Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AWX 1.9 131 KM] Niedobór mocy, cięzko pali wykres z hamown

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
szpurek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 27 sie 2013, 14:52
Lokalizacja: Chłopków

[ AWX 1.9 131 KM] Niedobór mocy, cięzko pali wykres z hamown

Post autor: szpurek13 » 29 kwie 2014, 13:41

Cześć fani 4 pierścieni ;)

Pacjent to a6 2002r 1.9 tdi awx, auto posiadam od sierpnia 2013, zimą trochę ciężko paliła i cały czas wydawało mi się że w porównaniu do a4 b6 avf brakuje mu mocy - myślałem, że po prostu cięższa buda i skrzynia piątka ale hamownia rozwiała wątpliwości. Auto czasami dalej kulawo odpala i puszcza białą/szara chmurę przy odpalaniu. Motorem trochę rzuci chwilę po odpaleniu.

Chciałem zrobić chipa ale dopóki nie wróci jej seria nie chcę nic ruszać.

Ma ktoś pomysły od czego zacząć szukać przyczyny? Mam dostęp do VAGA jakie logi porobić?

Obrazek

edit:
Dodam, że słychać takie dziwne chorchotanie szczegolnie na 4 i 5 biegu od 1700 rpm do ok 2100 rpm - cieżko to opisać, tak jakby gdzieś powietrze uciekało coś w tym stylu. Myślicie że to ten felerny króciec na pompie vacum?

Sprawdziłem synchronizację rozrządu i też coś nie tak - powinno być od -3 do +3 a u mnie +3.9.

zrobiłem także logi statyczne grup 013 018 i 023:
Adres 01: Silnik (038 906 019 CF)

15:29:21 Grupa 013: Idle Speed Smooth Running Control
-0.75 mg/suw Cyl 1 -2.8 to +2.8 mg/H
-0.82 mg/suw Cyl 2 -2.8 to +2.8 mg/H
0.73 mg/suw Cyl 3 -2.8 to +2.8 mg/H
0.82 mg/suw Cyl 4 -2.8 to +2.8 mg/H

15:29:21 Grupa 018: PD valve status(after 1 min idling- coolant>80°C)
0.0 Cyl 1 0
0.0 Cyl 2 0
0.0 Cyl 3 0
0.0 Cyl 4 0

15:29:21 Grupa 023
-18.0 (bez jednostek)
-27.0 (bez jednostek)
-43.0 (bez jednostek)
0.0 (bez jednostek)
Wtorek,29,Kwiecień,2014,15:46:17:37412
Wersja VCDS: AKP 10.6.1
Wersja danych: 20101004

Pompki chyba wporządku, może to być wina synchronizacji lub tego króćca w vacum?

lechux33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 07 sie 2013, 02:05
Lokalizacja: Mochy

Post autor: lechux33 » 12 maja 2014, 22:15

Witam, ustaw synchronizacje wałka najlepiej w okolicy 0 jak będzie -1 lub +1 nie odczujesz różnicy.

szpurek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 27 sie 2013, 14:52
Lokalizacja: Chłopków

Post autor: szpurek13 » 12 maja 2014, 22:23

Ustawiłem na -0,4, wyciełem kata oto wynik:
Obrazek

Zauważyłem sporo nagaru w dolocie, czym można wypolerować dolot?
Skoda Octavia I '97r 1.6 101hp --> Audi A4 b5 '98r 1.9 TDI AFN 110hp --> Audi A6 C5 '02r 1.9 TDI AWX 130hp ;)

lechux33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 07 sie 2013, 02:05
Lokalizacja: Mochy

Post autor: lechux33 » 13 maja 2014, 17:45

hmm wypolerować to tak łatwo nie będzie ale wyczyścić możesz np. płynem do mycia silników.

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 13 maja 2014, 20:51

122 km to nie tak źle :) Logi 1 ,3 11 grupy dynamiczne poprosze . A z ciekawości patrzyłeś kiedyś pod pokrywe zeby zobaczyć w jakim stanie jest wałek?
Pomogłem? Kliknij

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja