Witam,
Zrobiony generalny remont silnika w V8 4.2 AQJ. Po jakiś dwóch miesiącach po remoncie pod obciążeniem wali niebieską chmurę. Na wolnych nic, podczas odpalania nic. Głowice zdjęte i oddane na sprawdzenie, wymienione prowadnice i uszczelniacze. Nie ma miksu woda olej. Mechanik twierdzi że uszkodzony blok. Ja obstawiam bardziej na niedopasowane pierścienie, bądź ich uszkodzenie. Co myślicie?
S6 C5 silnik zaczął kopcić na niebiesko po remoncie
-
dreken
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 101
- Rejestracja: 12 mar 2012, 12:43
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Milanówek
Re: S6 C5 silnik zaczął kopcić na niebiesko po remoncie
Wykręć i sprawdź świece może będzie widać która jest okopcona od oleju.
Sprawdź kompresje to tez może ci pomóc w zlokalizowaniu, które pierścienie puszczają, być może miały fabryczna wadę lub błąd w składaniu - bez diagnozy to wróżenie z fusów. Jednak co do objawów to wygląd jak uszczelniacze tam tez mogła być wad produktu lub montażu, hgw na teraz
Może tęż być jak mechanik twierdzi np. mikropęknięcie w tulei lub głowicy i puszcza olej ale to powinno być widać na świecy lub podczas pomiaru kompresji - moim zdaniem bardzo małe prawdopodobieństwo.
Sprawdź kompresje to tez może ci pomóc w zlokalizowaniu, które pierścienie puszczają, być może miały fabryczna wadę lub błąd w składaniu - bez diagnozy to wróżenie z fusów. Jednak co do objawów to wygląd jak uszczelniacze tam tez mogła być wad produktu lub montażu, hgw na teraz
Może tęż być jak mechanik twierdzi np. mikropęknięcie w tulei lub głowicy i puszcza olej ale to powinno być widać na świecy lub podczas pomiaru kompresji - moim zdaniem bardzo małe prawdopodobieństwo.
A6 C6
S6 C7
S6 C7









