[A6 C6 2.4] moje wrażenia z jazdy na LPG
[A6 C6 2.4] moje wrażenia z jazdy na LPG
Jestem świeżym użytkownikiem instalacji gazowej BRC (nalot 1500km) i przekazuję moje uwagi.
Do mojego Audi (zamiast koła zapasowego - pozostaje mało praktyczny silikon ale cóż) weszła butla 61l czyli napelnia równo 50l gazu. To niewiele ale w sedanie większa butla wystawalaby znacznie ponad poziom podłogi i byłaby wciskana na sile.
Spalanie lpg jest u mnie ok 2l większe niż benzyny (jest ciepło więc pobór benzyny na rozgrzaniu zaniedbywanlny tym bardziej że jechałem głownie w trasie). Rekordowo przejechałem 460 na 50l gazu czyli 10.9 /100km. Wynik ten osiągnąłem na trasie krajowej (dość płynna jazda 80-100 km/h) oraz expresowce 120-140 więc zapewne mozna go jeszcze poprawić do ok 500 km na baku. Wynik po mieście to niestety tylko 360 km. To wszystko przy delikatnej jeździe bez gwałtownych przyspieszeń i hamowan.
wlot paliwa znajduje się w klapce to jest ładniejsze i zdrowsze dla karoserii. Pewną niedogodnością jest fakt, że często stacje wymagają samodzielnej obsługi lpg więc trzeba przykręcac i odkręcać przejściówke co dla kogoś takiego jak ja (krawaciarz) oznacza niezbyt przyjemny kontakt z oparami lpg.
Kultura pracy silnika - małe rozczarowanie - jest nieznacznie ale odczuwalne gorsza.zrywnosc spada dość wyraźnie (a i tak silnik 2.4 ma - słusznie! - opinie mułowatrgo bo lubi wysokie obroty, co szczególnie w mieście jest nieosiągalne) szczególnie przy małych prędkościach, no ale w mieście nie jest to tragedia. Noga czuje się na lpg nieco "gorzej", bardziej topornie, silnik jest minimalnie głośniejszy i (choć być może mi się tylko zdaje) przenosi nieco większe wibracje. Jest odgłos jest zauważalnie niższy niż pb. Benzyny podczas jazdy nie pożera w ogóle, oczywiście oprócz rozruchu, przełączanie miedzy paliwami bezproblemowe - niezauważalne.
Jako ciekawostkę dodam że kontrolki poziomu lpg maja tendencje to spadania szybciej niż naprawde, 55% trasy jadę na jednej kropce lub rezerwie. Nie wiem czy to systemowa przypadłość tej instalacji czy niedokładność wyregulowania.
Rachunki ok 35-40% niższe, przy mojej jeździe najpóźniej w przyszłe wakacje odrobine koszt instalacji.
Ogółem: warto.
Do mojego Audi (zamiast koła zapasowego - pozostaje mało praktyczny silikon ale cóż) weszła butla 61l czyli napelnia równo 50l gazu. To niewiele ale w sedanie większa butla wystawalaby znacznie ponad poziom podłogi i byłaby wciskana na sile.
Spalanie lpg jest u mnie ok 2l większe niż benzyny (jest ciepło więc pobór benzyny na rozgrzaniu zaniedbywanlny tym bardziej że jechałem głownie w trasie). Rekordowo przejechałem 460 na 50l gazu czyli 10.9 /100km. Wynik ten osiągnąłem na trasie krajowej (dość płynna jazda 80-100 km/h) oraz expresowce 120-140 więc zapewne mozna go jeszcze poprawić do ok 500 km na baku. Wynik po mieście to niestety tylko 360 km. To wszystko przy delikatnej jeździe bez gwałtownych przyspieszeń i hamowan.
wlot paliwa znajduje się w klapce to jest ładniejsze i zdrowsze dla karoserii. Pewną niedogodnością jest fakt, że często stacje wymagają samodzielnej obsługi lpg więc trzeba przykręcac i odkręcać przejściówke co dla kogoś takiego jak ja (krawaciarz) oznacza niezbyt przyjemny kontakt z oparami lpg.
Kultura pracy silnika - małe rozczarowanie - jest nieznacznie ale odczuwalne gorsza.zrywnosc spada dość wyraźnie (a i tak silnik 2.4 ma - słusznie! - opinie mułowatrgo bo lubi wysokie obroty, co szczególnie w mieście jest nieosiągalne) szczególnie przy małych prędkościach, no ale w mieście nie jest to tragedia. Noga czuje się na lpg nieco "gorzej", bardziej topornie, silnik jest minimalnie głośniejszy i (choć być może mi się tylko zdaje) przenosi nieco większe wibracje. Jest odgłos jest zauważalnie niższy niż pb. Benzyny podczas jazdy nie pożera w ogóle, oczywiście oprócz rozruchu, przełączanie miedzy paliwami bezproblemowe - niezauważalne.
Jako ciekawostkę dodam że kontrolki poziomu lpg maja tendencje to spadania szybciej niż naprawde, 55% trasy jadę na jednej kropce lub rezerwie. Nie wiem czy to systemowa przypadłość tej instalacji czy niedokładność wyregulowania.
Rachunki ok 35-40% niższe, przy mojej jeździe najpóźniej w przyszłe wakacje odrobine koszt instalacji.
Ogółem: warto.
Witam! Ja też jestem świeżym urzytkownikiem LPG (założyłem w lipcu) i jak narazie jestem zadowolony. Ja osobiście znacznych spadków mocy nie odczuwam, śmiem twierdzić, że auto śmiga prawie tak samo jak na benzynie bynajmniej nie jest to drażniące. Kultura pracy - super, silnik bardzo ładnie pracuje i cicho. Co do spalania w trasie przy lekkiej nodze i prędkości do max 100km/h spalanie osiągnąłem 600km na 59l gazu! Zbiornik w moim przypadku to 68l w kole zapasowym, pływak lekko podgięty i wchodzi max 61L. Komputer benzyny pokazywał spalanie na poziomie 7,7l - czyli wynik super (lpg + 2l). W mieście rzeczywiście pali znacznie więcej. W czasie upałów spalił mi 17l na 100, teraz mniej około 14l. Kontrolki można wyregulować choć nigdy nie będziesz miał super idealnie ale można to ustawić w przybliżeniu. Ja już dwa razy regulowałem u gaziarza i prawie ustawiłem:) - Podsumowując jest O.K instalka to - wtryski baracudda, sterownik kme nevo pro, reduktor shark do 220KM
No cóż u mnie jednak osiągi są nieco słabsze. Oraz, może mi się wydaje, ale silnik pracuje minimalnie głośniej. Może instalacja (EGP) nie jest należycie wyregulowana. Wynik 10l gazu/100km jest rewelacyjny, to chyba bez korków i przestojów bo niestety ten silnik dużo pali na niskich prędkościach.
Aha, nie polecam tankowania zbiornika ponad 80%, ten przepis jest po coś. Jest coś takiego jak rozszerzalność temperaturowa, w skrajnym wypadku może dojść do tragedii.
Aha, nie polecam tankowania zbiornika ponad 80%, ten przepis jest po coś. Jest coś takiego jak rozszerzalność temperaturowa, w skrajnym wypadku może dojść do tragedii.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 14 sty 2014, 22:40
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Odolanów
Niestety wtryskiwacze BRC są bardzo głośne więc jest to trochę uciążliwe. Ja również mając brc odczuwałem lekki spadek mocy ale nie było to wielkim problemem. Faktem jest że na brc autko spalało bardzo przyzwoite ilości gazu a to się chwali
Wracając do tematu LPG w a6 c6 2.4 muszę przyznać, że moja instalacja Stag spurawuje się świetnie, spalanie na 18'' kołach wynosi 12.2-12.8 w zależności od stylu jazdy. Posiadam butlę dość sporą bo wchodzi mi 71l gazu więc nie trzeba zbyt często odwiedzać stację. Co do kontrolki poziomu to nie zwracam na nią uwagi tylko patrzę na ilość przejechanych kilometrów, te kontrolki nigdy nie będą dokładne- takie już są w lpg.
Wracając do tematu LPG w a6 c6 2.4 muszę przyznać, że moja instalacja Stag spurawuje się świetnie, spalanie na 18'' kołach wynosi 12.2-12.8 w zależności od stylu jazdy. Posiadam butlę dość sporą bo wchodzi mi 71l gazu więc nie trzeba zbyt często odwiedzać stację. Co do kontrolki poziomu to nie zwracam na nią uwagi tylko patrzę na ilość przejechanych kilometrów, te kontrolki nigdy nie będą dokładne- takie już są w lpg.
Też opisze wrażenia.
Zagazowany pacjent to A6 C5 2.7t quattro - manualna skrzynia biegów silnik po programie na ok 270 KM.
Założyłem zestaw Lovato Easy Fast (wtryski KP, reduktor SHP niby do 350 KM butla w kole bodajże 53 l brutto plywak podgiety wchodzi ok 46 l).
Generalnie jestem zadowolony choć reduktor chyba na styk (na pełnym bucie spadki ciśnienia o ok 0,25 bara). Kultura pracy silnika nieznacznie gorsza (choc nie wykluczam, że powodem są świece) no i spalanie - chyba najmilsza część użytkowania.
Miasto średniej wielkości ok 16 litrów/100 km.
Trasa bez szaleństw schodzę do 13 litrów/100 km co już jest super wynikiem
Zagazowany pacjent to A6 C5 2.7t quattro - manualna skrzynia biegów silnik po programie na ok 270 KM.
Założyłem zestaw Lovato Easy Fast (wtryski KP, reduktor SHP niby do 350 KM butla w kole bodajże 53 l brutto plywak podgiety wchodzi ok 46 l).
Generalnie jestem zadowolony choć reduktor chyba na styk (na pełnym bucie spadki ciśnienia o ok 0,25 bara). Kultura pracy silnika nieznacznie gorsza (choc nie wykluczam, że powodem są świece) no i spalanie - chyba najmilsza część użytkowania.
Miasto średniej wielkości ok 16 litrów/100 km.
Trasa bez szaleństw schodzę do 13 litrów/100 km co już jest super wynikiem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 wrz 2013, 16:01
- Lokalizacja: Podrzewie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga