Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BPJ 2.0 170 KM] Problem ze smarowaniem

Silniki benzynowe
mA6niek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 01 maja 2018, 11:08
Imię: Łukasz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bogatynia

[ BPJ 2.0 170 KM] Problem ze smarowaniem

Post autor: mA6niek » 13 maja 2018, 15:26

Witam, mam problem po wymianie pompy oleju w 2.0 TFSI. Sama pompa daje ciśnienie rzędu 3,5 bar na ssaniu jednak jest problem ze smarowaniem głowicy. Popychacze klekoczą głośniej jak zimny diesel. Gdzie szukać przyczyny? Dodam, że w trakcie powstania usterki silnik trochę przejechał na tak klekoczących popychaczach. Panewki i turbo ok. wyżej już olej nie dochodził. Mam zamiar wymienić nieszczęsne popychacze na nowe i przyglądnąć się kanałom olejowym w głowicy. Czekam na wasze sugestie :)
Dołączam filmik. Sorry, że jest bokiem ale głównie chodzi o odgłosy.
https://youtu.be/Jw6lAqOPx2k

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 13 maja 2018, 15:32

Może odma?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mA6niek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 01 maja 2018, 11:08
Imię: Łukasz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: mA6niek » 13 maja 2018, 15:43

Yyyy, a co ma odma do takiego klekotania? Silnik chodzi równo.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 13 maja 2018, 15:45

Może jest zatkana i olej nie pcha do góry? Odma to jest odpowietrzenie skrzyni korbowej czyli jak jest przytkana i robi się ciśnienie i oleju nie wypcha. To jest tylko do sprawdzenia nie rozwiązanie problemu.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mA6niek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 01 maja 2018, 11:08
Imię: Łukasz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: mA6niek » 15 maja 2018, 19:51

Nie pomyślałbym w ten sposób. Sprawdzę to. Silnik w sumie pracował wzorowo po zakupie (przyjechał na lawecie) potem jednak musiałem 30km przejechać do miejsca docelowego i stwierdziłem, że pojadę o własnych siłach. W połowie drogi zaczęły się klekoty. Pompa oleju była lekko przytarta i to ona była sprawcą całego zamieszania.

[ Dodano: 2018-05-15, 19:51 ]
Czy głowica ma jakieś zaworki odpowiedzialne za doprowadzenie oleju do kanałów olejowych? W jaki sposób można sprawdzić ich drożność? Ktoś mi podpowiedział żeby dmuchnąć sprężonym powietrzem w miejscu czujnika ciśnienia oleju i obserwować co się będzie działo w głowicy. Czy jest to jakieś rozwiązanie? Zamówiłem nowe popychacze i przy okazji wymiany sprawdzę nieszczęsną odmę (przed awarią była ok) oraz przyjrzę się całej reszcie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja