Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 lis 2019, 22:33

Z tego co kojarzę, mechanizmu nie ruszałeś jeszcze?

michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 27 lis 2019, 07:11

Jestem po wyważeniu kół na Hunterze. Niestety 2 opony mają spore bicie ponad normę.
Panowie stwierdzili, że Bidgestone jest twardą oponą i z tym biciem wibracje gwarantowane :(

Jeden z nich też jeździ A6 C6 '09 i od zawsze na oponach Michelin. Twierdzi, że nawet na 19" nie odczuwa wibracji.
Ogólnie poopowiadal jak to bywa z tymi oponami, że nie każda sprawdzi się na każdym samochodzie.

Po pierwszych jazdach stwierdzam, że mimo tych opon to po tym wyważeniu jest duża różnica.
Dodam, że koła były wyważane ze 2 tygodnie temu na zwykłej wyważarce.

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 27 lis 2019, 09:49

Witam, a jakie masz siły wariacji? U mnie było 140N i niżej się nie dało zejść na jednej z nowych oponie Dunlop :( Kupiłem nową oponę która już miała 5N <radocha> a wadliwą odesłałem na reklamację, poszła na ekspertyzę i uznali mi to, oddadzą mi kasę ;)
Ogólnie wychodzi na to, że nasze autka są bardzo wrażliwe na koła...
Na tą chwilę mam takie wyniki:
Przód: 10N, 5N
Tył: 60N, 65N
Wibracji na razie po 2 tygodniach nie doświadczyłęm <okok>
Pozdrawiam
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

Dawid80A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 15 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Nibylandia

Post autor: Dawid80A6 » 27 lis 2019, 09:53

mat1324 pisze:Z tego co kojarzę, mechanizmu nie ruszałeś jeszcze?

Nie jeszcze nie doszłem do tego jak będę wymieniał to poleci całość to napewno co do jazdy jeżdżę po tym wszystkim tydzień na 90% to się polepszyło Druga sprawa człowiek jeżdżąc tym autem to czasem popada w paranoje bo jak ktoś jedzie obok to powie że wszystko gra idźe dostać schizy na temat auta Co do Hantera tych opon nie robiłem na tej maszynie letnie tak mam dwa komplety felg tak jak pisałem prędzej z jedną opona był problem jeżdżę na Michelin zima lato pojadę jeszcze z tymi do świętego spokoju Da się odczuć różnice komfortu jazdy na różnych nawierzchniach większość autostrady u mnie 5-6 tyś na miesiąc Aktualnie wymiana aku bo szwankuje rano długo kręci a potem choinka na liczniku itd itd to tak żeby nie było za nudno

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 lis 2019, 21:46

U mnie wariacja na trzech oponach była na poziomie 60N, a na czwartej 100N i nie szło zejść niżej. Dlatego poszła na prawy tył, bo wtedy najmniej czuć drgania. Też mam na zimę Dunlopy WinterSport 5.

[ Dodano: 2019-11-27, 21:46 ]
W sobotę chciałem ponownie ustawiać geometrię, ale musiałem ruszyć śruby od zbieżności przy tylnej osi. Niestety, ale stoją dęba <uoee> . Dlatego w przyszłym tygodniu będę zrzucał wózek, aby dobrać się do tych śrub.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 30 gru 2019, 20:18

Namieszam teraz.
Miesiąc temu założyłem Continentale zimowe R17. Przy wyważaniu zauważyłem, że założyli mniej odważników niż zawsze (koła się dobrze wyważyły). Odpowiednio w sumie na każde koło mam 45g, 35g, 25g, 20g. Od tej pory zero drgań, auto idzie jak po sznurku.
Zerknijcie ile macie ciężarków na każdym kole (wewnętrzna plus zewnętrzna strona felgi).

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 gru 2019, 21:16

Zawsze mam wyważane koła na Hunterze z testem drogowym i jak jest coś nie tak, to opona jest przesuwana względem felgi, aby ciężarków było jak najmniej ;p.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 31 gru 2019, 09:46

Hunter czy nie Hunter może nie mieć tu znaczenia bo chodzi o zawieszenie a nie sposób wyważenia a to że masz jak najmniej nie znaczy że masz mało. Ile masz niedowagi?

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 31 gru 2019, 13:00

mat1324 przy tych wariacjach co masz 3x60N i 100N to się nie dziwie, że czujesz drgania <rotfl> Może warto też w przyszłości na próbę zmienić miejsce wyważania kół <mysli>
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 31 gru 2019, 14:48

Im większe koła, tym trudniej usunąć wariacje sił. Po drugie nie są to już nowe opony zimowe i kombinowali na wszelkie sposoby, aby to zniwelować. Przesuwali oponę z 5 razy i było tylko gorzej. Najgorsza poszła na prawy tył. Hunter dopuszcza chyba do 90N.
Drgania u mnie pochodzą od luzu na mechanizmie różnicowym, a dokładnie na prawej flanszy. Ostatnio gadałem z innym gościem i miał to samo w A4 z 3.0 TDI i tipem.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 31 gru 2019, 15:54

Nie chce dyskusji o niutonach prowadzić bo to nie ma znaczenia a ilość ciężarków więc mat1324 jak masz po 60 czy więcej na każdym kole to Ci naprawa flanszy nie pomoże.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 31 gru 2019, 18:31

Jedno koło delikatnie przekracza dopuszczalną wariację, a reszta mieści się spokojnie w toleracji. Poza tym koła bez problemu wyważyły się na 0. Gdybym nie robił testu drogowego, to nawet nie wiedziałbym, że jedna przekracza. Jedna miała 90N, więc kombinowali, aby było mniej, ale zawsze było gorzej (tj. 100N, 110N itd.), więc wróciliśmy do tego co było na początku. Ogólnie uważają, że jak nie przekracza 100N, to wszystko jest w porządku, bo tego i tak nie czuć. Chyba, że koło nie chce się wyważyć, to wtedy czuć.

[ Dodano: 2019-12-31, 18:31 ]
Znalazłem informcję, że Audi dopuszcza siłę promieniową opony na poziomie 90N. Po drugie drgania mam takie same bez względu na koła, a mam dwa osobne komplety lato/zima.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 31 gru 2019, 18:32

Dobrze, to ile masz odważników?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 31 gru 2019, 19:33

Na feldze max 30-50 gramów, ale liczę stronę wewnętrzną i zewnętrzną.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2020, 13:25 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

mrr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 09 mar 2018, 22:50
Imię: Maro
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Audi A6 C6 wibracje

Post autor: mrr » 02 sty 2020, 12:00

Cześć,

U mnie wibracje wciąż występują. Czy ktoś może potwierdzić, że poradził sobie i wibracje po czasie nie wróciły ?

Marek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga