[ A6 C5] Malowanie blendy + rejestracja bez ramki
Oklejanie blendy
Witajcie Panowie i Panie. Ja blendę miałem w dwóch miejscach pękniętą i ciekła mi przez to woda do bagażnika. Chciałem malować, ale okazało się, że materiał z którego jest wykonana po tylu latach jest od słońca tak wypalony, że jest podatna na uszkodzenia. Kolega podsunął mi pomysł, żeby okleić karbonem na gorąco. Początkowo byłem sceptycznie nastawiony, ale stwierdziłem, że kupno innej z podobnego rocznika mija się z celem. Za materiał zapłaciłem 15 zł, a robotę wykonałem sam. Po zdemontowaniu blendy, rozerwałem ją na dwie połowy, miejsca pęknięte skleiłem super glue, ubytki poszpachlowałem szpachlą z aluminium, bo niby lepsza do plastyku. Od wewnątrz uzupełniłem trochę klejem do szyb, żeby podnieść wytrzymałość i okleiłem. Jak już miałem oklejone to skleiłem wszystko do kupy i wyciąłem otwory. Nie podoba mi się może tak jak ori, ale jestem zadowolony. A jak Wam się widzi? Ostrzegam- praca dla cierpliwych!
Uważam, że jak mam audi to jestem lepszy
Kolego, poszedłem do agencji reklamowej i kupiłem folię, która nazywa się karbon/carbon 3D. Jest ona naklejana jak folia do szyb. Bardzo fajnie się poddaje przy podgrzewaniu mocną suszarką do włosów. Gość, który mi to sprzedawał powiedział, że da się fajnie okleić ten element pomimo jego kształtów i się nie mylił (on za oklejenie chciał 60 zł). Powiedział mi również, że oni stosują opalarkę z regulowaną temperaturą i kleją folię przy chyba(!) 175 stopniach. Folia zachowała swój wzór nawet na zagięciach. Musisz być tylko bardzo cierpliwy i nie przedobrzyć z temperaturą. Jak będzie za wysoka to folia Ci się rozciągnie w jednym punkcie i szlag trafi wzór, juz nie mówiąc o ewentualnej dziurze. Oczywiście folię rozciągałem szmatką.
Co do otworów to wydrukowalem wzór "zaślepek do malowania" udostępniony przez kolegów powyżej. Nakleiłem to na taśmie dwustronnej na plastykową płytkę, którą miałem pod ręką. Następnie oszlifowałem płytkę do kształtu "zaślepek". Przyłożyłem na (jeszcze nie oklejoną) blendę w odpowiednie miejsca i dorobiłem łapki, które ustaliły mi pozycję lamp- większość na kleju na gorąco. Później po oklejeniu przyłożyłem mój przymiar i nożykiem do tapet wyciąłem dookoła otwory. Doszlifuj płytkę więcej po 1mm z każdej strony, żeby mieć jakiś zapas przy ewentualnej pomyłce w pozycjonowaniu.
Opis może zbyt szczegółowy, ale mam nadzieje, że zaoszczędzi Ci trochę pracy. Miałem zrobić jakieś zdjęcia, ale nie spodziewałem się, że mi się to wogóle uda
W razie pytań chętnie pomogę. Powodzenia
Co do otworów to wydrukowalem wzór "zaślepek do malowania" udostępniony przez kolegów powyżej. Nakleiłem to na taśmie dwustronnej na plastykową płytkę, którą miałem pod ręką. Następnie oszlifowałem płytkę do kształtu "zaślepek". Przyłożyłem na (jeszcze nie oklejoną) blendę w odpowiednie miejsca i dorobiłem łapki, które ustaliły mi pozycję lamp- większość na kleju na gorąco. Później po oklejeniu przyłożyłem mój przymiar i nożykiem do tapet wyciąłem dookoła otwory. Doszlifuj płytkę więcej po 1mm z każdej strony, żeby mieć jakiś zapas przy ewentualnej pomyłce w pozycjonowaniu.
Opis może zbyt szczegółowy, ale mam nadzieje, że zaoszczędzi Ci trochę pracy. Miałem zrobić jakieś zdjęcia, ale nie spodziewałem się, że mi się to wogóle uda
W razie pytań chętnie pomogę. Powodzenia
Uważam, że jak mam audi to jestem lepszy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Co do karchera to początkowo też miałem obawy, ale gość twierdził, że ta folia nie lubi myjni parowej, a karchera mam sie nie bać. I tak faktycznie jest- osobiście myłem kilka razy samochód i nic nie odchodzi. Oczywiście nie miałem potrzeby ładować pełnego ciśnienia pod krawędź. Bałem sie mocnego słońca, ale podobno klej "kanalikowy" który jest tam zastosowany jest bardziej uparty niż promienie słoneczne i też się nic nie dzieje. Przede mną jeszcze zima. Zobaczymy. W razie czego mam jeszcze kawałek wiec zrobię raz jeszcze
Jak zaczną się jakieś problemy to szczegółowo je opiszę
[ Dodano: 2015-10-12, 22:17 ]
Fotki, które przedstawiłem pochodzą z 21.07.2015r. Jak narazie nie zaobserwowałem żeby coś się podnosiło. I mam nadzieję, że tak zostanie
Dodam jeszcze, że wszystkie krawędzie zabezpieczyłem klejem do szyb. Jedyne miejsce narażone na odejście to właśnie wycięte otwory na lampy, ale tam czarny klej chyba byłby mało estetyczny
Jak zaczną się jakieś problemy to szczegółowo je opiszę
[ Dodano: 2015-10-12, 22:17 ]
Fotki, które przedstawiłem pochodzą z 21.07.2015r. Jak narazie nie zaobserwowałem żeby coś się podnosiło. I mam nadzieję, że tak zostanie
Dodam jeszcze, że wszystkie krawędzie zabezpieczyłem klejem do szyb. Jedyne miejsce narażone na odejście to właśnie wycięte otwory na lampy, ale tam czarny klej chyba byłby mało estetyczny
Uważam, że jak mam audi to jestem lepszy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 886
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
proszę
- Załączniki
-
- mglowe_tyl_a6.doc
- (29.5 KiB) Pobrany 947 razy
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga