Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

w prawo kierownica chodzi ciężko a w lewo leciutko

Układ kierowniczy
maricia6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 sty 2015, 13:08
Lokalizacja: góra

w prawo kierownica chodzi ciężko a w lewo leciutko

Post autor: maricia6 » 07 sty 2015, 13:32

witam, na poczatek chcialem sie przywitac, jestem nowym posiadaczem a6 z silniczkiem 2.8, kurde co ta maszyna wyrabia (szzegolnie z moim bakiem :)

bede musial troche przy nim 'porobic", wiec Was bede TROCHE meczyl :-)

jedna z rzeczy jest to ze przy skrecaniu w prawo kierownica chodzi ciężko a w lewo leciutko.

Domyslam sie ze mam multitronic, bo jak juz zdarzylem sie doczytac, na postoju naprawde lekko chodzi ta kierownica (w lewo)

prosze nakierujcie mnie od czego zaczac diagnostyke lub moze ktos mial juz podobny problem?

pozdrawiam!
---
haribol

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 07 sty 2015, 13:50

maricia6 pisze:Domyslam sie ze mam multitronic
Multitronic to skrzynia biegów, jeśli chodzi o wspomaganie to servotronic <okok>
Obstawiałbym magiel.

maricia6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 sty 2015, 13:08
Lokalizacja: góra

Post autor: maricia6 » 07 sty 2015, 13:54

racja racja, oczywiscie chodzilo o "servotronic" :)
---
haribol

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 20 sty 2015, 10:56

maricia6 pisze:prosze nakierujcie mnie od czego zaczac diagnostyke lub moze ktos mial juz podobny problem?
wymiana płynu wspomagania. przynajmniej u mnie pomogło.wlałem zwykły czerwony ATF

michalwruszak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: michalwruszak » 20 sty 2015, 11:07

Czerwony ATF zabije pompe wspomagania magiel itp itd - zalej kolego właściwy - czyli Zielony

maricia6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 sty 2015, 13:08
Lokalizacja: góra

Post autor: maricia6 » 20 sty 2015, 11:08

no i kto a racje? Dawid czy Michal? :-)
---
haribol

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 20 sty 2015, 11:19

Zielony Febi.

michalwruszak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: michalwruszak » 20 sty 2015, 11:20

Lepiej orginalny :) Nie wiele droższy + odpowietrzenie układu .

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 20 sty 2015, 19:19

michalwruszak pisze:Czerwony ATF zabije pompe wspomagania magiel itp itd
u mnie jeszcze nic nie zabił.a poprawa znacząca.do innych vw też leje czerwony atf i hulają aż miło.

ale to każdego indywidualna decyzja co wleje.ja nie wiele ryzykowałem bo i tak magiel do regeneracji skoro zaczyna się zacinać.pomogło więc piszę co wlałem.

dodam ze u mnie zacinanie znikało po przejechaniu kilkunastu km.ale na zimnym było to bardzo niebezpieczne.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 20 sty 2015, 19:56

Zalecany przez producenta jest płyn G00200, czyli zielony.

maricia6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 07 sty 2015, 13:08
Lokalizacja: góra

Post autor: maricia6 » 20 sty 2015, 23:17

a czy to jest to samo co FEBI 06162?
---
haribol

barman_pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 26 wrz 2014, 04:19
Imię: Krawiec
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: barman_pl » 20 sty 2015, 23:58

FEBI 6162 to zamiennik G00200 ;)

Pozdr.

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 07 lut 2015, 12:06

odkąd posiadam A6 wymieniam zawsze olej na zielony SWAG albo ostatnio FEBI ten mineralny i wspomaganie działa normalnie...

natomiast teraz jak jest zima i zmrozi samochód to faktycznie w lewo kręci się z oporem a w prawo można kręcić małym palcem bez żadnego oporu

z magla nic nie leci z pompy nic nie leci układ chodzi cicho także narazie nic tam nie ruszam :]

jak nie ma takich dużych minusowych temperatur to w obie strony kręci się normalnie.

oczywiście jak się trochę auto nagrzeje to zaczyna się w obie strony kręcić normalnie :p

kolega do a4 b6 zalał zielonego minerała febi to mu rozszczelniło pompę wspomagania i kierownicą kręciło się jak w jelczu ;p i właśnie leje cały czas mobila ATF

mi tam śmiga na tym febi zielonym minerale i chyba bym go nie zmienił jedynie częściej bym go zmieniał na nowy i już <rotfl>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

v4mpyre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 08 gru 2014, 10:34
Lokalizacja: pn-wsch okolice w-wy

Post autor: v4mpyre » 06 kwie 2015, 11:52

Panowie,

Mam podobny problem. Kierownica w lewo chodzi z oporem, a w prawo praktycznie bez oporu. Jak się nagrzeje to różnica prawie niewyczuwalna, ale na zimno praktycznie cały czas w ten sposób, ale też potrafi i na ciepło zrobić sporą różnicę. Szczególnie jest to odczuwalne przy większej prędkości jak się chce łuki pokonywać dosyć szybko. Powoduje bardzo złe czucie samochodu.
Macie pomysł co to w końcu może być? Dopiero regenerowałem pompe wspomagania i wymieniałem cały płyn bo wyła. Nie wiem czy tak było wcześniej, nie zauważyłem, bo praktycznie od razu po zakupie naprawiałem pompe (chociaż wydaje mi się, że wcześniej tego problemu nie było).

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 06 kwie 2015, 15:09

Magiel do sprawdzenia/regulacji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga