Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[CDUC 3.0 245 KM] Obroty silnika rosną za każdym 3 odpalenie

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Audia73.0
Nowy
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 08 lip 2019, 21:21
Lokalizacja: Wroclaw

[CDUC 3.0 245 KM] Obroty silnika rosną za każdym 3 odpalenie

Post autor: Audia73.0 » 08 lip 2019, 21:46

Witam :) od 2 tygodni borykam się z problem w mojej A7,a mianowicie za każdym trzecim odpaleniem auto wchodzi na wyższe obroty czy to zimny czy rozgrzany ma 1000-1200(obroty stałe).
Normalnie gdy było wszystko ok miał 850... Od tych dwóch tygodni 3-4x odpalanie wlaczyla się procedura wypalania(wentylatory były włączone) ale i tak zaraz za trzecim odpaleniem wchodził znowu i dpfu nie wypalał;/ Oleju nie przybiera , spadków mocy tez nie ma auto jeździ normalnie.

Pacjent Audi A7 3.0TDI Quattro 245km 2011r
Ostatnio zmieniony 08 lip 2019, 23:09 przez Audia73.0, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 11439
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 lip 2019, 23:09

Jakieś błędy w sterowniku?

Audia73.0
Nowy
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 08 lip 2019, 21:21
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: Audia73.0 » 08 lip 2019, 23:17

W czwartek jestem umówiony na diagnostykę ;) tak ze podeśle kod w czwartek ;) o ile pokaże coś :)

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 11439
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 lip 2019, 23:18

Najlepiej gdybyś podłączył auto pod VCDSa <okok>.

Audia73.0
Nowy
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 08 lip 2019, 21:21
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: Audia73.0 » 09 lip 2019, 21:03

Powiem tak, najlepsze w tym ze mam VCDS :D ale ostatnio mam z nim problem tzw z komunikacja i z racji tego muszę skorzystać z usług warsztatu :)

[ Dodano: 2019-07-09, 21:03 ]
Udało się sprawdzić na swoim VCDS podaje kody:

Address 01: Engine (J623-CDUC) Labels:. 059-907-401-V2.clb
Part No SW: 4G0 907 401 F HW: 4G0 907 401
Component: 3.0TDI EDC17 H37 0002
Revision: 53H37---
Coding: 1A254012042601020800
Shop #: WSC 02311 785 00200
ASAM Dataset: EV_ECM30TDI0114G0907401F 001002
ROD: EV_ECM30TDI0114G0907401F.rod
VCID: 26427EB15952E87A87-8072

3 Faults Found:
4698 - Function Restriction due to Faults in Other Modules
U1113 00 [032] - -
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

4699 - Function Restriction due to Faults in Other Modules
U1113 00 [032] - -
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

7144 - Please Check DTC Memory in CAN Gateway (J533)
U1008 00 [044] - -
[New feature! Extended UDS fault detail is only supported by current gen. interfaces]
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 149
Mileage: 262810 km
Date: 2019.06.04
Time: 08:10:46

Engine speed: 749.00 /min
Normed load value: 19.6 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 30 °C
Intake air temperature: 15 °C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 14.560 V
Unlearning counter according OBD: 40
ACC target acceleration: 0.000 m/s˛
ACC control module received status-Bits 0-7: 6
Active brake system error status-Bits 0-7: 1
Status of ACC/CCS acceleration interface-Bits 0-7: 0
Acceleration: 0.000 m/s˛
Engine status: COENG_RUNNING
Engine status-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3


ddress 19: CAN Gateway (J533) Labels: None
Part No SW: 4G0 907 468 E HW: 4G0 907 468 A
Component: J533--Gateway H08 0213
Revision: -------- Serial number: 00000000091479
Coding: 00CD077D00
Shop #: WSC 02391 785 00200
ASAM Dataset: EV_GatewUDS 001025
ROD: EV_GatewUDS_AU57.rod
VCID: 326A92E1659A84DA1B-8066

Battery Monitoring Control Module:
Subsystem 1 - Part No SW: 8X0 915 181 HW: 8X0 915 181
Component: J367-BDM H07 0140
Serial number: 00000000005650458101

Voltage stabilizer:
Subsystem 2 - Part No SW: 8K0 959 663 B HW: 8K0 959 663 B
Component: J532_DCDCStab H05 0006
Serial number: 11026000264021200410

1 Fault Found:
6657 - Generator
U1052 00 [009] - No Communication
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Reset counter: 113
Mileage: 262810 km
Date: 2019.06.04
Time: 08:09:46

Voltage terminal 30: 14.5 V
Voltage terminal 15: 14.5 V
Control Module temperature: 19 °C
System status: Terminal 15 on
IN ESP_standstill flag: standstill detected
Engine running: On
IN ZAS_Te_X: On
Terminal 15 status via CAN: On
Terminal 15 status: On
Datenfeld: 0


ddress 28: HVAC, Rear (E265) Labels:* 4G0-919-158.clb
Part No SW: 4G0 919 158 D HW: 4G0 919 158 D
Component: KLIMA FOND H07 0055
Serial number: 14011100040075
Coding: 02
Shop #: WSC 02391 785 00200
ASAM Dataset: EV_ClimaContrUnitRearUDS 002010
ROD: EV_ClimaContrUnitRearUDS_002.rod
VCID: 306E98E96B96B6CA6D-8064

1 Fault Found:
0034 - Motor for Rear Right Upper Body Vent
B10D4 21 [008] - Signal Amplitude Too Low
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 6
Reset counter: 197
Mileage: 262476 km
Date: 2019.05.16
Time: 16:56:44

Voltage terminal 30: 14.67 V
Outside air temperature: 14.5 °C
Right Rear Upper Body Vent Motor-Act.val.: 9849
Right Rear Upper Body Vent Motor-Specified value: 9849
Right Rear Upper Body Vent Motor-Stop open: 11400
Right Rear Upper Body Vent Motor-Stop closed: 10000



Po wyczyszczeniu pokazał się taki numer ... 0387 :/ troche tego się nazbierało :/

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 11439
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 lip 2019, 21:14

Wygląda na problem z alternatorem, a dokładnie na problem z jego komunikacją :).

Audia73.0
Nowy
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 08 lip 2019, 21:21
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: Audia73.0 » 09 lip 2019, 21:36

:shock: Zrobiłem pomyłke wpisujac 1000-1200 obrotów, przepraszam :) obroty jak podnoszą się to wchodzą na 900-950 jak go zgaszę i odpalę jeszcze raz auto wraca do normalnych obrotów ;) Jakieś 6-8 mies temu wymieniłem alternator, Objawy były dość podobne tylko że dobijał prawie do 2tys. Zapalił się obrazek na komputerze że jest awaria alternatora , auto rozłączyło skrzynie i musiałem wezwać lawetę <okok> Przez ten czas było wszystko ok aż do czasu. Czyli gdzie szukać tego problemu? jakieś kable łączące alternator czy wina siedzi w samym alternatorze ? :) Pozdrawiam

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 11439
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 lip 2019, 22:25

A zamontowałeś dobry alternator?

Audia73.0
Nowy
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 08 lip 2019, 21:21
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: Audia73.0 » 09 lip 2019, 22:45

Kupując alternator podałem wszystkie informacje sprzedającemu , według nich taki pasuje Do mojego auta;) Firma zajmuje się tylko alternatorami i rozrusznikami :) zastanawia mnie tylko to że przez ten czas nie było takich objawów ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A7 4G (2010-2018)”