[ TIP+Q] problem z tiptronic: szarpie 3, falują obroty na 4i
[ TIP+Q] problem z tiptronic: szarpie 3, falują obroty na 4i
witam wszystkich.
piszę choc moze ktoś juz miał podobny temat założony (ja nie mogę nic znaleść)
mianowicie chodzi o autko s6 c5 4,2 quattro automat tiptronic 5biegów 220kW 300kM
problem jest z automatyczną skrzynią a jest ich jest 3:
1) to szarpanie skrzyni przy spokojnej jeżdzie na 3 biegu zanim przełączy na 4
(podczas dynamicznej jazdy szarpania nie ma) szarpie czy ciepła czy zimna
2) to również przy spokojnej jeżdzie przy ok 50-60km/h oraz na 4 i 5 biegu falują obroty w zakresie 1400-1800rpm tak jakby slizganie się sprzęgła, odczuwa się też lekkie podciąganie auta do przodu
powyżej 2000obr/min problem znika, nic się też nie dzieje podczas dynamicznej jazdy (może dlatego że wtedy nie trzyma obrotów miższych niż 2000rpm)
3) to wsteczny który znika gdy skrzynia jest ciepła, na zimnej chodzi jak mażenie lekko i płynnie ale na zagrzanej (wystarczy kilka km bardzo dynamicznej jazdy) wsteczny znika, tzn. wbija go na ok 1-2sek po czym jak by była na luzie dodaje gazu a auto stoi lub rusza tak jak by ciągła do tyłu ze 20 ton bez kół a przy lekkim wzniesieniu nie ruszy wcale
dodam że skrzynia była żekomo naprawiana kosztowało to ponad 4tysie (rachunku nie dał ) a rezultatu nie ma, była też u niego 4 razy na poprawkach bez skutku ale przy ostatniej wizycie u tego tzw skrzyniarza gdy nie chciał mi oddać auta bo chciał aby zapłacic mu kasę za demontaż skrzyni auto odebrałem z policją więc raczej po gwarancji
już straciłem cierpliwość, ale nie chciał bym sie pozbywać auta bo mi ono pasi
jesli ktoś miał któryś z podanych przypadków proszę o pomocną dłoń
pozdrawiam
piszę choc moze ktoś juz miał podobny temat założony (ja nie mogę nic znaleść)
mianowicie chodzi o autko s6 c5 4,2 quattro automat tiptronic 5biegów 220kW 300kM
problem jest z automatyczną skrzynią a jest ich jest 3:
1) to szarpanie skrzyni przy spokojnej jeżdzie na 3 biegu zanim przełączy na 4
(podczas dynamicznej jazdy szarpania nie ma) szarpie czy ciepła czy zimna
2) to również przy spokojnej jeżdzie przy ok 50-60km/h oraz na 4 i 5 biegu falują obroty w zakresie 1400-1800rpm tak jakby slizganie się sprzęgła, odczuwa się też lekkie podciąganie auta do przodu
powyżej 2000obr/min problem znika, nic się też nie dzieje podczas dynamicznej jazdy (może dlatego że wtedy nie trzyma obrotów miższych niż 2000rpm)
3) to wsteczny który znika gdy skrzynia jest ciepła, na zimnej chodzi jak mażenie lekko i płynnie ale na zagrzanej (wystarczy kilka km bardzo dynamicznej jazdy) wsteczny znika, tzn. wbija go na ok 1-2sek po czym jak by była na luzie dodaje gazu a auto stoi lub rusza tak jak by ciągła do tyłu ze 20 ton bez kół a przy lekkim wzniesieniu nie ruszy wcale
dodam że skrzynia była żekomo naprawiana kosztowało to ponad 4tysie (rachunku nie dał ) a rezultatu nie ma, była też u niego 4 razy na poprawkach bez skutku ale przy ostatniej wizycie u tego tzw skrzyniarza gdy nie chciał mi oddać auta bo chciał aby zapłacic mu kasę za demontaż skrzyni auto odebrałem z policją więc raczej po gwarancji
już straciłem cierpliwość, ale nie chciał bym sie pozbywać auta bo mi ono pasi
jesli ktoś miał któryś z podanych przypadków proszę o pomocną dłoń
pozdrawiam
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Te szarpania wskazują chyba na walnięty konwerter, ale nie wiem, niech wypowie sie ktoś mądrzejszy, lub coś w sterowniku. Co do wstecznego to pasuje na pęknięty koszyk D/G lub pęknięty oring na tłoku w koszu D/G, staje się tak np. jak zapniesz wsteczny gdy auto toczy się jeszcze do przodu. Na dobry początek sprawdził bym poziom oleju. Jak olej jest to pewnie bez rozebrania wszystkiego się nie obejdzie.
czy przy czymś takim to ma znaczenie czy 300 czy 340kM?
wszystko podobno regenerowane (naprawiane) łącznie z hydrokinetycznym
gośc który to robił twierdził że w skrzyni jest wszystko ok i jak nowe a problemy ciągle pozostają, jak jadę spokojnie to czas działania wstecznego się wydłuża, ale jak zpałuję silnik to wsteczny znika już po kilku km
[ Dodano: 2015-02-25, 06:55 ]
poczytałem też trochę na innych forach i wszedzie szarpania skrzyni i uslizgiwania się sprzegła opisują jako zawór LOCK_UP
jak on wygląda w esie i gdzie dokładnie go szukać?
można jakoś go zdjagnozować VCDS lub VAG?
a jak sie okaze że padł to gdzie kupić go można?
wszystko podobno regenerowane (naprawiane) łącznie z hydrokinetycznym
gośc który to robił twierdził że w skrzyni jest wszystko ok i jak nowe a problemy ciągle pozostają, jak jadę spokojnie to czas działania wstecznego się wydłuża, ale jak zpałuję silnik to wsteczny znika już po kilku km
[ Dodano: 2015-02-25, 06:55 ]
poczytałem też trochę na innych forach i wszedzie szarpania skrzyni i uslizgiwania się sprzegła opisują jako zawór LOCK_UP
jak on wygląda w esie i gdzie dokładnie go szukać?
można jakoś go zdjagnozować VCDS lub VAG?
a jak sie okaze że padł to gdzie kupić go można?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 27 gru 2012, 20:08
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ostrów Maz.
Miałem u siebie 2 pierwsze usterki jak u Ciebie (szarpanie z 3 na 4 i falowanie obrotów/ślizganie sprzęgła).
Pewnego dnia tryb awaryjny i koniec. Pękł kosz forwardu, zmieliło jeszcze coś bo długo jeździłem z tym szarpaniem i konwerter poszedł do regeneracji (podobno do ZF, bo innym firmom różnie wychodzi w samochodach z większą mocą - cytat mechanika). Teraz wszystko działa jak trzeba.
Mechanik mówił że w tych skrzyniach zdarza się że ucieka wsteczny, do roboty jest kosz wstecznego czy coś podobnego, ale trzeba całą skrzynie rozbierać.
Pewnego dnia tryb awaryjny i koniec. Pękł kosz forwardu, zmieliło jeszcze coś bo długo jeździłem z tym szarpaniem i konwerter poszedł do regeneracji (podobno do ZF, bo innym firmom różnie wychodzi w samochodach z większą mocą - cytat mechanika). Teraz wszystko działa jak trzeba.
Mechanik mówił że w tych skrzyniach zdarza się że ucieka wsteczny, do roboty jest kosz wstecznego czy coś podobnego, ale trzeba całą skrzynie rozbierać.
powiedz "adammo99" jak było to w złotówkach? jakie koszta???
u mnie stało sie juz jak opisywałeś tzn
szarpła podczas jazdy i wpadła w awaryjny po czym zgasiłem ją odpaliłem i na wyświetlaczu było niby wszystko ok więc dałem D i w drogę, ku mojemu zdziwieniu nie zmieniła biegu z 1 na wyższy, nie zmienia go też na manualu i jedzie na jedynce jak zaklęta zmuszony byłem jechać na jedynce prawie 50kmjadąc 30-40km/h, nie pomaga już zadne gaszenie i odpalanie
reasumując mam już tylko 1 bieg
najgorsze jest to ze skrzynia była u pseudo mechaników ktorzy skasowali za jej naprawę 4200zł i po 4 poprawkach jest gorzej niz było przed naprawą
powiedzcie mi jeszcze ile kosztuje regeneracja lub naprawa skrzyni i czy za kwotę którą podałem to powinien mi ją zregenerować czy tylko naprawić???
[ Dodano: 2015-02-28, 20:51 ]
witam
VCDS pokazuje mi taki błąd
17114 - Kontrola biegów / przełożenia skrzyni, błędny współczynnik przełożenia.
Podczas podglądu tabel okazało się, że czujnik obrotów wyjściowych G195 pokazuje 0, podczas gdy wejściowy pokazywał obroty zbliżone do obrotów silnika. jest tak na postoju jak i podczas jazdy.
powiedzcie gdzie szukać tego czujnika, jest on na skrzyni czy w jej środku?
u mnie stało sie juz jak opisywałeś tzn
szarpła podczas jazdy i wpadła w awaryjny po czym zgasiłem ją odpaliłem i na wyświetlaczu było niby wszystko ok więc dałem D i w drogę, ku mojemu zdziwieniu nie zmieniła biegu z 1 na wyższy, nie zmienia go też na manualu i jedzie na jedynce jak zaklęta zmuszony byłem jechać na jedynce prawie 50kmjadąc 30-40km/h, nie pomaga już zadne gaszenie i odpalanie
reasumując mam już tylko 1 bieg
najgorsze jest to ze skrzynia była u pseudo mechaników ktorzy skasowali za jej naprawę 4200zł i po 4 poprawkach jest gorzej niz było przed naprawą
powiedzcie mi jeszcze ile kosztuje regeneracja lub naprawa skrzyni i czy za kwotę którą podałem to powinien mi ją zregenerować czy tylko naprawić???
[ Dodano: 2015-02-28, 20:51 ]
witam
VCDS pokazuje mi taki błąd
17114 - Kontrola biegów / przełożenia skrzyni, błędny współczynnik przełożenia.
Podczas podglądu tabel okazało się, że czujnik obrotów wyjściowych G195 pokazuje 0, podczas gdy wejściowy pokazywał obroty zbliżone do obrotów silnika. jest tak na postoju jak i podczas jazdy.
powiedzcie gdzie szukać tego czujnika, jest on na skrzyni czy w jej środku?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
- Imię: Tonny
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Tuchów
tak w środku, trzeba ściągnąć mise i sterownik mechatroniczny, połączony razem w plastikowej obudowie z ecu skrzynimonczi1 pisze:Podczas podglądu tabel okazało się, że czujnik obrotów wyjściowych G195 pokazuje 0, podczas gdy wejściowy pokazywał obroty zbliżone do obrotów silnika. jest tak na postoju jak i podczas jazdy.
powiedzcie gdzie szukać tego czujnika, jest on na skrzyni czy w jej środku?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 27 gru 2012, 20:08
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ostrów Maz.
Miałem podobny błąd, nie pamiętam dokładnie ale było coś o obrotach, że nie zgadzają się jakieś z jakimiś. Po ponownym zapaleniu tryb awaryjny znikał, ale jak chciałem ruszyć (D) to było szarpnięcie i znowu tryb awaryjny.
Był tylko jeden bieg, chyba 3, i ruszało się jak na półsprzęgle, obroty 3 tys i pomału zaczynał się turlać.
Kosztowało mnie to 5 tys - kosz (nowy - wzmacniany), jakieś łożyska, uszczelki, olej itp 3 tys oraz regeneracja konwertera 2 tys. Było by trochę taniej ale 2 razy wyciągali skrzynię (najpierw do kosza, a później do konwertera) a nie jest to łatwe i szybkie.
Regenerację konwertera można zrobić taniej 600-800, ale samochód jest dla mnie jeszcze przez kilka lat.
Był tylko jeden bieg, chyba 3, i ruszało się jak na półsprzęgle, obroty 3 tys i pomału zaczynał się turlać.
Kosztowało mnie to 5 tys - kosz (nowy - wzmacniany), jakieś łożyska, uszczelki, olej itp 3 tys oraz regeneracja konwertera 2 tys. Było by trochę taniej ale 2 razy wyciągali skrzynię (najpierw do kosza, a później do konwertera) a nie jest to łatwe i szybkie.
Regenerację konwertera można zrobić taniej 600-800, ale samochód jest dla mnie jeszcze przez kilka lat.
mam taki sam obiaw jak opisuje "adammo99"
z tym że moja skrzynia jak i hudrokinetyczne jest po regeneracji ( naprawie) która kosztowała mnie 4200zł a efektu brak...
powiedzcie mi czy za ta kwote regeneruje się czy tylko naprawia skrzynię
tibu
czyli nie trzeba skrzyni z auta sciągać?
a powiedz mi gdzie jest i jak rozpoznać ten czujnik obrotów?
oraz zawór lock-up?
z tym że moja skrzynia jak i hudrokinetyczne jest po regeneracji ( naprawie) która kosztowała mnie 4200zł a efektu brak...
powiedzcie mi czy za ta kwote regeneruje się czy tylko naprawia skrzynię
tibu
czyli nie trzeba skrzyni z auta sciągać?
a powiedz mi gdzie jest i jak rozpoznać ten czujnik obrotów?
oraz zawór lock-up?
o jakim koszu piszesz?
[ Dodano: 2015-03-01, 20:50 ]
a czy bedąc mechanikiem z zawodu i posiadając zdolności manualne i logicznego myślenia ale nigdy nie naprawiając (nawet nie rozbierając skrzyni automatycznej) byl bym w stanie rozebrac , zdjagnozowac i naprawić taka skrzynię czy trzeba extra umiejętności i wiedze posiadać...?
[ Dodano: 2015-03-01, 20:50 ]
a czy bedąc mechanikiem z zawodu i posiadając zdolności manualne i logicznego myślenia ale nigdy nie naprawiając (nawet nie rozbierając skrzyni automatycznej) byl bym w stanie rozebrac , zdjagnozowac i naprawić taka skrzynię czy trzeba extra umiejętności i wiedze posiadać...?
wiem że sanie trza zrzucać i silnik podwieszać to nie problem, dysponuję podnośnikiem i odp. narzedziami, chodziło mi o samo rozebranie i naprawienie skrzyni.adammo99 pisze:4200 - tyle co zapłaciłeś.
do czego ta kwota się odnosi?
Mój dobry kolega jest mechanikiem, powiedział że ze względu że to 4.2, quattro i że to dla mnie to woli to oddać gościowi co robi tylko skrzynie.
Dokładnie nie znam szczegółów, ale trzeba sanki odkręcać i podwieszać silnik. W kanale bardzo ciężko jest wyciągnąć skrzynię.
czy to jakaś magia czy jak w normalnej skrzyni...?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga