Dobór sprężyn po VINie i ETKA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Na SACHS 998 431 powinno delikatnie się dźwignąć w SPAM do fabrycznego 1BA, ale nie wiem jak będzie to wyglądało wobec tyłu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 02 mar 2021, 22:18
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Dziękuję za odpowiedź
A mógłbyś zaproponować jeszcze coś tańszego o tych samych parametrach?
A mógłbyś zaproponować jeszcze coś tańszego o tych samych parametrach?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Poszukaj zamienników tych Sachsów, ale dużo taniej nie wyrwiesz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 21 maja 2019, 11:36
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zaręba
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Witam, czy pomoże ktoś dobrać amorki i sprężyny oraz bałwanki, podkładki i co tam jeszcze jest? Zawieszenie z kodem 1BA, klasy wagowe OYG i OJJ. Trochę buja na autostradach gdy wieje więc myślę że to już czas na zmianę sprężyn i amorków. Najwięcej w aucie będzie 4 osoby plus walizki ale to raz na rok w wakacje na codzien jedna, dwie osoby i trasy ponad 90km. Z góry bardzo dziękuję. A i z przodu mam sprężyny zielony, biały, bialy
- _szczygiel_
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 lip 2016, 11:48
- Lokalizacja: Opole
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
mat1324 pisze: ↑10 kwie 2021, 20:18Na początku nie pisz kilku postów o tym samym, bo jako administrator, a zarazem moderator, czytam wszystkie nowe posty i wychwytuję takie sytuacje. Zostawiłem ten, a reszta poleciała "w kosmos". Irytowałeś się o to, że nikt nie odpisuje. Pamiętam, że to jest forum i są na nim ludzie, który mają swoje obowiązki. Przeważnie odpowiadam w ten sam dzień, ale ten tydzień miałem dość intensywny i dopiero teraz dałem radę "ogarnąć" forum.Tomasz222226 pisze: ↑07 kwie 2021, 13:28Witam mam audi A6 C5 98 rok
2.4 benzyna w automacie
Napęd ośka
Jakie sprężyny mogę dać na przód aby max podnieść auto
Dodano po 1 minucie 39 sekundach:
Mój vin
Dodano po 2 minutach 41 sekundach:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKAWAU
WAUUZZZ4BZWN132122
Dodano po 1 minucie 43 sekundach:
Miałem pół roku temu wymienione wszystkie sprężyny i amorki zgodnie jak w katalogu i przód usiadł
Do rzeczy, fabrycznie miałeś sportowe zawieszenie 1BE. Przy dobieraniu z katalogu dostałeś sportowe, czy jednak sportowe zawieszenie? Napisz też, jakie masz teraz amorki i sprężyny.
Dodano po 14 minutach 53 sekundach:Teraz masz klasę wagową 0YR (15), a max dla 1BE to klasa 0YT (17). Podniesienie o dwie klasy nadal będzie za mało, bo dorzuciłeś sporą masę na tył. Z racji tego, że masz quattro, to łatwe podniesienie nie wchodzi w rachubę. Pamiętaj, że jak wrzucisz wyższe klasy, to auto będzie miało bardzo twardy tył, bo sprężyny to nie tylko wysokość nadwozia, ale też jego sztywność, więc jak będziesz mniejszy nacisk, to będzie straszna taczka. Jest też inne rozwiązanie, które wiem, że działa. Można dotoczyć tulejki, które wkłada się pod talerzyk sprężyny na amorku. Podnosi auto, a komfort pozostaje. Będziesz chciał lecieć z większym ciężarem, to zamontujesz wyższe, a potem wrócisz do mniejszych. Łatwiej będzie tak wymieniać niż zrzucać całe zawieszenie._szczygiel_ pisze: ↑07 kwie 2021, 13:53Cześć, przeczytałem wszystkie posty i rozwiązaniem może być dla mnie sprężyna 3 klasy wyżej zaproponowana jednemu z Was: SACHS 996 958, chciałbym to potwierdzić, w moim przypadku to 3 klasy wagowe.
A6C5 ava. quat. 1999 vin WAUZZZ4BZXN122108 zawieszenie 1BE (sportowe obniżone o 20 mm)
Po rozkodowaniu wlepy wyszła mi klasa wagowa przód: 10 (0YK) oraz tył: 15 (0YR).
Auto po zamontowaniu gazu z 5 lat temu tuz po zakupie lekko siadło, ale z racji wożenia małej ilości paliwa jakoś nie odczułem większego dyskomfortu. Jednak w międzyczasie zamontowałem hak, następnie w międzyczasie kupiłem crossa, waga to 98 kilo i tydzień temu kupiłem montowany na hak uchwyt na motocykl o maksymalnej wadze łącznej 140kg. U mnie to łącznie z bagażnikiem jakieś 125 kg dodatkowego oprócz butli gazowej nacisku. Generalnie będę czasami brał motocykl na dłuższe wyprawy 400-500 km i chciałbym mieć na ten wypad dodatkowy zestaw sprezyn, albo nawet całego zawieszenia tylnego. Teraz pytanie czy podnieść o 2 klasy na stałe i zostawić, nawet jakby z tyłu stał lekko wyżej, czy mój pomysł na 3 klasy wyżej (montowany zestaw doraźny - wakacyjny, zakładając, 200kg (butla, bagażnik, motocykl, bagaże, paliwo na full) + 2 ludzi oprócz kierowcy będzie lepszym rozwiązaniem?
i jeszcze jedna prośba o podanie kolorów sprężyny z klasy 17 i 18. To może dorwę używane i przetestuję.
Z etki online: https://audi.7zap.com/pl/rdw/audi+a6+s6 ... -511015/#1
wychodzi, że w klasie wagowej 0YS (16) i 0YT(17) jest ta sama sprężyna a klasa 0YU (18) nie występuje, zgłupiałem...
Super, dzięki za pomysł z tuleją, na dniach wyciągam zawieszenie, kupiłem na testy (18) używki z amorami za psie pieniądze, zobaczę. Jak nie to zastosuje patent z tą tuleją, genialne Amortyzatory mam takie czerwone, jak na zdjęciu, które zamieściłeś. Wczoraj skończyłem wspawać wzmocnienia pod ten uchwyt i przymiarki na oryginalnej zawieszce nie za bardzo. Sprawdzę obie opcje z tuleją i tę z dłuższa sprężyną i amorem z 1BA. Auto wiesz, służy mi głównie na wyprawy urlopowe oraz teraz mi się ubzdurało z tym crossem. Może ktoś kiedyś będzie przerabiał taki temat, bo jak szukałem czegokolwiek na temat bagażników na motocykle to wszędzie cisza, więc kupiłem i przerabiam temat. Dzięki za wskazówki i przepraszam za irytację, ale już tak mam, w gorącej wodzie kąpany
----------------------
Pozdrowienia.
Pozdrowienia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Podaj numer VIN, bo muszę wiedzieć o aucie wszystko .marioxxxx pisze: ↑27 kwie 2021, 19:30Witam, czy pomoże ktoś dobrać amorki i sprężyny oraz bałwanki, podkładki i co tam jeszcze jest? Zawieszenie z kodem 1BA, klasy wagowe OYG i OJJ. Trochę buja na autostradach gdy wieje więc myślę że to już czas na zmianę sprężyn i amorków. Najwięcej w aucie będzie 4 osoby plus walizki ale to raz na rok w wakacje na codzien jedna, dwie osoby i trasy ponad 90km. Z góry bardzo dziękuję. A i z przodu mam sprężyny zielony, biały, bialy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 21 maja 2019, 11:36
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zaręba
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
A proszę bardzomat1324 pisze: ↑01 maja 2021, 21:04Podaj numer VIN, bo muszę wiedzieć o aucie wszystko .marioxxxx pisze: ↑27 kwie 2021, 19:30Witam, czy pomoże ktoś dobrać amorki i sprężyny oraz bałwanki, podkładki i co tam jeszcze jest? Zawieszenie z kodem 1BA, klasy wagowe OYG i OJJ. Trochę buja na autostradach gdy wieje więc myślę że to już czas na zmianę sprężyn i amorków. Najwięcej w aucie będzie 4 osoby plus walizki ale to raz na rok w wakacje na codzien jedna, dwie osoby i trasy ponad 90km. Z góry bardzo dziękuję. A i z przodu mam sprężyny zielony, biały, bialy
WAUZZZ4B83N114197
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
https://www.kwsuspensions.de/produkte/h ... edersaetze
moze cos takiego?
oj, raczej nie, bo sprawdzilem i do 4B niestety nie ma
moze cos takiego?
oj, raczej nie, bo sprawdzilem i do 4B niestety nie ma
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
PRZÓD 1BE:
- sprężyna: 8D0411105FF (1x brązowy, 1x niebieski)
- amortyzator: 4B0412031BM
- osłona + odbój: 4D0412137C + 8D0412131E
- górna poduszka: 4D0412377F
TYŁ 1BE:
- sprężyna: 4B0511115AM (1x żółty, 1x brązowy)
- amortyzator: 4B0513031N
- osłona + odbój: 893512137 + 4B0512131B
- górne mocowanie: 8E0513353B
Sprężyny chyba tylko używane, ale resztę powinieneś dorwać w zamienniku. W razie czego pomogę w szukaniu.
- sprężyna: 8D0411105FF (1x brązowy, 1x niebieski)
- amortyzator: 4B0412031BM
- osłona + odbój: 4D0412137C + 8D0412131E
- górna poduszka: 4D0412377F
TYŁ 1BE:
- sprężyna: 4B0511115AM (1x żółty, 1x brązowy)
- amortyzator: 4B0513031N
- osłona + odbój: 893512137 + 4B0512131B
- górne mocowanie: 8E0513353B
Sprężyny chyba tylko używane, ale resztę powinieneś dorwać w zamienniku. W razie czego pomogę w szukaniu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 21 maja 2019, 11:36
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zaręba
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
To zestaw dla mnie? Skoro sprężyny używane to skoro moje są całe i bez purchli to mógłbym je zostawić?mat1324 pisze: ↑04 maja 2021, 23:32PRZÓD:
- sprężyna: 8D0411105FF (1x brązowy, 1x niebieski)
- amortyzator: 4B0412031BM
- osłona + odbój: 4D0412137C + 8D0412131E
- górna poduszka: 4D0412377F
TYŁ:
- sprężyna: 4B0511115AM (1x żółty, 1x brązowy)
- amortyzator: 4B0513031N
- osłona + odbój: 893512137 + 4B0512131B
- górne mocowanie: 8E0513353B
Sprężyny chyba tylko używane, ale resztę powinieneś dorwać w zamienniku. W razie czego pomogę w szukaniu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Jeśli masz takie oznaczenia na nich, to mogą być.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Jeśli są inne, to do zmiany. Podałem zestaw do zmiany na 1BE. Chyba że chciałeś zostać przy 1BA?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 21 maja 2019, 11:36
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zaręba
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
A odczuje różnice? Znalazłem sprężyny i amory ori za wszystko 1466 euro :O
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Na 1BE auto pójdzie w dół oraz będzie sztywniejsze. Trochę sporo za taki komplet do prawie 20-letniego auta. Gdyby było w PLN to OK.