Jestem nowy na tm forum wiec na początku chciałbym przywitać wszystkich kolegów i koleżanki. Na wstępie chciałbym się pochwalić że od 3 tygodni jestem zadowolonym posiadaczem audi a6 c6 2.0 tdi 170 km w multitronicu sprowadzonym z Niemiec. Auto sprowadzała mi osoba znajoma i egzemplarz naprawdę ładny, cieszący moje oko. Po przyjeździe do Polski auto zostało odstawione na serwis ASO i dokładnie sprawdzone przez znajomego mechanika, opinia...stan idealny.
Multitronic i wtryski
-
wrobel0310
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 5
- Rejestracja: 14 lut 2014, 22:47
- Lokalizacja: Szczecin
Multitronic i wtryski
Witam wszystkich bardzo serdecznie
Jestem nowy na tm forum wiec na początku chciałbym przywitać wszystkich kolegów i koleżanki. Na wstępie chciałbym się pochwalić że od 3 tygodni jestem zadowolonym posiadaczem audi a6 c6 2.0 tdi 170 km w multitronicu sprowadzonym z Niemiec. Auto sprowadzała mi osoba znajoma i egzemplarz naprawdę ładny, cieszący moje oko. Po przyjeździe do Polski auto zostało odstawione na serwis ASO i dokładnie sprawdzone przez znajomego mechanika, opinia...stan idealny.
Oczywiście od razu wymieniłem wszystkie filtry i olej silnikowy oraz olej w skrzyni biegów plus mycie miski olejowej. Olej do silnika został zalany MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30 a olej do skrzyni SYNPOWER CVT. Moje pierwsze pytanie brzmi czy te oleje są właściwe dla mojego modelu? Znam historie auta i wiem że oleje były wymieniane na czas, silnikowy co 15.000 a skrzyni biegów co 50.000. Auto cały czas było serwisowane w audi de. Czytałem forum i wiem że zazwyczaj sugerowany był olej do skrzyni ATF, rozumiem ze olej ten czy CVT zależy od rodzaju skrzyni multitronic a dokładne dane można znaleść w książce serwisowej? W chwili obecnej nie mam dostępu do książki gdyż auto jest w SPA na parę dni a książka została w schowku. Skrzynia pracuje bez zastrzeżeń, jedyne co nie daje mi spać to lekkie szarpnięcie przy zmianie biegu z pozycji P na D i odwrotnie. Pytanie czy takie zachowanie jest właściwe? Również kolega ostatnio podłączył auto pod kompa i zrobił dogłębną analizę systemu i powiedział że pierwszy wtrysk jest na wykończeniu, jak dobrze pamiętam to jest na -08 pozostałe na plusie (powiedział ze w doskonałym stanie). Komputer auta jak na razie nie pokazuje żadnego błędu odnośnie wtrysków. Czy powinienem wymienić ten wtrysk czy mogę dalej jeździć? Mechanik zaproponował jakiś specyfik VALVOLINE który mam dodać do pełnego zbiornika ropy i może wtrysk się zregeneruje. Warto? Jaki jest koszt wymiany jednego wtrysku i czy można wymienić tylko jeden jak pozostałe są ok? Kolejna sprawa, to dolał mi 300 ml oleju silnikowego ale CASTROL 5w-30 (nie zauważył naklejki) czyli takie same właściwości tylko że ja mam MOTULA, moje pytanie czy to nie zaszkodzi silnikowi? Wracając do skrzyni, może sprawdzenie oprogramowania skrzyni oraz adaptacja pomoże, mimo że auto nie zjeżdża stojąc pod górkę a komp nie pokazuje błędów? Przepraszam za szereg pytań i dość długi wywód ale zależy mi na odpowiedzi aby mieć spokojny sen a poza tym czeka mnie dość daleka trasa i chciałbym aby auto było sprawne na 100%. Serdecznie wszystkich pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na pomoc. Wszystkiego dobrego i pozdrawiam.
Jestem nowy na tm forum wiec na początku chciałbym przywitać wszystkich kolegów i koleżanki. Na wstępie chciałbym się pochwalić że od 3 tygodni jestem zadowolonym posiadaczem audi a6 c6 2.0 tdi 170 km w multitronicu sprowadzonym z Niemiec. Auto sprowadzała mi osoba znajoma i egzemplarz naprawdę ładny, cieszący moje oko. Po przyjeździe do Polski auto zostało odstawione na serwis ASO i dokładnie sprawdzone przez znajomego mechanika, opinia...stan idealny.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2014, 01:14 przez wrobel0310, łącznie zmieniany 1 raz.
wrobel
- lyngso
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 143
- Rejestracja: 19 lut 2012, 11:58
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5 TDI R5
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubuskie
Witam
U mnie to delikatne szarpnięcie też występuje. Jest to normalne dla multitronic.
Oleje syntetyczne można mieszać więc nie masz sie czego obawiać.
Jeżeli wtryskiwacz jest w tolerancji to nie ma się czym przejmowac. Auto pracuje równo ? Dodatek nie zaszkodzi a może pomóc. Jak Ci auto nie dymi przy przyspieszaniu, zbiera sie równo, budą nie telepie, to wg mnie nie ma się co martwić na zapas. Moim zdaniem powinieneś jeździć, a jak coś będzie nie tak to wymienić wszystkie 4 i znowu spokój na wiele tyś km.
Jaki masz nalot kolego ?
Pozdrov
U mnie to delikatne szarpnięcie też występuje. Jest to normalne dla multitronic.
Oleje syntetyczne można mieszać więc nie masz sie czego obawiać.
Jeżeli wtryskiwacz jest w tolerancji to nie ma się czym przejmowac. Auto pracuje równo ? Dodatek nie zaszkodzi a może pomóc. Jak Ci auto nie dymi przy przyspieszaniu, zbiera sie równo, budą nie telepie, to wg mnie nie ma się co martwić na zapas. Moim zdaniem powinieneś jeździć, a jak coś będzie nie tak to wymienić wszystkie 4 i znowu spokój na wiele tyś km.
Jaki masz nalot kolego ?
Pozdrov
-
wrobel0310
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 5
- Rejestracja: 14 lut 2014, 22:47
- Lokalizacja: Szczecin
Witam
Auto nie dymi, chodzi równo jak jadę, nieraz po przejechaniu kilku kilometrów jak staje np. na światłach czuje jakby silnik drgał góra-dół, nie odczuwam na kierownicy tylko jakby na fotelach. jak puszcze pedał hamulca i auto przejedzie powiedzmy 2 metry do przodu drgania ustępują. wymieniałem ostatnio zawór egr bo miałem błąd w kompie oraz migała lampka świec żarowych i mechanik po pełnym sprawdzeniu komputera powiedział ze to mogła być przyczyna albo wtrysk który jest na -08 a ponoć to jest właśnie limit. Czy faktycznie bo chyba gdzieś widziałem ze limit to -45? Dodam że po wymianie egr silnik chodzi ciszej ale raz już zaobserwowałem w/w drgania gdy parkowałem do garażu po zmianie biegu na R. Przebieg to 126 tyś sprawdzony i udokumentowany. Dzieki za dotychczasowe podpowiedzi. Pozdrawiam
Auto nie dymi, chodzi równo jak jadę, nieraz po przejechaniu kilku kilometrów jak staje np. na światłach czuje jakby silnik drgał góra-dół, nie odczuwam na kierownicy tylko jakby na fotelach. jak puszcze pedał hamulca i auto przejedzie powiedzmy 2 metry do przodu drgania ustępują. wymieniałem ostatnio zawór egr bo miałem błąd w kompie oraz migała lampka świec żarowych i mechanik po pełnym sprawdzeniu komputera powiedział ze to mogła być przyczyna albo wtrysk który jest na -08 a ponoć to jest właśnie limit. Czy faktycznie bo chyba gdzieś widziałem ze limit to -45? Dodam że po wymianie egr silnik chodzi ciszej ale raz już zaobserwowałem w/w drgania gdy parkowałem do garażu po zmianie biegu na R. Przebieg to 126 tyś sprawdzony i udokumentowany. Dzieki za dotychczasowe podpowiedzi. Pozdrawiam
wrobel
-
wrobel0310
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 5
- Rejestracja: 14 lut 2014, 22:47
- Lokalizacja: Szczecin
-
wrobel0310
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 5
- Rejestracja: 14 lut 2014, 22:47
- Lokalizacja: Szczecin
-
x4n
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 62
- Rejestracja: 22 paź 2012, 12:55
- Imię: Radosław
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Możesz kolego napisać jak się adaptację robi w multitronicbajabaj pisze:Po każdej zmianie oleju w skrzyni trzeba zrobić jej adaptację.
Ostatnio zmieniony 18 lut 2014, 13:30 przez x4n, łącznie zmieniany 1 raz.
-
wrobel0310
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 5
- Rejestracja: 14 lut 2014, 22:47
- Lokalizacja: Szczecin
Witam ponownie
Byłem dziś w warsztacie, sprawdzono skrzynie i faktycznie auto lekko szarpało przy zmianie biegu z D na R i na odwrót. Auto poszło na podnośnik sprawdzono poduszki i są w dobrym stanie. Okazało się ze nie była przeprowadzona adaptacja dlatego mogła dość ciężko chodzić. Teraz muszę pojeździć i na pewno będzie ok. Poza tym multi w doskonałym stanie. Co do wtrysków to po analizie cylindrów wyszło: 1. -0.72, 2. +0.24, 3. +0.32, 4. -0,32. Limity według mechanika to +2,5 lub -2,5 więc są jak najbardziej ok ale wartości powinny być blisko 0 wiec mam zastosować preparat do czyszczenia wtrysków i polecono mi STP. Ponoć najlepiej się sprawdza ale równie dobre są: ligui molly, motul. Mają się oczyścić bo nie są uszkodzone i będzie ok. Specyfiki te nie mają negatywnego wpływu na silnik ani filtr paliwa, ale należy używać zgodnie z instrukcją. Niestety ale po wyjechaniu z warsztatu zauważyłem ze coś mi puka jakby po prawej stronie. Jak się jedzie i wciska pedał gazu jest ok a jak puszczę gaz wydobywają się jakieś stuki, przy prędkości powyżej 50 km/h. Poza tym silnik na postoju np. na światłach jakby lekko skakał co czuje i po zatrzymaniu auta obroty idą na sekundę na ok. 1100 i wracają na 900. Także jutro powrót na warsztat. Być może coś źle złożyli po sprawdzaniu poduszek bo nie było tego wcześniej. Może ktoś z was wie co to może być bądź sam doświadczył podobną sytuację?
pozdrawiam
[ Dodano: 2014-02-18, 21:47 ]
Witam
Okazało się że stuki to po prostu...niedokręcone śruby przednich kół. pierwsza rzecz jaką sprawdziłem i już wszystko jasne. Kupiłem dziś specyfik na wtryski i kilka innych podzespołów a mianowicie liqui moly speed zusatz. wiecie coś o tym preparacie może ktoś używał, jakieś sugestie jak często dolewać?
pozdrawiam
Byłem dziś w warsztacie, sprawdzono skrzynie i faktycznie auto lekko szarpało przy zmianie biegu z D na R i na odwrót. Auto poszło na podnośnik sprawdzono poduszki i są w dobrym stanie. Okazało się ze nie była przeprowadzona adaptacja dlatego mogła dość ciężko chodzić. Teraz muszę pojeździć i na pewno będzie ok. Poza tym multi w doskonałym stanie. Co do wtrysków to po analizie cylindrów wyszło: 1. -0.72, 2. +0.24, 3. +0.32, 4. -0,32. Limity według mechanika to +2,5 lub -2,5 więc są jak najbardziej ok ale wartości powinny być blisko 0 wiec mam zastosować preparat do czyszczenia wtrysków i polecono mi STP. Ponoć najlepiej się sprawdza ale równie dobre są: ligui molly, motul. Mają się oczyścić bo nie są uszkodzone i będzie ok. Specyfiki te nie mają negatywnego wpływu na silnik ani filtr paliwa, ale należy używać zgodnie z instrukcją. Niestety ale po wyjechaniu z warsztatu zauważyłem ze coś mi puka jakby po prawej stronie. Jak się jedzie i wciska pedał gazu jest ok a jak puszczę gaz wydobywają się jakieś stuki, przy prędkości powyżej 50 km/h. Poza tym silnik na postoju np. na światłach jakby lekko skakał co czuje i po zatrzymaniu auta obroty idą na sekundę na ok. 1100 i wracają na 900. Także jutro powrót na warsztat. Być może coś źle złożyli po sprawdzaniu poduszek bo nie było tego wcześniej. Może ktoś z was wie co to może być bądź sam doświadczył podobną sytuację?
pozdrawiam
[ Dodano: 2014-02-18, 21:47 ]
Witam
Okazało się że stuki to po prostu...niedokręcone śruby przednich kół. pierwsza rzecz jaką sprawdziłem i już wszystko jasne. Kupiłem dziś specyfik na wtryski i kilka innych podzespołów a mianowicie liqui moly speed zusatz. wiecie coś o tym preparacie może ktoś używał, jakieś sugestie jak często dolewać?
pozdrawiam
wrobel








