FSI - benzyna i oktany
Nie wiem skąd ta dyskusja ale przecież na klapce wlewu jest biało na czarnym że minimum 91 a preferowane 95, więc nie wiem skąd jakieś dyskusje o 98, ja raz na jakiś czas leje 98 ale nic to nie daje, taka naleciałość że raz na jakiś czas to wtryski przeczyści ale nie wiem tak naprawdę czy to faktycznie pomaga. Skoro producent umieszcza taką informację to raczej takie paliwo jest zalecane!!!
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Widzę, że jeden z dyskutantów poruszył dość ważną kwestię - wartość opałowa, i polecam się zapoznać z zależnością tejże w funkcji liczby oktanowej paliwa, to w końcu może zrozumiecie, że 110 oktan, nie wykrzesa z silnika 10KM więcej.
bo:
1. elektronika silnika musiałaby być gotowa na takie paliwo, krótko mówiąc tak przesunąć kąt zapłonu, żeby wykorzystać wyższą odporność na spalanie stukowe 110 oktanowego paliwa.
2. jeśli nie jesteśmy w stanie wykorzystać odporności na spalanie stukowe, to spalamy, jak 98 oktan, a że paliwo jest mniej kaloryczne, to otrzymujemy w rezultacie MNIEJSZĄ moc na wale
Różnica między 98 a 95 - bardzo podobnie, ale 98 niektóre auta cywilne potrafią obrobić.
Oczywiście jeśli mamy taka elektronikę która pozwoli ruszyć zapłon w zakres optymalny dla spalania 110 - to może otrzymamy te kilka KM więcej, bo niską wartość opałową rekompensujemy innym punktem zapłonu, który mocniej wali w korbę, co może dać te kilka KM, ale i da popalić tłokom, korbom i wałowi
Inną kwestią jest oczywiście jakość paliw w PL
bo:
1. elektronika silnika musiałaby być gotowa na takie paliwo, krótko mówiąc tak przesunąć kąt zapłonu, żeby wykorzystać wyższą odporność na spalanie stukowe 110 oktanowego paliwa.
2. jeśli nie jesteśmy w stanie wykorzystać odporności na spalanie stukowe, to spalamy, jak 98 oktan, a że paliwo jest mniej kaloryczne, to otrzymujemy w rezultacie MNIEJSZĄ moc na wale
Różnica między 98 a 95 - bardzo podobnie, ale 98 niektóre auta cywilne potrafią obrobić.
Oczywiście jeśli mamy taka elektronikę która pozwoli ruszyć zapłon w zakres optymalny dla spalania 110 - to może otrzymamy te kilka KM więcej, bo niską wartość opałową rekompensujemy innym punktem zapłonu, który mocniej wali w korbę, co może dać te kilka KM, ale i da popalić tłokom, korbom i wałowi
Inną kwestią jest oczywiście jakość paliw w PL
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Obecnie kazdy jedna elektronika silnika posiada dostep do czujnika spalania stukowego dzieki czemu moze adaptowac sie w jedna lub w druga strone... Oczywiscie zakres "adaptacji" mozna poszerzyc odpowiednio tuningujac silnik:)Zagór pisze:Widzę, że jeden z dyskutantów poruszył dość ważną kwestię - wartość opałowa, i polecam się zapoznać z zależnością tejże w funkcji liczby oktanowej paliwa, to w końcu może zrozumiecie, że 110 oktan, nie wykrzesa z silnika 10KM więcej.
bo:
1. elektronika silnika musiałaby być gotowa na takie paliwo, krótko mówiąc tak przesunąć kąt zapłonu, żeby wykorzystać wyższą odporność na spalanie stukowe 110 oktanowego paliwa.
2. jeśli nie jesteśmy w stanie wykorzystać odporności na spalanie stukowe, to spalamy, jak 98 oktan, a że paliwo jest mniej kaloryczne, to otrzymujemy w rezultacie MNIEJSZĄ moc na wale
Różnica między 98 a 95 - bardzo podobnie, ale 98 niektóre auta cywilne potrafią obrobić.
Oczywiście jeśli mamy taka elektronikę która pozwoli ruszyć zapłon w zakres optymalny dla spalania 110 - to może otrzymamy te kilka KM więcej, bo niską wartość opałową rekompensujemy innym punktem zapłonu, który mocniej wali w korbę, co może dać te kilka KM, ale i da popalić tłokom, korbom i wałowi
Inną kwestią jest oczywiście jakość paliw w PL
Pzdr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
- Imię: Dawid
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Taka Ciekawostka
http://youtu.be/gqvhaPLuTPI
Tylko oczywiście dotyczy to FSI. A w silnikach starszej generacji to pewnie nie ma takiego znaczenia
http://youtu.be/gqvhaPLuTPI
Tylko oczywiście dotyczy to FSI. A w silnikach starszej generacji to pewnie nie ma takiego znaczenia