Drgania-wibracje na nadwoziu
Jestem po wyważeniu kół na Hunterze. Niestety 2 opony mają spore bicie ponad normę.
Panowie stwierdzili, że Bidgestone jest twardą oponą i z tym biciem wibracje gwarantowane
Jeden z nich też jeździ A6 C6 '09 i od zawsze na oponach Michelin. Twierdzi, że nawet na 19" nie odczuwa wibracji.
Ogólnie poopowiadal jak to bywa z tymi oponami, że nie każda sprawdzi się na każdym samochodzie.
Po pierwszych jazdach stwierdzam, że mimo tych opon to po tym wyważeniu jest duża różnica.
Dodam, że koła były wyważane ze 2 tygodnie temu na zwykłej wyważarce.
Panowie stwierdzili, że Bidgestone jest twardą oponą i z tym biciem wibracje gwarantowane
Jeden z nich też jeździ A6 C6 '09 i od zawsze na oponach Michelin. Twierdzi, że nawet na 19" nie odczuwa wibracji.
Ogólnie poopowiadal jak to bywa z tymi oponami, że nie każda sprawdzi się na każdym samochodzie.
Po pierwszych jazdach stwierdzam, że mimo tych opon to po tym wyważeniu jest duża różnica.
Dodam, że koła były wyważane ze 2 tygodnie temu na zwykłej wyważarce.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 457
- Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Solec Kujawski
Witam, a jakie masz siły wariacji? U mnie było 140N i niżej się nie dało zejść na jednej z nowych oponie Dunlop Kupiłem nową oponę która już miała 5N a wadliwą odesłałem na reklamację, poszła na ekspertyzę i uznali mi to, oddadzą mi kasę
Ogólnie wychodzi na to, że nasze autka są bardzo wrażliwe na koła...
Na tą chwilę mam takie wyniki:
Przód: 10N, 5N
Tył: 60N, 65N
Wibracji na razie po 2 tygodniach nie doświadczyłęm
Pozdrawiam
Ogólnie wychodzi na to, że nasze autka są bardzo wrażliwe na koła...
Na tą chwilę mam takie wyniki:
Przód: 10N, 5N
Tył: 60N, 65N
Wibracji na razie po 2 tygodniach nie doświadczyłęm
Pozdrawiam
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
mat1324 pisze:Z tego co kojarzę, mechanizmu nie ruszałeś jeszcze?
Nie jeszcze nie doszłem do tego jak będę wymieniał to poleci całość to napewno co do jazdy jeżdżę po tym wszystkim tydzień na 90% to się polepszyło Druga sprawa człowiek jeżdżąc tym autem to czasem popada w paranoje bo jak ktoś jedzie obok to powie że wszystko gra idźe dostać schizy na temat auta Co do Hantera tych opon nie robiłem na tej maszynie letnie tak mam dwa komplety felg tak jak pisałem prędzej z jedną opona był problem jeżdżę na Michelin zima lato pojadę jeszcze z tymi do świętego spokoju Da się odczuć różnice komfortu jazdy na różnych nawierzchniach większość autostrady u mnie 5-6 tyś na miesiąc Aktualnie wymiana aku bo szwankuje rano długo kręci a potem choinka na liczniku itd itd to tak żeby nie było za nudno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
U mnie wariacja na trzech oponach była na poziomie 60N, a na czwartej 100N i nie szło zejść niżej. Dlatego poszła na prawy tył, bo wtedy najmniej czuć drgania. Też mam na zimę Dunlopy WinterSport 5.
[ Dodano: 2019-11-27, 21:46 ]
W sobotę chciałem ponownie ustawiać geometrię, ale musiałem ruszyć śruby od zbieżności przy tylnej osi. Niestety, ale stoją dęba . Dlatego w przyszłym tygodniu będę zrzucał wózek, aby dobrać się do tych śrub.
[ Dodano: 2019-11-27, 21:46 ]
W sobotę chciałem ponownie ustawiać geometrię, ale musiałem ruszyć śruby od zbieżności przy tylnej osi. Niestety, ale stoją dęba . Dlatego w przyszłym tygodniu będę zrzucał wózek, aby dobrać się do tych śrub.
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 464
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Namieszam teraz.
Miesiąc temu założyłem Continentale zimowe R17. Przy wyważaniu zauważyłem, że założyli mniej odważników niż zawsze (koła się dobrze wyważyły). Odpowiednio w sumie na każde koło mam 45g, 35g, 25g, 20g. Od tej pory zero drgań, auto idzie jak po sznurku.
Zerknijcie ile macie ciężarków na każdym kole (wewnętrzna plus zewnętrzna strona felgi).
Miesiąc temu założyłem Continentale zimowe R17. Przy wyważaniu zauważyłem, że założyli mniej odważników niż zawsze (koła się dobrze wyważyły). Odpowiednio w sumie na każde koło mam 45g, 35g, 25g, 20g. Od tej pory zero drgań, auto idzie jak po sznurku.
Zerknijcie ile macie ciężarków na każdym kole (wewnętrzna plus zewnętrzna strona felgi).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Im większe koła, tym trudniej usunąć wariacje sił. Po drugie nie są to już nowe opony zimowe i kombinowali na wszelkie sposoby, aby to zniwelować. Przesuwali oponę z 5 razy i było tylko gorzej. Najgorsza poszła na prawy tył. Hunter dopuszcza chyba do 90N.
Drgania u mnie pochodzą od luzu na mechanizmie różnicowym, a dokładnie na prawej flanszy. Ostatnio gadałem z innym gościem i miał to samo w A4 z 3.0 TDI i tipem.
Drgania u mnie pochodzą od luzu na mechanizmie różnicowym, a dokładnie na prawej flanszy. Ostatnio gadałem z innym gościem i miał to samo w A4 z 3.0 TDI i tipem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jedno koło delikatnie przekracza dopuszczalną wariację, a reszta mieści się spokojnie w toleracji. Poza tym koła bez problemu wyważyły się na 0. Gdybym nie robił testu drogowego, to nawet nie wiedziałbym, że jedna przekracza. Jedna miała 90N, więc kombinowali, aby było mniej, ale zawsze było gorzej (tj. 100N, 110N itd.), więc wróciliśmy do tego co było na początku. Ogólnie uważają, że jak nie przekracza 100N, to wszystko jest w porządku, bo tego i tak nie czuć. Chyba, że koło nie chce się wyważyć, to wtedy czuć.
[ Dodano: 2019-12-31, 18:31 ]
Znalazłem informcję, że Audi dopuszcza siłę promieniową opony na poziomie 90N. Po drugie drgania mam takie same bez względu na koła, a mam dwa osobne komplety lato/zima.
[ Dodano: 2019-12-31, 18:31 ]
Znalazłem informcję, że Audi dopuszcza siłę promieniową opony na poziomie 90N. Po drugie drgania mam takie same bez względu na koła, a mam dwa osobne komplety lato/zima.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Na feldze max 30-50 gramów, ale liczę stronę wewnętrzną i zewnętrzną.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2020, 13:25 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 09 mar 2018, 22:50
- Imię: Maro
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Audi A6 C6 wibracje
Cześć,
U mnie wibracje wciąż występują. Czy ktoś może potwierdzić, że poradził sobie i wibracje po czasie nie wróciły ?
Marek
U mnie wibracje wciąż występują. Czy ktoś może potwierdzić, że poradził sobie i wibracje po czasie nie wróciły ?
Marek
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga