alukard, dobrze mówisz, najczęściej drzwi się opuszczają z powodu tego wytartego bolca. Można wymienić cały zawias ale wtedy dochądzą koszta większe, regulacja drzwi itp. a najprościej byłoby wymienić sam bolec i drzwi znów jak nówka.
Może ktoś już to robił?
[A6 C5] Regulacja poziomu wysokosci drzwi
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Ha, dowcip polega na tym, że zawias to nie jest tylko połączenie typu "sworzeń w tulei". Pomiędzy sworzniem i tyleją jest warstwa siatki mosiężnej (przynajmniej na taką wygląda). I ta siatka się wyciera.
Naprawa ślusarska niby mozliwa (roznitowanie zaklepanego sworznia, wymiana na grubszy, już bez siatki...) tylko czy jest to bardziej opłacalne niz wymiana połówki zawiasu :?:
Rozebrałem kiedyś zawias w nadziei naprawy ale skończyło się na wymianie na nowy
Naprawa ślusarska niby mozliwa (roznitowanie zaklepanego sworznia, wymiana na grubszy, już bez siatki...) tylko czy jest to bardziej opłacalne niz wymiana połówki zawiasu :?:
Rozebrałem kiedyś zawias w nadziei naprawy ale skończyło się na wymianie na nowy
Ostatnio zmieniony 23 lip 2009, 19:07 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
slavi16, moim zdaniem naprawa samego zawiasa (czyli tego sworznia) nie ma sensu, tylko wymiana. Wymienia sie tylko jego górną część (mam na myśli zawias górny, dolnego w A6 nie rozbierałem). Dolna częśc górnego zawiasu, ta mocowana do słupka nie zużywa się.
Robota prosta i szybka, wykręcasz wkręt mocujący górną połówkę zawiasa (ze sworzniem) w dolnej połówce - mały kluczyk, chyba 4 lub 5 mm. Odkręcasz zawias od drzwi - torx. Wyjmujesz górną połowę górnego zawiasa. Montaż nowego w odwrotnej kolejności. Do drzwi przykręć w to samo miejsce, unikniesz poprawek i regulacji (mozna zaznaczyc połozenie starego przed odkręceniem).
Kosztu nie pamietam, ale wiadomo jak to w ASO zawsze wydaje się że za duzo :mrgreen: Ale nie był jakiś straszny
Jak odpowiednio wcześnie wymienisz ten górny z luzami to jest szansa, że dolnego nie trzeba będzie.
Wcześniej w Passacie B4 kombinowałem za długo (podkładki, regulacje, itp) i w efekcie miałem do wymiany górny i dolny ) dolny tam jest o innej konstrukcji - taki sam jak nasze górne).
Robota prosta i szybka, wykręcasz wkręt mocujący górną połówkę zawiasa (ze sworzniem) w dolnej połówce - mały kluczyk, chyba 4 lub 5 mm. Odkręcasz zawias od drzwi - torx. Wyjmujesz górną połowę górnego zawiasa. Montaż nowego w odwrotnej kolejności. Do drzwi przykręć w to samo miejsce, unikniesz poprawek i regulacji (mozna zaznaczyc połozenie starego przed odkręceniem).
Kosztu nie pamietam, ale wiadomo jak to w ASO zawsze wydaje się że za duzo :mrgreen: Ale nie był jakiś straszny
Jak odpowiednio wcześnie wymienisz ten górny z luzami to jest szansa, że dolnego nie trzeba będzie.
Wcześniej w Passacie B4 kombinowałem za długo (podkładki, regulacje, itp) i w efekcie miałem do wymiany górny i dolny ) dolny tam jest o innej konstrukcji - taki sam jak nasze górne).
Części samochodowe online - Motostacja pl
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
ja w ostatecznosci to zostawilem nie bede dawal ~500zl zeby moje drzwi nie opadaly 1mm przy samym zamknieciucarlos pisze:U mnie teżdziś zauważyłem żę tylne lewe drzwi delikatnie się opuściły tak jak alukard pisał, przy maź otwartych nie ma luzu żadnego a im bliżej zamknięcia tym jest delikatny luz góra-dół. Jak zauważyłem na górnym zawiasie na tej częsci od drzwi, (nie od słupka) no i jak zamykam drzwi to tak slychac delikatnie jak opiera się na ryglu.. I co na to poradzić ?
Postąpić tak jak pisze RomanS? ja się boję zę coś zje*ie.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Panowie, pisaliście, że drzwi opadły, to ja napisałem jak to się naprawia
A jak się okazało, ze to kosztuje, to co, mówicie, że moga być opadnięte :?: :mrgreen: I już nie przeszkadza ?
Zauważcie, że mamy ta przypadłość w autach ok. 10 letnich, z przeszłością i przebiegiem nie do końca wiadomym. Jak raz to naprawicie to już zdaje mi się, że nie zdołacie ponownie takiego przebiegu zrobić :roll: .To tak samo jak z wałkami rozrządu w 2,5 TDI - wymieniłem i już tego nie zajeżdżę
Czy to sprawdzona informacja ?
Naprawy doraźne:
1. Podkładka na dolnym zawiasie, tym mocowanym do drzwi. Podnosi drzwi przy zamku ale całe drzwi przesuwają się do tyłu. Skuteczne do momentu gdy drzwi stracą szczelność, szczelina z przodu będzie wyglądała paskudnie lub zamek zacznie uderzać o ucho mocowane do slupka (to już ekstremum musiałoby być, lub auto po naprawie karoseryjnej)
2. Przesunięcie górnego zawiasu (części mocowanej do słupka) do przodu auta. Jest tam chyba regulacja (chyba bo nie robiłem osobiście) ale dojście do jednej (lub 2- trzeba obejrzeć) śrub jest od wewnątrz auta, w słupku. Nie za ciekawe.
Można tez hardcorowo, tzn. duży młot i porządnie pier....nąć w zawias aby przegiąć zawias lub jego miejsce mocowania do przodu.
Wybór metody zależy w zasadzie od tego czy chcemy to zrobić aby łatwiej sprzedać auto, czy dla siebie gdy chcemy nim dłużej jeżdzić.
Natomiast jak dla mnie to jak drzwi wiszą z tyłu jeden lub kilka mm na zamku to to nie jest właściwe. Zamek w nieskończonośc tego nie wytrzyma. Poza tym nie lubię jak mi drzwi stukają w czasie jazdy.
A jak się okazało, ze to kosztuje, to co, mówicie, że moga być opadnięte :?: :mrgreen: I już nie przeszkadza ?
Zauważcie, że mamy ta przypadłość w autach ok. 10 letnich, z przeszłością i przebiegiem nie do końca wiadomym. Jak raz to naprawicie to już zdaje mi się, że nie zdołacie ponownie takiego przebiegu zrobić :roll: .To tak samo jak z wałkami rozrządu w 2,5 TDI - wymieniłem i już tego nie zajeżdżę
Kwota 500 zł za 1 zawias to przyznaję, rzeczywiście szokująca jest :!: :evil:alukard pisze:ja w ostatecznosci to zostawilem nie bede dawal ~500zl zeby moje drzwi nie opadaly 1mm przy samym zamknieciu
Czy to sprawdzona informacja ?
Naprawy doraźne:
1. Podkładka na dolnym zawiasie, tym mocowanym do drzwi. Podnosi drzwi przy zamku ale całe drzwi przesuwają się do tyłu. Skuteczne do momentu gdy drzwi stracą szczelność, szczelina z przodu będzie wyglądała paskudnie lub zamek zacznie uderzać o ucho mocowane do slupka (to już ekstremum musiałoby być, lub auto po naprawie karoseryjnej)
2. Przesunięcie górnego zawiasu (części mocowanej do słupka) do przodu auta. Jest tam chyba regulacja (chyba bo nie robiłem osobiście) ale dojście do jednej (lub 2- trzeba obejrzeć) śrub jest od wewnątrz auta, w słupku. Nie za ciekawe.
Można tez hardcorowo, tzn. duży młot i porządnie pier....nąć w zawias aby przegiąć zawias lub jego miejsce mocowania do przodu.
Wybór metody zależy w zasadzie od tego czy chcemy to zrobić aby łatwiej sprzedać auto, czy dla siebie gdy chcemy nim dłużej jeżdzić.
Natomiast jak dla mnie to jak drzwi wiszą z tyłu jeden lub kilka mm na zamku to to nie jest właściwe. Zamek w nieskończonośc tego nie wytrzyma. Poza tym nie lubię jak mi drzwi stukają w czasie jazdy.
Części samochodowe online - Motostacja pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga