Raz na jakiś czas głównie po nagrzaniu (choć i zdarzało się, że kilka godzin później po odpaleniu także) słyszalny jest dziwny dźwięk z silnika/komory (trudno zdiagnozować). Przypomina dźwięk gotującej się wody w czajniku elektrycznym. Jest dość głośny. Początkowo myślałem, że to któryś wentylator/wisko ale to nie to. Łańcuchy nie terkoczą (pod tym kątem wszystko zdrowe), zero błędów od bardzo dawna, logi z rozrządu i nastawników bez zarzutu. Ostatnio podłączałem vaga w sobotę dwa dni temu podczas takiego przypadku. Kilka razy zdobiłem przygazówkę na postoju i ów dźwięk ustał jak ręką odjął, później podczas jazdy już się nie pojawił. Wczoraj auto stało, dziś nadal cicho. Macie może jakieś pomysły?
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz niezwiązaną z powyższym. Delikatne syczenie jakby gdzieś wewnątrz przepustnicy. Po ściśnięciu tych wąskich przewodów z DV cichnie - czy powinno tak być czy szukać nieszczelności? Nie zauważyłem żeby trójnik przy przepustnicy strzelił...
[AJK] 2.7bt sporadyczny dziwny dźwięk z silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Re: [AJK] 2.7bt sporadyczny dziwny dźwięk z silnika
Problem na 95% udalo sie zdiagnozowac. W tym roku pierwsze przypadki zjawiska pojawily sie tydzien temu gdy zrobilem dwa logi w sobote i pociagnalem auto do odcinki, pozniej jeszcze silnik pracowal jakies 10 minut na postoju (ewidentnie czynnikiem majacym wplyw na sporadyczny grzechot jest wysoka temperatura otoczenia i/lub dluga trasa lub krotkie palowanie). Na trzeci dzien gdy zona odpalila auto:
https://youtu.be/S82k3C48038
Dzwiek mocno wyostrzony przez telefon. Zwyczajnie jest duzo ciszej i bardziej jest on denerwujący niz glosny.
Jakis czas temu zauważyłem, że pomaga przegazowanie na ułamek sekundy na 4-5krpm. Wracała cisza. Dziś mała trasa 120km i juz po 100km zaczeło sie. Cos mnie tknęło, telefon w reke i pierwszy link tylko nie wiem czy moge zalączyc:
http://sportaudi.pl/viewtopic.php?t=1076#13110
Podlaczam vaga i patrze w grupy 90-93.
Grzechotanie prawdopodobnie łańcucha powodowane jest nadgorliwym nastawnikiem na prawej głowicy. Normalnie powinien pracować zero-jedynkowo i przestawiać wałki rozrządu z 0 na 22, 23 stopnie podczas gdy ten przestawia na 27 (vag nie widzi błędu), a rozrząd, który normalnie u mnie stoi na -5; -5, podczas grzechotu stoi na -1; -5. Ewidentnie nastawnik. Muszę dodać, że mój oryginalny nie wstawał w ogóle, a obecny to taka hybryda ponieważ został wyciągnięty z 1.8t i zmixowany z wnetrznościami z oryginalnego.
https://youtu.be/S82k3C48038
Dzwiek mocno wyostrzony przez telefon. Zwyczajnie jest duzo ciszej i bardziej jest on denerwujący niz glosny.
Jakis czas temu zauważyłem, że pomaga przegazowanie na ułamek sekundy na 4-5krpm. Wracała cisza. Dziś mała trasa 120km i juz po 100km zaczeło sie. Cos mnie tknęło, telefon w reke i pierwszy link tylko nie wiem czy moge zalączyc:
http://sportaudi.pl/viewtopic.php?t=1076#13110
Podlaczam vaga i patrze w grupy 90-93.
Grzechotanie prawdopodobnie łańcucha powodowane jest nadgorliwym nastawnikiem na prawej głowicy. Normalnie powinien pracować zero-jedynkowo i przestawiać wałki rozrządu z 0 na 22, 23 stopnie podczas gdy ten przestawia na 27 (vag nie widzi błędu), a rozrząd, który normalnie u mnie stoi na -5; -5, podczas grzechotu stoi na -1; -5. Ewidentnie nastawnik. Muszę dodać, że mój oryginalny nie wstawał w ogóle, a obecny to taka hybryda ponieważ został wyciągnięty z 1.8t i zmixowany z wnetrznościami z oryginalnego.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga