Od 2 tygodni jestem posiadaczem A6 C6 2.4 177KM. Kupiłem auto z usterką szkrzyni - wibruje na wolnych obrotach bo dwumas do wymiany. Tak przynajmniej mówił poprzedni właściciel.
Obecnie auto ma 266kkm od niecałego roku instalację gazową. Na wolnych obrotach wibruje jak dodam gazu tak powyżej 2k to jest lepiej. Wciskanie sprzęgła nie ma wpływu na wibrację dlatego mam obiekcje co do sprzęgła. Na silniku od góry była rzeka oleju więc rozberałem górę aby zlikwidować wycieki i mam kilka obseracji :
- brak błędów w VCDS, bloki pomiarowe (002,003,014,015,016,032,033) w normie
- świecie w stanie bardzo dobrym
- cewki suche bez oleju
- ssanie na korku wlewu paliwa - nie wiem czy tak ma byc...
- pali na dotyk - trzyma równe obroty
- pomierzyłem kompresję 1-4 na poziomie 12bar ale 5-6 już 8-9bar
- podciśnienia ok, zawory też
Planuje złożyć górę na nowym separatorze oleju i węzach bo sie rozleciały, uszczelnić bo może pomoże - choć wątpie że to wina lewego powietrza wycieków.
Teraz tak zanim wyrzuce skrzynie bo to trochę zabawy a robie to "garażu" podpowiecie co i jak ? Zastanawia mnie ta kompresja .... silniki widziałem ze trochę kosztują i też nie wiadomo co sie kupi ...

Do poduszek silnika się jeszcze nie dostałem sprawdzę jak złoże góre. Podjadę do kumpla na podnośnik
Dzięki za sugestie !