Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 1.9 TDI 110km] ciężko wchodzi drugi bieg

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 31 sty 2012, 19:21

Maksiu pisze:Zacznę odkładać pieniądze na nowe sprzęgło
Maksiu, tak jak napisałem sprzegło jest dosyc proste do zdiagnozowania, tak że najpierw diagnoza a dopiero potem zbieraj <okok>

Ale jak tez napisałem, nie moze być tak, że sprzegło niedomaga tylko przy włączaniu 2 biegu a na innych biegach jest w porządku.

Co do głębokości wciskania pedału to szczerze mówiac nigdy nie wciskam do koĂąca a żywotności sprzegieł mam chyba rekordowe. W każdym aucie to troche inaczej wygląda i trzeba to czuć <okok>

Natomiast jak moja szwagierkę nauczono na kursie wciskać do koĂąca to wzięła sobie tak do serca że przecisnęła łożysko wyciskowe na drugą stronę spręzyny talerzowej (tzw."słoneczka"), oczywiscie ta sprężyna już nie była w całości <lol>
Części samochodowe online - Motostacja pl

gocci
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 19 maja 2011, 00:29
Lokalizacja: Katowice

Post autor: gocci » 01 lut 2012, 14:54

Maksiu,
Ale jak tez napisałem, nie moze być tak, że sprzegło niedomaga tylko przy włączaniu 2 biegu a na innych biegach jest w porządku.
Myślę, że się mylisz, może się okazać że przy "wrzucaniu" drugiego biegu wymagana jest większa precyzja pracy sprzęgła niż w przypadku innych biegów, tym bardziej, że pierwszy i drugi służą do rozpędzania więc mają większe przełożenia a nieprawidłowych właściwości płyn hydrauliczny nie potrafi dać tej precyzji. Dodatkowo dochodzi jeszcze sprawa taka że gdy samochód się nieco nagrzeje(płyn zapewne też) biegi zaczynają wchodzić płynnie, a według mnie tylko rozszerzalność cieplna płynu ewentualnie oleju i zmiana jego właściwości może powodować lepszą lub gorszą pracę a wszystkie inne elementy po rozszerzeniu powodowałyby ciaśniejszą pracę a co za tym idzie z większym oporem.

Z drugiej zaś strony jeden i drugi bieg w większości przypadków o ile nie w każdym płynnie wchodzą na postoju i może to jest klucz do rozwiązania zagadki, być może synchronizator na drugim biegu z jakiegoś niewyjaśnionego powodu zaczyna działać w ten sam sposób co synchronizator pierwszego biegu i podczas jazdy nie pozwala nam wrzucić biegu.
Nie jeździj szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi latać...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 02 lut 2012, 00:20

gocci pisze:Myślę, że się mylisz, może się okazać że przy "wrzucaniu" drugiego biegu wymagana jest większa precyzja pracy sprzęgła niż w przypadku innych biegów, tym bardziej, że pierwszy i drugi służą do rozpędzania więc mają większe przełożenia a nieprawidłowych właściwości płyn hydrauliczny nie potrafi dać tej precyzji.
Ja tam nikogo przekonywac nie bedę. Chciałem pomóc i tyle.

A niby dlaczego ten drugi bieg jest taki uprzywilejowany i wymaga większej precyzji ??? <szok>

Teorie niestworzone Kolego tworzysz :)

Jaki płyn hydrauliczny ??? W skrzyni biegów jest olej !!!

Jak jest bardzo zimny to wszystkie biegi na poczatku cięzko chodzą. No ale to każdy wie. Dlaczego akurat z 2 miałoby być inaczej ?
Zimny olej tylko poteguje jakąś niesprawość mechaniczną. Jedyna metoda jej wykrycia to demontaż skrzyni i weryfikacja części.

Takie jest moje zdanie, oczywiście możecie wrózyc dalej <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Bedlam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 18 lut 2011, 12:43
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Bedlam » 02 lut 2012, 14:33

RomanS pisze:A niby dlaczego ten drugi bieg jest taki uprzywilejowany
Masz rację, że nie ma to sensu, z drugiej strony sens ma <lol> (masło maślane wiem). Skoro w wielu audicach występuje podobny problem to coś musi w tym siedzieć. Jestem wstanie nawet przyjąć pewne dziwne założenia, bo właśnie przy zimnym oleju bieg drugi działa jak pierwszy. Na postoju mogę sobie hulać po wszystkich biegach i nic, minimalnie gorzej chodzi, ale prawie nieodczuwalnie. Dopóki się nie rozgrzeje w czasie jazdy wbicie dwójki jest ciężkie tak jak 1 standardowo w czasie jazdy (Czego się nie robi).
Jeśli Ci pomogłem nie wciskaj "pomógł", po prostu Ty pomóż następnym razem <okok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 02 lut 2012, 15:51

Bedlam pisze:Skoro w wielu audicach występuje podobny problem to coś musi w tym siedzieć.
Ależ ja nie twierdze, że wszyscy macie fatamorganę i jak najbardziej taki argument przyjmuje <okok>

Ale nie wiĂąmy tu bogu ducha winnego sprzęgła. Ty wciskasz pedał a takie sprzęgło jest już takie cwane, że w tym momencie wie (sztuczna inteligencja) że Ty chcesz włączyc 2 bieg i stawia opór :[ :)

A może, co dla mnie jednak bardziej prawdopodobne, na skutek takiej a nie innej konstrukcji skrzyni biegów, przy minimalnym zuzyciu np łozyska (co daje luz) mechanizm załączania 2 biegu umieszczony jest akurat w takim miejscu wałka, że właśnie na skutek tego luzu jest on najbardziej "nie na swoim miejscu" i coś wtedy nie trybi czy tez haczy ???

Gdyby zmienić konstrukcję skrzyni i w tym miejscu umieścić koła 3 biegu to pewnie najwięcej skarg byloby na 3 bieg.
Zakładam, że gdy auta wyjeżdżały z salonu to problemów z 2 biegiem nie było. Pojawiły się po kilkunastu latach eksploatacji, więc pewnw zużycie elementów skrzyni (i w efekcie luzy) jest <okok>

Powód jest więc na pewno mechaniczny a nie metafizyczny :)

Zresztą może być tak, że wcale nie jest pewne że u każdego taki sam.
Przyczyna jest w samej skrzyni albo w zewnętrznych mechanizmach sterujących, nie wspominając już o ich regulacji, czy sprawności poduszek zawieszenia zespołu napędowego <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Bedlam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 18 lut 2011, 12:43
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Bedlam » 02 lut 2012, 19:32

Problem w tym że ja tak miałem w zeszłym roku, a to było 8 letnie auto i już tak było ponoć od dawna :/ Oczywiście zgadzam się z Tobą, w tej kwestii jednak pod uwagę rówżne możliwości :P pozdrawiam
Jeśli Ci pomogłem nie wciskaj "pomógł", po prostu Ty pomóż następnym razem <okok>

gocci
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 19 maja 2011, 00:29
Lokalizacja: Katowice

Post autor: gocci » 02 lut 2012, 20:08

Ja tam nikogo przekonywac nie bedę. Chciałem pomóc i tyle.
Bardzo miło z Twojej strony, dzięki takiej dyskusji w koĂącowym efekcie wyeliminowane zostaną błędne teorie a pozostanie tylko konkretne rozwiązanie problemu
Jaki płyn hydrauliczny ?? ? W skrzyni biegów jest olej !! !
Oczywiście że tak, ale mi chodziło o precyzje pracy sprzęgła, gdy płyn jest bardzo zimny jego objętość jest mniejsza a co za tym idzie "głębokość" wciśnięcia sprzęgła będzie inna niż podczas pracy na ciepłym płynie, a jeżeli chodzi o olej w skrzyni to jego wymiana nie rozwiązała problemu więc do niego niema co się odnosić.
A niby dlaczego ten drugi bieg jest taki uprzywilejowany i wymaga większej precyzji ?? ? <szok>
A no dlatego że ma duże przełożenia.
Jak jest bardzo zimny to wszystkie biegi na poczatku cięzko chodzą. No ale to każdy wie. Dlaczego akurat z 2 miałoby być inaczej ?
Zimny olej tylko poteguje jakąś niesprawość mechaniczną. Jedyna metoda jej wykrycia to demontaż skrzyni i weryfikacja części.
Może i masz racje, ale nie zaszkodzi taki płyn prawidłowo wymienić, łącznie z doprowadzeniem nowego płynu do układu sprzęgła. Koszt niewielki bo pewnie w 100zł da się zmieścić, przy okazji poprawa pracy układu hamulcowego. Wiadomo koszt demontażu i ewentualnego rozebrania skrzyni będzie kilku lub kilkunastokrotnie wyższy :/ więc może warto sprawdzić.

Mam nadzieje że ktoś w koĂącu rozwiąże ten problem i wszystkie nasze samochody z tym problemem zostaną uleczone :)
Nie jeździj szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi latać...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 02 lut 2012, 20:32

gocci pisze:A niby dlaczego ten drugi bieg jest taki uprzywilejowany i wymaga większej precyzji ?


A no dlatego że ma duże przełożenia.
To 1 biegu w ogóle nie powinieneś dać rady załączyc bo ma jeszcze wieksze przełożenie :)

To nie jest argument, rozmawiamy w dziale technicznym, to musi działać właściwie, po to jest skonstruowane :)
gocci pisze:Może i masz racje, ale nie zaszkodzi taki płyn prawidłowo wymienić, łącznie z doprowadzeniem nowego płynu do układu sprzęgła. Koszt niewielki bo pewnie w 100zł da się zmieścić, przy okazji poprawa pracy układu hamulcowego. Wiadomo koszt demontażu i ewentualnego rozebrania skrzyni będzie kilku lub kilkunastokrotnie wyższy więc może warto sprawdzić.
Mozesz wymienić, na pewno nie zaszkodzi, ale gdyby z powodu niewłaściwego płynu (z tym, ze niewłaściwość wykryłbyś bardziej jako niesprawnośc hamulców, sprzegło jest zasilane tym płynem niejako przy okazji) źle działało sprzęgło, to działałoby źle na wszystkich biegach
a nie tylko na 2 biegu !!!

Sprzęgło tylko rozłącza napęd od silnika na skrzynię !!!

Sprzęgło nie przełącza biegów !!!

Najlepiej jakbys sobie to kiedyś obejrzał jak jest zbudowane, poproś mechanika to powie jak to działa, ewentualnie pewnie w necie niejeden filmik o tym znajdziesz, albo jakąś książkę obejrzyj, nawet dla amatorów, o sprzegle na pewno będzie, to jeden z podstawowych zespołów <okok>

Panowie wyglada na to, że TTTM, czyli jest to charakterystyczny słaby punkt skrzyni. Albo musicie się do tego przyzwyczaić albo rozebrać skrzynię <mysli>
gocci pisze:Bardzo miło z Twojej strony, dzięki takiej dyskusji w koĂącowym efekcie wyeliminowane zostaną błędne teorie a pozostanie tylko konkretne rozwiązanie problemu
Cieszy mnie uznanie, ale jeszcze nie zdarzyło mi się naprawić czegokolwiek przez internet. Do lekarza też "idziesz" przez telefon ? Czy może ktoś się leczy "e-mailowo" <szok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 04 lut 2012, 19:16

Odkopię dinozaura...
BARDZO ciężko wchodzą biegi, najciężej 2-ka ale inne też kiepawo. Oczywiście jak jest mróz. Jak silnik i napęd się zagrzeją, to jest okej. Na zimnym dwójka niekiedy zgrzytnie przy szybkiej zmianie - wnioskuję więc synchronizator, ale raczej nie zamierzam rozbierać skrzyni...
Zastanawiam się nad 2 opcjami:
1. wymienić olej, oczywiście 75W90, tylko ile mi go wejdzie?
2. sprawdzę stan oleju i jak on wygląda - w sensie czy nie jest jak smoła.

Czemu rozważam?
Bo nie mam auta od nowości, nie wiem jak było eksploatowane wcześniej, wiem, że niby nie zalecają wymiany oleju... Ale jak robiłem sobie starego opelka, to wylałem coś, co miało być olejem w skrzyni. Syf kiła mogiła. Po zalaniu nowym biegi zaczęły wchodzić jak w nówce. Więc jest coś w wymianie oleju pomimo, że producent nie zaleca.
Chciałbym sobie troszkę poprawić i dla świętego spokoju chyba ten olej wymienię. Nie znalazłem info na temat gdzie jest korek spustowy i wlewowy, i ile oleju zalać. Manual, FWD, 1.8T. Podpowie ktoś?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 04 lut 2012, 20:27

ArKos72, ilość oleju 2,25 litra, korek wlewowy jest przed lewą półosią. Korek ma wewnetrzny wielokarb (skrzynia 5-biegowa) lub imbus (skrzynia 6-biegowa).
Gdzie jest korek spustowy- musisz sam znaleźć (o ile w ogóle jest <okok> ).
Części samochodowe online - Motostacja pl

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 04 lut 2012, 20:43

Bardzo dziękuję. Nie mam jak dać punkta, to może kiedyś dam radę postawić browara :)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 04 lut 2012, 20:52

ArKos72, <soczek>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Maksiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Maksiu » 04 lut 2012, 21:21

ArKos72 poruszył ciekawą dla mnie sprawę,jak to właśnie jest z tą wymianą oleju w skrzyni?
Wymieniać czy nie wymieniać?
Wg. mnie lepsze jest wrogiem działającego i kilka razy się na tym przejechałem ;-) A ze skrzynią nie chcę eksperymentować..ArKos72 jak wymienisz to się pochwal czy się polepszyło czy skrzynia gorzej działa,czego Ci nie życzę.
https://www.facebook.com/WWWFL340COM
Bylo A6 C4 2.6 V6 SE
A6 C5 2.4 V6 Sline

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 05 lut 2012, 08:52

Ja myślę, że producent nie przewiduje, bo wie, że xxx tysięcy przejedzie taka skrzynia bez wymiany i zacznie szwankować = kasa na naprawy, za części itp.
Robiłem od zera 21-letniego kadetta, biegi wchodziły poprawnie, bez żadnego cudu. Ze skrzyni wylałem CZARNÂĄ maź a nie olej. Auto niecałe 200kkm miało. Po zalaniu świeżego doznałem szoku - nie wiedziałem, że w tak starym aucie tak perfekcyjnie mogą wchodzić biegi.
Moim zdaniem to tak, jak z wymianą oleju. Producent zaleca np 15kkm, a jak będziesz zmieniał co 10kkm to NA PEWNO silnikowi pozytywnie będzie służyło i dłużej pojeździ.
Według mnie te wytyczne producenta to wartości graniczne zalecane.
Popatrzcie na automat. Nie zaleca się. A miał ktoś okazję zobaczyć, co znajduje się w misie olejowej automatu?
Ja w Omedze miałem dobre 100g opiłków w okolicy magnesu na dnie misy. Przecież tam to też się zużywa, ściera, powstają opiłki. Opiłki zagęszczają olej, nie wszystkie złapie ten magnes. Takie farfocle w oleju na pewno pozytywnie nie wpływają na hydraulikę - elektrozawory itp. ÂŚmiałbym wysnuć teorię, że jeśli by zmieniać olej w skrzyni automatycznej co drugą wymianę oleju silnikowego, czyli np co 30kkm, to taka skrzynia pożyje bezawaryjnie spokojnie z połowę więcej, niż z nie wymienianym wcale olejem.
W oplu zalecają wymianę oleju w automacie co 60kkm. Więc są producenci zalecający?
Mało tego, oplowskie aautomaty produkuje AISIN - i co, w jednej marce zalecają wymianę a w drugiej nie zalecają? Nie tylko opel korzysta z AISIN.
Gdzie nie popatrzysz, w jaką książkę nie zerkniesz, to wymiany oleju powinno dokonywać się co jakiś przebieg, lub jeżeli auto go nie osiąga, to co np 2 lata. Bo? Bo olej się starzeje i traci właściwości smarne. To silnikowy się starzeje a ten w skrzyni nie?
Po 12 -13 - 15 latach nadal ma właściwości smarne jak go w fabryce nalali?
Nie wydaje mi się. Dlatego jestem zwolennikiem wymian oleju w skrzyni pomimo, że producent nie zaleca.
Oczywiście w wypadku automatu mam do tego ogromny dystans, ponieważ osobiście się przekonałem, że lekko świrująca skrzynia na starym oleju działa, a po wymianie nie działa już wcale.
I ja ten olej chyba sobie wymienię i napiszę co mi z tego przyszło na lepsze a co na gorsze.

Awatar użytkownika
Bedlam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 18 lut 2011, 12:43
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Bedlam » 05 lut 2012, 11:37

ArKos72 pisze:Bo olej się starzeje i traci właściwości smarne
Oczywiście, że tak i takie zalecenie jest w sumie bezzasadne. Wszystko się zużywa i dlatego powinno się wymieniać wszystko, tylko z różną częstotliwością. Sam się zastanawiam nad wymianą, ale to ew. w przyszłym roku. Do tego podpiąłbym jeszcze jedną rzecz. Różnego rodzaju oleje zmieniają się wraz czasem, są ciągle ulepszane itd. Na pewno lepiej będzie się sprawował olej, który stworzono teraz, bazując na wysokobudżetowych testach, niż olej którego skład opracowano 10 lub więcej lat temu. Oleje i płyny mają coraz lepsze właściwości, często dłużą żywotność, mniejsze uległości na warunki zewnętrze jak choćby gęstnienie na mrozie. Nie są te problemy wyeliminowane, ale niwelowane w coraz większym stopniu.
Jeśli Ci pomogłem nie wciskaj "pomógł", po prostu Ty pomóż następnym razem <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga