Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

dziwne spadanie obrotów w 1.8T podczas wciskania sprzęgła

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bartek91sc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 28 cze 2013, 10:49
Lokalizacja: Sosnowiec

dziwne spadanie obrotów w 1.8T podczas wciskania sprzęgła

Post autor: bartek91sc » 19 lip 2013, 13:05

Na wstępnie chciałbym powiadomić że czytałem wszystko związane z tą tematyką i nic nie znalazłem odnośnie mojego problemu.

Mój problem brzmi następująco:
jakieś 2 tygodnie temu wymieniłem przewód podciśnienia idący do zaworu turbiny - bo był sparciały i pękł
po wymianie auto zaczeło wariować.. obroty falowały i na zakrętach gasł - tak że sie jechać nie dało

przeczytałem że przepustnica - przeczyściłem dokładnie i zaadoptowałem - auto przygasało tylko na skręceniu kierownicy na maxa w daną strone - zauważyłem że mało płynu wspomagania - dolałem i było ok.. auto odstawiłem do garażu na jakieś 4 dni

dzisiaj zabrałem auto z garażu a on kompletnie wariuje... dojeżdzam do świateł.. wciskam sprzęgło a obroty gwałtownie spadają do 400 i podnoszą sie i tak sie buja aż do 1000.

auto wydaje mi się że mocy nie ma.
błędów na kompie nie ma. auto posiadam 3 tygodnie.

co jest winą tego wszystkiego?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 19 lip 2013, 20:32

Przyczyn może być sporo. Vag jest ??
Jeśli tak to sprawdÂź wskazania przepływomierza lub odepnij wtyczkę od niego i sprawdÂź czy jest poprawa.
Czujnik temperatury.
Do sprawdzenia dolot i podciśnienia pod kątem nieszczelności. To tak na początek <zalamka>.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 19 lip 2013, 22:04

Zgadzam sie z przedmówcą - nieszczelność to chyba moze być to. Po uksytym przewodzie podcisnienia miałem to samo ;)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
bartek91sc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 28 cze 2013, 10:49
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: bartek91sc » 19 lip 2013, 23:03

Przewody podcisnienia zmienialem. Ma znaczenie ze ten nowy ma mniejsza srednice w srodku?
Czujnik e2 ma blad. Wyczyscilem i blad skasowalem. Ale kupie nowy.
Co do przeplywki to po odpieciu co ma sie polepszyc? Jak sprawdzic czy nowy mam kupic?

Pisze z tel. Wiec sory za brak polskich znakow.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 21 lip 2013, 14:17

A kod silnika jaki masz??bartek91sc,
Powinien ustać problem z obrotami , auto powinno w miare jechać. ÂŚwieci sie wtedy check engine albo ABS i ESP - w zaleznosci od deski bo niektóre nie mają "hydranta"
Pytam o kod silnika bo np. do AEB ORI przepływka kosztuje 1200zł...
Ale szukałbym dalej w nieszczelności. Może cisnienie paliwa. Odłacz EVAP i zaślep na chwilke weżyk do dolotu. Często siada ten filtr węgla aktywnego i "ssie" lewizne przez zbiornik paliwa !! Tak kiedys miałem. Wyciąłem weżyk , zaslepiłem i spoój.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
bartek91sc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 28 cze 2013, 10:49
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: bartek91sc » 21 lip 2013, 15:36

narazie zauważyłem że czyszczenie czujnika temp nie pomogło i musze nowy kupić.. .bo temp skacze bez powodu. i nagle spada.

Jak myślicie może to być tego wina?

kodu silnika nie znam.. jak będe w garażu to sprawdzę. ale to jest to 1.8t 150km

dzisiaj np. czasami obroty spadały, czasami nie (nie wiem od czego to jest zależne)

co to jest EVAP? gdzie tego szukać?

P.S. wymienie filtr paliwa, tylko kurde gdzie go szukać? bo słyszałem że pod nadkolem tylnym, w bagażniku. A ja nic nie widze.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 21 lip 2013, 17:16

EVAP - filtr wegla aktywnego, znajduje sie w nadkolu po stronie pasażera, za kołem. Słuzy to odseparowania trujących par z baku. Tam pojawiaja sie nieszczelnosci i auto łapie lewizne. filtr masz pod spodem auta po stronie pasażera przed tylnym kołem. Taka bańka.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
bartek91sc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 28 cze 2013, 10:49
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: bartek91sc » 21 lip 2013, 17:50

R.K.O. pisze:EVAP - filtr wegla aktywnego, znajduje sie w nadkolu po stronie pasażera, za kołem. Słuzy to odseparowania trujących par z baku. Tam pojawiaja sie nieszczelnosci i auto łapie lewizne. filtr masz pod spodem auta po stronie pasażera przed tylnym kołem. Taka bańka.
Dzięki za info o filtrze paliwa

ten EVAP to normalnie jest pod maską? masz jakieś zdjęcie jak on wygląda? albo dokładnie w którym miejscu jest?

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 21 lip 2013, 19:43

bartek91sc pisze:
R.K.O. pisze:EVAP - filtr wegla aktywnego, znajduje sie w nadkolu po stronie pasażera, za kołem. Słuzy to odseparowania trujących par z baku. Tam pojawiaja sie nieszczelnosci i auto łapie lewizne. filtr masz pod spodem auta po stronie pasażera przed tylnym kołem. Taka bańka.
Dzięki za info o filtrze paliwa

ten EVAP to normalnie jest pod maską? masz jakieś zdjęcie jak on wygląda? albo dokładnie w którym miejscu jest?
Nie dostałeś info o filtrze paliwa tylko właśnie o EVAP (filtr z wkładem węgla aktywnego). Wszystko o co pytasz jest tuż nad twoim ostatnim postem <okok>

Filtr paliwa jest z tyłu pojazdu - między kołem, a tylnymi drzwiami a nie pod maską <okok>

Awatar użytkownika
bartek91sc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 28 cze 2013, 10:49
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: bartek91sc » 21 lip 2013, 20:43

tomekkk1 pisze:
bartek91sc pisze:
R.K.O. pisze:EVAP - filtr wegla aktywnego, znajduje sie w nadkolu po stronie pasażera, za kołem. Słuzy to odseparowania trujących par z baku. Tam pojawiaja sie nieszczelnosci i auto łapie lewizne. filtr masz pod spodem auta po stronie pasażera przed tylnym kołem. Taka bańka.
Dzięki za info o filtrze paliwa

ten EVAP to normalnie jest pod maską? masz jakieś zdjęcie jak on wygląda? albo dokładnie w którym miejscu jest?
Nie dostałeś info o filtrze paliwa tylko właśnie o EVAP (filtr z wkładem węgla aktywnego). Wszystko o co pytasz jest tuż nad twoim ostatnim postem <okok>

Filtr paliwa jest z tyłu pojazdu - między kołem, a tylnymi drzwiami a nie pod maską <okok>

ja to zrozumiałem tak:
EVAP - filtr wegla aktywnego, znajduje sie w nadkolu po stronie pasażera, za kołem. Słuzy to odseparowania trujących par z baku. Tam pojawiaja sie nieszczelnosci i auto łapie lewizne.

i tutaj pytam czy pod maską :D


filtr masz pod spodem auta po stronie pasażera przed tylnym kołem. Taka bańka.

a to apropo filtra paliwa :)

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 21 lip 2013, 22:38

bartek91sc, niedziela - to jedyne sensowne wytłumaczenie haha <rotfl>

No ale do rzeczy :) Filtr EVAP znajduje się w przednim nadkolu, patrząc od przodu auta - pomiędzy kołem, a drzwiami pasażera. Jedynym elementem, który widać pod maską jest charakterystycznie cykający co jakiś czas zawór elektromagnetyczny (nr 10 na załączonym rysunku), zlokalizowany pod osłoną na filtrze powietrza.

Awatar użytkownika
bartek91sc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 28 cze 2013, 10:49
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: bartek91sc » 22 lip 2013, 15:36

ło ludzie... dzisiaj zacząłem wykluczać listę rzeczy o których sie naczytałem...

na pierwszy ogień poszedł filtr paliwa.. po zdjęciu starego ukazało sie takie coś:

Obrazek

data na filtrze: 05.06

póÂźniej zająłem się filtrem powietrza i wszystkimi elementami dookoła

Obrazek

cała obudowa poszła do kąpieli, wszystkie inne elementy poprzecierałem z kurzu,
i to takie jajkowate koło przepływki do którego wchodzą 2 wtyczki przeczyściłem benzyną ekstrakcyjną bo miał taki żółtawy osad w niektórych miejscach.

jutro powinien dojść czujnik temp to wymienie od razu i jeszcze muszę podjechać po filtr kabinowy bo jak wzięło mnie na czyszczenie odpływu pod aku (bo na forum zalecają co jakiś czas) to wypadł mi cały czarny filt.

myślałem że niemcy dbają o wymiany filtrów, ale widze myliłem sie...

_______________________________________________________

więc tak:

AUTO JEÂŹDZI JAK TRZA!!!

było zrobione:
- Czujnik temp cieczy chłodzącej E2 - nowy oryginalny razem z gumową uszczelką
- Filtra paliwa
- Filtr powietrza
- Wykąpana obudowa filtra powietrza
- Przeczyszczone coś obok przepływomierza (jak ktoś zna nazwe to prosze napisać)
- Delikatnie patyczkiem do uszu z benzyną ekstrakcyjną liÂźnięta przepływka
- Ponowne przeczyszczenie przepustnicy i adaptacja jej

nie wiem co było winowajcą, ale auto jeÂździ super... nie falują obroty, ani na klimie ani bez, zbiera sie jak trzeba i wszystko jest ok.

jestem zadowolony :)

 
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez bartek91sc, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja