Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

srodkowe swiatlo stopu (kombi) mruga i przestaje swiecic

Nadwozie
Sambi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 23 maja 2014, 14:52
Lokalizacja: Orzysz/Essen

3 stop

Post autor: Sambi » 07 lis 2014, 18:59

U mnie znow świeci sama sie naprawila

blazej25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 14 sty 2014, 22:40
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Odolanów

Post autor: blazej25 » 29 mar 2015, 01:21

U mnie znowu lampa świruje.

Sambi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 23 maja 2014, 14:52
Lokalizacja: Orzysz/Essen

3 stop

Post autor: Sambi » 12 kwie 2015, 17:26

Lampa ma chyba jakiś zimny lut. Wczoraj znów ją rozmontowałem bo przestała świecić popukałem kilka razy w nią i złożyłem, znów świeci. Kupie chyba nową bo mnie to wyciąganie już denerwuje raz na kilka miesięcy.

Renegade
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 12 gru 2007, 20:37
Lokalizacja: RZ

Post autor: Renegade » 01 maja 2015, 08:29

O nowych (4F9945097) czyli listwach LED trzeciego stopu, zwanej w dalszej części materiału: M25, tematu nie będę poruszał.
PS. Kollegen powyżej jak Sambi i inni, doznają tymczasowej samoczynnej naprawy. Nic bardziej mylnego. M25 samo się nie naprawia. Utlenione styki przyłącza bądź utlenienie PCB daje takie euforie, że się samo...

Omówimy sprawę montażu używanych i próby naprawy M25.

Ewentualne pytania o sesję zdjęciową z trepanacji/rozbiórki M25 , odeprę na samym początku, nie są potrzebne gdyż pracę wykona każdy kto ma zdolności manualne pozwalające mu już na samo wydobycie M25 z klapy. W przeciwnym razie szkoda czasu i udajemy się po nową 4F9945097.

Ostatnimi czasy coraz więcej Audi A6 4F i innych modeli przyjeżdża na wymianę/montaż używaną M25, która po niedługim czasie dzieli los poprzedniej czyli ląduje w koszu, ze względu na brak komunikacji pomiędzy J393 a M25 czyli potocznie zwanego przez ownerów Audi nieświeceniem, mruganiem, nie banglaniem etc. .

Przed zakupem nowego M25, warto poświęcić trochę czasu i sprawdzić co się stało z listwą LED. Czy padła M25 czy winna jest instalacja a konkretnie cześć jej biegnąca po prawym zawiasie klapy bagażnika.
Warto przedzwonić przewód biegnący z J393 do lampy, przeważnie jest to fiolet z czerwona pręgą no i brązowy czyli sygnał 31 (potocznie obiegowo zwanego masą) który łączy się w klapie i zasuwa w tylną cześć dachu obok lampki oświetlenia wnętrza bagażnika. Łatwym sposobem wykluczenia instalacji jest podłączenie żarówki W5W (nie ma potrzeby większej, zresztą na M25 jest oznaczenie 13,5V 4.1W ) do końcówek wtyczki i sprawdzenie czy komunikat zniknie z szafy. Jeśli tak to jedziemy dalej.

Główny czynnik mordujący M25 to temperatura, zarówno dodatnia jak i ujemna, która zabija, czytaj wykrusza uszczelnienie wokół M25 i w rezultacie woda przedostaje się do niej samej oraz do złącza które korodują lub niszczą połączenie SMD LED z płytką. Panaceum na to jest oczyszczenie ze sparciałego, uszkodzonego uszczelnienia i zastosowanie masy do montażu szyberdachów np produkcji Sika. Masa ma tą właściwość ze nie zasycha na amen, a demontaż M25 staje się możliwy w przeciwieństwie do silikonu.

No i upragniony koniec. Rozcinamy M25, jest zgrzana.
cięcia dokonujemy miedzy popielatą a czerwoną strukturą
Dobre do tego jest urządzenie zwane mulitszifierką, dremelem Ăźnd etc. Co kto ma w swoim "Werkstacie". Reszta jest już prosta.
Sprawdzamy mulitmetrem LED-y jeżeli nie świecą kupujemy nowe i wymieniamy jeśli płytka pozwala na to. Poprawiamy luty przez odessanie starej cyny na szpilkach przyłącza i użycie nowej cyny, NIE LUTUJEMY STAREJ CYNY z uwagi na szybko nadciągający ponownie problem zj@#$%^a M25. Zgrzewamy lub kleimy M25, lepsze jest delikatne zgrzanie i do auta.

Jeśli będzie potrzebny ELSA schemat odnośnie przebiegu "drutów" z J393 do M25, Admin oder Moderacja, niech kuknie do mnie. Podwiesimy dla chętnych, podjęcia się reanimacji M25.

krecik chybie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 05 lut 2016, 23:20
Lokalizacja: Chybie

Post autor: krecik chybie » 09 lut 2016, 18:45

witam

[ Dodano: 2016-02-09, 18:45 ]
czy ktoś się uporał z regeneracją stopu czu nie warto i od razu zamawiac nowy?

[ Dodano: 2016-02-09, 18:45 ]
czy ktoś się uporał z regeneracją stopu czu nie warto i od razu zamawiac nowy?

[ Dodano: 2016-02-09, 18:45 ]
czy ktoś się uporał z regeneracją stopu czu nie warto i od razu zamawiac nowy?

CykloGienek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 26 maja 2016, 03:46
Lokalizacja: Lodz

Post autor: CykloGienek » 31 maja 2016, 01:18

Witam

Ja też mam problem z trzecim światłem STOP w tylnej klapie w A6C6 Avant. Działało i nagle nie działa, podejrzewam że się spaliła listwa. Ale nie mam w 100% pewności. Zastanawiam się żeby zamówić nową listwę, albo używaną( bo są trochę tańsze) ale nie wiem ile taka używka poświeci. Co poradzicie, ewentualnie czy macie namiary na te lampy gdzieś taniej.
Podłączę się też do pytania Krecika, jak z regeneracją w praktyce wygląda?

Sambi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 23 maja 2014, 14:52
Lokalizacja: Orzysz/Essen

3 stop

Post autor: Sambi » 31 maja 2016, 20:11

Polecam wymiane na nową, szkoda waszego wk...nia tą lampą, czasem na olx lub allegro trafi sie nowa za 180 zl. Wyjatkowy szajs z tego 3 stopu. Aha nie zamiencie pinow we wtyczce bo tez nie bedzie świecić.

CykloGienek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 26 maja 2016, 03:46
Lokalizacja: Lodz

Post autor: CykloGienek » 02 cze 2016, 02:30

Dzięki za odpowiedz "Sambi", ja znalazłem za 199zł na Allegro od Krotoskiego & Cichy oryginalną, więc chyba nie najgorsza ta cena. Faktycznie chyba tak zrobię, zamówię nową lampę a na starej sobie pokombinuje, jak się uda zregenerować to będę mieć w zapasie na przyszłość. ;)

Tyoka5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 03 lis 2017, 07:34
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Tyoka5 » 18 maja 2018, 13:23

Witam.

Mam ten sam problem w c6 lift avant.

Miesiąc temu stop środkowy przestał świecić i po 2 dniach wszystko wróciło do normy. Teraz problem się powtórzył.
Rozebrałem dziś klapę, wyciągnąłem stop ( i przekonany że problem jest ze światłem to miałem już po nowy jechać ) ale coś mnie tkneło aby sprawdzić inną żarówką kable. Dzieje się to samo - mianowicie po przekreceniu stacyjki i wciśnięciu mrugnie 2 razy i przestaje świecić.
Tak więc na logike to nie powinien być problem z światłem tylko gdzieś indziej. Ale podlaczajac na krotko do akumulatora światło stop tak samo mrugnie i przestaje świecić ( może źle trzymałem bo ciężko się tam wstrzelić kablami - dość grube miałem i dlatego taki mój wniosek)

A więc rozwiązał ktoś ten problem z mrugajacym stopem gdzie działa tylko po przekrwceniu stacyjki i wciśnięciu? ( 2 3 mrugniecia)

Pozdrawiam

pawcio81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 238
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: pawcio81 » 18 maja 2018, 23:35

Aktualnie jestem na etapie przywrócenia poprawnego działania trzeciego stopu u siebie, dla zainteresowanych to auto jest modelowo z 2011 i niestety już stop do wymiany, nie ma się co dziwić, jeśli producent lampy zastosował tak cieniutkie piny, które łączą się z wtyczką auta.
U mnie sytuacja była jasna i widoczna gołym okiem - skorodowała kostka wraz z jednym pinem, który pokrył się patyną i przy próbie rozłączenia kostki został urwany.
W zakresie problemu kolegi powyżej, to proponuję sprawdzić jakość styku konektorów w kostce, może są zaśniedziałe i jest zwiększona rezystancja w tym miejscu, nawet jeśli podłączasz inną żarówkę. Jakiej mocy żarówką testowałeś obwód trzeciego stopu. Moc testowej żarówki powinna być zbliżona do mocy znamionowej oryginalnej lampy, która według opisu na obudowie wynosi 4,1 W.
Objawy migania i wyłączenia obwodu przez sterownik na 99% będą występować przy rozwartym obwodzie (zbyt duża rezystancja obwodu lub odbiornika) lub przy zwartym obwodzie (bardzo malutka rezystancja).
Obwody, które posiadają kontrolę poprawności pracy, czyli te zasilające np. światła zewnętrze w aucie można zewrzeć i bezpiecznik się nie przepali, po prostu sterownik wykryje zwiększony pobór prądu i przerwie zasilanie.
Jeśli masz dostęp do VCDS, to sprawdź dokładnie jakiego charakteru jest błąd światła stop - przerwa czy zwarcie do masy.

piotrasz3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 07 lip 2009, 07:19
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: piotrasz3 » 12 wrz 2018, 12:14

Przeprowadziłem niedawno podobny zabieg.Pragnę podzielić się uwagami.
Rozkleić tego sie nie da-trzeba odcinać najlepiej jak najcienszą tarczą dremel itp.Zlokalizowanie usterki to juz kwestia osobnicza u nie trochę cyny załatwiło sprawę.
Ja usunęłam wtyczkę i wyprowadziłem kable po czym zlutowałem je na stałe w klapie w ten sposób eliminuję zbędne połączenie.
Składanie lampy.Najlepiej zespawać połaczone elementy.Można lutownicą.Nie należy też się spinać z dociskaniem elementów do siebie.Podczas odcinania usunęliśmy tzw RZAZ i teraz lampa jest nieco płytsza.Nie zwróciłem na to uwagi wcześniej okazało się że po założeniu blaszek zahaczały o klosz i nie wskakiwały na swoje miejsce co powodowało nieszczelność.
Także polecam na to zwrócić uwagę.Ja musiałem podginać blaszki itp.
Dodatkowo po bwodzie nałożyłem cienką warstwę silikonu na uszczelkę i poczekałem aż wyschnie(warto sprawdzić szcelnosć do puki mamy tapicerkę zdjętą) dzięki temu mamy szczelność no i nadal lampa jest demontowalna.
Jak narazie działa ok jest szczelne czas operacyjnu 40 min plus czekanie na silikon dwa piwka jedno w sobotę drugie w niedzielę.

haribo.pl

Re: 3 stop

Post autor: haribo.pl » 12 wrz 2018, 21:36

Sambi pisze:Polecam wymiane na nową, szkoda waszego wk...nia tą lampą, czasem na olx lub allegro trafi sie nowa za 180 zl. Wyjatkowy szajs z tego 3 stopu. Aha nie zamiencie pinow we wtyczce bo tez nie bedzie świecić.
Ja kupowalem na alledrogo
Firma autorud w rzeszowie
220 z przesylka oryginal

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 wrz 2018, 21:40

Czyli kupiłeś z ASO :).

pawcio81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 238
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: pawcio81 » 12 wrz 2018, 22:52

I mnie dopadła powyższa usterka - w sumie nie ma co się dziwić, jeśli piny w lampie są grubości włosa, to i korozja je dosyć szybko niszczy. Auto z 2011 roku. Nie bawiłem się w półśrodki, zakupiłem oryginalną lampę, obudowę kostki i piny za 250 zł. Oczywiście zabezpieczyłem dodatkowo dokładnie taśmą miejsce połączenia lampy z wtyczką, powinno to przedłużyć okres eksploatacji.

haribo.pl

Lampa

Post autor: haribo.pl » 13 wrz 2018, 20:46

mat1324 pisze:Czyli kupiłeś z ASO :).
No może -chyba to vw był.
A w aso w krakowie koszt 330 :) chora cena

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga