Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[A6 C7] Stuki, ale tylko na początku jazdy zaraz po ruszeniu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
BziKu
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 19 kwie 2015, 11:23
Lokalizacja: Wawa

[A6 C7] Stuki, ale tylko na początku jazdy zaraz po ruszeniu

Post autor: BziKu » 18 lut 2018, 02:11

Witam,
Pojawiły mi się stuki w lewym przednim kole, ale są słyszalne tylko na początku jazdy po ruszeniu, później cichną... :shock:
Słyszalne są przy wolnej jedzie (1-wszy bieg bez dodawania gazu, najlepiej na bruku (spora częśtotliwość pracy zawieszenia, ale z małą amplitudą)

Pierwszy raz spotkałem się ze stukami, które ustępują. :shock:
Zawieszenie sprawdzane, nie ma luzów, samochód ma przebieg 78tyś km..

Ma ktoś jakiś pomysł ? :[

Awatar użytkownika
damos
Śpi na forum
Śpi na forum
Posty: 1194
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 18 lut 2018, 03:55

Brzmi jak spalone sprzęgła w DSG :( Jesteś pewien, że to zawias?
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm

BziKu
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 19 kwie 2015, 11:23
Lokalizacja: Wawa

Post autor: BziKu » 18 lut 2018, 18:56

damos pisze:Brzmi jak spalone sprzęgła w DSG :( Jesteś pewien, że to zawias?
Oczywiście, że nie jestem pewien :|
Ale z drugiej strony nie przypominam sobie sytuacji, w której mógłbym przypalić sprzęgło. Można jakoś jeszcze szerzej przeprowadzić diagnostykę, żeby potwierdzić lub wykluczyć to sprzęgło ?

Awatar użytkownika
damos
Śpi na forum
Śpi na forum
Posty: 1194
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 18 lut 2018, 19:32

Ja też byłem pewien, że to zawias lub grzechot z przegubu. Okazało się, ze to coś innego :(
A co do sprzęgła - to nie ty je "przypalasz", tylko elektronika sterująca do spółki z mechatroniką. Wycierają się korpusy 2 zaworków, albo pada sterowanie dużym obiegiem chłodzenia - i kłopot gotowy.
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm

leszekmw
Nawiedzacz
Nawiedzacz
Posty: 490
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 19 lut 2018, 12:17

wydaje mi się ze sprzęgła bardziej klekocą niż stukają..że tak się wrażę..

Awatar użytkownika
damos
Śpi na forum
Śpi na forum
Posty: 1194
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 19 lut 2018, 13:35

A czym różnią się "stuki" od "klekotu"? :) Klekot to cykliczne, szybkie stuki. Gdyby to był jeden stuk - to nie mielibyśmy klekotu. Ja byłem przekonany, ze to zawias lub przegub - tak niosło się po aucie. Wizytowałem różne stacje diagnostyczne z szarpakami i mechaników. Nawet wymieniłem jedną półoś - nie pomogło :)
Dopiero podniesienie auta do góry i ruszanie wałem napędowym uwidoczniło dźwięki w tyłu skrzyni :(
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm

palec85
Natręt
Natręt
Posty: 745
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Lokalizacja: Słubice, Polska

Post autor: palec85 » 05 mar 2018, 15:02

Witam. Udalo sie rozwiazac problem?u mnie tez cos sie tlucze jak auto zimne po nocy ale pozniej cichnie to. Miesiac temu przed zakupem auta bylo sprawdzane w serwisie audi i tam nic nie wykryli.

leszekmw
Nawiedzacz
Nawiedzacz
Posty: 490
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 05 mar 2018, 15:55

na Postoju również ? możliwe że masz dwumase , a nawet "pewnie na pewno"..

palec85
Natręt
Natręt
Posty: 745
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Lokalizacja: Słubice, Polska

Post autor: palec85 » 05 mar 2018, 16:04

Nie nie,na postoju jest wszystko ok,silnik chodzi elegancko. Chodzilo mi o to, ze po nocy jak jest zimno to przez pierwsze kilka czy kilkanascie kilometrow jest takie jak by tluczenie gdzies z przodu. Z tego co wyczytalem na forum w roznych postach to chyba problem wielu z zawiecha pneumatyczna. Auto sie tez dobrze prowadzi.

Carloss*
Nowy
Nowy
Posty: 24
Rejestracja: 08 paź 2012, 08:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Carloss* » 05 mar 2018, 19:40

Jak na razie chyba nikt problemu nie rozwiązał, bynajmniej nikt się nie chwali że to zrobił.
Dziwne tylko ,że producent udaje głupa ,że nie zna przyczyny i rozwiązania problemu , bo jak widać objaw ten występuje we wszystkich autach z zawieszeniem pneumatycznym.

palec85
Natręt
Natręt
Posty: 745
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Lokalizacja: Słubice, Polska

Post autor: palec85 » 05 mar 2018, 21:44

No wlasnie,dziwne zeby producent nie doszedl do tego co to stuka bo pewnie poza Polska problem tez wystepuje. Cos kosztownego pewnie i taniej jest mowic,ze tak ma byc.

Carloss*
Nowy
Nowy
Posty: 24
Rejestracja: 08 paź 2012, 08:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Carloss* » 06 mar 2018, 09:38

Wiem jedno w autach ze zwykłym zawieszeniem te objawy nie występują , także można się skupić bezpośrednio na pneumatyce a nie szukać przyczyny w jakiś sprzęgłach, przegubach itp.
Tak jak pisałem problem jest znany bardzo dobrze , ale nikt nie znalazł skutecznego rozwiązania problemu, nie pomaga nawet wymiana amorków na nowe, także wychodzi na to że ten typ tak ma, co jest bardzo przykre ,że AUDI wypuszcza gotowy produkt za kupę kasy i jest tak niedopracowany :(

leszekmw
Nawiedzacz
Nawiedzacz
Posty: 490
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 06 mar 2018, 11:46

ale to stuka w chłodzie czy musi być ujemna temperatura ?
coś zamarza pewnie...

Carloss*
Nowy
Nowy
Posty: 24
Rejestracja: 08 paź 2012, 08:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Carloss* » 06 mar 2018, 21:06

To stuka bynajmniej u mnie jak temp. spada poniżej +6 stopni , a czym zimniej tym gorzej. Nie musi być wcale ujemnych temperatur.
Jak się dłużej pojeździ praktycznie przestaje.

palec85
Natręt
Natręt
Posty: 745
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Lokalizacja: Słubice, Polska

Post autor: palec85 » 06 mar 2018, 22:00

No to praktycznie mam to samo co Ty. Nie musi byc mrozu choc nim zimniej tym gorzej. Na chlopski rozum to elementy gumowe twardnieja wraz ze spadkiem temperatury tylko ktore. W a6 c5 w sumie tez jak stukalo i zle sie jezdzilo to nikt nie wiedzial co to i zawieszenie kilka razy bylo sprawdzane. Wymiana kompletu wahaczy albo tulei sanek pomogla ale juz nie pamietam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”