ile oleju 3,0tfsi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Witam. Podepne sie pod temat zeby nie zakladac nowego. Auto lyka mi ok. 0.5 litra oleju na 1tys km. Silnik przegladniety od spodu i od gory bardzo dokladnie i zadnych wyciekow, przy takim zuzyciu bylo by latwo zlokalizowac. Nie kopci, nawet wydechy nie sa szczegolnie okopcone,jeden wrecz srebrny w wiekszosci w srodku. Brak masla pod korkiem wlewu oleju, w zbiorniczku plynu chlodzacego tez wszystko w porzadku. Silnik pracuje normalnie. Ostatnio wymieniany separator oleju ale jak by cos zle bylo podlaczone lub byl wadliwy to przy takich wyciekach gdzies by w koncu bylo widac. Ma ktos pomysl co to moze byc?na zagranicznych forach wyczytalem ze bywaly uszczelniacze zaworowe do wymiany i to pomagalo. Mial ktos podobny problem juz?sklaniam sie powoli do wizyty w ASO bo pomyslow juz brak. Jakos rok temu bral jeszcze jakies 150ml.
- Quash
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdynia/Tczew
Jaki olej i jaki przebieg ? Sprawdzałeś odme tak ? 0,5 litra na 1tys to juz bardzo duzo. Z uszczelniaczami były problemy ale podobno w C6, C7niby juz poprawione i generalnie nie słychać o problemie brania oleju w 3.0 TFSI montowanych w C7.palec85 pisze:Witam. Podepne sie pod temat zeby nie zakladac nowego. Auto lyka mi ok. 0.5 litra oleju na 1tys km. Silnik przegladniety od spodu i od gory bardzo dokladnie i zadnych wyciekow, przy takim zuzyciu bylo by latwo zlokalizowac. Nie kopci, nawet wydechy nie sa szczegolnie okopcone,jeden wrecz srebrny w wiekszosci w srodku. Brak masla pod korkiem wlewu oleju, w zbiorniczku plynu chlodzacego tez wszystko w porzadku. Silnik pracuje normalnie. Ostatnio wymieniany separator oleju ale jak by cos zle bylo podlaczone lub byl wadliwy to przy takich wyciekach gdzies by w koncu bylo widac. Ma ktos pomysl co to moze byc?na zagranicznych forach wyczytalem ze bywaly uszczelniacze zaworowe do wymiany i to pomagalo. Mial ktos podobny problem juz?sklaniam sie powoli do wizyty w ASO bo pomyslow juz brak. Jakos rok temu bral jeszcze jakies 150ml.
460KM/550NM Compsport Stage 2
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Teraz Ravenol vmp 5w30 wczesniej liqui moly top tec4200 5w30. Przebieg 149tys. Odma byla wymieniana bo plyn chlodniczy znikal i wlasnie chyba po wymianie odmy zaczely sie cyrki. Narazie zrobilem dolewke i obserwuje jeszcze raz. Jak dalej w tej samej ilosci bedzie znikal to zagladne znowu pod kompresor.
[ Dodano: 2019-11-13, 15:28 ]
Panowie,pytanie...jak duża roznica jest u was w poziomie oleju miedzy zimnym a cieplym silnikiem?u mnie rano przy tych temperaturach jak teraz sa,poziom oleju jest ponizej polowy skali a jak zagrzeje sie olej to tak na 3/4 skali albo ciut wiecej. Wiem,ze istnieje rozszerzalnosc cieplna ale jestem ciekaw jak u was to wyglada.
[ Dodano: 2019-11-13, 15:28 ]
Panowie,pytanie...jak duża roznica jest u was w poziomie oleju miedzy zimnym a cieplym silnikiem?u mnie rano przy tych temperaturach jak teraz sa,poziom oleju jest ponizej polowy skali a jak zagrzeje sie olej to tak na 3/4 skali albo ciut wiecej. Wiem,ze istnieje rozszerzalnosc cieplna ale jestem ciekaw jak u was to wyglada.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Re: ile oleju 3,0tfsi
Witam. Dawno mnie tu nie było. Mój problem z olejem trwał do wczoraj(taką mam nadzieję). Zaczął brać mi ponad pół litra na 1tys km bez względu na sposób jazdy. Oddałem w końcu do serwisu Audi w Szczecinie na poszukiwanie problemu ale dostałem odpowiedź,że procedura szukania wygląda tak,że spuszczają olej, zalewają nowy,auto jedzie w trase, spuszczają znowu i ważą olej i dopiero stwierdzają czy bierze za dużo. Nie zgodziłem się na taki "cyrk" bo nie trzeba mi sprawdzać czy za dużo bierze bo to pewne tylko czemu bierze. Kazałem więc wymienić jeszcze raz odmę i jedną z rurek na tzw. "Klik" bo jedna już nie chciała zapiąć się tak jak powinna przy poprzedniej wymianie. Przy okazji jeden wąż od płynu chłodzącego wymienili bo gdzieś podciekał i tak wczoraj odebrałem auto. Serwisant powiedział,że chyba ta odma była przyczyną bo w tej niszy pod odmą było sporo oleju. Poprzednią odmę z Poznania z serwisu zamawiałem i nie wiem czy znajomy mechanik uszkodził ją podczas montażu, wadę fabryczną miała czy źle zamontował. Do tego zalali mi auto jakimś nowym olejem 0w30 z normą 504/507 bo VW ze względów eko nie leje już 5w30. Podaję nr. tego oleju GS55545M9EUR. Czy ktoś znający się na tym może powiedzieć czy warto ten olej później lać w razie wymian?bo jak wiadomo w ładne słówka o nim nie do końca wierzę. Tu link do opisu https://programnora.pl/oleje-silnikowe
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Re: ile oleju 3,0tfsi
Witam. Mój problem jednak nie rozwiązał się. Jak brało olej tak bierze,ręce opadają. Po wymianie odmy zdawało się lepiej ale to tylko złudne. Problem polega na tym,że po wymianie oleju na nowy, przez pierwszy 1000 km stan oleju praktycznie jest bliski maxa, po tym przebiegu olej zaczyna znikać w ilości 0,5 litra a nawet więcej na 1000km. Dolewka do max nie zmienia już nic,dalej go bierze. Gdy znowu wymienie olej na nowy to sytuacja się powtarza czyli przez pierwszy 1000 km zdaje się być ok. Z moich obserwacji wynika,że auto ciągle kopci, nawet po zrobieniu 200km i porzadnym zagrzaniu auta (kolor dymu raczej taki jak przy porannym odpaleniu gdy jest zimno). Z pod korka wlewu oleju czuć trochę benzynę mimo przejechania 200 a nawet więcej kilometrow, nie ma masła pod korkiem,oleju w płynie chłodniczym ani płyn nie ubywa. Moim zdaniem jakieś małe ilości paliwa rozrzedzają olej i dlatego gdy jest swieży to ubywa go mniej a później już nawet dolewki nie pomagają. Tylko w jaki sposób to paliwko tam się dostaje?Byłem w serwisie audi kilka razy, 2 doradców nawet podzielało moją opinię ale jak już brali na "warsztat" to mechanicy sceptycznie podchodzili do tej teorii nie mówiąc co to ich zdaniem może być. Wszystkie te procedury sprawdzające po kolei jakie muszą wykonywać to jakaś masakra, odpuściłem sobie po 3 wizycie bo efektu żadnego a kasy już sporo wzieli. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?jest jakaś możliwość sprawdzenia w vcds czy może nie za dużo paliwka jest podawane,mieszanka jest zła?Moim zdaniem coś z wtryskami będzie bo jak pisałem kiedyś problem zaczał się po pierwszej wymianie odmy gdzie tam trzeba było ruszać listwę wtryskową. Panowie doradzcie coś lub kogoś bo to już jest mega męczące.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: ile oleju 3,0tfsi
Jaki w ogóle masz przebieg?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Re: ile oleju 3,0tfsi
182 tys. A zaczeło się coś dziać jak miał około 150 tyś jak znajomy mechanik wymieniał mi odme. Po tej wymianie zaczęły się cyrki z braniem oleju.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: ile oleju 3,0tfsi
Odma oryginalna?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Re: ile oleju 3,0tfsi
Tak, pierwszy raz wymieniana była zamówiona z serwisu z Poznania według najnowszej wersji i później jak w Szczecinie w serwisie Audi wymieniali to też zamawiali z Poznania.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: ile oleju 3,0tfsi
W Poznaniu jest magazyn grupy VW, więc stamtąd idą wszystkie części.
- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
Re: ile oleju 3,0tfsi
znałem gościa który tam pracował ponad 20 lat temu "na magazynach"..
ale rąbali towar ...
jak weszła w końcu jakaś porządna firma ochroniarska i zaczęła porządnie pilnować to sporo osób się zwolniło z pracy bo im się pensje przestały zgadzać..
ale rąbali towar ...
jak weszła w końcu jakaś porządna firma ochroniarska i zaczęła porządnie pilnować to sporo osób się zwolniło z pracy bo im się pensje przestały zgadzać..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Re: ile oleju 3,0tfsi
Witam wszystkich po dlugiej nieobecnoscichcialbym podzielic sie tematem dla potomnych, moze ktos bedzie z tym samym problemem sie borykal. Tak wiec po prawie 2 latach, serwis nieautoryzowany ze szczecina znalazl moj problem czego 2 serwisy aso nie mogly. Otoz problemem jest odma sama w sobie. W aso sprzedaja odme poprawiona z koncowka AC i ona w porownaniu do poprzedniej ma nizsze podcisnienie bo 30 milibarow. Chlopaki zalozyli mi odme z bodajze koncowka AK ktora ma podcisnienie 120 milibarow i problem brania oleju i okopconych koncowek wydechow zniknalPrzejechane od wymiany prawie 2tys km i olej na maks a bral mi w miescie juz nawet 1 litr na 700-800 km.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 lis 2020, 18:25
- Imię: Lukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: ile oleju 3,0tfsi
I co teraz już nie masz podciśnienia, nie wciąga korka wlewu oleju ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Re: ile oleju 3,0tfsi
Wlasnie teraz jest lepsze podcisnienie bo jest zalozona odma z wiekszym podcisnieniem. Chlopaki w ten sposob wlasnie do tego doszli,ze z odma moze byc cos nie tak bo korek na ich gust za slabo zasysalo. Nie wiem skad wzieli informacje o tych roznych podcisnieniach w odmach bo sam w necie nie moglem tego znalezc ale 2 razy mialem wymieniana odme na ta z koncowka AC, oczywiscie ori z aso i problem nie ustepowal. Mieli na stanie uzywke z koncowka chyba AK po malym przebiegu z innej audi, zalozyli i problem zniknal.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 lis 2020, 18:25
- Imię: Lukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: ile oleju 3,0tfsi
Ja już nic z tego nie rozumiem wszędzie pisało że duże podciśnienie to oznacza odma do wymiany tak też zrobiłem ale u mnie żadnej poprawy zasysa chyba dość mocno
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga