Witam.
Jakiś czas temu zostałem posiadaczem Q7 4L 3.0 TDI 176 kW.
Poprzedni właściciel wymienił silnik, nie wiem z jakiego powodu dokładnie. Po wymianie samochód dalej nie chodził, stał dwa lata. Stary silnik dostałem w komplecie.
Samochód bardzo długo kręcił zanim odpalił, ok 30 sekund. Kolejne próby to samo. Po uruchomieniu głośne stukanie z okolicy 1,2 i 3 cylindra, z pokrywy zaworów. Na moje ucho jednak stukanie za głośne jak na uszkodzone wtryskiwacze, wydaje mi się też że stukanie jest troche metaliczne.
Ponieważ auto długo stało, dolałem diesel premium z dodatkiem do czyszczenia wtryskiwaczy i układu paliwowego oraz wymieniłem filtr paliwa oraz przepustnicę. Auto odpalało dużo szybciej a za drugim razem już na strzała. Na drugi dzień znowu pierwsze odpalenie dłużej a za drugim od strzała.
Co do stukania, aby wykluczyć wtryskiwacze przerzuciłem te z lewej strony na prawą i odwrotnie (kodowanie zrobione). Stukanie w dalszym ciągu dochodziło z tej samej strony więc wtryskiwacze bym wykluczał, chociaż... korekcje mówią co innego:
Cyl.1 -1.51mg/str
2. -0.24mg/str
3. +5.08mg/str
4. -0.52mg/str
5. -1.98mg/str
6. -1.36mg/str
Następnie sprawdziłem kompresje
Cyl.1 - 24 bar
2. 25 bar
3. 19 bar
4. 27 bar
5. 26 bar
6. 27 bar
Błędy z VCDS to 01044 Nieprawidłowo zakodowany komputer sterujący oraz 009258 Czujnik temperatury spalin b1 s3.
Od czego zaczęlibyście diagnozę? Sprawdzenie szczelności bloku, a może jednak wymiana wtryskiwaczy na nowe?
Nagrania :
https://www.youtube.com/watch?v=88yylohtf-Y
https://www.youtube.com/watch?v=ca4TWmzIM9E
Q7 3.0 TDI CASA - głośne stukanie z pokrywy zaworów
- kubatowarek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 lis 2013, 20:52
- Imię: Jakub
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/Linz
Q7 3.0 TDI CASA - głośne stukanie z pokrywy zaworów
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2023, 23:41 przez kubatowarek, łącznie zmieniany 1 raz.
Aktualnie:
Q7 3.0 TDI CASA
Renault Grand Espace IV 2.0 dci
Stare czasy:
Paseratti b5 1.8 B aut
A3 1.9 Tdi mod 160km
A6 C5 2.5 TDI quattro
A4 B8 2.0 TDI quattro
A6 C6 3.2 Fsi quattro aut
Saab 9-3 2.0 B
BMW E39 2.5 B
Golf 2
Renault Grand Scenic III
———-
Q7 3.0 TDI CASA
Renault Grand Espace IV 2.0 dci
Stare czasy:
Paseratti b5 1.8 B aut
A3 1.9 Tdi mod 160km
A6 C5 2.5 TDI quattro
A4 B8 2.0 TDI quattro
A6 C6 3.2 Fsi quattro aut
Saab 9-3 2.0 B
BMW E39 2.5 B
Golf 2
Renault Grand Scenic III
———-
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Q7 3.0 TDI CASA - głośne stukanie z pokrywy zaworów
1. Kompresje są niemożliwe, silnik by nie pracował. Pewnie nie powinno być przecinków?
2. Tam gdzie masz najsłabszą kompresję masz najwyższą korekcję paliwa. Wtryski po korektach można oceniać tylko jeśli silnik jest sprawny i ma mniej-więcej równą kompresję na każdym cylindrze. Tutaj tak nie jest. Wtryski żeby sprawdzić, to na stół
3. Kup stetoskop i spróbuj zawęzić obszar stukania. Bardzo prawdopodobne, że tłucze się wałek rozrządu
2. Tam gdzie masz najsłabszą kompresję masz najwyższą korekcję paliwa. Wtryski po korektach można oceniać tylko jeśli silnik jest sprawny i ma mniej-więcej równą kompresję na każdym cylindrze. Tutaj tak nie jest. Wtryski żeby sprawdzić, to na stół
3. Kup stetoskop i spróbuj zawęzić obszar stukania. Bardzo prawdopodobne, że tłucze się wałek rozrządu
- kubatowarek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 lis 2013, 20:52
- Imię: Jakub
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/Linz
Re: Q7 3.0 TDI CASA - głośne stukanie z pokrywy zaworów
Dzieki wielkie za wyjaśnienie paru tematów!
Masz racje nie powinno być przecinków, już edytowałem .
Jutro jadę kupić stetoskop
Czy ma sens robienie próby olejowej ?
Pozdrawiam!
Masz racje nie powinno być przecinków, już edytowałem .
Jutro jadę kupić stetoskop
Czy ma sens robienie próby olejowej ?
Pozdrawiam!
Aktualnie:
Q7 3.0 TDI CASA
Renault Grand Espace IV 2.0 dci
Stare czasy:
Paseratti b5 1.8 B aut
A3 1.9 Tdi mod 160km
A6 C5 2.5 TDI quattro
A4 B8 2.0 TDI quattro
A6 C6 3.2 Fsi quattro aut
Saab 9-3 2.0 B
BMW E39 2.5 B
Golf 2
Renault Grand Scenic III
———-
Q7 3.0 TDI CASA
Renault Grand Espace IV 2.0 dci
Stare czasy:
Paseratti b5 1.8 B aut
A3 1.9 Tdi mod 160km
A6 C5 2.5 TDI quattro
A4 B8 2.0 TDI quattro
A6 C6 3.2 Fsi quattro aut
Saab 9-3 2.0 B
BMW E39 2.5 B
Golf 2
Renault Grand Scenic III
———-
- kubatowarek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 lis 2013, 20:52
- Imię: Jakub
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/Linz
Re: Q7 3.0 TDI CASA - głośne stukanie z pokrywy zaworów
Witam ponownie, odświeże temat bo trochę czasu minęło, po mału sobie dlubalem.
Zanim przyszedł mi stetoskop zdążyłem na tyle rozebrać silnik ze nie miałem już jak go przetestowac.
Zdjąłem głowice i miałem pewien problem z blokadami.
Na zablokowanym wale po zdrowej stronie silnika blokada na koło walka rozrządu wchodziła bez żadnego oporu, po stronie prawej czyli tej głośnej weszła ale z oporem. Muszę jeszcze sprawdzić ale wydaje mi się ze rowek ze znacznikiem na wałku wydechowym tez nie jest na równo z linia glowicy, ale to sprawdzę jutro by trochę silnikonu było nawalone i muszę wyczyścić).
Na cylindrze 3 odbite zawory na tłokach. Po za tym tłok nie jest do końca w GMP.
Na cylindrze 1 zawory ssące tez wyglądają inaczej od pozostałych.
Niektóre popychacze hydrauliczne na walkach mogę wcisnąć palcem, niektóre są twarde i nie można ich ruszyć, jak powinno być prawidłowo?
Proszę o pomoc w ocenie po zdjęciach, od czego zacząć, czy muszę koniecznie wywalać silnik żeby wymienić tłok? Czy muszę wymieniać korbowody i panewki? Czy mogę w razie konieczności użyć czesci ze starego silnika? Tam glowica i cały osprzęt wyglada dużo lepiej. Czy mogę sam to sprawdzić czy odrazu oddać do planowania i sprawdzenia przy okazji?
Jestem zagranica i chciałbym to zrobić sam, jesli jest ktoś obcykany w remontach 3.0 i ma chwilkę czasu to jestem w stanie zapłacić (150zl do dogadania) za rozmowę telefoniczna w której mógłbym zadać nurtujące mnie pytania i uzyskać jakieś porady. Dysponuje VCDS, ELSA, AUTODATA , tysiącem notatek z przewertowanych forów odnośnie tych silników.
Z góry dziękuje za samo wytrawianie do końca postu, pozdrówki!
Gdyby jakość zdjęc była za słaba to podeśle na priv, tu musiałem zmniejszyć jakość ze względu na limit Mb.
Zanim przyszedł mi stetoskop zdążyłem na tyle rozebrać silnik ze nie miałem już jak go przetestowac.
Zdjąłem głowice i miałem pewien problem z blokadami.
Na zablokowanym wale po zdrowej stronie silnika blokada na koło walka rozrządu wchodziła bez żadnego oporu, po stronie prawej czyli tej głośnej weszła ale z oporem. Muszę jeszcze sprawdzić ale wydaje mi się ze rowek ze znacznikiem na wałku wydechowym tez nie jest na równo z linia glowicy, ale to sprawdzę jutro by trochę silnikonu było nawalone i muszę wyczyścić).
Na cylindrze 3 odbite zawory na tłokach. Po za tym tłok nie jest do końca w GMP.
Na cylindrze 1 zawory ssące tez wyglądają inaczej od pozostałych.
Niektóre popychacze hydrauliczne na walkach mogę wcisnąć palcem, niektóre są twarde i nie można ich ruszyć, jak powinno być prawidłowo?
Proszę o pomoc w ocenie po zdjęciach, od czego zacząć, czy muszę koniecznie wywalać silnik żeby wymienić tłok? Czy muszę wymieniać korbowody i panewki? Czy mogę w razie konieczności użyć czesci ze starego silnika? Tam glowica i cały osprzęt wyglada dużo lepiej. Czy mogę sam to sprawdzić czy odrazu oddać do planowania i sprawdzenia przy okazji?
Jestem zagranica i chciałbym to zrobić sam, jesli jest ktoś obcykany w remontach 3.0 i ma chwilkę czasu to jestem w stanie zapłacić (150zl do dogadania) za rozmowę telefoniczna w której mógłbym zadać nurtujące mnie pytania i uzyskać jakieś porady. Dysponuje VCDS, ELSA, AUTODATA , tysiącem notatek z przewertowanych forów odnośnie tych silników.
Z góry dziękuje za samo wytrawianie do końca postu, pozdrówki!
Gdyby jakość zdjęc była za słaba to podeśle na priv, tu musiałem zmniejszyć jakość ze względu na limit Mb.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Aktualnie:
Q7 3.0 TDI CASA
Renault Grand Espace IV 2.0 dci
Stare czasy:
Paseratti b5 1.8 B aut
A3 1.9 Tdi mod 160km
A6 C5 2.5 TDI quattro
A4 B8 2.0 TDI quattro
A6 C6 3.2 Fsi quattro aut
Saab 9-3 2.0 B
BMW E39 2.5 B
Golf 2
Renault Grand Scenic III
———-
Q7 3.0 TDI CASA
Renault Grand Espace IV 2.0 dci
Stare czasy:
Paseratti b5 1.8 B aut
A3 1.9 Tdi mod 160km
A6 C5 2.5 TDI quattro
A4 B8 2.0 TDI quattro
A6 C6 3.2 Fsi quattro aut
Saab 9-3 2.0 B
BMW E39 2.5 B
Golf 2
Renault Grand Scenic III
———-