Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AJK 2.7 230 KM] brak mocy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 17 lis 2012, 10:06

metyoo pisze:Dobra pany, logi zrobione - proszę <okok>
http://vaglog.rtnet.pl/metyoo_104830.html
No i jest jak pisałem, rozrząd przestawiany jest tylko na niskich rpm, do momentu kiedy suszarki się porządnie nie napędzą.

metyoo u ciebie z ustawieniem rozrządu też nie jest za kolorowo :( rozjechane o 6st :( w 093.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 17 lis 2012, 16:53

Nie chcę Wam tu mieszać, ale czy zmienne fazy nie mają działać właśnie na niższych obrotach lub pod określonym obciążeniem? Parę informacji z elsy:
- zmienne fazy są aktywne dopiero po ok. 25s od uruchomienia silnika
- gdy nie funkcjonuje zmiana faz, to wartości mogą się wahać od -3 do 6 CA
- gdy działa, powinno być 16-25 CA
- włączają się w zależności od obciążenia i obrotów (niestety nie podano konkretów)

Z definicji samych zmiennych faz wynika, że położenie wyjściowym (spoczynkowym) jest dla wysokich obrotów i pełnej mocy (czyli wtedy zmienne fazy nie działają).
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 17 lis 2012, 17:06

krisker z tego co napisałes to by sie zgadzało, przynajmniej w moich logach, tylko Ty napisałeś o zmiennych fazach czyli na to patrzymy na logi w kanale 090,
gdy Cam Ctrl jest włączona to u mnie jest ok 21 stopni a gdy zmienne fazy są wyłączone to wacha się od 4 do -2 stopni wiec tu chyba jest ok,

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 17 lis 2012, 18:16

zumak pisze:krisker z tego co napisałes to by sie zgadzało, przynajmniej w moich logach, tylko Ty napisałeś o zmiennych fazach czyli na to patrzymy na logi w kanale 090,
gdy Cam Ctrl jest włączona to u mnie jest ok 21 stopni a gdy zmienne fazy są wyłączone to wacha się od 4 do -2 stopni wiec tu chyba jest ok,
Ja bym się tych napinaczy nie czepiał, z logów wychodzi, że są w idealnym stanie.
Jeśli byłby rozciągnięty łańcuch, napinacz nie osiągałby zadanej wartości (czy przestawiałby o mniej jak 22-21 stopni).
Podobnie byłoby w wypadku wytartych ślizgów, dodatkowo przy wyłączonych fazach wskazania są w miarę stabilne ( nie lata o 4,5,6 stopni, a przy problemach z luźnym łańcuchem, tak by było.
Ogarnij rozrząd i już.
Co do rzegotania, zalej przy kolejnej zmianie płukankę, i zalej jakiś porządny olej.

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 17 lis 2012, 19:52

rozrzad będzie sprawdzany w następnym tygodniu,

a co do tego terkotania to jest to dziwne ze słychać je tylko jak silnik jest gorący i odgłos dochodzi z dwóch głowic, może to szklanki?

napiszcie mi w jaki sposób sprawdzić napinacze jak beda wyciągnięte i czy można jakoś sprawdzić czy szklanki są dobre?

marcinekb1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 lis 2011, 15:30
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: marcinekb1 » 24 lis 2012, 05:56

popieram @Zagór.. Kolego ja terkotanie slysze od kilku dni tylko z rana jak odpalam silnik przez gora 2sek, zdiagnozowalem, ze mam minimalny wyciek z pod pokrywy zaworow, a doszedlem do tego wlasnie dlatego ze wymienilem rozrzad bo balem sie ze to jego wina. Wedlug mnie to tego oleju z tych wlasnie mechanizmow jak napinacze itp. przez noc umyka wlasnie przez ta uszczelke. W przyszlym tygodniu bedzie ogarnieta uszczelka. Dam znac jak terkotanie ustanie. Oczywiscie rozrzad tez radze Ci wymienic, a przy okazji wlasnie spojrzec z ogarnietym mechanikiem jak to tam wszystko wyglada w srodku. I powiem Ci ze u mnie te napinacze byly w dobrej kondycji, 270KM przebieg 213kkm. Po wymianie rozrzadu auto zyska kolejne zycie, zobaczysz..

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 24 lis 2012, 07:42

zumak, napinaczy nie sprawdzisz wzrokowo,jedynie mozna cisnieniowo.
Co do szklanek to jak jest dobra to jest twarda i nie sciśniesz jej palcami,
jak jest juz zmęczona zyciem to jest miękka i daje sie bez trudu palcami wcisnąć.
Daj znac jakie efekty po wymianie rozrządu.

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 25 gru 2012, 16:59

wracamy do tematu,
auto przeszło wstępną diagnozę w Quattro Service, i z tego co chłopaki powiedzieli to pierwsza rzeczą do sprawdzenia są EGT, pomimo iz nie wywalają błędów to utrzymuja one stałą wartość 940 stopni,
Auto idzie na warsztat po nowym roku dopiero wiec wtedy moze będzie juz cos wiadomo

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 25 gru 2012, 22:05

zumak, coś mi tu nie gra, bo u nas nie da sie spradzić temp. spalin na vagu.
Nie wiem skąd wzięli te wartości.

Silnik masz taki jak ja miałem, a ja u siebie nie mogłem wartości sprawdzić,
dopiero ponoć polifty miały taką opcję, ale ile w tym prawdy to nie mam pojęcia. :)

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 26 gru 2012, 00:39

seba gość z quattro service sprawdzał mi temperaturę spalin i nawet mi pokazywał ze wynosi cały czas 940 stopni:)
aha i ja mam półlifta, rocznik modelowy 2000, większa soczewka itp, przynajmniej tak mi sie wydaje:)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 26 gru 2012, 08:56

jeśli twoje zegary świecą na biało, ale brakuje ringów to masz półlifta ;)

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 25 sty 2013, 22:16

chyba w koncu udało sie ogarnąć auto:)
przyczyną był przestawiony rozrząd, pekniety intercooler i uszkodzony przepływomierz,

więc został wymieniony kompletny rozrząd, naprawiony intercooler, simeringi na wałkach i uszczelki pod napinaczami, wymieniona przepływka, poza tym jeszcze wymiana łożysk sprężarki klimy i gumy na wahaczach z tyłu

na razie jednak jestem poza granicami naszej pieknej ojczyzny i nie wiem jak auto teraz jezdzi ale jak wróce do PL to pewnie jakaś hamownie odwiedze to napisze co i jak

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 25 sty 2013, 22:59

No to nie poznasz własnego auta :)

Awatar użytkownika
zumak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2011, 12:10
Lokalizacja: KMY/Oslo

Post autor: zumak » 26 sty 2013, 17:20

mam nadzieje, tylko w pozytywnym znaczeniu:)

matt4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 01 wrz 2013, 12:38
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: matt4 » 04 sty 2014, 23:36

chciałem odświeżyć trochę temat, może kolega zumak opisze jak tam autko po tym remoncie

może wrzucisz jakieś logi?

jak wstaje teraz turbina
czy coś zmieniła wymiana n75 na nowy

też mam problem z późno wstającym turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga