[A6 C5 ALL] Drgające, wolno działające, stające wycieraczki.
samozatrzmujace sie wycieraczki
Witam panowie.Zmierzyłem się z tym samym problemem co wy ale nie demontowałem wycieraczek,tylko kopiłem taka mała olejarkę z długim wężykiem podgrzałem olej na piecu wlałem do olejarki i polałem te wszystkie elementy ruchome w mechanizmie wycieraczek.Tak parę zabiegów i wycieraczki śmigają jak nowe.Polecam taki zabieg szybki i efektowny.Pozdrawiam
Chroń mnie Boże przed diabłami w mundurach o niebieskim kolorze, bo być może po spotkaniu ze mną już im nic nie pomoże
Witam
Trochę odświeżę temat. Moj rumbur stał dwa tygodnie w garażu. Postanowiłem go przepalic więc wybrałem się na przejażdzkę. Szybka była trochę brudna, użyłem płynu wszystko pięknie zmyło. Tylko wycieraczki niechcą sie wyłączyc
Teraz jezdżę na najwolniejszym trybie bo na tym co powinno byc wyłączone chodzą jak szalone.
Doradzcie co mam zrobic?? Czyscic czy to wina przekaznika??
Trochę odświeżę temat. Moj rumbur stał dwa tygodnie w garażu. Postanowiłem go przepalic więc wybrałem się na przejażdzkę. Szybka była trochę brudna, użyłem płynu wszystko pięknie zmyło. Tylko wycieraczki niechcą sie wyłączyc
Teraz jezdżę na najwolniejszym trybie bo na tym co powinno byc wyłączone chodzą jak szalone.
Doradzcie co mam zrobic?? Czyscic czy to wina przekaznika??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 maja 2011, 11:01
- Lokalizacja: Podlasie/Mazowsze
Witam, u mnie wycieraczki już ustały całkiem- trzeba mocno ręką pomagać żeby się poruszyły, więc muszę je rozebrać i zregenerować. chciałem od razu kupić uszczelniacze i teraz moje pytanie: to są zimmeringi czy oringi zwykłe? Do kupienia w zwykłym motoryzacyjnym? Można prosić o model/ rozmiar?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Zauważyłem ten temat o wycieraczkach więc ja i się wypowiem co dzisiaj naprawiałem he w niedziele ale co tam... Wczoraj jadąc z dyskoteki zaczeły mi wycieraczki mocno strzelać jak sie ruszały to jakby ktos młotem po nich walił i przerywać Aż w końcu jedna naszczęście prawa przestała całkowicie działać a moja lewa od kierowcy przerywała i waliła.. Nie czytając tego postu wogóle zrobiłem identycznie jak opisaliście czyli demontaż podszybia uszczelki itp odkręciłem ino pokrywa z kompa i wyciągłem cały mechanizm i co się okazało jedna wycieraczka spadła z tego bolca od silniczka a na tym bolcu jest przymocowany wycięgnik co idzie do wieloklina od wycieraczek i on walił mi po rurce od nagrzewnicy przeciął mi cała gumową osłonkę i do połowy rurki dość głęboko zrobił wżer na niej Więc postanowiłem cały mechanizm przeczyścić i nasmarować smarem a co do spadania tego powiedziałem nieee w tych bolcach (gałeczkach) zrobiłem dziurki małym wiertełkiem na środku i nagwintowałem to Teraz mam tam daną małą podkładkę z śrubką i już mi t nie spadnie.... A co do tej gumy i rurki to rurka ocalała chodź pare razy jeszcze i by się zrobiła dziura, a gume skleiłem sylikonem złożyłem do kupy wszystko i działa jak trzeba silniczek chodzi cichutko luźno i nic już mi nie spadnie.... Uwaga zajeło mi to może z półtora godzinki roboty w tym przerwy na obiad i na papieroska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 15:41
- Lokalizacja: NYSA
panowie pytanie odnośnie demontażu w polifcie. jak wyciągaliście ten plastikowy element już przy samej szybie?? dzisiaj próbowałem się do tego dobrać i lipa. u mnie jest na trzech klipsach i chyba przyklejony pod szybą. wygląda jakby był tam jakiś rant wchodzący w szczelinę i tam gdzieś przyklejony. jak to wyjąć??
Jeśli walczymy możemy przegrać,
jeśli nie walczymy jesteśmy przegrani...
jeśli nie walczymy jesteśmy przegrani...
potrzebuje troche odgrzebac swiezego kotleta.
czy ktos wie z czego zrobiona jest rama mechanizmu? jest to aluminium, czy duraluminium? niestety jeden z trzech mocowan pekl mi podczas wybijania trzpienia i kwestia sie rozchodzi, czy jest to do zespawania?
uczulam wszystkich od razu na wybijanie tych trzpieni, nie opierajcie o nic, trzymajcie to w rekach i tluczcie mlotkiem, wychodzi powoli bo duzych sil nie trzeba, a ustrzezecie sie przed problemem jaki ja mam.
moze gdzies ktos juz o tym pisal, ja moglem nie doczytac i w efekcie mam polamany mechanizm i oby byl spawalny material.
i przy okazji, ja mam rok 99, a mechanizm na 3 sruby, a niby przed liftem bylo tylko na 2.
EDIT: a wiec jest to aluminium i daje sie spawac. takze nie obawiac sie, ze cos peknie, mozna spawac
czy ktos wie z czego zrobiona jest rama mechanizmu? jest to aluminium, czy duraluminium? niestety jeden z trzech mocowan pekl mi podczas wybijania trzpienia i kwestia sie rozchodzi, czy jest to do zespawania?
uczulam wszystkich od razu na wybijanie tych trzpieni, nie opierajcie o nic, trzymajcie to w rekach i tluczcie mlotkiem, wychodzi powoli bo duzych sil nie trzeba, a ustrzezecie sie przed problemem jaki ja mam.
moze gdzies ktos juz o tym pisal, ja moglem nie doczytac i w efekcie mam polamany mechanizm i oby byl spawalny material.
i przy okazji, ja mam rok 99, a mechanizm na 3 sruby, a niby przed liftem bylo tylko na 2.
EDIT: a wiec jest to aluminium i daje sie spawac. takze nie obawiac sie, ze cos peknie, mozna spawac
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 17 lis 2010, 18:27
- Imię: Zenek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Osówka - lubelskie
w 99 roku możesz mieć półlift już i wtedy mechanizm może być nowszy. Ja mam 2000 rok i też na 3 śruby, zrobiłem dokładnie ten sam numer co Ty - urwane jedno ucho, ale trzyma się dość solidnie na 2, nie skacze przy dużych prędkościach więc spawanie sobie odpuściłem.
Natomiast uczulam na tłuczenie - u mnie było tak zapieczone z jednej strony że delikatne wybijanie nic nie dawało, a nie kręciły się już wcale - stukałem w nakrętke to ułamał mi się gwint trzpienia i dopiero była zabawa jak wycieraczkę spowrotem zamocować... Więc tak śmiało to nie stukajcie
Jeszcze jedno - z tego co pamiętam to miedziana tulejka nie jest przez całą długość tylko składa sie z 2 części a między nimi jest przerwa - i to tam zbiera się najwięcej syfu - u mnie wydrapałem ile się dało i dopiero wypełniłem smarem. Działa od roku bez zarzutów.
Natomiast uczulam na tłuczenie - u mnie było tak zapieczone z jednej strony że delikatne wybijanie nic nie dawało, a nie kręciły się już wcale - stukałem w nakrętke to ułamał mi się gwint trzpienia i dopiero była zabawa jak wycieraczkę spowrotem zamocować... Więc tak śmiało to nie stukajcie
Jeszcze jedno - z tego co pamiętam to miedziana tulejka nie jest przez całą długość tylko składa sie z 2 części a między nimi jest przerwa - i to tam zbiera się najwięcej syfu - u mnie wydrapałem ile się dało i dopiero wypełniłem smarem. Działa od roku bez zarzutów.
wyobraz sobie, ze u mnie jak odkrecilem srube okazalo sie, ze mam tylko 2 "zwoje" gwintu! i tak 3 lata jezdzilem, mialem to robic, spawac kawalek sruby i nagwintowac. ale w efekcie zlozylem tak, jak mialem czyli nakretka lekko zlapala i zostawiam, nie cuduje.jakosek pisze:Natomiast uczulam na tłuczenie - u mnie było tak zapieczone z jednej strony że delikatne wybijanie nic nie dawało, a nie kręciły się już wcale - stukałem w nakrętke to ułamał mi się gwint trzpienia i dopiero była zabawa jak wycieraczkę spowrotem zamocować... Więc tak śmiało to nie stukajcie
dodam tylko, ze trzpienie (ba! nawet silniczek taki sam, tylko inna kostka, ale rowniez ma 4 piny)takie same sa w mechanizmach wycieraczek np. z corsy B. caly mechanizm mozna kupic za 20zl. ze spawarka mozna sobie poradzic z ich wymiana.
po zabiegu wyczyszczenia i nasmarowania smialo moge stwierdzic, te wycieraczki teraz ZAPIERDYLAJÂĄ jak wsciekle.
Witamkrzywy83 pisze:A jak ustawić żeby dobrze chodziły mam ustawianą pozycje zerową ale wycieraczka jest ustawiona na środku leci najpierw w lewo potem w prawo i znowu wraca na środek możne ktoś pomoże??
mam ten sam problem jakie jest na nie lekarstwo :D pozdrawiam i mam nadzieje ze ktoś mi pomoże :D
witam powiem ze metoda wd40 jest dobra na chwile ale dziś przeprowadziłem cały zabieg ze smarem grafitowym i efekt jak z salonu wiec polecam spędzić czasu troszkę więcej niż używać wd
Kategorycznie zabrania się umieszczania reklam i ogłoszeń w podpisie. Z wymogu takiego zwolnione są jedynie osoby upoważnione przez Administratorów klubu i społeczność Super Userów. (...)
https://a6klub.pl/regulamin-forum-au ... a-vt33.htm
https://a6klub.pl/regulamin-forum-au ... a-vt33.htm
Jakie są wymiary gumowych o-ringów, które są na na trzpieniach?
[ Dodano: 2012-05-30, 09:54 ]
Dzięki za patent! U mnie objawy były identyczne. Mechanik oczywiście zasugerował kupno nowego silnika, ale zrobiłem jak Ty i podziałało. Parę złotych zaoszczędzone!
[ Dodano: 2012-05-30, 09:54 ]
rafalo41 pisze:Witam
Miałem ten sam problem co Kimoto po nasmarowaniu trzpieni i zamontowaniu wycieraczek w samochodzie po włączeniu zapłonu mechanizm włączał się samoczynnie i robił ok 2-3 cykle w odstępach co ok. 40s. Po przeczytaniu postu Kimoto rozebrałem mechanizm przełożenia wycieraczek i porównałem go z mechanizmem wyciągniętym z anglika okazało się, że i u mnie punkt zero się przesuną widocznie podczas wstrząsów kiedy stukałem w zapieczone sworznie. Prawidłowo ustawiony punkt zero przedstawiam na zdjęciu [url=http://images49.fotosik.pl/322/b36a0d7a07fdac21med.jpg]Obrazek[/URL]
Qris w swoim opisie napisał że uszczelniacze włożył stare. Pierwszy raz zrobiłem tak samo po dwóch tygodniach upałów smar widocznie wypłyną i problem powrócił więc rozkręciłem jeszcze raz nasmarowałem porządnie i założyłem nowe uszczelniacze koszt 2 zł komplet.
A tak na marginesie porównując mechanizm angielski i europejski. Z angielskiego do naszych samochodów nadają się koĂącówki(te które się zapiekają) silnik (bez mechanizmu przełożenia) oraz te dwie dźwignie które łączą silnik z koĂącówkami
Dzięki za patent! U mnie objawy były identyczne. Mechanik oczywiście zasugerował kupno nowego silnika, ale zrobiłem jak Ty i podziałało. Parę złotych zaoszczędzone!
A6 C5 3.0 Avant Quattro Tiptronic 2002 - było
Przeczytałem całe forum i chyba cały internet i nie wiem co robić. Otóż wymontowałem cały mechanizm wycieraczek wg instrukcji. Wyczyściłem, wysmarowałem i zmontowałem.
Zakładam wycieraczkę od pasażera jest gitara, wkładam wycieraczkę kierowcy i du....
Ona nie chce się dokręcić śrubą. Dokręcenie na maksa nie ma sensu bo gwint się kończy. Wycieraczka luźno lata po szybie. Uszczelki i oringi założone. Ten oring w postaci "półksiężyca" na rowku trzpienia też założony. Normalnie nie wiem już co robić!
Ratunku!
Zakładam wycieraczkę od pasażera jest gitara, wkładam wycieraczkę kierowcy i du....
Ona nie chce się dokręcić śrubą. Dokręcenie na maksa nie ma sensu bo gwint się kończy. Wycieraczka luźno lata po szybie. Uszczelki i oringi założone. Ten oring w postaci "półksiężyca" na rowku trzpienia też założony. Normalnie nie wiem już co robić!
Ratunku!
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga