[ TIP+Q] Szarpneło, przeciągneło na 3 biegu, tryb awaryjny..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 01 cze 2012, 00:41
- Lokalizacja: Szczecin
[ TIP+Q] Szarpneło, przeciągneło na 3 biegu, tryb awaryjny..
Auto mam od czerwca ubiegłego roku. Od tego czasu 9 razy podczas jazdy szarpnęło mi autem. Zauważyłem prawidłowość, mianowicie jeżeli przez jakiś czas jeżdżę jak emeryt, po czym sobie depnę, wtedy wyczuwałem owe szarpnięcia (w ilości 9 od prawie roku). Zwróciłem uwagę mechanikowi po trzecim. Błędu żadnego nie było, incydent zdarzał się sporadycznie. Usłyszałem jednak diagnozę, że może konwerter daje o sobie znać. Temat olałem do wczoraj.
Jeżdżąc od piątku tylko po centrum znów jak emeryt max 40-70 km/h w pewnym momencie miałem ochotę przyspieszyć i zdarzyć na świetle. Wtedy znów szarpnęło samochodem. Na FIS pokazywało, że mam wrzucony 3 bieg. Odpuściłem gaz, znów próbowałem przyspieszyć, a skrzynia przeciągała strasznie 3 bieg. Bardziej niż nawet w trybie sport. Po czym wskoczył bieg 4, po chwili znów zrzucił na 3, zaczął się gubić i uruchomił się tryb awaryjny - podświetlone literki biegów bez numeru aktualnie wrzuconego. Wracając do domu trybu awaryjnego nie bylo, jednak zauważyłem, że skrzynia gubi się pomiędzy zmianami biegów 3-4 i po chwili wchodzi w awaryjny.
Odczytałem błędy i mam problem ze skrzynią:
17167 - Shift Monitoring: 3-4 Shift
P0783 - 000 -
Freeze Frame:
Fault status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Milage: 222113
Time indication: 0
Date: 2013.03.17
Time: 17:41:10
Freeze Frame:
RPM: 1888/min
RPM: 1856/min
RPM: 1184/min
(no units) 42.0
(no units) 67.0
Temperature 50'C
T.B Angle: 27,8'
W czym jest problem? Jak poważna to sprawa? Na co się szykować?
Jeżdżąc od piątku tylko po centrum znów jak emeryt max 40-70 km/h w pewnym momencie miałem ochotę przyspieszyć i zdarzyć na świetle. Wtedy znów szarpnęło samochodem. Na FIS pokazywało, że mam wrzucony 3 bieg. Odpuściłem gaz, znów próbowałem przyspieszyć, a skrzynia przeciągała strasznie 3 bieg. Bardziej niż nawet w trybie sport. Po czym wskoczył bieg 4, po chwili znów zrzucił na 3, zaczął się gubić i uruchomił się tryb awaryjny - podświetlone literki biegów bez numeru aktualnie wrzuconego. Wracając do domu trybu awaryjnego nie bylo, jednak zauważyłem, że skrzynia gubi się pomiędzy zmianami biegów 3-4 i po chwili wchodzi w awaryjny.
Odczytałem błędy i mam problem ze skrzynią:
17167 - Shift Monitoring: 3-4 Shift
P0783 - 000 -
Freeze Frame:
Fault status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Milage: 222113
Time indication: 0
Date: 2013.03.17
Time: 17:41:10
Freeze Frame:
RPM: 1888/min
RPM: 1856/min
RPM: 1184/min
(no units) 42.0
(no units) 67.0
Temperature 50'C
T.B Angle: 27,8'
W czym jest problem? Jak poważna to sprawa? Na co się szykować?
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!
kolego miałem podobne objawy w swoim Tipie, mianowicie po jeździe jak dziadek kiedy chciałem depnąć czułem mocne szarpnięcie (uderzenie), no i właśnie jestem po wymianie hydrokinetyka i skrzynia biegów zmienia płynnie nic nie szarpie, najlepiej podjedz do jakiegoś porządnego serwisu ASB niech zdiagnozują problem bo można sobie narobić niepotrzebnych kosztów...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 01 cze 2012, 00:41
- Lokalizacja: Szczecin
wiesz ja mam C5 a Ty C6 a więc jakaś różnica w cenie może być, ale u mnie wymiana sprzęgła hydrokinetycznego wraz z kompleksowym przeglądem skrzyni i torsena (wymiana łożysk, uszczelniaczy itp) wraz z dynamiczną wymianą oleju w skrzyni 2200pln, jak chcesz to mogę Ci podesłać na PW namiary na sprawdzony serwis ASB w okolicahc trójmiasta, dla forumowiczów A6 klubu mają 10% zniżki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 01 cze 2012, 00:41
- Lokalizacja: Szczecin
Wolalbym kogos z okolic szczecina...
[ Dodano: 2013-03-19, 21:53 ]
Podobno to wina sterownika skrzyni. W piatek oddaje auto. Co o tym myślicie?
[ Dodano: 2013-05-26, 17:24 ]
Ostatecznie nic to nie pomogło. Kupiłem skrzynię z allegro. Wymieniona i działa. Temat do zamknięcia.
PS. Robiłem w warsztacie EUROTRONICA. Mogę polecić.
[ Dodano: 2013-03-19, 21:53 ]
Podobno to wina sterownika skrzyni. W piatek oddaje auto. Co o tym myślicie?
[ Dodano: 2013-05-26, 17:24 ]
Ostatecznie nic to nie pomogło. Kupiłem skrzynię z allegro. Wymieniona i działa. Temat do zamknięcia.
PS. Robiłem w warsztacie EUROTRONICA. Mogę polecić.
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 kwie 2014, 18:35
- Lokalizacja: Kalisz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 01 cze 2012, 00:41
- Lokalizacja: Szczecin
Ostatecznie wsadzony został mój sterownik, ale cała kompletna skrzynia była wsadzona nowa.
[center]Edytowałem post zgodnie z Regulaminem Forum. (szalony)[/center]
[center]Edytowałem post zgodnie z Regulaminem Forum. (szalony)[/center]
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2014, 18:46 przez MasterJapko, łącznie zmieniany 2 razy.
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 kwie 2014, 18:35
- Lokalizacja: Kalisz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 01 cze 2012, 00:41
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 kwie 2014, 18:35
- Lokalizacja: Kalisz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Czyli tyle samo co kompleksowy remont oryginalnej skrzyni z regeneracja sterowania i nowym konwerterem;)MasterJapko pisze:Zalezy za ile uda ci sie znalezc skrzynie. Ja kupilem od mlodszego auta z przebiegiem niecale 80tys za 3500. Do tego olej, robocizna i przy okazji wymiana oleju i filtrow i poszlo ponad 8k.
- grzesiek1990
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 19 cze 2013, 10:42
- Lokalizacja: Solec n Wisłą/Radom/Wiesbaden
dziś zdarzyło mi się coś podobnego jechałem normalne aż tu nagle zauważyłem ze samochód nie może wrzucic 4 biegu do tego szarpie i cofa sie na 3, po przejechaniu kilku km na trójce postanowiłem przejść na ręczna zmianę i udało mi się wrzucić piątkę, a później zredukować na 4 i normalnie dało się jechać lecz jak zeszła do 3 biegu, to już miała problem aby wrzucić 4 i po kilku próbach i szarpnięciach z 3 na 4 skrzynia przeszła w tryb awaryjny. Dodam ze wcześniej jak dałem mu do oporu wydawało ze jak redukuje to przeciąga bardzo.
Jutro jadę do Kupimierza k Konskich podobno dobrze ogarniają temat a i przez telefon jakoś tak normalnie mówili bo dzwoniłem wcześniej do dwóch magików to jeden by skrzynie zmieniał a drugi sprzęgło a wy co o tym sądzicie? Dodam ze ten Kupimierza mówił ze mógł jakiś kielich się oberwać czy coś w elektryce ale to dopiero komputer pokaże. Dodam ze olej i filtr nie wiem kiedy był zmieniany
pozdrawiam i czekam na wasze sugestie
Jutro jadę do Kupimierza k Konskich podobno dobrze ogarniają temat a i przez telefon jakoś tak normalnie mówili bo dzwoniłem wcześniej do dwóch magików to jeden by skrzynie zmieniał a drugi sprzęgło a wy co o tym sądzicie? Dodam ze ten Kupimierza mówił ze mógł jakiś kielich się oberwać czy coś w elektryce ale to dopiero komputer pokaże. Dodam ze olej i filtr nie wiem kiedy był zmieniany
pozdrawiam i czekam na wasze sugestie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Ja obstawiam sterownik hydrauliczny (przeciaganie podczas zmian) / ewnetualnie nieszczelnosc sprzegla (problemy ze zmianami biegow i slizganie na 3, ale to tez moze wynikac z hydrauliki)... ale to takie gdybanie. Gdyby to byl konwerter to mialbys pewnie jeszcze kilka innych objawow. Jezeli bedziesz mial kapitalke skrzyni - to nowy (zregenerowany) konwerter nie zaszkodzi, ale to w glownej mierze zalezy od przebiegu i stanu oleju.grzesiek1990 pisze:dziś zdarzyło mi się coś podobnego jechałem normalne aż tu nagle zauważyłem ze samochód nie może wrzucic 4 biegu do tego szarpie i cofa sie na 3, po przejechaniu kilku km na trójce postanowiłem przejść na ręczna zmianę i udało mi się wrzucić piątkę, a później zredukować na 4 i normalnie dało się jechać lecz jak zeszła do 3 biegu, to już miała problem aby wrzucić 4 i po kilku próbach i szarpnięciach z 3 na 4 skrzynia przeszła w tryb awaryjny. Dodam ze wcześniej jak dałem mu do oporu wydawało ze jak redukuje to przeciąga bardzo.
Jutro jadę do Kupimierza k Konskich podobno dobrze ogarniają temat a i przez telefon jakoś tak normalnie mówili bo dzwoniłem wcześniej do dwóch magików to jeden by skrzynie zmieniał a drugi sprzęgło a wy co o tym sądzicie? Dodam ze ten Kupimierza mówił ze mógł jakiś kielich się oberwać czy coś w elektryce ale to dopiero komputer pokaże. Dodam ze olej i filtr nie wiem kiedy był zmieniany
pozdrawiam i czekam na wasze sugestie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga