Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] [1.8 AWT] problem z przepustnicą??

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 21 sty 2012, 20:45

R.K.O. pisze:Jigitt
normalnie ma 2 otwory główne i 1 sterujacy. - wiec nie wiem czemu Twój nie ma tego 1 małego sterujacego , moze sie urwał?? U mnie wychodzi podciśnienie prostoz kolektora ssącego wezykiem do DV - w AWT moze jest jakiś zawór posredniczący :)
Te dwa zaworki są inne, ten od TT ma faktycznie małe dolotowe wejście, pewnie tak jak mówisz do sterowania...
A ten przewód sterujący mający wychodzić z kolektora ssącego biegnie którędy?? Pomiędzy silnikiem a pasem przednim??

Kurcze, chyba straciłem 135zł, bo zawór inny niż ten co miałem... ale pokombinuje, może uda się zrobić jakiegoś moda, żeby o wykorzystać... tylko nie mam gdzie podpatrzeć jak jest w innych modelach, bo obie moje Audiczki tak się złożyło że są AWT...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 22 sty 2012, 08:33

U mnie ten przewodzik sterujący biegnie miedzy obudową rozrządu a pasem przednim - ma takie uchwyciki - które sie pourywały i pospinałem go opaskami aby nie latał i nie wkręcił sie w wentylator klimy. Wychodzi z kolektora ssącego - bynajmniej u mnie - zaraz przy pasie przednim na kolektorze jest taki mały "fiucik" i na niego wchodzi ten węzyk który biegnie do sterowania DV

Zrób foto Twojego zaworu z każdej strony badź najlepiej od strony gdzie powinno byc sterowanie i wrzuc na forum - jestem ciekawy jak to wygląda :)

135zł mówisz - to jest z koncówką N?? musi pasowac albo miałes jakies zmiany w silniku
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 22 sty 2012, 13:36

Dziś popatrzyłem jak to jest rozwiązane u mnie, to jest w tej A6 z 2003r, otóż idzie taki przewód od kolektora ssącego w ten sam sposób jak pisze R.K.O., to jest przyczepiony spinkami do obudowy rozrządu, tylko dalej jest różnica, bo nie wchodzi on bezpośrednio do DV, tylko idzie pod spód po tę grubą gumową rurę, tam jest taka plastikowa puszka i to właśnie do niej wchodzi ten przewód. Z drugiej strony tej puszki wychodzi sporo grubszy wąż gumowy, który wchodzi bezpośrednio do tej grubej rury w której zamontowany jest DV.

Domyślam się, że u mnie to właśnie ta plastikowa okrągła puszka może odpowiadać za sterowanie ciśnieniem...

Jak już pisałem ten nowy zawór DV, taki sam jak był wcześniej w tej Audi luźno przepuszcza powietrze, w jego środku widać sprężynkę i pewnie dopiero pod jakimś odpowiednim ciśnieniem się otwiera. Poniżej zdjęcia zaworu tego co był u mnie w oryginale zamontowany:

http://imageshack.us/g/543/dscn5797.jpg/


A tu w linku poniżej ten zawór z TT, jaki mi poleciliście... Na bank takie same numery jak w postach powyżej.


http://imageshack.us/g/441/dscn5793.jpg/

Chyba lipa, może uda mi się zamienić w ASO, a jak nie to będę próbował sprzedać gdzieś ten niepasujący :/

Chyba że macie pomysł na jakiegoś moda...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 22 sty 2012, 18:03

o masakra - jeszcze takiego rozwiazania nie widziałem :O - taki zawór jaki miałes jako niby zawór upustowy u mnie jest jako coś w rodzaju łacznika odmy.... Ciekawe czy tak jest w serii czy ktoś cos wykombinował - ja bym wsadził właśnie zawór który kupiłeś ten 710 N od TT w miejsce tego który miałes i podłaczył podciśnienie - najwyżej wywali błąd.... bo nie wiem jak jest w AWT ale.... zdaje mi sie że ktoś coś Tobie zamienił.

A czy auto wczesniej dobrze sie zbierało czy tak flegmatycznie - bo wychodzi na to że turbo pracowało cały czas w ukłądzie otwartym....

Spróbuj wsadzić zawór od TT i podłącz podciśnienie i sprawdź różnice - wczesniej kasujac błędy :)

Pozdrawiam i mysle , ze to całe rozwiazanie ;) aczkolwiek moge sie mylić :/
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 22 sty 2012, 18:31

R.K.O., zawór jaki mi wymieniono tp 058 145 710 bez zadnej litery na koĂącu. Data produkcji zaworu 2002 rok. Co do nr-u katalogowego nowego zaworu to jak mi go wymieniano w 2009 roku (w Passacie AWT) to zamontowano taki z literą P na koĂącu. Robiono to w ASO więc chyba dobry wsadzili. jak wyglada nowy to nie widziałem.

EDIT 26.01.12 Panowie, przeedytowałem posta bo jak obejrzałem moj stary, wymieniony zawór to miał dodatkwe wejście na mały wężyk sterujący. Jesli kogos wprowadziłem w błąd to przepraszam <okok>
Ostatnio zmieniony 26 sty 2012, 14:27 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 22 sty 2012, 20:12

cholera po ostatnim wpisie R.K.O. zwątpiłem już, czy się nie pomyliłem co do trafności co jest zaworem DV a co nie... Zacząłem się zastanawiać, czy ta część co uważałem za DV to faktycznie jest DV, ale po wpisie RomanS wygląda na to że kupiłem odpowiednią część.

Teraz kwestia, czy jak pominę tę pompę powietrza wtórnego i włożę DV od TT to będzie wszystko działać sprawnie??

Ten nowy DV włożyłem do tej Audi z 2003r, teoretycznie od razu kontrolka ESP zgasłą, ale na trasie zapalała na na krótkie, kilko kilometrowe odcinki ponownie i znów gasła, obecnie się nie świeci... Moc wróciła, ale nadal pozostają za wysokie obroty.

W tej z 2000r nie wiem jak było z mocą wcześniej... jak ją kupiłem to chodziła tak jak chodzi w tej chwili... jak dla mnie dość opornie... momentami brakuje jej mocy... przy wyprzedzaniu muszę zredukować na niższy bieg, bo zamula...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 23 sty 2012, 11:35

qrqa tak jak podejrzewałem, po...ło mi się z tym co jest co... R.K.O. faktycznie jak pisałeś to co u mnie było kupione jako DV, to jest ta puszka bez wejścia przewodu sterującego okazało się łącznikiem odmy... Jeszcze sam sobie potrafię wybaczyć błąd, bo uczę się sam na własnych błędach, ale k...a mistrz ASO VW/Audi w Płocku zapewniał że to właśnie zawór DV... a na pytanie dlaczego powietrze swobodnie przez niego przelatuje odp. że CHYBA przy zapalonym silniku i jakimś ciśnieniu działa, ale on nie wie jak... /ciemniak/
Dobrze że zaryzykowałem i do tej Audi z 2000r kupiłem ten z koĂącówką 710N, teraz założyłem do tej z 2003r i będę testował czy coś się poprawiło...

Po wymontowaniu tego starego DV faktycznie przepuszcza powietrze w ten otwór sterowania podciśnieniem, a ten nowy nigdzie nie puszcza.

Muszę zobaczyć jeszcze w tej starszej co tam się dzieje... także podejrzewam DV i mam nadzieję że to wróci jej odpowiednią moc, bo troszkę więcej by się przydało...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 23 sty 2012, 11:37

a jeszcze jedno... pisaliście żeby założyć od razu aluminiowy... ma ktoś na forum takie aluminiowe DV w dobrej jakości cenie?? do kogo się o to zwrócić??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 23 sty 2012, 12:08

cholerka nadal lipa... wymieniony DV, podłączony VAG, błędy pokasowane i... został jeden, który nie daje się usunąć...

Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.lbl
Part No: 4B0 614 517 G
Component: ABS/ESP front 1728
Coding: 06275
Shop #: WSC 02325
VCID: 254AED109567

1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent

te straty ciśnienia wykasował, ale w momencie kasowania błędów na adresie 03 zapaliła się znów kontrolka ESP i nie chce zgasnąć... a pojawił się w/w błąd... co teraz może być przyczyną tego błędu??
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 sty 2012, 16:12

Błąd 18265 zapisany w sterowniku abs najczęściej mówi o wystąpieniu zaburzeĂą momentu obrotowego silnika, rozrząd czasem nie przeskoczył ?
W sterowniku silnika nie ma błędów, skrzynia manual czy tip?

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 23 sty 2012, 16:37

Skrzynia manual, poza tym błędem nie wykazuje żadnego innego... nie wiem o co chodzi?? Ta kontrolka ESP nie świeci cały czas, tylko co jakiś czas się zapala, potem gaśnie, potem znów zapala...

I obroty nie są odpowiednie, są za wysokie i trochę się wahają...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 sty 2012, 17:11

Kontrolka esp zapewne się zapala gdy wychwytuje błąd 18265, czyli został zaburzony moment obrotowy i silnik pewnie przymulony. Dopóki nie zostanie przywrócona sprawność silnika to będzie ci tak mrugać. Ważne abyś sprawdził rozrząd czy jest ustawiony prawidłowo, bo kolizja może drogo kosztować. Ale jest to tylko moje domniemanie i oczywiście mogę się mylić.
Może jeszcze ktoś się wypowie.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 23 sty 2012, 20:16

zrób logi dynamiczne po wymianie DV - powinny coś rozjaśnić.
co sie dzieje z autem gdy wywali kontrolke esp i zgasi?? szarpie , muli czy ogólnie jest zamulony??
w AWT mamy zmienne fazy rozrządu takze możliwe że cos przeskoczyło jak kolega grzemo podpowiada.
Zrób logi i wstaw - coś wymyślimy :)
Pozdrawiam :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 11 lut 2012, 08:36

R.K.O. pisze:zrób logi dynamiczne po wymianie DV - powinny coś rozjaśnić.
co sie dzieje z autem gdy wywali kontrolke esp i zgasi?? szarpie , muli czy ogólnie jest zamulony??
w AWT mamy zmienne fazy rozrządu takze możliwe że cos przeskoczyło jak kolega grzemo podpowiada.
Zrób logi i wstaw - coś wymyślimy :)
Pozdrawiam :)
Na jakie grupy zwrócić uwagę przy lotach dynamicznych, które kanały?
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 11 lut 2012, 09:22

Jigitt pisze:przy lotach dynamicznych
Hoho, to kolego Jigitt, wysoko mierzysz <lol> <lol> <lol>

Nic złego w powyższym, po prostu jak to zobaczyłem to papa mi się roześmiała <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga