Ja w nawiązaniu do tych podkładek do sprężyn. W zeszłym roku pomogłeś mi ogarnąć zawieszenie i wiem że to przez inny kształt nadkola ten tył wydaje się niższy ale jakoś tak optycznie mi "nie leży". Mam komplet eibach/bilstein -30mm, loszka jest w Q i pytanie moje jest czy można zastosować jakąś podkładkę aby dupka się uniosła troszeczkę?mat1324 pisze: ↑12 mar 2023, 15:25Przepraszam, że nie odpisałem, ale gdzieś mi umknął Twój post.
Eibachy obniżą Ci auto o jakiś centymetr, od tego co masz teraz. Gdyby tył był trochę za nisko, to możesz dać podkładki pod sprężyny, aby zniwelować wagę butli z gazem. Zamienników do C5 pod zawieszenie 1BE nie ma.
Dobór sprężyn po VINie i ETKA
- mustafa160
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 09 lut 2020, 20:53
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Manchester
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Chcesz zostać przy fabryce? Czy obniżenie?zokolic pisze: ↑28 mar 2023, 09:27Witajcie!
Potrzebuję pomocy.
Moje A6 C5 przedlift z 1998r ma naprawdę dziwną bolączkę. Założyłem sprężyny KYB amortyzator Bilstein- niby jakość całkiem całkiem. Mam wątpliwości, że pochodzą sprężyny od 2.5 TDi. U mnie pod maską jest 1.8T AEB.
Pomóżcie. Jedzie się jak wózkiem widłowym. WAUZZZ4BZWN159003
Sprężyny mam KYB RH1021 oraz amortyzatory 22-031167 BILSTEIN
Może ktoś podać numery sprężyn przód i tył wraz z amortyzatorami ?
Dodano po 30 sekundach:
Troszkę tzn. ile?mustafa160 pisze: ↑02 kwie 2023, 20:23Ja w nawiązaniu do tych podkładek do sprężyn. W zeszłym roku pomogłeś mi ogarnąć zawieszenie i wiem że to przez inny kształt nadkola ten tył wydaje się niższy ale jakoś tak optycznie mi "nie leży". Mam komplet eibach/bilstein -30mm, loszka jest w Q i pytanie moje jest czy można zastosować jakąś podkładkę aby dupka się uniosła troszeczkę?mat1324 pisze: ↑12 mar 2023, 15:25Przepraszam, że nie odpisałem, ale gdzieś mi umknął Twój post.
Eibachy obniżą Ci auto o jakiś centymetr, od tego co masz teraz. Gdyby tył był trochę za nisko, to możesz dać podkładki pod sprężyny, aby zniwelować wagę butli z gazem. Zamienników do C5 pod zawieszenie 1BE nie ma.
- zokolic
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 lis 2016, 20:37
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Chodzi bardziej o fabrykę. Jeśli jest opcja, to bardzo proszę o numery obniżonych.mat1324 pisze: ↑09 kwie 2023, 22:23Chcesz zostać przy fabryce? Czy obniżenie?zokolic pisze: ↑28 mar 2023, 09:27Witajcie!
Potrzebuję pomocy.
Moje A6 C5 przedlift z 1998r ma naprawdę dziwną bolączkę. Założyłem sprężyny KYB amortyzator Bilstein- niby jakość całkiem całkiem. Mam wątpliwości, że pochodzą sprężyny od 2.5 TDi. U mnie pod maską jest 1.8T AEB.
Pomóżcie. Jedzie się jak wózkiem widłowym. WAUZZZ4BZWN159003
Sprężyny mam KYB RH1021 oraz amortyzatory 22-031167 BILSTEIN
Może ktoś podać numery sprężyn przód i tył wraz z amortyzatorami ?
Chyba że z doświadczenia wiecie, że nie będzie się to trzymać autostrady za dobrze (160km/h )
Kręcą mnie te cztery pierścienie wibracyjne na kierownicy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
W oryginale jest zawieszenie komfortowe 1BA. Poniżej masz zestawienie dla tego zawieszenia:
1) przód:
- sprężyna: SACHS 998 428
- amortyzator: SACHS 170 811
- osłony + odboje: SACHS 900 075
- górna poduszka: SACHS 802 082
2) tył:
- sprężyna: SACHS 998 152
- amortyzator: SACHS 310 028
- osłony + odboje: SACHS 900 082
- górne mocowanie: SACHS 802 196
Sprężyny i amorki masz dobre. Może jakaś wada fabryczna amortyzatorów?
1) przód:
- sprężyna: SACHS 998 428
- amortyzator: SACHS 170 811
- osłony + odboje: SACHS 900 075
- górna poduszka: SACHS 802 082
2) tył:
- sprężyna: SACHS 998 152
- amortyzator: SACHS 310 028
- osłony + odboje: SACHS 900 082
- górne mocowanie: SACHS 802 196
Sprężyny i amorki masz dobre. Może jakaś wada fabryczna amortyzatorów?
- zokolic
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 lis 2016, 20:37
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Dziękuję za pomoc! To na wstęp.
Tył próbuje pracować. Natomiast przód jest na tyle sztywny, że potrafi tarkę przenieść do wnętrza tak mocno, że wibrują drobne w kieszeni.
Prowadzi się bardzo dobrze. Trzyma się drogi. Jeden znajomy stwierdził, że miał taki problem, gdy szpica amortyzatora była nieco krótsza i amortyzator nie pracował.
Czyli sprężyna za długa (względem amortyzatora) ograniczona długością szpicy amortyzatora - mimo ścisku auta miała za mały skok pracy. Troszkę jak gokartem się jedzie. Dostaję depresji jak siadam do auta szwagra, mojej mamy, mojej żony. (wszystko to samo A6 ;D)
Skoro jednak piszesz, że wszystko gra, to zaczynam się zastanawiać czy nie wydziwiam.
Tył próbuje pracować. Natomiast przód jest na tyle sztywny, że potrafi tarkę przenieść do wnętrza tak mocno, że wibrują drobne w kieszeni.
Prowadzi się bardzo dobrze. Trzyma się drogi. Jeden znajomy stwierdził, że miał taki problem, gdy szpica amortyzatora była nieco krótsza i amortyzator nie pracował.
Czyli sprężyna za długa (względem amortyzatora) ograniczona długością szpicy amortyzatora - mimo ścisku auta miała za mały skok pracy. Troszkę jak gokartem się jedzie. Dostaję depresji jak siadam do auta szwagra, mojej mamy, mojej żony. (wszystko to samo A6 ;D)
Skoro jednak piszesz, że wszystko gra, to zaczynam się zastanawiać czy nie wydziwiam.
Kręcą mnie te cztery pierścienie wibracyjne na kierownicy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 sie 2021, 19:34
- Imię: Dominik
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bartoszyce
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Witam wszystkich
Zauważyłem , że mamy na forum fachowca
Mat1324 mam do ciebie wielką prośbę czy pomógłbyś mi w doborze kompletu amortyzatorów i sprężyn na przód wraz z poduszkami , odbojami i osłonami , ponieważ przód względem tyłu stoi kilka dobrych cm niżej , każdy dołek = zahaczenie zderzakiem . W związku z tym Mógłbyś polecić coś wartego uwagi i jeszcze mam do ciebie zapytanie czy jest sens brać wyższą klasę wagową na przód ?
Vin- WAUZZZ4B32N148837
Z tego co wyczytałem z wlepki wychodzi 1BA,OJK,OYE
Jeżeli byłaby możliwość to podeślij mi od razu nr części
Z góry dzięki za pomoc
Zauważyłem , że mamy na forum fachowca
Mat1324 mam do ciebie wielką prośbę czy pomógłbyś mi w doborze kompletu amortyzatorów i sprężyn na przód wraz z poduszkami , odbojami i osłonami , ponieważ przód względem tyłu stoi kilka dobrych cm niżej , każdy dołek = zahaczenie zderzakiem . W związku z tym Mógłbyś polecić coś wartego uwagi i jeszcze mam do ciebie zapytanie czy jest sens brać wyższą klasę wagową na przód ?
Vin- WAUZZZ4B32N148837
Z tego co wyczytałem z wlepki wychodzi 1BA,OJK,OYE
Jeżeli byłaby możliwość to podeślij mi od razu nr części
Z góry dzięki za pomoc
- mustafa160
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 09 lut 2020, 20:53
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Manchester
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
myślałem 10mm maksymalnie 20mmmat1324 pisze: ↑09 kwie 2023, 22:23Chcesz zostać przy fabryce? Czy obniżenie?zokolic pisze: ↑28 mar 2023, 09:27Witajcie!
Potrzebuję pomocy.
Moje A6 C5 przedlift z 1998r ma naprawdę dziwną bolączkę. Założyłem sprężyny KYB amortyzator Bilstein- niby jakość całkiem całkiem. Mam wątpliwości, że pochodzą sprężyny od 2.5 TDi. U mnie pod maską jest 1.8T AEB.
Pomóżcie. Jedzie się jak wózkiem widłowym. WAUZZZ4BZWN159003
Sprężyny mam KYB RH1021 oraz amortyzatory 22-031167 BILSTEIN
Może ktoś podać numery sprężyn przód i tył wraz z amortyzatorami ?
Dodano po 30 sekundach:Troszkę tzn. ile?mustafa160 pisze: ↑02 kwie 2023, 20:23Ja w nawiązaniu do tych podkładek do sprężyn. W zeszłym roku pomogłeś mi ogarnąć zawieszenie i wiem że to przez inny kształt nadkola ten tył wydaje się niższy ale jakoś tak optycznie mi "nie leży". Mam komplet eibach/bilstein -30mm, loszka jest w Q i pytanie moje jest czy można zastosować jakąś podkładkę aby dupka się uniosła troszeczkę?mat1324 pisze: ↑12 mar 2023, 15:25Przepraszam, że nie odpisałem, ale gdzieś mi umknął Twój post.
Eibachy obniżą Ci auto o jakiś centymetr, od tego co masz teraz. Gdyby tył był trochę za nisko, to możesz dać podkładki pod sprężyny, aby zniwelować wagę butli z gazem. Zamienników do C5 pod zawieszenie 1BE nie ma.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 lut 2013, 22:26
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Świdwin
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Witam szanowne grono i pytam.
Po wyrzuceniu zawieszenia pneumatycznego(tył) Audi a6 c5 2000r. 2.8 potrzebuję informacji jakie sprężyny i amorki włożyć, żeby to jeździło i w miarę wyglądało.
Pozdrawiam
Krzychu
WAUZZZ4BZ1N040069
Po wyrzuceniu zawieszenia pneumatycznego(tył) Audi a6 c5 2000r. 2.8 potrzebuję informacji jakie sprężyny i amorki włożyć, żeby to jeździło i w miarę wyglądało.
Pozdrawiam
Krzychu
WAUZZZ4BZ1N040069
Były 2 kredensy i Audi
Fiat 125p. rocznik 1976 na licencji Włoskiej
FSO 125p. rocznik 1988 Polski bubel
Audi 80 B4 rocznik 1991
Fiat 125p. rocznik 1976 na licencji Włoskiej
FSO 125p. rocznik 1988 Polski bubel
Audi 80 B4 rocznik 1991
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 lut 2013, 22:26
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Świdwin
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Dzięki Ci Adminie jesteś wielki, aż noga bociana nie jestem w stanie Ci podziękowć
Pozdrawiam Cię Mati miłego
Krzych
Pozdrawiam Cię Mati miłego
Krzych
Były 2 kredensy i Audi
Fiat 125p. rocznik 1976 na licencji Włoskiej
FSO 125p. rocznik 1988 Polski bubel
Audi 80 B4 rocznik 1991
Fiat 125p. rocznik 1976 na licencji Włoskiej
FSO 125p. rocznik 1988 Polski bubel
Audi 80 B4 rocznik 1991
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
W przypadku quattro wchodzą tylko w grę jakieś tulejki pod talerzyk sprężyny na amorku.mustafa160 pisze: ↑15 kwie 2023, 16:07myślałem 10mm maksymalnie 20mmmat1324 pisze: ↑09 kwie 2023, 22:23Troszkę tzn. ile?mustafa160 pisze: ↑02 kwie 2023, 20:23Ja w nawiązaniu do tych podkładek do sprężyn. W zeszłym roku pomogłeś mi ogarnąć zawieszenie i wiem że to przez inny kształt nadkola ten tył wydaje się niższy ale jakoś tak optycznie mi "nie leży". Mam komplet eibach/bilstein -30mm, loszka jest w Q i pytanie moje jest czy można zastosować jakąś podkładkę aby dupka się uniosła troszeczkę?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Nie wiem, jak auto teraz stoi z przodu, ale przyjmijmy, że standardowo, czyli podam na razie zestaw na tył niby 1BA .
- sprężyna: SACHS 996 650
- amortyzator: SACHS 310 027
- osłony + odboje: SACHS 900 082
- górne mocowanie: SACHS 802 196
Dodano po 6 minutach 22 sekundach:
PRZÓD 1BA:Dominik12245 pisze: ↑14 kwie 2023, 18:13Witam wszystkich
Zauważyłem , że mamy na forum fachowca
Mat1324 mam do ciebie wielką prośbę czy pomógłbyś mi w doborze kompletu amortyzatorów i sprężyn na przód wraz z poduszkami , odbojami i osłonami , ponieważ przód względem tyłu stoi kilka dobrych cm niżej , każdy dołek = zahaczenie zderzakiem . W związku z tym Mógłbyś polecić coś wartego uwagi i jeszcze mam do ciebie zapytanie czy jest sens brać wyższą klasę wagową na przód ?
Vin- WAUZZZ4B32N148837
Z tego co wyczytałem z wlepki wychodzi 1BA,OJK,OYE
Jeżeli byłaby możliwość to podeślij mi od razu nr części
Z góry dzięki za pomoc
- sprężyna: SACHS 998 430
- amortyzator: SACHS 557 837
- osłony + odboje: SACHS 900 075
- poduszka amort.: SACHS 802 082
- mustafa160
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 09 lut 2020, 20:53
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Manchester
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 173
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Mateuszu, chcę wymienić całość kompleksowo przód + tył, sprężyny + amorki, od podkładek po wszystkie mocowania, wymiana całości na SACHS (niczego lepszego nie ma). Nie czuję się dobierać części samodzielnie, sklepom stacjonarnym za bardzo nie ufam.
Audi A6 C5 4B2, sedan, ośka, V6 2.4 AJG Pb+LPG, Tiptronic.
Bak benzyny zatankowany zazwyczaj pod korek, butla LPG 56 litrów.
Zawieszenie 1BA, klasy wagowe: przód 0JL, tył 0YD.
Po zatankowaniu tył z pasażerami siedzi troszkę za nisko, podkładka pod sprężynę byłaby przydatna.
VIN:
WAUZZZ4BZWN079000
Audi A6 C5 4B2, sedan, ośka, V6 2.4 AJG Pb+LPG, Tiptronic.
Bak benzyny zatankowany zazwyczaj pod korek, butla LPG 56 litrów.
Zawieszenie 1BA, klasy wagowe: przód 0JL, tył 0YD.
Po zatankowaniu tył z pasażerami siedzi troszkę za nisko, podkładka pod sprężynę byłaby przydatna.
VIN:
WAUZZZ4BZWN079000
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Mogą być oczywiście . Źle spojrzałem i myślałem, że masz C5.mustafa160 pisze: ↑08 maja 2023, 18:19takie coś 8E0512145 może być?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
PRZÓD:vredota pisze: ↑14 maja 2023, 11:50Mateuszu, chcę wymienić całość kompleksowo przód + tył, sprężyny + amorki, od podkładek po wszystkie mocowania, wymiana całości na SACHS (niczego lepszego nie ma). Nie czuję się dobierać części samodzielnie, sklepom stacjonarnym za bardzo nie ufam.
Audi A6 C5 4B2, sedan, ośka, V6 2.4 AJG Pb+LPG, Tiptronic.
Bak benzyny zatankowany zazwyczaj pod korek, butla LPG 56 litrów.
Zawieszenie 1BA, klasy wagowe: przód 0JL, tył 0YD.
Po zatankowaniu tył z pasażerami siedzi troszkę za nisko, podkładka pod sprężynę byłaby przydatna.
VIN:
WAUZZZ4BZWN079000
- sprężyna: SACHS 998 431
- amortyzator: SACHS 170 811
- osłony + odboje: SACHS 900 075
- górna poduszka: SACHS 802 082
TYŁ:
- sprężyna: SACHS 996 650
- amortyzator: SACHS 310 027
- osłony + odboje: SACHS 900 082
- górne mocowanie: 802 196
Gumy podwyższające na tył znajdziesz na allegro .
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga