Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 2.5 TDI] Swap 2.5 tdi VP AKN/AFB na 1.9 TDI PD AWX

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
wkuba84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 lis 2010, 09:21
Lokalizacja: Lubuskie

[A6 C5 2.5 TDI] Swap 2.5 tdi VP AKN/AFB na 1.9 TDI PD AWX

Post autor: wkuba84 » 23 lis 2010, 09:29

Witam, jako że nie znalazłem wiele przydatnych informacji tylko domysły i rozważania, zakładam nowy temat żeby poznać opinie ludzi, którzy mieli do czyniania ze swapami itp.
Ja juz mam za sobą swap w A3 1.9tdi VP AHF na 1.9tdi PD ASZ więć poniekąd wiem jak to wyglada w praktyce. Silnik chodził bez najmniejszych problemów, na oryginalnej wiązce (tej która była w aucie)

A teraz do tematu:

Mam całego Passata AWX, który bedzie służył jako dawca

1. Pierwsze co sie nasuwa to wiadomo - kompletny silnik ze skrzynią i półosiami + ECU + wiązki, ecu czysty ze zdjętym immo zeby odpalić na komplecie który jest w aucie.

2. Pas przedni - chciałbym żeby został z 2.5tdi, mam do dyspozycji chłodnice wody z 1.9tdi i zastanawiam się czy da ją się wpasować ? Pas dlatego że jest tam większy i wydajniejszy IC (ogarnięcie rurek do IC nie stanowi problemu, można je zrobić z kwasówki lub ewentualnie zainstalować cały zestaw od 1.9tdi

3. Pompa paliwa i chłodnica paliwa 1.9tdi PD

4. Dolot powietrza z 1.9tdi N75 przepływka itp

5. Układ wydechowy z 1.9tdi

No i oczywiście ogarnięty elektryk który ogarnie temat instalacji elektrycznej silnika

To tak na szybko przychodzi mi do głowy. Jeśli ktoś ma jakieś cenne informacje to zachęcam do rozmowy.

Pozdrawiam Kuba
Ostatnio zmieniony 23 lis 2010, 09:56 przez wkuba84, łącznie zmieniany 2 razy.

wkuba84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 lis 2010, 09:21
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: wkuba84 » 06 gru 2010, 07:33

Swap mechaniczny już prawie gotowy. Silnik w aucie wraz ze skrzynią, półosiami sankami itp. Problemy jakie można spotkać to:
1. rurki wodne od nagrzewnicy do silnika
2. rurki klimatyzacji - w związku z tym, że zainstalowałem oryginalną chłodnice paliwa tak samo jak było to w Passacie b5 FL to musiałem również zamontować mały osuszacz od klimy bo duży (skręcany na śruby) zajmował za dużo miejsca. Poza tym musiałem wymienić rurki klimy bo te są inaczej wyprofilowane i inaczej przykręcane.
3. Plan był taki żeby zostawić IC z 2.5 tdi wraz z pasem, wiec został, chłodnica wody została zamieniona na taką z 1.9 IC został duży i chłodnica klimy zmieniona na taką z 2.5tdi po 2002 roku (inny sposób przykręcania węży)
5. Spasowanie rur do IC
5. wydech w zasadzie p&p wystarczyło dospawać ok 10 cm rurki 55 żeby połączyć wydech, wiadomo DP i reszta rury z Passata 1.9tdi
6. Belka dolna pasa przedniego - tu trzeba przespawać uchwyt dolnego mocowania silnika

Teraz ostatni element - uruchomienie elektroniczne.

[ Dodano: 2011-01-27, 09:39 ]
Jeszcze kilka informacji technicznych.

Sanki muszą być koniecznie z A6 ew A4 (stary model i lift)/Passat 3b (97-00)

- np Passat 3bg (po lifcie) odpada gdyż będzie brakować po ok 2cm na stronę i koła będą stać do środka \ /. Powód prosty, sanki A6 A4 (stary model) mają dwa otwory do montażu dolnych wahaczy. Passat 3bg ma tylko jedn.

Wynika z tego że A6 jest delikatnie szersze jak A4 czy Passat.

Półosie - muszą być też z A6. Ewentualnie można można zrobić taki myk jak poniżej napiszę. Przeguby są takie same w A6 i w A4/Passat ale "rury (drążki)" półosi różnią się długością.

Ale można zrobić tak. Prawa półoś A4/Passat pasuje na lewą stronę do A6. Można zostawić sobie przeguby z drugiej półosi i zaopatrzyć się tylko w rurę prawą z A6

Prawa półoś jest długa, lewa krótka.

Watro się zaopatrzyć również w zbiornik paliwa dedykowany do 1.9tdi :) najlepiej z roczników 2002 w górę i pompę paliwa z PD nie będzie wówczas kombinacji i problemów z układem paliwowym.

Z informacji mechanicznych było by na tyle :mrgreen:

Informacje te zamieszczam dlatego że ja do swapa zastosowałem cały komplet z Passat 3bg (2002 po lifcie) z motorem AWX 130km i skrzynią FHN 5 biegów.

Elektronika nie sprawia większych problemów, wystarczy ogarnięty elektryk. U mnie auto chodzi na starym liczniku (oryginalnym z auta).

Puzio1203
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 14 mar 2015, 14:07
Lokalizacja: Nowy targ

Post autor: Puzio1203 » 14 mar 2015, 21:44

witam to moj pierwszy raz...czy tylna belka audi a6 c5 jest taka sama do wszystkich modeli. 1.9 tdi 2.5 tdi fwd z gory dziekuje

Awatar użytkownika
Michałł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1027
Rejestracja: 07 lis 2008, 20:13
Imię: Michał
Rocznik: 2013
Moje auto: Q5
Nadwozie: Van
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michałł » 17 mar 2015, 08:12

Jesli bez quattro to taka sama :)
Forum Audi A6
Klub A6
A6 Forum

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja