Audi A6 C6: "Parking Brake Malfunction" błąd.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Wielkie dzięki!
[ Dodano: 2019-10-08, 11:47 ]
A skoro problem znany, to może ktoś podrzuciłby instrukcję, jak przelutować te przewody? Jest opis, jak przełożyć całe kompletne kable od bagażnika, ale wariantu z przelutowaniem takich jakie podał mat1234 (kupione, są w drodze) nie znalazłem. Może jakieś podpowiedzi? Gdzie, jak ciąć stare? Czy trzeba coś rozbierać poza wypięciem wtyczki, itp?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
[ Dodano: 2019-10-08, 11:47 ]
A skoro problem znany, to może ktoś podrzuciłby instrukcję, jak przelutować te przewody? Jest opis, jak przełożyć całe kompletne kable od bagażnika, ale wariantu z przelutowaniem takich jakie podał mat1234 (kupione, są w drodze) nie znalazłem. Może jakieś podpowiedzi? Gdzie, jak ciąć stare? Czy trzeba coś rozbierać poza wypięciem wtyczki, itp?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
OK, ogarnę. Kable właśnie przyszły.
Dla kolejnych zainteresowanych tematem podpowiem, żeby nie kupowali konkretnie takich, jakich przykład podał mat1324 (żaden zarzut, miał to być przykład i był taki o jaki mi chodziło) z żadnych takich serwisów, czy olx (chodzi o cenę), bo naciągacze szukają frajerów i niejaki Radek z olx chciał mi wcisnąć taki zestaw 2 szt. za 120 zł za pobraniem i już zamówiłem, ale po wielu próbach mojego kontaktu przez sms, czy przez stronę z prośbą o nr śledzenia, kontakt tel. od kuriera, itp. nie wiedziałem już czy to w ogóle zostało wysłane, bo widziałem, że moje pytania na olx nie były nawet odczytane, miałem dość czasu, aby poszukać alternatywy, bo na Alle wyszukiwanie kabel, wtyczka, przewód, itp daje marne rezultaty, więc już podpowiadam, że należy szukać po numerze wtyczki, czyli 1J0 973 752 i wyskoczy lista wtyczek również z gotowymi kablami po 15 zł/szt.
Edit, 18.10.2019:
A co do bezkontaktowego handlarza z olxa, to paczka faktycznie przyszła wczoraj, tylko, że był na niej błędny nr tel. i kurier nie mógł się dodzwonić i za brak kontaktu odesłałem go z powrotem z tym pobraniem i niech się janusz martwi. Chytry dwa razy traci, więc zamiast 120 dałem 1/3 tej ceny za nowe, elegancko zarobione i szczelne kable. A ten się odezwał wczoraj wieczorem na olxie, że gdyby nie dotarły, to prosi o kontakt, to sprawdzi dane. Teraz to mi się nie chce...
Mam nadzieję, że przelut pomoże, bo już pod przedszkolem przy odstawieniu córki auta nie gaszę z obawy, że nie będzie chciał zagadać i zawieźć do pracy a już miałem taką sytuacje.
Dla kolejnych zainteresowanych tematem podpowiem, żeby nie kupowali konkretnie takich, jakich przykład podał mat1324 (żaden zarzut, miał to być przykład i był taki o jaki mi chodziło) z żadnych takich serwisów, czy olx (chodzi o cenę), bo naciągacze szukają frajerów i niejaki Radek z olx chciał mi wcisnąć taki zestaw 2 szt. za 120 zł za pobraniem i już zamówiłem, ale po wielu próbach mojego kontaktu przez sms, czy przez stronę z prośbą o nr śledzenia, kontakt tel. od kuriera, itp. nie wiedziałem już czy to w ogóle zostało wysłane, bo widziałem, że moje pytania na olx nie były nawet odczytane, miałem dość czasu, aby poszukać alternatywy, bo na Alle wyszukiwanie kabel, wtyczka, przewód, itp daje marne rezultaty, więc już podpowiadam, że należy szukać po numerze wtyczki, czyli 1J0 973 752 i wyskoczy lista wtyczek również z gotowymi kablami po 15 zł/szt.
Edit, 18.10.2019:
Więc reasumując kupiłem komplet za 45 zł z wysyłką kurierem a ten był szybszy niż jego system powiadamiania i dostałem towar, zanim przyszło powiadomienie, że kurier podejmie próbę doręczenia i transakcja się zamknęła poniżej 24 h!Po fakcie dodam, że moja wtyczka, to powinna być dokładnie 3B0 973 752A, która nieznacznie się różni takim rowkiem na mały cypek, który jest przy wtyczce silniczka, ale różnica nie jest dyskwalifikująca, założone te kupione i siedzą na miejscu.
A co do bezkontaktowego handlarza z olxa, to paczka faktycznie przyszła wczoraj, tylko, że był na niej błędny nr tel. i kurier nie mógł się dodzwonić i za brak kontaktu odesłałem go z powrotem z tym pobraniem i niech się janusz martwi. Chytry dwa razy traci, więc zamiast 120 dałem 1/3 tej ceny za nowe, elegancko zarobione i szczelne kable. A ten się odezwał wczoraj wieczorem na olxie, że gdyby nie dotarły, to prosi o kontakt, to sprawdzi dane. Teraz to mi się nie chce...
Mam nadzieję, że przelut pomoże, bo już pod przedszkolem przy odstawieniu córki auta nie gaszę z obawy, że nie będzie chciał zagadać i zawieźć do pracy a już miałem taką sytuacje.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2019, 09:51 przez jankes1878, łącznie zmieniany 1 raz.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
mat1324, się Tobie nie dziwię, że odpisujesz na tyyyyyle postów, skoro tu znów musiałeś wtrącić swoje trzy grosze, nieproszony...
Chyba to lubisz po prostu.
Mi chodziło tylko o obrazek i taki dostałem a pytałem o przykład, bo właśnie nie wiedziałem jak tego szukać. Teraz już wiem, czym podzieliłem się z innymi zainteresowanymi. Pomagamy sobie nawzajem.
A Tobie, jeśli jeszcze jesteś zainteresowany folią antyrefleks na MMI, daj tylko znać, wyślę gratis na mój koszt zwykłym listem, przy okazji, jak będę na poczcie. Jak dojdzie, tak dojdzie. Zostały mi 3 szt. już docięte do ekranu (musisz wyjąć) a nikt więcej nie wyraził zainteresowania, więc i tak gdzieś zalegają w garażu a Tobie się może przydadzą. Powinny wystarczyć na ewentualne skuchy, bo ja też chyba ze trzy zakładałem, zanim wyszło dobrze. Steryl musi być jak w lakierni, bo jeden paproch kurzu i jest dupa.
Chyba to lubisz po prostu.
Mi chodziło tylko o obrazek i taki dostałem a pytałem o przykład, bo właśnie nie wiedziałem jak tego szukać. Teraz już wiem, czym podzieliłem się z innymi zainteresowanymi. Pomagamy sobie nawzajem.
A Tobie, jeśli jeszcze jesteś zainteresowany folią antyrefleks na MMI, daj tylko znać, wyślę gratis na mój koszt zwykłym listem, przy okazji, jak będę na poczcie. Jak dojdzie, tak dojdzie. Zostały mi 3 szt. już docięte do ekranu (musisz wyjąć) a nikt więcej nie wyraził zainteresowania, więc i tak gdzieś zalegają w garażu a Tobie się może przydadzą. Powinny wystarczyć na ewentualne skuchy, bo ja też chyba ze trzy zakładałem, zanim wyszło dobrze. Steryl musi być jak w lakierni, bo jeden paproch kurzu i jest dupa.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Ostatnie zagadnienie w tym temacie, to w którym miejscu najlepiej łączyć kabel. Rozumiem, że najlepiej jak najdalej, na ile sięgnie nowy przewód, kłopot w tym, że przynajmniej w Quattro dalej za ostatnią spinką na wahaczu to już prawie się ręki nie da wcisnąć, więc dotychczas zrobiłem jeden, przed spinką. Byłbym wdzięczny za podpowiedź, jak się zdejmuje te plastikowe spinki kabla z wahacza. Ma ktoś pojęcie? Bo ja się poddałem, nie chcąc jej demolować.
[ Dodano: 2019-10-15, 09:13 ]
Ogarnąłem wypięcie spinki przewodu od wahacza. Podważa się wkrętakiem płaskim górny jej zaczep od strony tylnej. Jest ona jednak zintegrowana z izolacją przewodu, więc nie da się go z niej wyjąć, ale daje to więcej swobody przy łączeniu przewodów.
Niech ktoś mi tylko powie, czy po tym zabiegu trzeba skasować błędy, żeby problem zniknął, czy powinien on ustąpić samoczynnie, po wymianie przewodów? Kompa będę miał dopiero za parę dni, kable przelutowałem ale awaria się nadal objawia.
Niech ktoś mnie uspokoi, bo mnie trafi!
Dodam, że stan starych uciętych przewodów nie wzbudzał wątpliwości. Była czysta miedź.
[ Dodano: 2019-10-15, 09:13 ]
Ogarnąłem wypięcie spinki przewodu od wahacza. Podważa się wkrętakiem płaskim górny jej zaczep od strony tylnej. Jest ona jednak zintegrowana z izolacją przewodu, więc nie da się go z niej wyjąć, ale daje to więcej swobody przy łączeniu przewodów.
Niech ktoś mi tylko powie, czy po tym zabiegu trzeba skasować błędy, żeby problem zniknął, czy powinien on ustąpić samoczynnie, po wymianie przewodów? Kompa będę miał dopiero za parę dni, kable przelutowałem ale awaria się nadal objawia.
Niech ktoś mnie uspokoi, bo mnie trafi!
Dodam, że stan starych uciętych przewodów nie wzbudzał wątpliwości. Była czysta miedź.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
Panowie pomocy. Wymienilem wiązke przy lewym kole plus sam silniczek. Hamulec reczny działą. Żadnych bledow nie pokazuje. Ale przy zapalaniu auta przez 2 3 sek swieci sie ABS plus kontrola trakcji po czym gasnie i nic sie nie dzieje. Autko normalnie smiga. Przed wymiana kabli i silniczka tez tak bylo.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
BartiA6, więc w czym masz problem? Czy to nie przypadkiem zupełnie normalne działanie? Kontrolki zapalają się w trackie autokontroli i gasną.
[ Dodano: 2020-01-27, 12:19 ]
Podsumuję również w tym temacie moje zmagania z problemem.
Mianowicie, nic się nie działo z kablami silniczków a to że po ich wymianie pomogło, to pewnie przypadek. Po jakimś czasie problem powrócił i to permanentnie. Auto uziemione. żebym się nie rozwodził, cała usterka siedziała w sterowniku silnika, gdzie się robią zimne luty na nóżkach obu złącz. Przelot lutownicą i kłopot zażegnany. Dodam, że nóżek do przelutowania jest jedynie 148! Prawie miesiąc z nim walczyłem.
[ Dodano: 2020-01-27, 12:19 ]
Podsumuję również w tym temacie moje zmagania z problemem.
Mianowicie, nic się nie działo z kablami silniczków a to że po ich wymianie pomogło, to pewnie przypadek. Po jakimś czasie problem powrócił i to permanentnie. Auto uziemione. żebym się nie rozwodził, cała usterka siedziała w sterowniku silnika, gdzie się robią zimne luty na nóżkach obu złącz. Przelot lutownicą i kłopot zażegnany. Dodam, że nóżek do przelutowania jest jedynie 148! Prawie miesiąc z nim walczyłem.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga