dziwne spadanie obrotów w 1.8T podczas wciskania sprzęgła
- bartek91sc
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 28 cze 2013, 10:49
- Lokalizacja: Sosnowiec
dziwne spadanie obrotów w 1.8T podczas wciskania sprzęgła
Na wstępnie chciałbym powiadomić że czytałem wszystko związane z tą tematyką i nic nie znalazłem odnośnie mojego problemu.
Mój problem brzmi następująco:
jakieś 2 tygodnie temu wymieniłem przewód podciśnienia idący do zaworu turbiny - bo był sparciały i pękł
po wymianie auto zaczeło wariować.. obroty falowały i na zakrętach gasł - tak że sie jechać nie dało
przeczytałem że przepustnica - przeczyściłem dokładnie i zaadoptowałem - auto przygasało tylko na skręceniu kierownicy na maxa w daną strone - zauważyłem że mało płynu wspomagania - dolałem i było ok.. auto odstawiłem do garażu na jakieś 4 dni
dzisiaj zabrałem auto z garażu a on kompletnie wariuje... dojeżdzam do świateł.. wciskam sprzęgło a obroty gwałtownie spadają do 400 i podnoszą sie i tak sie buja aż do 1000.
auto wydaje mi się że mocy nie ma.
błędów na kompie nie ma. auto posiadam 3 tygodnie.
co jest winą tego wszystkiego?
Mój problem brzmi następująco:
jakieś 2 tygodnie temu wymieniłem przewód podciśnienia idący do zaworu turbiny - bo był sparciały i pękł
po wymianie auto zaczeło wariować.. obroty falowały i na zakrętach gasł - tak że sie jechać nie dało
przeczytałem że przepustnica - przeczyściłem dokładnie i zaadoptowałem - auto przygasało tylko na skręceniu kierownicy na maxa w daną strone - zauważyłem że mało płynu wspomagania - dolałem i było ok.. auto odstawiłem do garażu na jakieś 4 dni
dzisiaj zabrałem auto z garażu a on kompletnie wariuje... dojeżdzam do świateł.. wciskam sprzęgło a obroty gwałtownie spadają do 400 i podnoszą sie i tak sie buja aż do 1000.
auto wydaje mi się że mocy nie ma.
błędów na kompie nie ma. auto posiadam 3 tygodnie.
co jest winą tego wszystkiego?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Zgadzam sie z przedmówcą - nieszczelność to chyba moze być to. Po uksytym przewodzie podcisnienia miałem to samo 

1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
- bartek91sc
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 28 cze 2013, 10:49
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
A kod silnika jaki masz??bartek91sc,
Powinien ustać problem z obrotami , auto powinno w miare jechać. ÂŚwieci sie wtedy check engine albo ABS i ESP - w zaleznosci od deski bo niektóre nie mają "hydranta"
Pytam o kod silnika bo np. do AEB ORI przepływka kosztuje 1200zł...
Ale szukałbym dalej w nieszczelności. Może cisnienie paliwa. Odłacz EVAP i zaślep na chwilke weżyk do dolotu. Często siada ten filtr węgla aktywnego i "ssie" lewizne przez zbiornik paliwa
Tak kiedys miałem. Wyciąłem weżyk , zaslepiłem i spoój.
Powinien ustać problem z obrotami , auto powinno w miare jechać. ÂŚwieci sie wtedy check engine albo ABS i ESP - w zaleznosci od deski bo niektóre nie mają "hydranta"
Pytam o kod silnika bo np. do AEB ORI przepływka kosztuje 1200zł...
Ale szukałbym dalej w nieszczelności. Może cisnienie paliwa. Odłacz EVAP i zaślep na chwilke weżyk do dolotu. Często siada ten filtr węgla aktywnego i "ssie" lewizne przez zbiornik paliwa

1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
- bartek91sc
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 28 cze 2013, 10:49
- Lokalizacja: Sosnowiec
narazie zauważyłem że czyszczenie czujnika temp nie pomogło i musze nowy kupić.. .bo temp skacze bez powodu. i nagle spada.
Jak myślicie może to być tego wina?
kodu silnika nie znam.. jak będe w garażu to sprawdzę. ale to jest to 1.8t 150km
dzisiaj np. czasami obroty spadały, czasami nie (nie wiem od czego to jest zależne)
co to jest EVAP? gdzie tego szukać?
P.S. wymienie filtr paliwa, tylko kurde gdzie go szukać? bo słyszałem że pod nadkolem tylnym, w bagażniku. A ja nic nie widze.
Jak myślicie może to być tego wina?
kodu silnika nie znam.. jak będe w garażu to sprawdzę. ale to jest to 1.8t 150km
dzisiaj np. czasami obroty spadały, czasami nie (nie wiem od czego to jest zależne)
co to jest EVAP? gdzie tego szukać?
P.S. wymienie filtr paliwa, tylko kurde gdzie go szukać? bo słyszałem że pod nadkolem tylnym, w bagażniku. A ja nic nie widze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
EVAP - filtr wegla aktywnego, znajduje sie w nadkolu po stronie pasażera, za kołem. Słuzy to odseparowania trujących par z baku. Tam pojawiaja sie nieszczelnosci i auto łapie lewizne. filtr masz pod spodem auta po stronie pasażera przed tylnym kołem. Taka bańka.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
- bartek91sc
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 28 cze 2013, 10:49
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dzięki za info o filtrze paliwaR.K.O. pisze:EVAP - filtr wegla aktywnego, znajduje sie w nadkolu po stronie pasażera, za kołem. Słuzy to odseparowania trujących par z baku. Tam pojawiaja sie nieszczelnosci i auto łapie lewizne. filtr masz pod spodem auta po stronie pasażera przed tylnym kołem. Taka bańka.
ten EVAP to normalnie jest pod maską? masz jakieś zdjęcie jak on wygląda? albo dokładnie w którym miejscu jest?
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie dostałeś info o filtrze paliwa tylko właśnie o EVAP (filtr z wkładem węgla aktywnego). Wszystko o co pytasz jest tuż nad twoim ostatnim postembartek91sc pisze:Dzięki za info o filtrze paliwaR.K.O. pisze:EVAP - filtr wegla aktywnego, znajduje sie w nadkolu po stronie pasażera, za kołem. Słuzy to odseparowania trujących par z baku. Tam pojawiaja sie nieszczelnosci i auto łapie lewizne. filtr masz pod spodem auta po stronie pasażera przed tylnym kołem. Taka bańka.
ten EVAP to normalnie jest pod maską? masz jakieś zdjęcie jak on wygląda? albo dokładnie w którym miejscu jest?

Filtr paliwa jest z tyłu pojazdu - między kołem, a tylnymi drzwiami a nie pod maską

- bartek91sc
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 28 cze 2013, 10:49
- Lokalizacja: Sosnowiec
tomekkk1 pisze:Nie dostałeś info o filtrze paliwa tylko właśnie o EVAP (filtr z wkładem węgla aktywnego). Wszystko o co pytasz jest tuż nad twoim ostatnim postembartek91sc pisze:Dzięki za info o filtrze paliwaR.K.O. pisze:EVAP - filtr wegla aktywnego, znajduje sie w nadkolu po stronie pasażera, za kołem. Słuzy to odseparowania trujących par z baku. Tam pojawiaja sie nieszczelnosci i auto łapie lewizne. filtr masz pod spodem auta po stronie pasażera przed tylnym kołem. Taka bańka.
ten EVAP to normalnie jest pod maską? masz jakieś zdjęcie jak on wygląda? albo dokładnie w którym miejscu jest?
Filtr paliwa jest z tyłu pojazdu - między kołem, a tylnymi drzwiami a nie pod maską
ja to zrozumiałem tak:
EVAP - filtr wegla aktywnego, znajduje sie w nadkolu po stronie pasażera, za kołem. Słuzy to odseparowania trujących par z baku. Tam pojawiaja sie nieszczelnosci i auto łapie lewizne.
i tutaj pytam czy pod maską :D
filtr masz pod spodem auta po stronie pasażera przed tylnym kołem. Taka bańka.
a to apropo filtra paliwa

- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
bartek91sc, niedziela - to jedyne sensowne wytłumaczenie
No ale do rzeczy
Filtr EVAP znajduje się w przednim nadkolu, patrząc od przodu auta - pomiędzy kołem, a drzwiami pasażera. Jedynym elementem, który widać pod maską jest charakterystycznie cykający co jakiś czas zawór elektromagnetyczny (nr 10 na załączonym rysunku), zlokalizowany pod osłoną na filtrze powietrza.


No ale do rzeczy

- bartek91sc
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 28 cze 2013, 10:49
- Lokalizacja: Sosnowiec
ło ludzie... dzisiaj zacząłem wykluczać listę rzeczy o których sie naczytałem...
na pierwszy ogień poszedł filtr paliwa.. po zdjęciu starego ukazało sie takie coś:
data na filtrze: 05.06
póÂźniej zająłem się filtrem powietrza i wszystkimi elementami dookoła
cała obudowa poszła do kąpieli, wszystkie inne elementy poprzecierałem z kurzu,
i to takie jajkowate koło przepływki do którego wchodzą 2 wtyczki przeczyściłem benzyną ekstrakcyjną bo miał taki żółtawy osad w niektórych miejscach.
jutro powinien dojść czujnik temp to wymienie od razu i jeszcze muszę podjechać po filtr kabinowy bo jak wzięło mnie na czyszczenie odpływu pod aku (bo na forum zalecają co jakiś czas) to wypadł mi cały czarny filt.
myślałem że niemcy dbają o wymiany filtrów, ale widze myliłem sie...
_______________________________________________________
więc tak:
AUTO JEÂŹDZI JAK TRZA!!!
było zrobione:
- Czujnik temp cieczy chłodzącej E2 - nowy oryginalny razem z gumową uszczelką
- Filtra paliwa
- Filtr powietrza
- Wykąpana obudowa filtra powietrza
- Przeczyszczone coś obok przepływomierza (jak ktoś zna nazwe to prosze napisać)
- Delikatnie patyczkiem do uszu z benzyną ekstrakcyjną liÂźnięta przepływka
- Ponowne przeczyszczenie przepustnicy i adaptacja jej
nie wiem co było winowajcą, ale auto jeÂździ super... nie falują obroty, ani na klimie ani bez, zbiera sie jak trzeba i wszystko jest ok.
jestem zadowolony
Â
na pierwszy ogień poszedł filtr paliwa.. po zdjęciu starego ukazało sie takie coś:
data na filtrze: 05.06
póÂźniej zająłem się filtrem powietrza i wszystkimi elementami dookoła
cała obudowa poszła do kąpieli, wszystkie inne elementy poprzecierałem z kurzu,
i to takie jajkowate koło przepływki do którego wchodzą 2 wtyczki przeczyściłem benzyną ekstrakcyjną bo miał taki żółtawy osad w niektórych miejscach.
jutro powinien dojść czujnik temp to wymienie od razu i jeszcze muszę podjechać po filtr kabinowy bo jak wzięło mnie na czyszczenie odpływu pod aku (bo na forum zalecają co jakiś czas) to wypadł mi cały czarny filt.
myślałem że niemcy dbają o wymiany filtrów, ale widze myliłem sie...
_______________________________________________________
więc tak:
AUTO JEÂŹDZI JAK TRZA!!!
było zrobione:
- Czujnik temp cieczy chłodzącej E2 - nowy oryginalny razem z gumową uszczelką
- Filtra paliwa
- Filtr powietrza
- Wykąpana obudowa filtra powietrza
- Przeczyszczone coś obok przepływomierza (jak ktoś zna nazwe to prosze napisać)
- Delikatnie patyczkiem do uszu z benzyną ekstrakcyjną liÂźnięta przepływka
- Ponowne przeczyszczenie przepustnicy i adaptacja jej
nie wiem co było winowajcą, ale auto jeÂździ super... nie falują obroty, ani na klimie ani bez, zbiera sie jak trzeba i wszystko jest ok.
jestem zadowolony

Â
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez bartek91sc, łącznie zmieniany 1 raz.