[ AFN 1.9 110 KM] po wymianie rozrządu cięzej odpala
Zależy skąd pompa cieknie. Przy nastawniku są dwie uszczelki. Jedna pod deklem nastawnika a druga pod samym nastawnikiem. Tą pod deklem można spokojnie wymienić samemu , nic się nie rozstroi bo tam się nic nie przestawi. Ta uszczelka pod samym nastawnikiem to już jest ciężka zabawa i nie radzę samemu tego robić. Do tego trzeba uważać co do ustawienia dawki paliwa. Pamiętajcie że ingerencja w nastawnik to dodatkowo ustawianie dawki paliwa!!! radzę zapisać na kartce jakie wartości są teraz. dla aut z silnikiem 1.9 110km 4.2mg to w miarę bogata dawka dająca i dobre przyśpieszenie i sensowną ekonomikę 5.5mg to ustawienie oryginał. Dla silników 1.9 90km ustawia się na 3.4mg - 3.5mg. Panowie wysokie spalanie to nie przez cieknącą pompę. Gdyby aż tak ciekło to chłopakowi by wypaliło węże wodne pod pompą przy termostacie. Taki przypadek miałem w moim golfie 3 sdi a z uwagi na takie same rozłożenie to samo by się stało u kolegi.
[ Dodano: 2013-03-30, 15:23 ]
http://i16.photobucket.com/albums/b12/t ... /purge.png
Jest to ustawienie dawki rozruchowej. Jeśli przy kącie jaki powinieneś mieć czyli 49-55 miałeś problem z rozruchem powinna być zmieniona dawka startowa. 32768 to są oryginalne nastawy i jeśli chodzi o dawkę startową i jeśli chodzi o dawkę "pracy". Od razu powiem że w przypadku dawki nastawnika po czyszczeniu to już w ogóle odpuść sobie oryginalny nastaw. Dlaczego? Bo kładą nastawnik na pompę jest brana pod uwagę jeszcze jedna wartość podawana w V i jeśli ona się zmieniła to automatycznie zakres regulacji też się zmienił, ale wcale się tym nie przejmuj dawka 3,9 jest ok byle nie ciągnij do wyższej w okolice 3.5 bo zwykłemu turbo to wszystko jedno ale zmienna dostanie więcej syfu w wydech i zapiecze łopatki VNT
[ Dodano: 2013-03-30, 15:29 ]
injection quantity!!! którą możesz sprawdzić w bloku 005
[ Dodano: 2013-03-30, 15:23 ]
http://i16.photobucket.com/albums/b12/t ... /purge.png
Jest to ustawienie dawki rozruchowej. Jeśli przy kącie jaki powinieneś mieć czyli 49-55 miałeś problem z rozruchem powinna być zmieniona dawka startowa. 32768 to są oryginalne nastawy i jeśli chodzi o dawkę startową i jeśli chodzi o dawkę "pracy". Od razu powiem że w przypadku dawki nastawnika po czyszczeniu to już w ogóle odpuść sobie oryginalny nastaw. Dlaczego? Bo kładą nastawnik na pompę jest brana pod uwagę jeszcze jedna wartość podawana w V i jeśli ona się zmieniła to automatycznie zakres regulacji też się zmienił, ale wcale się tym nie przejmuj dawka 3,9 jest ok byle nie ciągnij do wyższej w okolice 3.5 bo zwykłemu turbo to wszystko jedno ale zmienna dostanie więcej syfu w wydech i zapiecze łopatki VNT
[ Dodano: 2013-03-30, 15:29 ]
injection quantity!!! którą możesz sprawdzić w bloku 005
pompa ciekla z góry z pod dekli zostaly wymienione 2 uszczelki i teraz sucho, co do ustawien samej pompy to szczerze sam nie wiem dawak oscyluje w granicy 4.0 na rozgrzanym silniku ,ale temat dawka rozruchowa a pracy to juz dla mnie czarna magia ustawienie pompy odbywało sie mechanicznie tzn recznie wiec jak ma wygladac ustawienie rozruchowe ,a pracy?
Dawka rozruchowa to odpowiednio większa dawka ("lanie z wiadra")która ma uruchomić silnik (powiedzmy coś na zasadzie ssania w benz) po wstrzyknięciu tej dużej dawki i uruchomieniu silnika zaczyna pracować pompa i już podawać tą o której pisałeś 4.0mg (po nagrzaniu taką osiąga). Ta rozruchowa to coś powiedzmy np 22mg. Niestety nie pamiętam dokładnie bo bym Ci podał bo mamy podobne silniki a w zasadzie to samo.
mechaniczne ustawienie jest zgrubne. Za pomocą vaga możesz teraz dostroić. Będę operował vagiem 3.11eng
wchodzisz w 01 engine > 11-logon (wpisujesz 12233 ) potem 10-adaptation blok 01 następnie up i down.
zwiększasz zmniejszasz i patrzysz jak w okienku 2 się zmienia dawka z 4.0mg na więcej bądÂź mniej. No i save na końcu
dawka bliżej 3 to bogata bliżej 9 uboga.
to do dawki rozruchowej:
select/engine/login/12233/adaptacja/kanał 05 up zwiększasz down zmniejszasz no i save zapisujesz dawke
W adapracjach można zmienić: Dawkę, obroty, dawka startowa
dodatkowo można spisać na kartkę co było ustawione wcześniej i ewentualnie powrócić do ustawień
[ Dodano: 2013-03-30, 18:36 ]
Dawkę rozruchową tylko i wyłącznie możesz ustawić vagiem!!!
mechaniczne ustawienie jest zgrubne. Za pomocą vaga możesz teraz dostroić. Będę operował vagiem 3.11eng
wchodzisz w 01 engine > 11-logon (wpisujesz 12233 ) potem 10-adaptation blok 01 następnie up i down.
zwiększasz zmniejszasz i patrzysz jak w okienku 2 się zmienia dawka z 4.0mg na więcej bądÂź mniej. No i save na końcu
dawka bliżej 3 to bogata bliżej 9 uboga.
to do dawki rozruchowej:
select/engine/login/12233/adaptacja/kanał 05 up zwiększasz down zmniejszasz no i save zapisujesz dawke
W adapracjach można zmienić: Dawkę, obroty, dawka startowa
dodatkowo można spisać na kartkę co było ustawione wcześniej i ewentualnie powrócić do ustawień
[ Dodano: 2013-03-30, 18:36 ]
Dawkę rozruchową tylko i wyłącznie możesz ustawić vagiem!!!
http://ww.a6klub.pl/-a6-19tdi-afn-kat-w ... t20763.htm
Tutaj napisane jest jaki powinien być kąt i z jakiego przedziału
"
W moim przypadku kąt przed regulacją wynosił 000-002 po regulacji 055-057 (powinien 049-051), ale tak znikoma różnica nie jest zauważalna.
Po regulacji nastąpiła kolosalna poprawa uruchamiania zimnego silnika: przy 5-7 stopniach pali
praktycznie od razu, wcześniej szło to bardzo opornie. " koniec cytatu
jak sprawdzę u siebie dawkę rozruchową to Ci podam bo pali od strzała nie ważne jaka pogoda i temperatura i czy chodził czy nie. Jak był byś z ÂŁodzi to bym Ci ustawił i kąt i dawki bo to proste jest. No ale..
Tutaj napisane jest jaki powinien być kąt i z jakiego przedziału
"
W moim przypadku kąt przed regulacją wynosił 000-002 po regulacji 055-057 (powinien 049-051), ale tak znikoma różnica nie jest zauważalna.
Po regulacji nastąpiła kolosalna poprawa uruchamiania zimnego silnika: przy 5-7 stopniach pali
praktycznie od razu, wcześniej szło to bardzo opornie. " koniec cytatu
jak sprawdzę u siebie dawkę rozruchową to Ci podam bo pali od strzała nie ważne jaka pogoda i temperatura i czy chodził czy nie. Jak był byś z ÂŁodzi to bym Ci ustawił i kąt i dawki bo to proste jest. No ale..
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
alfik3000, przecięte
Ostatnio zmieniony 24 mar 2019, 18:21 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
- Krzysiek 84
- Moderator
- Posty: 66
- Rejestracja: 05 kwie 2015, 18:26
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Olecko - Suwałki
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga