[ AAT 2.5 115 KM] napinacz paska wielorowkowego
[ AAT 2.5 115 KM] napinacz paska wielorowkowego
witam koledzy mam takie pytanie odnosnie napinacza z którym wiele z nas ma problemy mianowicie chodzi o napinacz paska wielorowkowego i o dzwieki klekoczące jakie potrafi wydawac. teraz mam napinacz z tłumikiem drgań taki jak w ael a kolega w 100 c4 2.5 tdi ma napinacz bardzo podobny ale bez tłumika spręzyna wbudowana w srodku czy do mojego auta da sie założyc taki sam napinacz i tym samym pozbyc sie tego tłumika drgań? http://allegro.pl/napinacz-audi-100-c4- ... 22066.html o ten własnie napinacz chodzi czy spasuje do audi a6 c4 2.5 tdi 95 rok
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 19 lut 2012, 19:49
- Lokalizacja: podkarpacie
no własnie dorwałem napinacz od kumpla z a100 c4 94 rok motor aat i pasuje silnik chodzi dużo ciszej ale koło na wale ma bicie wiec tez do wymiany zastanawia mnie tylko to czemu ma mocno skakac u mnie skoro to te same silniki co w 100 i pasek dam od 100 wszystko inne jest również identyczne kumpel tez ma klime u niego koło nie ma bicia i silnik chodzi tak jakby wogóle napinacza nie było napinacz wogóle sie nie rusza hmm
w AAT jest napinacz bez tłumika drgań skrętnych ponieważ tam jest jednomasowe koło zamachowe, które tłumi drgania wału korbowego poprzez zapewnienie dużej bezwładności, w AEL'u macie dwumasy które tłumią drgania nie wału, a jesdynie to przenoszone na wałek sprzęgłowy skrzyni biegów, sam wał korbowy przy zastosowaniu dwumasu obraca się z dużo większą nierównomiernością, niz przy zastosowaniu litego koła zamachowego.
również w autach ze skrzynią automatyczną powinien być stosowany napinacz z tłumikiem drgań ponieważ przekładnia hydrokinetyczna jest czy to na postoju czy podczas jazdy na niskich biegach zalewana tylko w części. dopiero na trzecim biegu przekładnia jest w pełni zalana oraz już częściowo zmostkowana, natomiast pełne postkowanie następuje dopiero na czwartym biegu i wtedy już przekładnia hydrokinetyczna jest w pełni zalana i poprzez większą masę wirującą ma większą bezwładność.
również w autach ze skrzynią automatyczną powinien być stosowany napinacz z tłumikiem drgań ponieważ przekładnia hydrokinetyczna jest czy to na postoju czy podczas jazdy na niskich biegach zalewana tylko w części. dopiero na trzecim biegu przekładnia jest w pełni zalana oraz już częściowo zmostkowana, natomiast pełne postkowanie następuje dopiero na czwartym biegu i wtedy już przekładnia hydrokinetyczna jest w pełni zalana i poprzez większą masę wirującą ma większą bezwładność.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
arwam pisze:w AAT jest napinacz bez tłumika drgań skrętnych ponieważ tam jest jednomasowe koło zamachowe, które tłumi drgania wału korbowego poprzez zapewnienie dużej bezwładności, w AEL'u macie dwumasy które tłumią drgania nie wału, a jesdynie to przenoszone na wałek sprzęgłowy skrzyni biegów, sam wał korbowy przy zastosowaniu dwumasu obraca się z dużo większą nierównomiernością, niz przy zastosowaniu litego koła zamachowego.
również w autach ze skrzynią automatyczną powinien być stosowany napinacz z tłumikiem drgań ponieważ przekładnia hydrokinetyczna jest czy to na postoju czy podczas jazdy na niskich biegach zalewana tylko w części. dopiero na trzecim biegu przekładnia jest w pełni zalana oraz już częściowo zmostkowana, natomiast pełne postkowanie następuje dopiero na czwartym biegu i wtedy już przekładnia hydrokinetyczna jest w pełni zalana i poprzez większą masę wirującą ma większą bezwładność.
Kolego jestem posiadaczem 2,5 tdi aat rok list. 94 i mam dwumas a napinacz jest z tłumikiem drgań skrętnych , wiec niektóre maja jednomasowe a inne dwumasowe. Co do napinacza to wydaje mi się że powinno się załozyć oryginał i nie przejmować się odgłosami jego pracy jesli pracuje poprawnie.
Niech moc będzie z wami. Pozdrawiam.
dwumas nie powoduje mniejszenia drgań wału, przeciwnie, drgania wału są większe niż w przypadku jednomasu, ale za to dwumas mniej przesi grań na wałek sprzęgłowy i na nadwocie,
jak masz dwumas to i tłmik drgań przy napinaczu powinien być, inaczej będzie pasek skakał tak jak i ramię, co spowoduje szybsze zużycie paska i napinacza.
jak masz dwumas to i tłmik drgań przy napinaczu powinien być, inaczej będzie pasek skakał tak jak i ramię, co spowoduje szybsze zużycie paska i napinacza.
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 gru 2011, 18:17
- Lokalizacja: Garwolin
Witam, u mnie napinacz również wymaga wymiany. Mechanik stwierdził że jest przekoszony na tej tulejce czy jak to się nazywa. Druga sprawa że tłumik drgań też jest słaby, to nawet na moje oko widać, słabo trzyma.
Co powiecie na nowy napinacz Maxgear za 170zł + tłumik Febi za 280?! Chyba lepsze to od używki? Dodam że Maxgear daje rok gwarancji
Czekam na opinie
Co powiecie na nowy napinacz Maxgear za 170zł + tłumik Febi za 280?! Chyba lepsze to od używki? Dodam że Maxgear daje rok gwarancji
Czekam na opinie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga