[A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie
Potwierdzam, olej w torsenie wymieniony i problem z "przeskakującymi" kołami przy ruszaniu jak ręką odjął. Czas wymiany to pół godziny przy odessaniu strzykawką starego i dolaniu nowego.mat1324 pisze:Ogólnie torsen ciężko zajechać, ale można . W 99% przypadkach wystarczy zalać go oryginalnym olejem i dziwne tarcie/przeskakiwanie podczas manewrowania na parkingu powinno zniknąć. Jeśli nawet się nie zmniejszy, to niestety trzeba zmienić cały torsen, ale wtedy podczas jazdy czuć drgania, które wzmagają się na zakrętach. Już kiedyś pisałem, że oryginalny olej posiada specjalny dodatek, który zapewnia ciągłość filmu olejowego w trakcie przenoszenia momentu na koła, a właśnie podczas manewrowania ze skręconymi kołami tarcie jest największe.
Torsen nie kosztuje 2 tysięcy złotych, ponieważ można kupić uszkodzoną skrzynię i go przełożyć .
Przewaga dzięki technologi
Pytanie - jako że regeneracja konwerterów generalnie daje ciała i te regenerowane za pińcet albo dziewińcet dają ciała, ma ktoś namiar na firmę która dawałaby gwarancję nie roczną a kilometrową? (np. takie co najmniej 100k km by mnie robiło)...
Albo z drugiej beczki - skoro mam w sumie awaryjną skrzynię HKG, kusi mnie wymiana na KGX'a jako że w dalekiej przyszłości czeka mnie jeszcze regeneracja kosza bo 4 bieg jest mocno mułowaty. Możecie polecić jakiegoś fachowca z okolic pomorskiego który pomógłby mi by wybrać dobrą skrzynię a nie jakiegoś papudraka na zasadzie zamienił stryjek siekierkę na kijek? Bom kompletnie zielony. Azety raczej nie chcą brać na barki tematu z pomocą przy wyborze skrzyni więc muszę szukać innych...
Albo z drugiej beczki - skoro mam w sumie awaryjną skrzynię HKG, kusi mnie wymiana na KGX'a jako że w dalekiej przyszłości czeka mnie jeszcze regeneracja kosza bo 4 bieg jest mocno mułowaty. Możecie polecić jakiegoś fachowca z okolic pomorskiego który pomógłby mi by wybrać dobrą skrzynię a nie jakiegoś papudraka na zasadzie zamienił stryjek siekierkę na kijek? Bom kompletnie zielony. Azety raczej nie chcą brać na barki tematu z pomocą przy wyborze skrzyni więc muszę szukać innych...
- mustafa160
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 09 lut 2020, 20:53
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Manchester
Re:
Kolego mat1324 swego czasu pomagałeś mi ogarnąć numery do dwumasy i sprzęgła w CAHA ale jednak skończyło się tym że mam CDYC ze skrzynią JKN JMJ.mat1324 pisze: ↑20 paź 2017, 17:44Nie masz czasami silnika CDYC . Podeślij mi na PW wlepkę w formie linku np. z fotosik.pl albo chociaż podaj VIN. Przedni mechanizm różnicowy, skrzynia i torsen pływają w jednym oleju i według ELSY pojemność skrzyni to 3.2 litra. Wydaje mi się, że 3 litry mogą być niewystarczające . Tylny most mieści ok. 0.9 litra. Numery podam jak będę miał pewność co do oznaczenia skrzyni.
[ Dodano: 2017-10-20, 17:44 ]
Kolega przysłał mi na PW swoją wlepkę i jednak ma silnik CDYC . Z silnikiem CDYA montowany był tylko tiptronic. Ma skrzynię o oznaczeniu JMJ, którą zalewa się olejem o numerze G 052 911 A2, który w ASO kosztuje ok. 175 zł za litr. Do tylnego mostu (JKN) stosuje się olej G 052 145 S2, który kosztuje ok. 160 zł za litr.
Jeśli potrzebujesz, to mogę skrótowo opisać proces wymiany albo podrzucę instrukcje .
Do rzeczy, auto nawiane ma 183 tyś km i u mnie też są drgania przy manewrowaniu na parkingu. Przy ogólnym serwisie będę chciał też ogarnąć napęd. Przeczytałem cały temat i wychodzi na to że w moim wypadku wystarczy wymienić olej w skrzyni i tylnym moście na oleje o podanych przez ciebie numerach oraz 4 korki. Czy mogę to zrobić samemu z mechanikiem czy lepiej oddać do ASO? Pytanie może głupie ale to moje pierwsze 4x4 i chciałbym się cieszyć tym napędem jak najdłużej.
I jeszcze jedno - wie ktoś może jaki max moment wytrzymuje ta skrzynia?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie
Dasz radę wymienić z mechanikiem i nie musisz oddawać auta do ASO.
- mustafa160
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 09 lut 2020, 20:53
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Manchester
Re: [A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie
Odgrzeje trochę kotleta ale jak się bąbel pojawił na świecie to drastycznie zredukowało mój wolny czas.
Mianowicie powymieniałem oleje na ori oczywiście i nie dość że się nie poprawiło to mam wrażenie, że te drżenie/skakanie jest jeszcze gorsze.
Przy jeździe na wprost tego nie ma.
Przypomnę skrzynia manual JKN/JMJ
Mianowicie powymieniałem oleje na ori oczywiście i nie dość że się nie poprawiło to mam wrażenie, że te drżenie/skakanie jest jeszcze gorsze.
Przy jeździe na wprost tego nie ma.
Przypomnę skrzynia manual JKN/JMJ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 05 lis 2019, 19:21
- Imię: Dominik
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: [A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie
Co do tego oleju w torsenie mozna stosowac? czy jakas lipa?
Ravenol AWD-TOR Fluid Olej Torsen 1L G 055145 A2
Bo 3 razy tanszy niz to dziadostwo w aso za 500zł
Ravenol AWD-TOR Fluid Olej Torsen 1L G 055145 A2
Bo 3 razy tanszy niz to dziadostwo w aso za 500zł
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 maja 2023, 20:58
- Imię: tomek
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: bialystok
Re: [A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie
panowie ja mam.ten sam.problem w a7 na skręconych kolach tarka... kupilem olej w serwisie mechanik nie dogadal si3 ze mna i wlal.olej do mostu.... ja przejechałem sie 10km dalej to samo i mowie gdzie to wlal i wyszlo ze tam... olej zlal z mostu i wlal do torsena,olej zlany z torsenq byl czarny jak z silnika diesla ... po wlaniu tego oleju zlanegp z mostu i przejechaniu 5 km nadal to samo... czy to torsen calkiem sie rozwalil czy most jest uszkodzony? auto 90tys przebiegu... juz nie wkem co w nim.szukac gdzie to problem
-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 97
- Rejestracja: 19 lut 2023, 22:50
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: [A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie
Ma ktoś wiedzę czy padnięte tuleje sanek przód lub uszkodzone łożyska dyfra tył mogą powodować wibracje fotela pasażera przy ok 100km/h ?
Olej w torsenie i napędach wymienione, przeuby wew nowe GKN- jak były wibracje tak są nadal - jak kupowałem auto były delikatne - po 1,5 roku i 15 tyś.km nasilaja się z każdym tyś. km.
Może opiszę, że drgania fotela pojawiają się przy jednostajnej prędkości, puszczenie gazu nie likwiduje wibracji - tak jakby wał napędowy to powodował ?
Olej w torsenie i napędach wymienione, przeuby wew nowe GKN- jak były wibracje tak są nadal - jak kupowałem auto były delikatne - po 1,5 roku i 15 tyś.km nasilaja się z każdym tyś. km.
Może opiszę, że drgania fotela pojawiają się przy jednostajnej prędkości, puszczenie gazu nie likwiduje wibracji - tak jakby wał napędowy to powodował ?