A7 - czujnik regulacji zawieszenia
Rano zrobię screena z wykresem wysokości i podrzucę. Wydaje mi się że raczej nie.mat1324 pisze:Każdy czujnik jest inny. Nie lubię Etki online .
A jak jedziesz po prostej, to któryś nie ma dziwnych odchyłek?
[ Dodano: 2017-11-15, 18:13 ]
Zrobiłem dzisiaj adaptację zawieszenia - wpisałem zmierzone wartości.
Niestety problem dalej jest...
Podrzucam wykresy z VCDSa, z normalnej jazdy w korku.
Czerony - FL
Zielony - RL
Żółty - FR
Szary - RR
Pomarańczowy - Ciścienie zbiornika
Niebieski - temp. kompresora.
Na poniższym wykresie podniesienie i opuszczenie pneumatyczne zawieszenia:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nie podoba mi się zachowanie żółtego czujnika (prawy przód). Ma zawyżone pomiary i dodatkowo nie reaguje na każdą zmianę odległości nadwozie-podwozie. Często ma poziomą linię, gdzie pozostałe ładnie korygują odczyt wysokości.
Właśnie takie zachowanie sterownik może odczytywać jako usterka mechaniczna (poniżej Twój błąd). Porównuje on częstotliwość aktualizacji pomiarów wszystkich czujników i wykrywa, że jeden z nich nie zawsze potwierdza zmianę wysokości. Dlatego po ponownym zapaleniu silnika wszystko jest w porządku. Oczywiście dopóki nie stwierdzi, że coś jest nie tak. W przypadku usterki elektrycznej czujnik pokazywałby zero, stałą lub maksymalną wartość.
Możliwe, że wystarczy go tylko zdemontować, rozruszać i nasmarować mu przeguby . W razie czego możesz szukać czujnika o numerze 4H0 941 286 G. Sprawdzałem na allegro i jest kilkanaście sztuk. Przy szukaniu wpisuj numer bez spacji .
Właśnie takie zachowanie sterownik może odczytywać jako usterka mechaniczna (poniżej Twój błąd). Porównuje on częstotliwość aktualizacji pomiarów wszystkich czujników i wykrywa, że jeden z nich nie zawsze potwierdza zmianę wysokości. Dlatego po ponownym zapaleniu silnika wszystko jest w porządku. Oczywiście dopóki nie stwierdzi, że coś jest nie tak. W przypadku usterki elektrycznej czujnik pokazywałby zero, stałą lub maksymalną wartość.
Możliwe, że wystarczy go tylko zdemontować, rozruszać i nasmarować mu przeguby . W razie czego możesz szukać czujnika o numerze 4H0 941 286 G. Sprawdzałem na allegro i jest kilkanaście sztuk. Przy szukaniu wpisuj numer bez spacji .
Kod: Zaznacz cały
Address 34: Level Control (J197) Labels: None
Part No SW: 4G0 907 553 C HW: 4G0 907 553
Component: LUFE-DAEMPFER H17 0779
Coding: 008001
Shop #: WSC 02391
ASAM Dataset: EV_AirSuspe 003022
ROD: EV_AirSuspe_AU57.rod
VCID: 2B5371F7428000000-807E
1 Fault Found:
455693 - Sensor for Ride-Height
C1048 07 [008] - Mechanical Failure
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 135
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Dlatego pytałem się wcześniej, czy któryś z czujników nie zachowuje się inaczej niż pozostałe . Żółty trochę odbiega od normy. Po zamontowaniu czujnika warto wykonać adaptację, aby wyrównać zawieszenie.
Nie myślałeś o obniżeniu auta np. o 3-4 cm . W przypadku zawieszenia pneumatycznego jest to banalnie proste .
Nie myślałeś o obniżeniu auta np. o 3-4 cm . W przypadku zawieszenia pneumatycznego jest to banalnie proste .
Dobrałem się dzisiaj do czujnika i faktycznie ciężko chodzi. trochę siły trzeba było włożyć aby ruszyć zieloną dźwignią. Trochę go popsikałem wd40 i starałem rozruszać. Minimalnie lepiej zaczął działać, niestety jednak błędy dalej są. Próbowałem go rozebrać, jednak śruby są zardzewiałe i kręcą się dookoła. "Nowy" czujnik zamówiony.mat1324 pisze:Daj potem znać, czy trafiłem z czujnikiem .
Dodatkowo jako ciekawostka dolny przegub zastał się i się pawie nie ruszał, co także mogło mieć na to że czujnik zaczął źle działać. Wydaje mi się że przy pracach typu wymiana kół warto czymś tam psiknąć.
Wymieniłem dzisiaj czujnik prawy przód, "zółta" linia. Z pierwszej krótkiej przejażdżki wynika że problem został rozwiązany. Teraz jestem pewny ze ten czujnik należało wymienić, gdyż biorąc do reki nowy, mogłem porównać. Mój stary czujnik strasznie ciężko chodził:mat1324 pisze:Czyli miałem rację co do tego czujnika . Profilaktycznie możesz sprawdzić resztę, ale według pomiarów były w porządku. Ten jedynie mi się nie podobał .
TUTAJ FILM PORÓWNUJĄCY OBA CZUJNIKI
zrobiłem ponownie adaptację i na miasto
Wygląda na to że problem rozwiązany. Zobaczymy jutro w drodze do pracy.
Tak czy inaczej MAT1324 Wielkie Dzięki za diagnozę i wsparcie. Dzięki takim ludziom takie fora mają sens. DZIĘKI.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Cieszę się, że udało się rozwiązać problem . Faktycznie na filmiku widać, że czujnik nie był zbyt chętny do współpracy. Numer też pasował, więc wszystko poszło gładko. W sumie mogłeś go potwierdzić, gdy zdemontowałeś swój czujnik, ale musiał się zgadzać z tym co podałem wcześniej . Teraz wykres wygląda o wiele lepiej, ale widać, że jechałeś po dość nierównej drodze, bo czujniki miały co robić . Koszt samego czujnika też pewnie nie był jakiś duży, więc naprawa była stosunkowo tania i prosta .
Staram się .Tak czy inaczej MAT1324 Wielkie Dzięki za diagnozę i wsparcie. Dzięki takim ludziom takie fora mają sens. DZIĘKI.
Zawieszenie pneumatyczne A6C7
Witam.
Pacjentem jest A6C7 MY2014 z zawieszeniem pneumatycznym. Poniżej błędy z adresu 34.
Niestety mój vcds jest stary i nie ma opisów. Podczas kasowania, trzy ostatnie błędy się kasują, natomiast pozostaje zawsze 452874. Gdzieś wyczytałem, że to czujnik prawy przód, ale pewności nie mam. Po skasowaniu błędów wraca po jakimś czasie również 0291, ale on daje się skasować. Pewnie jest powiązany z pierwszym błędem. Zawieszenie można podnosić, opuszczać, stoi prosto. Niestety jest twardy. Poniżej zamieszczam skan po pierwszym zgłoszeniu błędu pneumatyki.
Address 34: Level Control Labels: None
Control Module Part Number: 4G0 907 553 F HW: 4G0 907 553 F
Component and/or Version: LUFE-DAEMPFER H18 0782
Software Coding: 008000
Work Shop Code: WSC 02391 785 00200
ASAM Dataset: EV_AirSuspe 003024 ()
VCID: 2E58123CC091
No ASAM data for: "EV_AirSuspe" ()
4 Faults Found:
452874 - ROD - Unknown Error Code
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 10
Reset counter: 143
Mileage: 120623 km
Date: 2017.12.05
Time: 18:48:39
452871 - ROD - Unknown Error Code
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 182
Mileage: 120624 km
Date: 2017.12.05
Time: 18:58:24
0291 - ROD - Unknown Error Code
- Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 6
Reset counter: 143
Mileage: 120623 km
Date: 2017.12.05
Time: 18:48:46
403200 - ROD - Unknown Error Code
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 4
Reset counter: 161
Mileage: 117239 km
Date: 2017.09.07
Time: 21:41:17
Czy ktoś spotkał się z podobnymi błędami?
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Ali
Pacjentem jest A6C7 MY2014 z zawieszeniem pneumatycznym. Poniżej błędy z adresu 34.
Niestety mój vcds jest stary i nie ma opisów. Podczas kasowania, trzy ostatnie błędy się kasują, natomiast pozostaje zawsze 452874. Gdzieś wyczytałem, że to czujnik prawy przód, ale pewności nie mam. Po skasowaniu błędów wraca po jakimś czasie również 0291, ale on daje się skasować. Pewnie jest powiązany z pierwszym błędem. Zawieszenie można podnosić, opuszczać, stoi prosto. Niestety jest twardy. Poniżej zamieszczam skan po pierwszym zgłoszeniu błędu pneumatyki.
Address 34: Level Control Labels: None
Control Module Part Number: 4G0 907 553 F HW: 4G0 907 553 F
Component and/or Version: LUFE-DAEMPFER H18 0782
Software Coding: 008000
Work Shop Code: WSC 02391 785 00200
ASAM Dataset: EV_AirSuspe 003024 ()
VCID: 2E58123CC091
No ASAM data for: "EV_AirSuspe" ()
4 Faults Found:
452874 - ROD - Unknown Error Code
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 10
Reset counter: 143
Mileage: 120623 km
Date: 2017.12.05
Time: 18:48:39
452871 - ROD - Unknown Error Code
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 182
Mileage: 120624 km
Date: 2017.12.05
Time: 18:58:24
0291 - ROD - Unknown Error Code
- Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 6
Reset counter: 143
Mileage: 120623 km
Date: 2017.12.05
Time: 18:48:46
403200 - ROD - Unknown Error Code
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 4
Reset counter: 161
Mileage: 117239 km
Date: 2017.09.07
Time: 21:41:17
Czy ktoś spotkał się z podobnymi błędami?
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Ali
C6@305/611
C7@380/750
C7@380/750
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga