Wymiana Manetki kierunkowskazów
-
danielbloch
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 4
- Rejestracja: 22 sty 2012, 12:25
- Lokalizacja: lądek zdrój
Wymiana Manetki kierunkowskazów
Witam Chłopaki , psuje mi się manetka od zmiany kierunkowskazów chodzi o Audi A6 C6 mam zespokona z tempomatem i tu moje pytanie jak to rozdzielić i wymienić na nowe
? Próbowałem dzisiaj to zdemontowć ale nie idzie
śruby rozkręciłem ale nie mam pojęcia czy trzeba jeszcze kiere ściągać masakra
Pomóżcie jak to wymontować .

Audi to Audi 
-
leon11
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Musisz ściągnąć kierownicę i wszystkie manetki są oddzielnie przykręcane do modułu w systemie segmentowym. Są to długie śrubki wkręcane właśnie od strony kierownicy. Zrobiłem Ci fotkę rozczłonkowanego pająka. Musisz odczepić też trzy zaczepy od zwijaka i go ściągnąć (jeden od spodu i po jednym przy manetce kierunku i wycieraczek. Nie te u góry!). Wszystko się w siebie ładnie wpina i skręca. Na zdjęciu brakuje tempomatu ale jest on tylko wsuwany poniżej kierunku i przykręcony.
![Obrazek]()
Zacząłbym jednak na Twoim miejscu od rozmontowania włącznika kierunków i oczyszczenia jego styków wewnętrznych załączających prąd na kierunki, chyba że popękał on w środku, ale wątpię.

Zacząłbym jednak na Twoim miejscu od rozmontowania włącznika kierunków i oczyszczenia jego styków wewnętrznych załączających prąd na kierunki, chyba że popękał on w środku, ale wątpię.
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2017, 10:16 przez leon11, łącznie zmieniany 1 raz.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
-
predki
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1083
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
Tak jak kolega napisał pomału spokojnie , zaslepki z tyłu kiery sciagasz ,poduszke odkrecasz, kiere odkręcasz odlanczasz poduszkę i później zwijak i reszte .Jak bys potrzebował to mam cały komplet manetek pisz na priv
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
-
danielbloch
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 4
- Rejestracja: 22 sty 2012, 12:25
- Lokalizacja: lądek zdrój
dzięki chłopaki za odpowiedz , u mnie problem jest taki że jak włączam kierunkowskaz w prawo i sam odbija to przełącza się na kierunki w lewo czyli wygląda to tak jakbym najpierw włączył kierunek w prawo a po chwili w lewom .... Może macie jakis pomysł co jest powodem tego
? Auto kupiłem miesiąc temu i tak się dzieje od początku zakupu....
Audi to Audi 
-
leon11
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Nic nie stoi na przeszkodzie abyś sobie rozkręcił ten przełącznik. Prawdopodobnie wyłamał Ci się jakiś elemencik sprężynujący i blokujący kierunek.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
-
danielbloch
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 4
- Rejestracja: 22 sty 2012, 12:25
- Lokalizacja: lądek zdrój
Kurdę Leon 11 wiesz tak myślę że jak już to rozkręcać to lepiej nową manetkę zamontować , ale powiem szczerze że jeżeli trzeba ściągać kierę żeby to wymieniać to ja sam raczej tego nie bedę robił nigdy nie ściągałem kierownicy z poduszka powietrzna i boję się że coś spie...olę i będzie dopiero jazda.......

Audi to Audi 
-
predki
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1083
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
Nic nie zepsujesz , torx odkręcasz poduszkę kierownice obudowę przekładni , tasme sciagasz , manetka kierunku jest jako całość , demontowalne jest od wycieraczek i tempomatu mam calosc sprawne jak cos
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
-
leon11
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
danielbloch, kiedyś trzeba zacząć
Z tyłu kierownicy wyciągasz dwie zaślepki. Przekręcasz kierownicę o 90 stopni i od dołu przez zagłębienie w obudowie, wykręcasz jedną śrubkę przytrzymującą poduchę. Obracasz o 180 stopni i odkręcasz drugą. Wyciągasz poduchę odpinając wcześniej górną wtyczkę i rozpinając multifunkcję. Górną wyciągasz do siebie, najpierw przesuwając do siebie takie fioletowe zabezpieczenie. Odkręcasz kierownicę i osłonę kierownicy. Odpinasz wtyczki za modułem, popuszczasz śrubkę pod spodem i wyciągasz całego pająka. Tak jak wcześniej pisałem, odpinasz trzy zatrzaski od zwijaka i odkręcasz malutkim torksem długie śrubki z czoła i rozbierasz wszystko na pojedyncze elementy.
Piszę to z pamięci, więc mogłem jakiś drobiazg pominąć. Osobiście nigdy nie odpinałem aku demontując poduchy. Good luck
Z tyłu kierownicy wyciągasz dwie zaślepki. Przekręcasz kierownicę o 90 stopni i od dołu przez zagłębienie w obudowie, wykręcasz jedną śrubkę przytrzymującą poduchę. Obracasz o 180 stopni i odkręcasz drugą. Wyciągasz poduchę odpinając wcześniej górną wtyczkę i rozpinając multifunkcję. Górną wyciągasz do siebie, najpierw przesuwając do siebie takie fioletowe zabezpieczenie. Odkręcasz kierownicę i osłonę kierownicy. Odpinasz wtyczki za modułem, popuszczasz śrubkę pod spodem i wyciągasz całego pająka. Tak jak wcześniej pisałem, odpinasz trzy zatrzaski od zwijaka i odkręcasz malutkim torksem długie śrubki z czoła i rozbierasz wszystko na pojedyncze elementy.
Piszę to z pamięci, więc mogłem jakiś drobiazg pominąć. Osobiście nigdy nie odpinałem aku demontując poduchy. Good luck
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
-
danielbloch
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 4
- Rejestracja: 22 sty 2012, 12:25
- Lokalizacja: lądek zdrój
-
leon11
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Do Audi tylko oryginał! Używka ale oryginał. Zawsze możesz przecież zwrócić towar. Kolega wyżej też Ci oferował taką manetkę.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
-
predki
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1083
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
mam całą manetke plus moduł w dobrej cenie i sprawne rok produkcji 2010 http://allegro.pl/audi-a6-c6-lift-przel ... 18698.html
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb








