Kochani, stwierdziłem, że nie będę z @mat1324 pisał na priv, bo może ktoś będzie miał ten sam problem
Od dłuższego czasu "bujałem" się z szarpaniem przy zmianie biegów (czasem i delikatnym), czasem auto baaaaaaardzo ciężko odpalało a czasem od strzała, jak odpalało ciężko - to nie miało mocy, gaz w podłodze - jedynka wpięta i auto nie jechało.
Stwierdziłem, że to może przez przedmuchy - ok, wymieniłem uszczelki od pokryw zaworów, uszczelki od czujników (4 sztuki na górze silnika, nie pamiętam od czego one są).
Około miesiąca temu, robiłem lewy łącznik elastyczny wydechu - parę dni temu, znów się coś stało z nim bo auto zaczęło pierdzieć i nie mieć mocy (dlatego też od razu podpiąłem kompa).
Jeżeli chodzi o ikonkę check engine, to tylko czasem miga (nie jest stała).
Po sprawdzeniu błędów zaraz po przyjeździe do domu:
Po skasowaniu błędów i odpaleniu auta (nie jeżdziłem nim, tylko trochę pogazowałem zostały błędy 16750 - Camshaft Position Sensor B Bank 1 (G300), 16725 - Camshaft Position Sensor (G40) .Mileage: 229190km-142412mi Repair Order:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 06E-910-559-BKH.lbl
Control Module Part Number: 4F1 910 559 HW: 4F0 907 115
Component and/or Version: 3.2l V6 FSI 0020
Software Coding: 0105000318070118
Work Shop Code: WSC 40580 222 13972
VCID: 68DE803C5B73DA0141-803C
5 Faults Found:
16720 - Crankshaft Position Sensor (G28)
P0336 - 000 - Missing Tooth - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000010
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 3
Reset counter: 208
Mileage: 227987 km
Time Indication: 0
Date: 2020.06.21
Time: 19:34:49
Freeze Frame:
RPM: 32 /min
Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str
Temperature: 82.5°C
Start
Bin. Bits: 00000010
Speed: 0.0 km/h
16750 - Camshaft Position Sensor B Bank 1 (G300)
P0366 - 000 - Implausible Signal - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 00000010
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 3
Reset counter: 208
Mileage: 227987 km
Time Indication: 0
Date: 2020.06.21
Time: 19:34:49
16725 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 - 000 - Implausible Signal - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 3
Reset counter: 235
Mileage: 229183 km
Time Indication: 0
Date: 2020.07.06
Time: 16:28:06
Freeze Frame:
RPM: 1216 /min
Mass Air / Rev.: 288.9 mg/str
Temperature: 102.0°C
Part Throttle
Bin. Bits: 00010000
Speed: 0.0 km/h
16556 - Fuel Trim; Bank 1
P0172 - 000 - System Too Rich - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 10100001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 3
Reset counter: 235
Mileage: 229183 km
Time Indication: 0
Date: 2020.07.06
Time: 16:28:06
16687 - Cylinder 3
P0303 - 000 - Misfire Detected - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 2
Reset counter: 235
Mileage: 229196 km
Time Indication: 0
Date: 2020.07.06
Time: 17:32:14
Freeze Frame:
RPM: 2496 /min
Mass Air / Rev.: 98.1 mg/str
Temperature: 93.0°C
Overrun
Load: 7.1 %
Speed: 56.0 km/h
Readiness: 0000 0000
Na odpalonym VCDSie w pozycjach blokowych tak sobie "pochodziłem" po grupach, i zainteresowała mnie grupa 15.
Grupa 15 to -> Ignition (Misfire Recognition - Cylinder 1-3). Dla cylindrów od 4-6 wartości wszędzie były "0" - czyli sugeruję, że prawidłowe po podpowiedzi z VCDSa.
Dla cylindrów 1-3 wyniki pod dodaniu gazu były takie:
Misfire Counter Cylinder 1 -> od 5 poszło do 7
Misfire Counter Cylinder 2 -> od 1 poszło do 9
Misfire Counter Cylinder 3 -> od 2 poszło do 6.
Jakieś pomysły za co się brać i co sprawdzać, czy po prostu to są oznaki tego, że silnik ledwo zipie i lepiej walić kapitałkę?
Dziękuję z góry za dyskusję i zapraszam do śledzenia tematu napraw, wszystko będę wstawiał do posta