[A6 C5] stukanie w przednim zawieszeniu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Odswiezam temat.
U mnie to samo co u poprzednikow.
Pojedyncze, dosc glosne stukniecia pojawiaja sie przy gwaltownych ruchach kierownica, np przy skrecie w lewo lub w prawo. Pierwsze stukniecie w momencie gdy skrece kierownice, drugie stukniecie przy powrocie kierownicy na wprost. Malo tego.......to samo stukniecie potrafi pojawic sie rowniez podczas gwaltownego dodania gazu przy malych predkosciach (przewaznie gdy auto toczy sie w ruchu miejskim),jak i przy gwaltowniejszym przyhamowaniu lub przy calkowitym zatrzymaniu pojazdu.
To samo stukniecie rowniez czesto wystepuje na postoju, gdy z pozycji P wrzuce pozycje D i wlasnie w tym momencie, jak wiadomo autem lekko pociagnie do przodu przy wcisnietym caly czas hamulcu (normalny objaw w automatach), i wlasnie w tym moencie cos stuknie podobnie jak w poprzednich sytuacjach.
Elementy zrobione i wymienione:
-wszystkie wahacze lewego i prawego kola
-koncowki drazkow
-laczniki stabilizatora
-nowy prawy przegub zewnetrzny
-wymieniona przekladnia kierownicza wraz z drazkami kierowniczymi (sprawdzana przez mechanika przed montazem)
Elementy nie sprawdzone i niewymieniane:
-amortyzatory i poduszki
-lozyska kol
-przeguby napedowe wewnetrzne
-lewy przegub napedowy zewnetrzny
Jakies sugestie, co moze powodowac takie glosne, metaliczne pukniecia ?
U mnie to samo co u poprzednikow.
Pojedyncze, dosc glosne stukniecia pojawiaja sie przy gwaltownych ruchach kierownica, np przy skrecie w lewo lub w prawo. Pierwsze stukniecie w momencie gdy skrece kierownice, drugie stukniecie przy powrocie kierownicy na wprost. Malo tego.......to samo stukniecie potrafi pojawic sie rowniez podczas gwaltownego dodania gazu przy malych predkosciach (przewaznie gdy auto toczy sie w ruchu miejskim),jak i przy gwaltowniejszym przyhamowaniu lub przy calkowitym zatrzymaniu pojazdu.
To samo stukniecie rowniez czesto wystepuje na postoju, gdy z pozycji P wrzuce pozycje D i wlasnie w tym momencie, jak wiadomo autem lekko pociagnie do przodu przy wcisnietym caly czas hamulcu (normalny objaw w automatach), i wlasnie w tym moencie cos stuknie podobnie jak w poprzednich sytuacjach.
Elementy zrobione i wymienione:
-wszystkie wahacze lewego i prawego kola
-koncowki drazkow
-laczniki stabilizatora
-nowy prawy przegub zewnetrzny
-wymieniona przekladnia kierownicza wraz z drazkami kierowniczymi (sprawdzana przez mechanika przed montazem)
Elementy nie sprawdzone i niewymieniane:
-amortyzatory i poduszki
-lozyska kol
-przeguby napedowe wewnetrzne
-lewy przegub napedowy zewnetrzny
Jakies sugestie, co moze powodowac takie glosne, metaliczne pukniecia ?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Jak patrzylem wczesniej to jakies tam luzy sa na przegubach. Ale nie wiem czy az na tyle duze zeby tak stukalo. Co mnie zastanawia to jak jedno kolo przednie mam w gorze i zakrece przegubem wewnetrznym to slychac taki klekot z okolic tego wlasnie przegubu. Ciekawe tylko czy to klekotanie dochodzi z samego przegubu, czy tez gdzies z wnetrza przedniego dyfra.Mazdomania pisze:Wejdź pod auto i najpierw "na sucho" postaraj się sprawdzić. Zobacz czy już pod ręką są namacalne luzy.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Sam sobie przed chwilą odpowiedziałeś na swoje pierwsze pytaniePiotrek_85 pisze:Jak patrzylem wczesniej to jakies tam luzy sa na przegubach. Ale nie wiem czy az na tyle duze zeby tak stukalo. Co mnie zastanawia to jak jedno kolo przednie mam w gorze i zakrece przegubem wewnetrznym to slychac taki klekot z okolic tego wlasnie przegubu. Ciekawe tylko czy to klekotanie dochodzi z samego przegubu, czy tez gdzies z wnetrza przedniego dyfra.Mazdomania pisze:Wejdź pod auto i najpierw "na sucho" postaraj się sprawdzić. Zobacz czy już pod ręką są namacalne luzy.
motostacja - części samochodowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Nie nie. To o czym pisalem to glosne metaliczne stukniecie, pojedyncze, tak jakby cos sie naprezalo i po chwili o cos uderzylo. A to co dochodzi z przegubow to prawdopodobnie luz na mechanizmie roznicowym. Jak podniesiesz swoje auto jednym kolem w gore i zakrecisz polosia raz w lewo a raz w prawo to uslyszysz taki charakterystyczny klekot.Mazdomania pisze:Sam sobie przed chwilą odpowiedziałeś na swoje pierwsze pytaniePiotrek_85 pisze:Jak patrzylem wczesniej to jakies tam luzy sa na przegubach. Ale nie wiem czy az na tyle duze zeby tak stukalo. Co mnie zastanawia to jak jedno kolo przednie mam w gorze i zakrece przegubem wewnetrznym to slychac taki klekot z okolic tego wlasnie przegubu. Ciekawe tylko czy to klekotanie dochodzi z samego przegubu, czy tez gdzies z wnetrza przedniego dyfra.Mazdomania pisze:Wejdź pod auto i najpierw "na sucho" postaraj się sprawdzić. Zobacz czy już pod ręką są namacalne luzy.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Co do lozyska to nie do konca sie zgodze. Sam tak myslalem i jezdzilem miesiac czasu z rytmicznym postukiwaniem w przednim kole. Nie bylo to stukanie od ukladu kierowniczego ani zawieszenia bo tych stukow nie odczuwalo sie ani na kierownicy,ani na karoserii, ani pod nogami. Tylko dzwiek rytmicznego postukiwania w tempie obracajacego sie kola. Lozysko calkowicie wykluczylem wtedy bo przeciez jedynie huczy Dopiero pewien mechanik wsiadl, przejechal sie........diagnoza.......lozysko kola. Po wymianie cisza Dodam,ze zadnego huczenia nie bylo, tylko regularne stukanie. Ale to bylo dawno i w zupelnie innym aucieMazdomania pisze:Mi się wydaje, że przegub "puka, stuka", a łożysko jak coś to "huczy".
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
U mnie akurat wysypał się jeden rząd kulek (u nas są łożyska dwurzędowe) i powyżej 120km/h delikatnie huczało i minimalnie postukiwało- aby to usłyszeć trzeba było szyby otworzyć, akurat u mnie. Natomiast w Maździe mi 3 razy coś metalicznie stuknęło przy skręcie i przegub się rozsypał cały - kulki wysypały się pod auto
motostacja - części samochodowe.
Witam i ja się dołącze. Po wymianie na nowe zawieszenie(usztywnione auto) Też przy mocniejszym hamowaniu , ruszaniu coś stuka (chyba prawy przód).
Na postoju bujaliśmy auto nic. I teraz nie wiem : źle skręcone końcówki, łącznik , maglownica , poduszki silnika (jak sprawdzic czy przednia poduszka jest ok ? ) , sprzęgło? klocki ?
dodam ze najcześciej to słychać chociaż tez nie zawsze.... na rozgrzanym silniku
Na postoju bujaliśmy auto nic. I teraz nie wiem : źle skręcone końcówki, łącznik , maglownica , poduszki silnika (jak sprawdzic czy przednia poduszka jest ok ? ) , sprzęgło? klocki ?
dodam ze najcześciej to słychać chociaż tez nie zawsze.... na rozgrzanym silniku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
U mnie stuka do dzis. Na szarpakach nic nie wychodzi. Maglownica wymieniona, cale zawieszenie nowiutkie. Gumy stabilizatora nowiutkie, koncowki drazkow, laczniki tez nowka. Chu... wie co tak stuka. A stuka i przy skrecaniu i przy ruszaniu i przy hamowaniu. Dodam, ze jak stuknie raz to potem juz nie stuka az do momentu kiedy zmienie kierunek jazdy, skrece w druga strone, lub zaczne hamowac, jesli wczesniej gwaltownie ruszylem. Tak, jakby cos sie "ukladalo" i przy tym jest to stukniecie.tygrxek pisze:Witam i ja się dołącze. Po wymianie na nowe zawieszenie(usztywnione auto) Też przy mocniejszym hamowaniu , ruszaniu coś stuka (chyba prawy przód).
Na postoju bujaliśmy auto nic. I teraz nie wiem : źle skręcone końcówki, łącznik , maglownica , poduszki silnika (jak sprawdzic czy przednia poduszka jest ok ? ) , sprzęgło? klocki ?
dodam ze najcześciej to słychać chociaż tez nie zawsze.... na rozgrzanym silniku
Mam tak samo od 2 lat , wymieniłem właśnie drugi raz przekładnie i całe zawieszenie i nadal coś postukuje , ręce opadająPiotrek_85 pisze:U mnie stuka do dzis. Na szarpakach nic nie wychodzi. Maglownica wymieniona, cale zawieszenie nowiutkie. Gumy stabilizatora nowiutkie, koncowki drazkow, laczniki tez nowka. Chu... wie co tak stuka. A stuka i przy skrecaniu i przy ruszaniu i przy hamowaniu. Dodam, ze jak stuknie raz to potem juz nie stuka az do momentu kiedy zmienie kierunek jazdy, skrece w druga strone, lub zaczne hamowac, jesli wczesniej gwaltownie ruszylem. Tak, jakby cos sie "ukladalo" i przy tym jest to stukniecie.tygrxek pisze:Witam i ja się dołącze. Po wymianie na nowe zawieszenie(usztywnione auto) Też przy mocniejszym hamowaniu , ruszaniu coś stuka (chyba prawy przód).
Na postoju bujaliśmy auto nic. I teraz nie wiem : źle skręcone końcówki, łącznik , maglownica , poduszki silnika (jak sprawdzic czy przednia poduszka jest ok ? ) , sprzęgło? klocki ?
dodam ze najcześciej to słychać chociaż tez nie zawsze.... na rozgrzanym silniku
Zostają tylko poduszki silnika-skrzyni, amory, przeguby
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:03
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pawłów
ja opowiem o swoim doświadczeniu ze stukaniem a mianowicie miałem taką sytuacje może podobną do kolegów poprzedzających mnie stuki objawiały się zarówno przy ruszaniu jak i mocniejszym hamowaniu szukałem wszystkiego zawieszenie sprawdzone na wszelkie sposoby maglownica też była brana pod uwagę a jak się okazało była to właśnie wina poduszki pod silnikiem po wymianie problem znikł w moim przypadku była to lewa poduszka
pozdrawiam
pozdrawiam
Było:
Audi 80 B3 1,8+LPG 75KM
Audi 80 B4 Avant 2,0+LPG 90KM
Audi 80 B4 2,0+LPG 115KM
A6 C4 2,5 TDI AAT 116KM
Audi 80 B3 1,8+LPG 75KM
Audi 80 B4 Avant 2,0+LPG 90KM
Audi 80 B4 2,0+LPG 115KM
A6 C4 2,5 TDI AAT 116KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
A w jaki sposob sprawdziles, czy to napewno poduszka silnika?? Da sie to jakos sprawdzic??MICGLO pisze:ja opowiem o swoim doświadczeniu ze stukaniem a mianowicie miałem taką sytuacje może podobną do kolegów poprzedzających mnie stuki objawiały się zarówno przy ruszaniu jak i mocniejszym hamowaniu szukałem wszystkiego zawieszenie sprawdzone na wszelkie sposoby maglownica też była brana pod uwagę a jak się okazało była to właśnie wina poduszki pod silnikiem po wymianie problem znikł w moim przypadku była to lewa poduszka
pozdrawiam
I jeszcze jedno..... czy przy skrecaniu w lewo lub prawo tez ci postukiwalo???? Czy tylko przy jezdzie na wprost
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga