Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4 AEL] zmiana silnika

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
marszal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 12 kwie 2009, 02:27
Lokalizacja: Łowicz

[A6 C4 AEL] zmiana silnika

Post autor: marszal » 02 lis 2009, 18:20

Koledzy

posiadam c4 z 95r. 2.5 TDI AEL niestety dziwnym zbiegiem okoliczności urwał mi tłok na 5 cylindrze i zrobił dziure w bloku. Kupiłem blok oraz głowicę z 97r. AAT wszystko poskładałem jednak niestety moja ślicznotka nie chce zagadać. Na autostarcie chodzi a gdy tylko go spali motor gaśnie. Mechanik mówi, że pompa podaje paliwo nie w tym położeniu tłoka co powinna, za co odpowiada czujnik położenia wału.

Czy AEL z 95r. a AAt z 97r. różnią się tym czujnikiem albo miejscem z którego wyliczaja płożenie wału, czy to może coś z pompą?

Bardzo proszę o pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam
"MOJE DRUGIE KOCHANIE"

Awatar użytkownika
marszal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 12 kwie 2009, 02:27
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: marszal » 03 lis 2009, 21:31

Cały układ paliwowy odpowietrzyłem na wtryski paliwo jest podawane(tryska ropa z poluzowanej śrubki przed wtryskiwaczem), niestety nie mam wtryskiwacza żeby podpiąć na próbę ale zakładam, że idealnie chodząca pompa nie może nagle przestać działać. filtr paliwa jest nowy boscha. Rozrząd ustawiony według książki, zapłon tak samo, niestety nie mogę się połączyć z komputerem żeby to sprawdzić.
Wszystko złożone naprawdę starannie i posprawdzane po kilka razy a i tak nie chce zaskoczyć. ręce opadają

Zapomniałem dodać auto było po chipie robionym profesjonalnie z hamownią. po tym zabiegu zrobiłem ponad 150 tys. km

pzdr.
"MOJE DRUGIE KOCHANIE"

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 04 lis 2009, 16:39

marszal, zauważ że wałek rozrządu można ustawić na dwa sposoby, ponieważ ma rowek na końcu wałka prawie symetryczny, jeśli się nie używa specjalnego narzędzia pokazanego na rysunku (NR 14).
Na oko będzie pasowało na dwa sposoby. Jeśli się nie używa narzędzia NR 14, to przy ustawianiu wałku rozrządu na 1 cylinder popychacze wałka rozrządu dla pierwszego cylindra muszą być ustawione ku górze.

Gdy wałek rozrządu będzie nieprawidłowo ustawiony to na autostarcie będzie pracował, ale pompa wtryskowa nie będzie poprawnie wtryskiwała.

Sprawdź czy na pewno masz dobrze ustawiony rozrząd.

Obrazek

Awatar użytkownika
marszal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 12 kwie 2009, 02:27
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: marszal » 04 lis 2009, 21:08

Valery, jak ustawiałem rozrząd to wkładałem w to wycięcie płaskownik, ale masz racje może muszę go przekręcić o 180 stopni. Rano sprawdzę i napiszę czy poskutkowało.

dzięki za podpowiedź[/b]

[ Dodano: 2009-11-07, 21:09 ]
zapaliła ale nie wiem co było, nic nie kręciłem tylko przewodami poruszałem i ożyła
"MOJE DRUGIE KOCHANIE"

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 09 lis 2009, 16:09

Pewnie gdzieś kabel miał słaby kontakt, sprawdź czy wtyczka od pompy wtryskowej dobrze ci styka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja