Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 2.8Q] Cisnienie w cylindrach

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 03 wrz 2009, 20:25

misiak78 pisze:
fassi1 pisze:Rozgrzać silnik tak aby olej miał około minimum 70st, wszystkie świece wykręcone, dobrze naładowany akumulator, pedał gazu do deski i kręcimy przez około 4 sekundy.
Jak to fassi? swiece WYKRECONE? Sprawdzalem juz cisnienia w roznych gratach ktorymi jezdzilem, sam jak i rowniez na warsztatach ktore takiej operacji sie podejmowaly. W zadnym z nich nie wykrecali wszystkich swiec! Cos chyba ci sie przeliterowalo :)

PS: Swoja droga skoro sprawdzalem cisnienie bez wcisnietego pedalu gazu i z wkreconymi swiecami to manometr powinien zanizac cisnienie. Dobrze analizuje?
Nic mi się nie przeliterowało.
Z przepustnicą otwartą na maxa powinien pokazać większe ciśnienie.
Ostatnio sprawdzałem u ojca w aucie i zapomniałem wcisnąć pedał gazu.
Potem sprawdziłem jeszcze raz i odczyty były trochę wyższe. <ok>

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 03 wrz 2009, 22:44

W takim razie dzieki za cynk! Zmierze cisnienie zgodnie z zaleceniami, moze wywali mi z 20 barow :))
Pozdrawiam.
Audina miłość https://a6klub.pl a Suzi kochanka. :) ;)

MotoRider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 20 paź 2009, 23:27
Lokalizacja: Siemianowice Sląskie

Post autor: MotoRider » 10 gru 2009, 19:17

mam nadzieje ze silnik nie wybychnoł od tego cisnienienia :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jak tam wyniki??
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie

MotoRider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 20 paź 2009, 23:27
Lokalizacja: Siemianowice Sląskie

Post autor: MotoRider » 10 gru 2009, 21:18

no rzeczywiscie troszke odgrzalem temat
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie

Kris699
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 12 mar 2013, 16:55
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Post autor: Kris699 » 27 maja 2015, 13:52

witam szanownych audiholików.
jeszcze nie sprawdzałem ciśnienia w swojej niuni ale przy okazji wymiany oleju postanowiłem wykręcić wszystkie świece i zalać cylindry naftą (podobno rozpuszcza nagar i uwalnia zapieczone pierścienie). od dwóch dni dolewam i dolewam a wszystko idzie w miskę. 6 litrów poszło i na jednym cylindrze coś trzyma a na innym jak przez dziurawe wiadro. silnik równo pracował do tej pory, przyspieszanie ok, spalanie 12-14 gazu. dziur w tłokach chyba nie ma? warto odkręcić górną miskę i sprawdzić z jaką intensywnością będzie lecieć nafta?

de_never
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
Imię: Dawid
Moje auto: S6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: de_never » 27 maja 2015, 23:06

To w koncu jakie cisnienie powinny miec silniki 2.8 v6 30v? Moj silnik do AQD i tez mi wypluwa powyzej 14 bar nawet blisko 15. Co mnie dziwi. A mylslalem ze stan normlany to 9-14. To w koncu ile?

xl678
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 01 kwie 2015, 19:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: xl678 » 28 maja 2015, 08:38

Masz bardzo dobre ciśnienie.
Istotne jest to,że jest równo.

[ Dodano: 2015-05-28, 08:38 ]
Dla czego tak wysoko ?

Kwestia jak i czym sprawdzałeś.
Jeśli jest pow 10 i jest równo to silnik jest oki.
(ja sprawdzałem zawsze na zimnym silniku)

mrowa87

Post autor: mrowa87 » 28 maja 2015, 08:55

Dołączam się do tematu, w programie podano, że prawidłowe ciśnienie to od 9-14bar, różnice między cylindrami nie mogą wynosić 3> bary a temp oleju misi być wyższa niż 30st C podczas kontroli.
U mnie wynik przy wykręconych świecach od 11,5 do 12,5, świece czarne i ucieka mi olej litrami około 1l na 1k km. Zauważyłem, że z prawej strony z pod uszczelki pod głowicy jest wyciek oleju i planuje ją wymienić splanować głowice i wymienić uszczelniacze zaworów.
Teraz pytanie czy muszę od razu zrobić dwie strony i czy zrobienie tego może zatrzymać spalanie tego oleju...

xl678
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 01 kwie 2015, 19:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: xl678 » 28 maja 2015, 10:11

Czy auto dymi ?
Szczególnie rano jak odpalasz ?
Duży ubytek oleju.
Jeśli to uszczelniacze za autem było by siwo.
Czół byś za autem specyficzny zapach spalonego oleju.

Co do wycieku.
To nie był by wyciek.
To by się lało.
Cały silnik był by w oleju,a dodatkowo śmierdziało by okropnie.
Chodzi o olej lejący się na kolektor wydechowy.

Czy można jedną ?
Wszystko można tyle,że to bez sensu.
Dwa razy ta sama robota.

[ Dodano: 2015-05-28, 10:11 ]
Jak dobrze pamiętam w 2.8 pod kolektorem ssącym jest taki dekiel.
Spod niego często lał się olej,a ludzie mylnie interpretowali to jako wyciek spod głowicy.

de_never
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
Imię: Dawid
Moje auto: S6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: de_never » 28 maja 2015, 18:05

Ten dekiel to jest wyjscie srodkoowej odmy. Taki jakby odwrocony duzy lejek.

mrowa87

Post autor: mrowa87 » 28 maja 2015, 21:59

Auto dymi, spaliny są koloru bezbarwnego jak para ale to pewnie za sprawą katalizatora... jak go na postoju w kręcę na wysokie obroty to wtedy z tyłu czuć zapach jakby palonego oleju i dymu robi się więcej. Zastanawiam się czy robić tą głowicę czy nie, czy przyniesie to zamierzony efekt.

Uszczelki pod klawiaturą, odma i ezektor - ok

Dodam jeszcze, ze olej przybiera kolor czarny.

xl678
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 01 kwie 2015, 19:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: xl678 » 29 maja 2015, 08:37

Jeśli auto dymi i spaliny śmierdzą spalonym olejem to wszystko wskazuje na uszczelniacze zaworowe.
Oczywiście ja nie powiem ci,że to będzie na 100 % to.
Twój opis po prostu na to wskazuje.
Trzeba by na to popatrzeć fizycznie.
Nawet sprawdzenie kompresji nie daje 100% pewności co do stanu silnika.
Może przykładowo być pęknięty pierścień olejowy,a uszczelniający cały.
W takim przypadku kompresja będzie dobra.

Tak jak pisałem.
To duży ubytek.
Gdyby to był wyciek to lało by się po silniku.
Gdzie byś nie stanął zostawiał byś plamę oleju.
Sprawdz jeszcze czy nie masz oleju w chłodzeniu.

mrowa87

Post autor: mrowa87 » 29 maja 2015, 18:59

Płyn chłodniczy jest cały czas na maksimum i nie pływają w nim "oczka" jak w rosole.
Chyba zaryzykuje i wymienię uszczelniacze.
Zdarzały się przypadki, że pierścień olejowy pęknie ? Zastanawiam się jeszcze jakie jest prawdopodobieństwo tego

xl678
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 01 kwie 2015, 19:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: xl678 » 29 maja 2015, 20:35

Zdarzały się pęknięte albo "stojące" pierścienie olejowe.
Jak będziesz miał zdjęte głowice popatrz na próg na cylindrze.
Wtedy podejmiesz decyzję czy robić stary czy wymienić silnik na inny.

mrowa87

Post autor: mrowa87 » 03 cze 2015, 22:08

ok w przyszłym tygodniu wszystko się okaże, wczoraj wróciłem z gór zrobiłem 1500 km z czego 30-40% po górach reszta na autostradach z pełnym załadunkiem i dolewkę zrobiłem raz 0,5l ...
Jak to możliwe, że po tak "ciężkiej" trasie tak mało go ubyło ?!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl