Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C5 2,8 Tiptronic. Szarpnięcie przy wrzuceniu wstecznego

Układ napędowy i skrzynie biegów
Bartek_6_6_6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 27 sty 2015, 17:25
Lokalizacja: Lublin

A6 C5 2,8 Tiptronic. Szarpnięcie przy wrzuceniu wstecznego

Post autor: Bartek_6_6_6 » 07 lut 2015, 23:25

Witam,mam problem ze szkrzynią w mojej szóstce, a mianowicie gdy wrzucam wsteczny bieg jest ostre szarpniecię samochodem, samochod wczesniej tego nie mial, w tym tygodniu stal u mechanika na wybianie hamulców z tyłu. Wszystkie pozycje na skrzyni wchodzą tak,ze nawet tego nie czuć, a gdy wrzucę wsteczny to szarpie całym samochodem, co to moze byc?

ViperShooter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 21 wrz 2014, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ViperShooter » 08 lut 2015, 12:36

U mnie też lekko szarpie jak auto stoi na nie równym terenie (np pod górkę). Ale na płaskim tego nie ma. Czy skrzynia wpada w tryb awaryjny?

Bartek_6_6_6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 27 sty 2015, 17:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Bartek_6_6_6 » 08 lut 2015, 12:53

A jak poznać,ze skrzynia jest w trybie awaryjnym? Sorry,ale to mój pierwszy automat

ViperShooter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 21 wrz 2014, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ViperShooter » 08 lut 2015, 13:15

na FISIE (wyświetlaczu) nie pokazuje na którym biegu jest aktualnie skrzynia. Pracuje tylko na 3 biegu. Wtedy może mocno szarpać na R i D

Bartek_6_6_6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 27 sty 2015, 17:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Bartek_6_6_6 » 08 lut 2015, 13:20

No to w takim razie jest w trybie awaryjnym,bo podswietlone sa wszystkie pozycje anie ta w ktorej aktualnie jest skrzynia,ale jak jade to czuje jak przerzuca biegi,a szarpie tylko przy wlaczaniu wstecznego

ViperShooter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 21 wrz 2014, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ViperShooter » 08 lut 2015, 13:26

To nie dobrze. U mnie też kiedyś szarpał lekko na R, ale nie był w trybie awaryjnym. Po wymianie rozrządu, gdy silnik zaczął lepiej pracował skrzynia też już lepiej wbija biegi i szarpanie ustało. Pamiętaj, że praca skrzyni zależy od pracy silnika. Więc przyczyn może być wiele. Podepnij VAG-a i odczytaj błędy ze skrzyni oraz z silnika. W ten sposób auto samo Ci powie co mu dolega.

Bartek_6_6_6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 27 sty 2015, 17:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Bartek_6_6_6 » 08 lut 2015, 13:28

rozrzad byl wymieniany niedawno..podepne i zobacze o co tam chodzi,dzięki

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 09 lut 2015, 09:55

za każdym razem masz szarpnięcie czy głównie rano jak np wyjeżdżasz z parkingu ?
parkujesz na ręcznym i dopiero puszczasz hamulec nożny ?

Bartek_6_6_6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 27 sty 2015, 17:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Bartek_6_6_6 » 09 lut 2015, 17:37

st.john pisze:za każdym razem masz szarpnięcie czy głównie rano jak np wyjeżdżasz z parkingu ?
parkujesz na ręcznym i dopiero puszczasz hamulec nożny ?


Szarpnięcie przy kazdym wrzuceniu wstecznego, ręcznego nie zaciągam w ogołe.

Szóstka była dziś podłączona pod komputer i wyszły 2 błedy
1. Czujnik swiateł stopu
2. pozycjometr w drążku

Błedy w warsztacie skasowali i wszystko chodzi tak jak powinno,nic nie szarpie i skrzynia nie jest w trybie awaryjnym.

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 09 lut 2015, 17:59

fundamentalna wiedza o automatach się kłania. Zawsze parkuj zaciągając ręczny, dopiero później puszczasz hamulec nożny - masz wtedy pewność, że nie parkujesz na przeciążonej skrzyni (szczególnie pod górkę), która wówczas przy wrzucaniu biegu stawia największe opory i słuchać stukanie/czuć szarpanie. Sprawdź to sam - proszę.

Bartek_6_6_6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 27 sty 2015, 17:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Bartek_6_6_6 » 09 lut 2015, 19:11

Mój pierwszy automat, wiedza podstawowa się przyda na pewno, może macie jakis temat ogólnie o automacie, o jego działaniu, co robic czego nie?

Czyli z tym parkowaniem to mam wrzucić najpierw P,zaciągnąć ręczny i puścić hamulec nożny? A później po zgaszeniu samochodu puścić ręczny? No bo wiadomo,zima.

A co do tych błędów, poważne czy nie? bedą wracać?

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 09 lut 2015, 19:36

Początek dobry - końcówka zła. Nie spuszczasz ręcznego bo zima, to nie golf żeby Ci linka przymarzła. Ja parkuję na ręcznym 2gie audi i już 4ty automat jakim jeżdżę. Ani razu nie miałem żadnego z tym problemu nawet w największe mrozy, więc zapomnij o tym zabobonie.

Jest wiele artykułów w sieci jak jeździć automatem - ogólna zasada to dbać o skrzynię a będzie służyć. Olej wymieniać regularnie - unikać gwałtownych przeciążeń (gaz - hamulec - gaz), holowania i bycia holowanym. Parkuj zawsze na ręcznym (dopiero puszczaj nożny) i biegi koniecznie wrzucaj po kompletnym zatrzymaniu pojazdu ( z R na N i D i na odwrót) ot cała filozofia.

Bartek_6_6_6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 27 sty 2015, 17:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Bartek_6_6_6 » 09 lut 2015, 20:11

Dzięki wielke za porady, na pewno bede sie do nich stosowal i ręczny tez zacznę zaciągać jeśli mówisz,ze nic sie nie dzieje i odciązy to skrzynię biegów. Co ile km wymieniać olej w skrzyni (wiem,ze w styczniu był wymieniany)?

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 09 lut 2015, 20:17

to zależy ile i jak jeździsz, ja wymieniam co drugą zmianę oleju czyli co jakieś 20tysi

Bartek_6_6_6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 27 sty 2015, 17:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Bartek_6_6_6 » 14 lut 2015, 23:55

Dzieki za rady;)

[ Dodano: 2015-02-14, 23:55 ]
I znowu powrócilo to samo, tryb awaryjny i szarpniecie przy wrzuceniu wstecznego. Co to moze być? raczej nic mechanicznego jezeli po skasowaniu bledu wszystko wraca do normy,cos z elektryka moze?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga