Witam,
Problem dotyczy A6 C6 2006 z 6 biegową skrzynią. Auto ma 180 000 udokumentowanego przebiegu.
Gdy wracałem z wakacji, zauważyłem dziwny dźwięk w trakcie zmiany biegów. W momencie gdy po zmianie biegu, puszczam sprzęgło i zaczynam dodawać gazu, jest taki punkt na sprzęgle, że samochód wydaje trzeszczący dźwięk, jakby coś się ocierało. Problem występuje przy biegach 4, 5 i 6 i odrobinę wyższych obrotach (>2000). Jeżeli trzymam sprzęgło ciągle w tym jednym punkcie to dźwięk wydobywa się cały czas. Ciężko mi zlokalizować miejsce wydobywania się dźwięku, mechanik powiedział, że dochodzi jakby ze skrzyni.
Zawiozłem samochód do mechanika i po zdjęciu skrzyni okazało się, że sprzęgło jest na końcówce życia, więc je wymieniłem. Koło dwumasowe też już powoli się zbliża ku końcowi, ale mechanik powiedział, że z 50 000 kilometrów powinno jeszcze przejechać i, że widział dużo gorsze. Samochód nie wibruje, co jest, z tego co się orientuję, objawem martwej dwumasy.
Gdy wracałem od mechanika, to wciąż słyszałem ten dźwięk. Co prawda powiedział mi on, że to tego dźwięku nie zlikwiduje, bo to najprawdopodobniej dwumasa.
Czy ktoś z forumowiczów miał może podobny problem?
[ MANUAL] [2.0 TFSi] Trzeszczenie w trakcie wysprzęglania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
niekoniecznie, u mnie hurgotała blacha między skrzynią, a blokiem silnika w okolicy rozrusznika. zlikwidowane. potem świeżo nowo założone łożysko oporowe chwilę hałasowało przestało.
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
Problemy były dwa:
* zużyte sprzęgło (wymiana z robocizną 1200 zł)
* koło dwumasowe na wykończeniu (wg. mechanika powinno jeszcze z 20 000 km przejechać)
Sprzęgło wymieniłem i dźwięk w pewnym stopniu ustał. Dopiero przy większych obrotach (3000-4000) słychać jeszcze ten dźwięk przy bardzo wolnym wysprzęglaniu.
Niestety koszt dwumasy jest dość wysoki (2000 zł), a z tego co mi mówiono to regeneracja jest nic nie warta.
* zużyte sprzęgło (wymiana z robocizną 1200 zł)
* koło dwumasowe na wykończeniu (wg. mechanika powinno jeszcze z 20 000 km przejechać)
Sprzęgło wymieniłem i dźwięk w pewnym stopniu ustał. Dopiero przy większych obrotach (3000-4000) słychać jeszcze ten dźwięk przy bardzo wolnym wysprzęglaniu.
Niestety koszt dwumasy jest dość wysoki (2000 zł), a z tego co mi mówiono to regeneracja jest nic nie warta.
- once5
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 18 paź 2013, 15:00
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
To skorzystam z okazji i zapytam skoro jesteś "na świeżo" z tematem sprzęgła. Mnie czeka zakup koła zamachowego i planuję kupić takie cudeńko LuK http://www.centrumsprzegla.com/kolo,zam ... 415034710/ mógłbyś mi napisać jakie opinie krążą o tym producencie no i czy Ty byś polecał mi takie koło zamachowe czy może lepiej nie kupować na własną rękę?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga