Audi A6 C6 [3.2FSI] Oba czujniki położenia wałka rozrządu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 527
- Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
jeżeli wymienisz tylko górne napinacze to fakt problem prędzej czy później się pojawi
ale zapominasz, że są cztery napinacze i głównym powodem są najprawdopodobniej te dolne
ja też znam patent ale na pewno nie zastosuje go w swoim aucie - chyba, że miało by iść na handel
z resztą patent ten pochodzi z jednego z wrocławskich ASO i już jest pewnie szerzej znany
pewnie twoje tajemnicze cud pomysły są z tym związane
ale zapominasz, że są cztery napinacze i głównym powodem są najprawdopodobniej te dolne
ja też znam patent ale na pewno nie zastosuje go w swoim aucie - chyba, że miało by iść na handel
z resztą patent ten pochodzi z jednego z wrocławskich ASO i już jest pewnie szerzej znany
pewnie twoje tajemnicze cud pomysły są z tym związane
- shogun
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
- Imię: Tomek
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
a moglibyście jaśniej z tym tajemniczym patentem. Po to mamy formu, aby następni nie musieli się głowić 2 lata. Ja wydałem ponad 6 tys PLN i nie rozwiązałem do końca tego problemu.
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 527
- Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
patent polega na zapobieganiu cofania się napinaczy, unika się w ten sposób przeskoczenia łańcucha
było już na forum - jeden z modów o tym wspominał i zarazem przestrzegał przed używaniem tej metody
jest to rozwiązanie raczej krótkotrwałe bo ingerując w napinacz traci on możliwość swobodnego przepływu oleju i może to powodować niepełne napięcie łańcucha i w konsekwencji jego rozciągnięcie co też się zdarza
zapewne rozwiązanie "nowego" kolegi na forum jest z tym związane
jeżeli pisze tylko o górnych napinaczach to raczej chyba nie za mocno jeszcze rozgryzł ten silnik
z resztą reklama "jestem fachowcem" mówi sama za siebie
daleko mu do użytkowników pokroju Piero, którzy potrafią przystępnie wyjaśnić co jest grane i zaproponować rozwiązanie
cudownych patentów na "uzdrowienie" rozrządu nie ma - trzeba go po prostu wymienić na nowy
tylko cena boli
było już na forum - jeden z modów o tym wspominał i zarazem przestrzegał przed używaniem tej metody
jest to rozwiązanie raczej krótkotrwałe bo ingerując w napinacz traci on możliwość swobodnego przepływu oleju i może to powodować niepełne napięcie łańcucha i w konsekwencji jego rozciągnięcie co też się zdarza
zapewne rozwiązanie "nowego" kolegi na forum jest z tym związane
jeżeli pisze tylko o górnych napinaczach to raczej chyba nie za mocno jeszcze rozgryzł ten silnik
z resztą reklama "jestem fachowcem" mówi sama za siebie
daleko mu do użytkowników pokroju Piero, którzy potrafią przystępnie wyjaśnić co jest grane i zaproponować rozwiązanie
cudownych patentów na "uzdrowienie" rozrządu nie ma - trzeba go po prostu wymienić na nowy
tylko cena boli
- shogun
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
- Imię: Tomek
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
problem polega na tym, że ja wymieniłem cały rozrząd, wszystkie łąńcuchy, wszystkie napinacze, oba wariatory zmiennych faz rozrządu i jeden błąd mi cioągle wraca, wprawdzie tylko na zimnym silniku, i sporadycznie, ale jednak. Wszystko mam na pewno dobrze poustawiane bo na jałowych obrotach jest idealnie, później czasami występują delikatne odchyły do jakichś 2st. a;le co z tym zrobić już nie wiem i dałem sobie spokój, jeździłem po wielu warsztatach i każdy rozkładał ręce, łącznie z ASO, za dużo nerwów i pieniędzy mnie to kosztowało, uznałem, że po prostu tak ma być, tym bardziej, że w jeździe się tego nie czuje.
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
- shogun
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
- Imię: Tomek
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
1 Fault Found:
16394 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Position Actuator Malfunction
P0010 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 7
Reset counter: 40
Mileage: 178627 km
Time Indication: 0
Date: 2011.06.05
Time: 10:10:21
Freeze Frame:
RPM: 1728 /min
Mass Air / Rev.: 136.3 mg/str
Temperature: 43.5°C
Part Throttle
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 99.40°
16394 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Position Actuator Malfunction
P0010 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 7
Reset counter: 40
Mileage: 178627 km
Time Indication: 0
Date: 2011.06.05
Time: 10:10:21
Freeze Frame:
RPM: 1728 /min
Mass Air / Rev.: 136.3 mg/str
Temperature: 43.5°C
Part Throttle
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 99.40°
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 527
- Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
wydaje się, ze twój problem to wariator zmiennych faz rozrządu
z tego co wiem działa pod wpływem ciśnienia oleju
może na zimnym silniku (zimny olej) nie działa jak należy...
zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz w naszych rozrządach - jaki będzie objaw jak zablokuje się tylko wariator??
nie daj mi to spokoju ponieważ gdy u mnie pojawiły się błędy rozrządu na jednej ze stron - co stwierdziło ASO
po wymianie rozrządu dalej były błędy
dopiero wymiana wariatora na stronie, na której niby rozrząd przeskoczył, spowodowała, że usterka znikneła
może więc wymiana całego rozrządu nie jest konieczna???
może błąd tkwi gdzie indziej???
w silnikach tdi też jest problem z rozrządem ale przy przebiegach znacznie wyższych niż zdarza się to przy Pb i jakoś nie znalazłem na forum przypadku dislea z podobnymi błędami jakie pojawiły sie w moim aucie i innych benzynach
z tego co wiem działa pod wpływem ciśnienia oleju
może na zimnym silniku (zimny olej) nie działa jak należy...
zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz w naszych rozrządach - jaki będzie objaw jak zablokuje się tylko wariator??
nie daj mi to spokoju ponieważ gdy u mnie pojawiły się błędy rozrządu na jednej ze stron - co stwierdziło ASO
po wymianie rozrządu dalej były błędy
dopiero wymiana wariatora na stronie, na której niby rozrząd przeskoczył, spowodowała, że usterka znikneła
może więc wymiana całego rozrządu nie jest konieczna???
może błąd tkwi gdzie indziej???
w silnikach tdi też jest problem z rozrządem ale przy przebiegach znacznie wyższych niż zdarza się to przy Pb i jakoś nie znalazłem na forum przypadku dislea z podobnymi błędami jakie pojawiły sie w moim aucie i innych benzynach
- shogun
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
- Imię: Tomek
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
tyle wiem, w sumie mam zalany olej 5w-40 zamiast zalecanego 5w-30, odrobinę gęstszy, ale bałem się wlać zalecany bo poprzedni właściciel chyba zapomniał o ostatniej wymianie oleju i niezły syf był w silniku, myślę, że to jest źródłem problemu. Historia serwisowa auta przed moim zakupem nie była do końca pewna, szczególnie 114-164 tys nie wiem nic nt serwisu więc nie chciałem ryzykować.
Nie zmienia to faktu, że rozrządy w naszych autach to jakaś fuszerka. No cóż, audi ma swoje rozrządy (i nie tylko), subaru diesle sprzęgła, francuzy elektrykę, japońce korozję itp, itd...
Nie zmienia to faktu, że rozrządy w naszych autach to jakaś fuszerka. No cóż, audi ma swoje rozrządy (i nie tylko), subaru diesle sprzęgła, francuzy elektrykę, japońce korozję itp, itd...
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
- shogun
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
- Imię: Tomek
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
wariatory wymieniałem na nowe, ich podmianka raczej nie wchodzi w grę bo trzebaby przynajmniej zrzucać silnik z poduszek i dobierać się do głowic przez rewizje od ściany grodziowej, a i to nie wiem czy bez wygrzebania silnika da się zrobić.
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga