Audi a6c6 2.0T BPJ- obudowa wałków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Moje auto: Nie mam
- Rocznik: 2022
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice
Mechanik mlaska bo nie przekładał i gdyby jakieś mocowanie było inne to może mu troszke wiecej czasu zejść, jak chcesz się upewnić to oprucz wizualnej zgodności ,możesz sprawdzić taki podstawowy osprzęt np. czujnik wału czy ten sam nr do obu.
Z tą gwarancją to i tak jest trochę lipa, silnk będziesz miał na wieszchu to można by rozrząd zrobić, do miski zajrzeć jakby jakbyś luz był na wałkach pompy to robić od razu podmiane od 1.8.
A pewnie jak ruszysz to po gwarancji.Ja kiedyś jak silnik w busie wymieniałem to najważżniejszą sprawą dla mnie było że nie był wymontowany,założyłem aku odpaliłem, równo chodził nie dymił.
Niektórzy zrzucają czapę i weryfikacja wszystkiego.
Z tą gwarancją to i tak jest trochę lipa, silnk będziesz miał na wieszchu to można by rozrząd zrobić, do miski zajrzeć jakby jakbyś luz był na wałkach pompy to robić od razu podmiane od 1.8.
A pewnie jak ruszysz to po gwarancji.Ja kiedyś jak silnik w busie wymieniałem to najważżniejszą sprawą dla mnie było że nie był wymontowany,założyłem aku odpaliłem, równo chodził nie dymił.
Niektórzy zrzucają czapę i weryfikacja wszystkiego.
- Suja2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 cze 2019, 09:41
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kutno/Wa-wa
Przez weekend zrobiłem ponad 300km i nie zauważyłem nic niepokojącego. W porównaniu z drugą a6 z BPJtem o niższym przebiegu 170tys km, moja pracuje ciszej - wsadzony motor ma ponoć 74tys przebiegu.
Z wymienionych część:
- regeneracja turbo bo miała poprzeczny luz na wirniku, już w serwisie okazało się że muszla turbo była też pęknięta, dlatego została wymieniona,
- sprzęgło już było na wykończeniu, dwumasa miała dziwny luz więc również komplet wymieniony,
- chłodnica klimy miała pęknięcie i któryś przewód też był uszkodzony- wymiana.
- rozrząd no i świece, płyny, uszczelki ..
Uszkodzony słupek był rozebrany na części pierwsze. Wał poszedł do sprawdzenia i okazał sie krzywy. Uszkodzenia występowały głowienie na 3 cylindrze. Panewka na nim była obrócona, pozostałe przytarte. Podobnie z tłokiem który miał pionowe rysy, otwór w stopie był „jajowaty”. Cylinder chyba też miał pionowe rysy ale nie pamiętam. Wałki przytarte, wyrobione krzywki i chyba któryś miał luz w osi. Kaseta głowicy okazała się spawana. Coś też było z zaworami tj otworami na nie ale już nie pamiętam co.. Wycena naprawy z nowymi tłokami, pierścieniami, panewkami, głowicą, wałkami i wyżej wymienionymi częściami dobijała już do wartości samochodu więc nie była ekonomicznie opłacalna.
Z prac przy nowym słupku to dokładnie nie powiem co sprawdzał i robił. Miał zajrzeć do tłoka pompy wysokiego ciśnienia paliwa, sprawdzić jak wyglądają wszystkie poduszki przy silniku i skrzyni. Aktualnie mam zrobić ponad 1000km i wymienić olej po wymianie będzie sprawdzana kompresja i ponownie ciśnienie oleju.
Stary słupek w częściach zabrałem ze sobą.
Z wymienionych część:
- regeneracja turbo bo miała poprzeczny luz na wirniku, już w serwisie okazało się że muszla turbo była też pęknięta, dlatego została wymieniona,
- sprzęgło już było na wykończeniu, dwumasa miała dziwny luz więc również komplet wymieniony,
- chłodnica klimy miała pęknięcie i któryś przewód też był uszkodzony- wymiana.
- rozrząd no i świece, płyny, uszczelki ..
Uszkodzony słupek był rozebrany na części pierwsze. Wał poszedł do sprawdzenia i okazał sie krzywy. Uszkodzenia występowały głowienie na 3 cylindrze. Panewka na nim była obrócona, pozostałe przytarte. Podobnie z tłokiem który miał pionowe rysy, otwór w stopie był „jajowaty”. Cylinder chyba też miał pionowe rysy ale nie pamiętam. Wałki przytarte, wyrobione krzywki i chyba któryś miał luz w osi. Kaseta głowicy okazała się spawana. Coś też było z zaworami tj otworami na nie ale już nie pamiętam co.. Wycena naprawy z nowymi tłokami, pierścieniami, panewkami, głowicą, wałkami i wyżej wymienionymi częściami dobijała już do wartości samochodu więc nie była ekonomicznie opłacalna.
Z prac przy nowym słupku to dokładnie nie powiem co sprawdzał i robił. Miał zajrzeć do tłoka pompy wysokiego ciśnienia paliwa, sprawdzić jak wyglądają wszystkie poduszki przy silniku i skrzyni. Aktualnie mam zrobić ponad 1000km i wymienić olej po wymianie będzie sprawdzana kompresja i ponownie ciśnienie oleju.
Stary słupek w częściach zabrałem ze sobą.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 457
- Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Solec Kujawski
Hej,
Dzięki za info
A miała być robiona tylko wymiana rozrządu, a finalnie na jakim zakresie prac się skończyło :shock:
Ogólnie to kupiłeś auto okazyjnie? Bo widać, że poprzedni właściciel raczej wiedział o stanie silnika skoro była spawana kaseta głowicy...
Bezawaryjnej jazdy, teraz tylko dbać o olej i eksploatacyjne rzeczy i będzie git
Pozdro
Dzięki za info
A miała być robiona tylko wymiana rozrządu, a finalnie na jakim zakresie prac się skończyło :shock:
Ogólnie to kupiłeś auto okazyjnie? Bo widać, że poprzedni właściciel raczej wiedział o stanie silnika skoro była spawana kaseta głowicy...
Bezawaryjnej jazdy, teraz tylko dbać o olej i eksploatacyjne rzeczy i będzie git
Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
- Suja2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 cze 2019, 09:41
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kutno/Wa-wa
tak umówiłem sie jedynie na rozrząd, a chyba na pare dni przed terminem silnik zaczął pracować coraz gorzej.. dlatego miała być dodatkowa diagnoza tego..
wszystko zależy co dla Ciebie jest okazją 35k to chyba normalna cena za takie bieda edyszyn
no mam nadzieje że już nie będzie niespodzianek z nowym słupkiem
[ Dodano: 2020-03-03, 08:23 ]
a odnośnie sprzedającego to nie będę się wypowiadał bo jakbym go teraz spotkał to pozbyłby się zębów ale karma wraca..
wszystko zależy co dla Ciebie jest okazją 35k to chyba normalna cena za takie bieda edyszyn
no mam nadzieje że już nie będzie niespodzianek z nowym słupkiem
[ Dodano: 2020-03-03, 08:23 ]
a odnośnie sprzedającego to nie będę się wypowiadał bo jakbym go teraz spotkał to pozbyłby się zębów ale karma wraca..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Moje auto: Nie mam
- Rocznik: 2022
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice
Domyślam się że sam w Szwecji nie kupiłeś ,pewnie cwaniaczek kupił z uszkodzonym silnikiem,
naprawił na sztukę i na Ciebie trafiło, powinno się fiutka obciążyć kosztami, chociażby dlatego że zataił spawanie obudowy wałków.Ale to droga ciężka i szkoda zdrowia.Najważniesze że furka znowu fajnie lata, a że nie bogta wersja to też jakiś plus, przynajmniej nie będziesz automatu robił albo pneumatyki.
naprawił na sztukę i na Ciebie trafiło, powinno się fiutka obciążyć kosztami, chociażby dlatego że zataił spawanie obudowy wałków.Ale to droga ciężka i szkoda zdrowia.Najważniesze że furka znowu fajnie lata, a że nie bogta wersja to też jakiś plus, przynajmniej nie będziesz automatu robił albo pneumatyki.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7167
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
ogólnie wrzucę informacyjnie bo byłem w Lubaszu ( woj. wlkp ) u gościa po zregenerowany moduł wałków do swojego 2.0tdi i okazało się że robi też regenarację modułu wałków z 2.0tfsi ( pokazywał mi rozmontowany ) - coś co zawsze pisali ludzie że nie do zrobienia , koszt z tego co pytałem koło 2000-2500 zł
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga