Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AJL 1.8 180 KM] wielka plama oleju

Silniki benzynowe
Amon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:45
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Amon » 06 lut 2012, 17:24

No ja już jestem po własnoręcznej wymianie tej uszczelki,
samochodzik chodził krótki czas w garażu i nie zauważyłem wycieków oleju w okolicach filtra oleju czy tez chodniczki oleju

Mam tylko jedno pytanie
czy po upuszczeniu płynu chłodniczego nie należałoby odpowietrzyć układ?
silnik 1.8 T LPG parownik mam zaraz obok filtra oleju stąd mój dostęp podczas naprawy był dość kiepski

jeżeli należy przeprowadzić odpowietrzenie mógłby ktoś doradzić jak to zrobić i jak sprawdzić czy układ tego potrzebuje

dzięki z góry za pomoc

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 06 lut 2012, 20:26

Ja mam podobnie umieszczony parownik. Po prostu odpaliłem na odkręconym korku wyrównawczego i poczekałem aż otworzy się termostat. Poziom płynu opadł, uzupełniłem i jest.

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 03 mar 2012, 20:05

ArKos72 pisze:
1. Odkręcić filtr oleju
2. Odkręcić kluczem 27 ((najlepiej krótki i oczkowy prosty) nakrętkę mocującą chłodniczkę do podstawki filtra
3. Upuścić płynu chłodniczego (ze 2-3 litry)
4. Zdjąć węże z chłodniczki oleju
5. Zsunąć chłodniczkę ze śruby, dokładnie wyczyścić i wymyć powierzchnie styków z filtrem i stopką benzyną ekstrakcyjną lub nitro - chodzi o usunięcie resztek syfu i kawałeczków gumy z oringu
6. nabyty w ASO VW/Audi oring za całe 10,98zł ułożyć na chłodniczce i wetkać w "cypki" wystające z chłodniczki - oring ma takie 2 małe uszka
7. Nasunąć chłodniczkę na śrubę, przykręcić nakrętkę kluczem 27 - mocno, ale z wyczuciem
8. wkręcić filtr oleju - jeśli nowy to lekko powlec gumowy pierścieĂą filtra olejem żeby się nie zawinął
9. Założyć węże wodne na chłodniczkę, uzupełnić płyn chłodniczy i olej
10. Stestować czy nie cieknie - niech pochodzi kilka minut, przegazówki też nie zaszkodzą
Dzisiaj ładny dzieĂą więc postanowiłem wymienić tą uszczelkę, fajna robótka, taka na spokojnie przy piwku ;)
Jedyne co mogę podpowiedzieć dla ułatwienia to to że moim zdaniem nie trzeba sciągać węży wodnych.
Ja odkręciłem filtr, póżniej nakrętkę 27 i wyciągnąłem chłodniczkę, obróciłem delikatnie na bok wyczyściłem, wymieniłem uszczelkę oraz filtr i po robocie. Jedyne co miałem zalać to nowy olej (akurat wymiana mi się szykowała)
A i dokręcałem kluczem nasadowym na grzechotce, wygodniej niż oczkowym.

ogólnie to plus dla ArKos72 za opis <okok>

Obrazek

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 03 mar 2012, 20:21

Ale ja mam reduktor LPG nad chłodniczką i trójniki w wężach, a więc pole manewru praktycznie zerowe - dlatego zdjęcie węży. :)

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 03 mar 2012, 23:42

ArKos72 pisze:Ale ja mam reduktor LPG nad chłodniczką i trójniki w wężach, a więc pole manewru praktycznie zerowe - dlatego zdjęcie węży. :)
aaaaa to nie wiedziałem. Pzdr

damians
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 04 sty 2016, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Post autor: damians » 04 sty 2016, 21:17

Wielkie dzięki za opis, dziś mi się to przydało <okok>
Tylko zastanawiam się, czy przyczyną była tylko stara sparciała uszczelka, czy może przyczyna jest gdzieś głębiej, np w niedrożnej odmie. Jutro spróbuję rozebrać odmę, chociaż dostęp trochę ograniczony przez instalację podtlenku LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga