy, na który składa się oryginalne łożysko, mocowanie oraz dwie podkładki kasujące luz.

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 06 sty 2020, 16:35

mat1324 z tym się zgodzę, ten temat może mieć wpływ na wibrację, luz przy obracającym się elemencie. Tylko teraz trzeba poczekać aż ktoś to ogarnie pierwszy ;)
Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga