Witam
Dość nietypowy problem pojawił się u mnie wczoraj i potrzebuje rady .
A więc od początku:
Podczas jazdy zgasł mi silnik i otworzył się samoczynnie szyberdach, uruchomiłem silnik
podjechałem jakieś 200 m zaparkowałem i kombinowałem jak zamknąć szyber.
Jak nigdy jechaliśmy w 4 po chwili z pod tylnej kanapy poszedł dym panika wypad z auta gaszenie było ostro ( teraz już mnie to śmieszy ) Jak się wszyscy domyślają zwarła się instalacja.
Co się stało:
Pasażer z tyłu siedział na akumulatorze i doprowadził do zwarcia poprzez dociśnięcie pręta z kanapy do plusa i minusa w akumulatorze. Pręt aż się przyspawał do minusa w wyniku czego zapaliła się gąbka pod tylną kanapą . Niestety osłona plusa leżała obok akumulatora.
I do rzeczy :
Nie ucierpiały wiązki ( nie są spalone )
Zwarcie przeniosło się po instalacji ( zgasł i otworzył szyber )
Po ugaszeniu elektryka działała ( światła itp )
Co mogło ucierpieć po takim zajściu ?
Co powinienem sprawdzić po takiej awarii ?
Gdzie szukać przyczyny nie zamykającego się szyberdachu ?
[A6 C4] zwarcie instalacji
mógł ci silniczek się spalić w szyberdachu. Możesz go domknąć ręcznie. Pod plastikiem ze sterownikiem powinieneś mieć imbusik do skręcania dziury w dachu.
Na przyszłość zadbać o zabezpieczenie aku. Najlepiej jakąś gumę rzuć na wierzch. Ja obie klemy mam zabezpieczone plastikami które miałem w komplecie oraz położony gruby karton.
Na przyszłość zadbać o zabezpieczenie aku. Najlepiej jakąś gumę rzuć na wierzch. Ja obie klemy mam zabezpieczone plastikami które miałem w komplecie oraz położony gruby karton.
szybki-ens mógł byś dokładniej opisać gdzie szukać ręcznego zamykania "dziury w dachu"
Silniczek chodzi z tym ,że nie współgra z przełącznikiem jak chcę zamknąć podaje jakby za krótki sygnał i jest jedynie drgnięcie .
Co do zabezpieczenia jak napisałem było z tym ,że leżało obok musiałem kiedyś zapomnieć założyć
No na kontrolę Vagiem muszę zaczekać do wtorku najwcześniej a mam wątpliwości czy wrzucać nowe aku bez sprawdzania czy jest ok instalacja .
Silniczek chodzi z tym ,że nie współgra z przełącznikiem jak chcę zamknąć podaje jakby za krótki sygnał i jest jedynie drgnięcie .
Co do zabezpieczenia jak napisałem było z tym ,że leżało obok musiałem kiedyś zapomnieć założyć
No na kontrolę Vagiem muszę zaczekać do wtorku najwcześniej a mam wątpliwości czy wrzucać nowe aku bez sprawdzania czy jest ok instalacja .
zdejmij ten plastik w którym masz pokrętło od zamykania szyberdachu i lampkę w suficie. I tam powinien być imbusik który wsadzisz w taką dziurkę. Zauważysz wszystko jak zdejmiesz ten plastik. Ręcznie skręć żebyś mógł jeździć. Silniczek do wymiany te same objawy co u mnie. Też podawał impuls trochę drgnął i nic dalej. Wymieniłem silniczek i śmiga eleancko
he he jaki ten świat mały
Póki co zamknę go jedynie jak reszta będzie ok to zrobię i to.
Odezwę się na bank jak będę chciał się do niego dostać przy wymianie.
Na razie jest niedziela a ja potrzebuję nowego aku żeby coś ruszyć dalej więc idę szukać jakiegoś tymczasowego źródła prądu żeby pobawić się już trochę nim otworzą jakieś sklepy.
Póki co zamknę go jedynie jak reszta będzie ok to zrobię i to.
Odezwę się na bank jak będę chciał się do niego dostać przy wymianie.
Na razie jest niedziela a ja potrzebuję nowego aku żeby coś ruszyć dalej więc idę szukać jakiegoś tymczasowego źródła prądu żeby pobawić się już trochę nim otworzą jakieś sklepy.
A więc bez większych strat się obyło póki co jeszcze vagiem nie sprawdzałem , ale odpalił i z grubsza jest ok.
Jedynie szyber zdechł ale na poważnie jeszcze go nie sprawdzałem.
W sumie w plecy akumulator i chyba silniczek szybera a i radyjko się zakodowało ale z tym się raczej ogarnę bez dodatkowych kosztów.
Dla mieszkańców Olsztyna i okolic najlepszą cenę na aku dostałem w POLTRANSIE 292 brutto za 74ah VARTY. Ogólnie najtańszy "no name" kosztował tam jakieś 240 pln brutto .
Dzięki za pomoc i proponuje zajrzeć pod kanapę czy macie izolację u siebie .
pozdro
Jedynie szyber zdechł ale na poważnie jeszcze go nie sprawdzałem.
W sumie w plecy akumulator i chyba silniczek szybera a i radyjko się zakodowało ale z tym się raczej ogarnę bez dodatkowych kosztów.
Dla mieszkańców Olsztyna i okolic najlepszą cenę na aku dostałem w POLTRANSIE 292 brutto za 74ah VARTY. Ogólnie najtańszy "no name" kosztował tam jakieś 240 pln brutto .
Dzięki za pomoc i proponuje zajrzeć pod kanapę czy macie izolację u siebie .
pozdro
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga