Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFN 1.9 110 KM] po wymianie rozrządu cięzej odpala

Silniki wysokoprężne
dragon100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2012, 14:37
Lokalizacja: łódź

Post autor: dragon100 » 30 mar 2013, 14:35

Zależy skąd pompa cieknie. Przy nastawniku są dwie uszczelki. Jedna pod deklem nastawnika a druga pod samym nastawnikiem. Tą pod deklem można spokojnie wymienić samemu , nic się nie rozstroi bo tam się nic nie przestawi. Ta uszczelka pod samym nastawnikiem to już jest ciężka zabawa i nie radzę samemu tego robić. Do tego trzeba uważać co do ustawienia dawki paliwa. Pamiętajcie że ingerencja w nastawnik to dodatkowo ustawianie dawki paliwa!!! radzę zapisać na kartce jakie wartości są teraz. dla aut z silnikiem 1.9 110km 4.2mg to w miarę bogata dawka dająca i dobre przyśpieszenie i sensowną ekonomikę 5.5mg to ustawienie oryginał. Dla silników 1.9 90km ustawia się na 3.4mg - 3.5mg. Panowie wysokie spalanie to nie przez cieknącą pompę. Gdyby aż tak ciekło to chłopakowi by wypaliło węże wodne pod pompą przy termostacie. Taki przypadek miałem w moim golfie 3 sdi a z uwagi na takie same rozłożenie to samo by się stało u kolegi.

[ Dodano: 2013-03-30, 15:23 ]
http://i16.photobucket.com/albums/b12/t ... /purge.png

Jest to ustawienie dawki rozruchowej. Jeśli przy kącie jaki powinieneś mieć czyli 49-55 miałeś problem z rozruchem powinna być zmieniona dawka startowa. 32768 to są oryginalne nastawy i jeśli chodzi o dawkę startową i jeśli chodzi o dawkę "pracy". Od razu powiem że w przypadku dawki nastawnika po czyszczeniu to już w ogóle odpuść sobie oryginalny nastaw. Dlaczego? Bo kładą nastawnik na pompę jest brana pod uwagę jeszcze jedna wartość podawana w V i jeśli ona się zmieniła to automatycznie zakres regulacji też się zmienił, ale wcale się tym nie przejmuj dawka 3,9 jest ok byle nie ciągnij do wyższej w okolice 3.5 bo zwykłemu turbo to wszystko jedno ale zmienna dostanie więcej syfu w wydech i zapiecze łopatki VNT

[ Dodano: 2013-03-30, 15:29 ]
injection quantity!!! którą możesz sprawdzić w bloku 005

adeksus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 28 sty 2013, 21:17
Lokalizacja: tomaszów lubelski

Post autor: adeksus » 30 mar 2013, 17:01

pompa ciekla z góry z pod dekli zostaly wymienione 2 uszczelki i teraz sucho, co do ustawien samej pompy to szczerze sam nie wiem dawak oscyluje w granicy 4.0 na rozgrzanym silniku ,ale temat dawka rozruchowa a pracy to juz dla mnie czarna magia ustawienie pompy odbywało sie mechanicznie tzn recznie wiec jak ma wygladac ustawienie rozruchowe ,a pracy?

dragon100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2012, 14:37
Lokalizacja: łódź

Post autor: dragon100 » 30 mar 2013, 18:34

Dawka rozruchowa to odpowiednio większa dawka ("lanie z wiadra")która ma uruchomić silnik (powiedzmy coś na zasadzie ssania w benz) po wstrzyknięciu tej dużej dawki i uruchomieniu silnika zaczyna pracować pompa i już podawać tą o której pisałeś 4.0mg (po nagrzaniu taką osiąga). Ta rozruchowa to coś powiedzmy np 22mg. Niestety nie pamiętam dokładnie bo bym Ci podał bo mamy podobne silniki a w zasadzie to samo.


mechaniczne ustawienie jest zgrubne. Za pomocą vaga możesz teraz dostroić. Będę operował vagiem 3.11eng
wchodzisz w 01 engine > 11-logon (wpisujesz 12233 ) potem 10-adaptation blok 01 następnie up i down.
zwiększasz zmniejszasz i patrzysz jak w okienku 2 się zmienia dawka z 4.0mg na więcej bądÂź mniej. No i save na końcu

dawka bliżej 3 to bogata bliżej 9 uboga.


to do dawki rozruchowej:
select/engine/login/12233/adaptacja/kanał 05 up zwiększasz down zmniejszasz no i save zapisujesz dawke

W adapracjach można zmienić: Dawkę, obroty, dawka startowa

dodatkowo można spisać na kartkę co było ustawione wcześniej i ewentualnie powrócić do ustawień

[ Dodano: 2013-03-30, 18:36 ]
Dawkę rozruchową tylko i wyłącznie możesz ustawić vagiem!!!

adeksus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 28 sty 2013, 21:17
Lokalizacja: tomaszów lubelski

Post autor: adeksus » 30 mar 2013, 20:27

aha;0 czyli wszystko mozliwe ze kat jaki mi ustawil blisko 70 jest za wysoki?

[ Dodano: 2013-03-30, 20:38 ]
i jaka powinna byc ta dawka rozruchowa?

dragon100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2012, 14:37
Lokalizacja: łódź

Post autor: dragon100 » 31 mar 2013, 16:18

http://ww.a6klub.pl/-a6-19tdi-afn-kat-w ... t20763.htm

Tutaj napisane jest jaki powinien być kąt i z jakiego przedziału

"
W moim przypadku kąt przed regulacją wynosił 000-002 po regulacji 055-057 (powinien 049-051), ale tak znikoma różnica nie jest zauważalna.
Po regulacji nastąpiła kolosalna poprawa uruchamiania zimnego silnika: przy 5-7 stopniach pali
praktycznie od razu, wcześniej szło to bardzo opornie. " koniec cytatu ;-)

jak sprawdzę u siebie dawkę rozruchową to Ci podam bo pali od strzała nie ważne jaka pogoda i temperatura i czy chodził czy nie. Jak był byś z ÂŁodzi to bym Ci ustawił i kąt i dawki bo to proste jest. No ale..

adeksus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 28 sty 2013, 21:17
Lokalizacja: tomaszów lubelski

Post autor: adeksus » 09 kwie 2013, 20:12

jaka była by optymalna dawka paliwa tzn aby auto mało paliło i w miare jechało nie jestem rajdowcem:0 raczej cenie sobie ekonomikę , dzisiaj postawie xp na laptopie i biore sie za regulację :)

dragon100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2012, 14:37
Lokalizacja: łódź

Post autor: dragon100 » 11 kwie 2013, 10:20

Z tego co widziałem u różnych osób to często pojawia się dawka 4.0-4.2mg i w tym momencie też mam tak ustawione. Jest w porządku. Ba mało tego sprawdzałem na vagu spalanie chwilowe na wolnych obrotach i zmieniając dawkę z 5.0 na 4.2 spadło mi chwilowe spalanie, z 0.8-0.9 na 0.5-0.6

alfik3000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 31 gru 2018, 14:35
Lokalizacja: Gródków

Post autor: alfik3000 » 21 mar 2019, 00:06

Korzystając z okazji podepne się do tematu. Proszę o rzetelną informację na temat znaku na kole zamachowym, ktory wskazuje GMP. Zero ma być przecięte, czy ma się stykać z krawędzią?
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 mar 2019, 15:39

alfik3000, przecięte
Ostatnio zmieniony 24 mar 2019, 18:21 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Moderator
Moderator
Posty: 66
Rejestracja: 05 kwie 2015, 18:26
Imię: Krzysiek
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olecko - Suwałki

Post autor: Krzysiek 84 » 24 mar 2019, 17:35

Przecięte w pół.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga