Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 ALL] Drgające, wolno działające, stające wycieraczki.

Warsztat

Jak dziaÂłajÂą Twoje wycieraczki?

ÂŚwietnie
96
45%
Coraz sÂłabiej
55
26%
UmierajÂą
63
29%
 
Liczba głosów: 214

Awatar użytkownika
wkryntek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 30 gru 2009, 19:58
Lokalizacja: poznan

samozatrzmujace sie wycieraczki

Post autor: wkryntek » 04 lut 2011, 16:59

Witam panowie.Zmierzyłem się z tym samym problemem co wy ale nie demontowałem wycieraczek,tylko kopiłem taka mała olejarkę z długim wężykiem podgrzałem olej na piecu wlałem do olejarki i polałem te wszystkie elementy ruchome w mechanizmie wycieraczek.Tak parę zabiegów i wycieraczki śmigają jak nowe.Polecam taki zabieg szybki i efektowny.Pozdrawiam <piwo>
Chroń mnie Boże przed diabłami w mundurach o niebieskim kolorze, bo być może po spotkaniu ze mną już im nic nie pomoże

Qris

Post autor: Qris » 05 lut 2011, 00:41

woda wejdzie wypłucze smarowidło i staną... bezcelowy niegodny polecenia zabieg podobny efekt daje WD olej bedzie trzymał z5 razy dłużej jesienią poczujesz hehe

speton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 28 paź 2009, 16:25
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: speton » 20 kwie 2011, 22:56

Witam :)

Trochę odświeżę temat. Moj rumbur stał dwa tygodnie w garażu. Postanowiłem go przepalic więc wybrałem się na przejażdzkę. Szybka była trochę brudna, użyłem płynu wszystko pięknie zmyło. Tylko wycieraczki niechcą sie wyłączyc :|
Teraz jezdżę na najwolniejszym trybie bo na tym co powinno byc wyłączone chodzą jak szalone.

Doradzcie co mam zrobic?? Czyscic czy to wina przekaznika??

maniek16v
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 28 maja 2011, 11:01
Lokalizacja: Podlasie/Mazowsze

Post autor: maniek16v » 28 maja 2011, 11:06

Witam, u mnie wycieraczki już ustały całkiem- trzeba mocno ręką pomagać żeby się poruszyły, więc muszę je rozebrać i zregenerować. chciałem od razu kupić uszczelniacze i teraz moje pytanie: to są zimmeringi czy oringi zwykłe? Do kupienia w zwykłym motoryzacyjnym? Można prosić o model/ rozmiar?
Pozdrawiam

Neos97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 sie 2010, 01:15
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: Neos97 » 29 maja 2011, 23:22

Zauważyłem ten temat o wycieraczkach więc ja i się wypowiem co dzisiaj naprawiałem he w niedziele ale co tam... Wczoraj jadąc z dyskoteki zaczeły mi wycieraczki mocno strzelać jak sie ruszały to jakby ktos młotem po nich walił i przerywać Aż w końcu jedna naszczęście prawa przestała całkowicie działać a moja lewa od kierowcy przerywała i waliła.. ;p Nie czytając tego postu wogóle zrobiłem identycznie jak opisaliście czyli demontaż podszybia uszczelki itp odkręciłem ino pokrywa z kompa i wyciągłem cały mechanizm i co się okazało jedna wycieraczka spadła z tego bolca od silniczka a na tym bolcu jest przymocowany wycięgnik co idzie do wieloklina od wycieraczek i on walił mi po rurce od nagrzewnicy przeciął mi cała gumową osłonkę i do połowy rurki dość głęboko zrobił wżer na niej Więc postanowiłem cały mechanizm przeczyścić i nasmarować smarem a co do spadania tego powiedziałem nieee w tych bolcach (gałeczkach) zrobiłem dziurki małym wiertełkiem na środku i nagwintowałem to Teraz mam tam daną małą podkładkę z śrubką i już mi t nie spadnie.... A co do tej gumy i rurki to rurka ocalała chodź pare razy jeszcze i by się zrobiła dziura, a gume skleiłem sylikonem złożyłem do kupy wszystko i działa jak trzeba silniczek chodzi cichutko luźno i nic już mi nie spadnie.... Uwaga zajeło mi to może z półtora godzinki roboty w tym przerwy na obiad i na papieroska

krzywy83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 11 sty 2011, 11:50
Lokalizacja: gliwice

Post autor: krzywy83 » 31 maja 2011, 20:39

A jak ustawić żeby dobrze chodziły mam ustawianą pozycje zerową ale wycieraczka jest ustawiona na środku leci najpierw w lewo potem w prawo i znowu wraca na środek możne ktoś pomoże??

dzidek 196
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 23 kwie 2011, 15:41
Lokalizacja: NYSA

Post autor: dzidek 196 » 18 cze 2011, 20:53

jestem juz po zabiegu i wreszcie dzialaja jak trzeba <radocha>

tony84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 11 paź 2010, 07:58
Lokalizacja: białystok

Post autor: tony84 » 09 sie 2011, 19:46

panowie pytanie odnośnie demontażu w polifcie. jak wyciągaliście ten plastikowy element już przy samej szybie?? dzisiaj próbowałem się do tego dobrać i lipa. u mnie jest na trzech klipsach i chyba przyklejony pod szybą. wygląda jakby był tam jakiś rant wchodzący w szczelinę i tam gdzieś przyklejony. jak to wyjąć??
Jeśli walczymy możemy przegrać,
jeśli nie walczymy jesteśmy przegrani...

_Marek_

Post autor: _Marek_ » 16 paź 2011, 12:19

potrzebuje troche odgrzebac swiezego kotleta.
czy ktos wie z czego zrobiona jest rama mechanizmu? jest to aluminium, czy duraluminium? niestety jeden z trzech mocowan pekl mi podczas wybijania trzpienia i kwestia sie rozchodzi, czy jest to do zespawania?


uczulam wszystkich od razu na wybijanie tych trzpieni, nie opierajcie o nic, trzymajcie to w rekach i tluczcie mlotkiem, wychodzi powoli bo duzych sil nie trzeba, a ustrzezecie sie przed problemem jaki ja mam.

moze gdzies ktos juz o tym pisal, ja moglem nie doczytac i w efekcie mam polamany mechanizm i oby byl spawalny material.

i przy okazji, ja mam rok 99, a mechanizm na 3 sruby, a niby przed liftem bylo tylko na 2.


EDIT: a wiec jest to aluminium i daje sie spawac. takze nie obawiac sie, ze cos peknie, mozna spawac <lol>

jakosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 17 lis 2010, 18:27
Imię: Zenek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Osówka - lubelskie

Post autor: jakosek » 17 paź 2011, 21:06

w 99 roku możesz mieć półlift już i wtedy mechanizm może być nowszy. Ja mam 2000 rok i też na 3 śruby, zrobiłem dokładnie ten sam numer co Ty - urwane jedno ucho, ale trzyma się dość solidnie na 2, nie skacze przy dużych prędkościach więc spawanie sobie odpuściłem.

Natomiast uczulam na tłuczenie - u mnie było tak zapieczone z jednej strony że delikatne wybijanie nic nie dawało, a nie kręciły się już wcale - stukałem w nakrętke to ułamał mi się gwint trzpienia i dopiero była zabawa jak wycieraczkę spowrotem zamocować... Więc tak śmiało to nie stukajcie :)

Jeszcze jedno - z tego co pamiętam to miedziana tulejka nie jest przez całą długość tylko składa sie z 2 części a między nimi jest przerwa - i to tam zbiera się najwięcej syfu - u mnie wydrapałem ile się dało i dopiero wypełniłem smarem. Działa od roku bez zarzutów.

_Marek_

Post autor: _Marek_ » 02 lis 2011, 17:38

jakosek pisze:Natomiast uczulam na tłuczenie - u mnie było tak zapieczone z jednej strony że delikatne wybijanie nic nie dawało, a nie kręciły się już wcale - stukałem w nakrętke to ułamał mi się gwint trzpienia i dopiero była zabawa jak wycieraczkę spowrotem zamocować... Więc tak śmiało to nie stukajcie
wyobraz sobie, ze u mnie jak odkrecilem srube okazalo sie, ze mam tylko 2 "zwoje" gwintu! i tak 3 lata jezdzilem, mialem to robic, spawac kawalek sruby i nagwintowac. ale w efekcie zlozylem tak, jak mialem czyli nakretka lekko zlapala i zostawiam, nie cuduje.

dodam tylko, ze trzpienie (ba! nawet silniczek taki sam, tylko inna kostka, ale rowniez ma 4 piny)takie same sa w mechanizmach wycieraczek np. z corsy B. caly mechanizm mozna kupic za 20zl. ze spawarka mozna sobie poradzic z ich wymiana.

po zabiegu wyczyszczenia i nasmarowania smialo moge stwierdzic, te wycieraczki teraz ZAPIERDYLAJÂĄ jak wsciekle.

Obrazek

Lexio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 24 paź 2011, 19:22
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: Lexio » 15 gru 2011, 00:36

krzywy83 pisze:A jak ustawić żeby dobrze chodziły mam ustawianą pozycje zerową ale wycieraczka jest ustawiona na środku leci najpierw w lewo potem w prawo i znowu wraca na środek możne ktoś pomoże??
Witam
mam ten sam problem ;/ jakie jest na nie lekarstwo ?? :D pozdrawiam i mam nadzieje ze ktoś mi pomoże :D

ciastek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 27 sie 2011, 22:36
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: ciastek » 26 gru 2011, 17:12

witam powiem ze metoda wd40 jest dobra na chwile ale dziś przeprowadziłem cały zabieg ze smarem grafitowym i efekt jak z salonu wiec polecam spędzić czasu troszkę więcej niż używać wd <okok>
Kategorycznie zabrania się umieszczania reklam i ogłoszeń w podpisie. Z wymogu takiego zwolnione są jedynie osoby upoważnione przez Administratorów klubu i społeczność Super Userów. (...)
https://a6klub.pl/regulamin-forum-au ... a-vt33.htm

daniel_w
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 07 gru 2011, 20:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: daniel_w » 28 maja 2012, 22:03

Jakie są wymiary gumowych o-ringów, które są na na trzpieniach?

[ Dodano: 2012-05-30, 09:54 ]
rafalo41 pisze:Witam
Miałem ten sam problem co Kimoto po nasmarowaniu trzpieni i zamontowaniu wycieraczek w samochodzie po włączeniu zapłonu mechanizm włączał się samoczynnie i robił ok 2-3 cykle w odstępach co ok. 40s. Po przeczytaniu postu Kimoto rozebrałem mechanizm przełożenia wycieraczek i porównałem go z mechanizmem wyciągniętym z anglika okazało się, że i u mnie punkt zero się przesuną widocznie podczas wstrząsów kiedy stukałem w zapieczone sworznie. Prawidłowo ustawiony punkt zero przedstawiam na zdjęciu [url=http://images49.fotosik.pl/322/b36a0d7a07fdac21med.jpg]Obrazek[/URL]

Qris w swoim opisie napisał że uszczelniacze włożył stare. Pierwszy raz zrobiłem tak samo po dwóch tygodniach upałów smar widocznie wypłyną i problem powrócił więc rozkręciłem jeszcze raz nasmarowałem porządnie i założyłem nowe uszczelniacze koszt 2 zł komplet.

A tak na marginesie porównując mechanizm angielski i europejski. Z angielskiego do naszych samochodów nadają się koĂącówki(te które się zapiekają) silnik (bez mechanizmu przełożenia) oraz te dwie dźwignie które łączą silnik z koĂącówkami

Dzięki za patent! U mnie objawy były identyczne. Mechanik oczywiście zasugerował kupno nowego silnika, ale zrobiłem jak Ty i podziałało. Parę złotych zaoszczędzone! :)
A6 C5 3.0 Avant Quattro Tiptronic 2002 - było

ronnie77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 wrz 2011, 21:27
Lokalizacja: Latchorzew

Post autor: ronnie77 » 29 sie 2012, 00:53

Przeczytałem całe forum i chyba cały internet i nie wiem co robić. Otóż wymontowałem cały mechanizm wycieraczek wg instrukcji. Wyczyściłem, wysmarowałem i zmontowałem.
Zakładam wycieraczkę od pasażera jest gitara, wkładam wycieraczkę kierowcy i du....
Ona nie chce się dokręcić śrubą. Dokręcenie na maksa nie ma sensu bo gwint się kończy. Wycieraczka luźno lata po szybie. Uszczelki i oringi założone. Ten oring w postaci "półksiężyca" na rowku trzpienia też założony. Normalnie nie wiem już co robić!
Ratunku!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga