gocci pisze:A niby dlaczego ten drugi bieg jest taki uprzywilejowany i wymaga większej precyzji ?
A no dlatego że ma duże przełożenia.
To 1 biegu w ogóle nie powinieneś dać rady załączyc bo ma jeszcze wieksze przełożenie
To nie jest argument, rozmawiamy w dziale technicznym, to musi działać właściwie, po to jest skonstruowane
gocci pisze:Może i masz racje, ale nie zaszkodzi taki płyn prawidłowo wymienić, łącznie z doprowadzeniem nowego płynu do układu sprzęgła. Koszt niewielki bo pewnie w 100zł da się zmieścić, przy okazji poprawa pracy układu hamulcowego. Wiadomo koszt demontażu i ewentualnego rozebrania skrzyni będzie kilku lub kilkunastokrotnie wyższy więc może warto sprawdzić.
Mozesz wymienić, na pewno nie zaszkodzi, ale gdyby z powodu niewłaściwego płynu (z tym, ze niewłaściwość wykryłbyś bardziej jako niesprawnośc hamulców, sprzegło jest zasilane tym płynem niejako przy okazji) źle działało sprzęgło,
to działałoby źle na wszystkich biegach
a nie tylko na 2 biegu
!
Sprzęgło tylko rozłącza napęd od silnika na skrzynię
!
Sprzęgło nie przełącza biegów
!
Najlepiej jakbys sobie to kiedyś obejrzał jak jest zbudowane, poproś mechanika to powie jak to działa, ewentualnie pewnie w necie niejeden filmik o tym znajdziesz, albo jakąś książkę obejrzyj, nawet dla amatorów, o sprzegle na pewno będzie, to jeden z podstawowych zespołów
Panowie wyglada na to, że TTTM, czyli jest to charakterystyczny słaby punkt skrzyni. Albo musicie się do tego przyzwyczaić albo rozebrać skrzynię
gocci pisze:Bardzo miło z Twojej strony, dzięki takiej dyskusji w koĂącowym efekcie wyeliminowane zostaną błędne teorie a pozostanie tylko konkretne rozwiązanie problemu
Cieszy mnie uznanie, ale jeszcze nie zdarzyło mi się naprawić czegokolwiek przez internet. Do lekarza też "idziesz" przez telefon ? Czy może ktoś się leczy "e-mailowo" <szok>