Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Xenony - błędy

Elektryka
ODPOWIEDZ
SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Xenony - błędy

Post autor: SoloZiP » 22 lis 2013, 17:16

Witam, jakiś czas temu podczas skanowania VAG'iem wyskoczyły mi dwa błędy:
Address 55 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 907 357
Component: LEUCHTWEITEREGLER D003
Coding: 00006
Shop #: WSC 02325
2 Faults Found:
00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78)
31-00 - Open or Short to Ground
00774 - Level Control System Sensor: Left Rear (G76)
31-00 - Open or Short to Ground
Błędów nie da się wykasować, wracaj od razu po ponownym wejściu do sterownika.
Nie przejmowałem się nimi wcześniej gdyż światła normalnie działały i nic się nie działo. Jakiś czas temu lewy xenon zaczął świecić na fioletowo, dodam że jak tylko włączę światła to oba świecą normalnie a po jakiś 30 sekundach lewy zaczyna świecić na fioletowo. Przedwczoraj zaczął świecić normalnie, potem całkiem zgasł i na fisie pojawiła się żółta kontrolka żarowki. Dziś jest tak że raz świeci raz nie, raz pokazuje na fisie błąd raz nie pokazuje a xenon jeśli świeci to tak trochę na niebiesko. Xenony raczej oryginalne skoro Vag wyrzuca błędu i nie mam pokrętła od regulacji świateł w kabinie.

Z tego co wyczytałem to poprostu padła mi żarówka a kupić powinienem Philips D2S 85122 z tym, że jest jeszcze jakiś parametr w xenonach typu 4300 ale nie wiem za bardzo o co w tym chodzi bo nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z xenonami, czy mógłby mi ktoś wyjaśnić? Na moich xenonach w nocy w trasie trochę mi ciemno więc zastanawiam się czy nie lepiej kupić jakieś mocniejsze.

I czy ktoś wie co to za błędy i czy mogą mięć one coś wspólnego z awarią żarówki?

wedka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 112
Rejestracja: 12 lis 2012, 17:46
Lokalizacja: Zamość

Re: Xenony - błędy

Post autor: wedka » 22 lis 2013, 17:43

SoloZiP pisze: Z tego co wyczytałem to poprostu padła mi żarówka a kupić powinienem Philips D2S 85122 z tym, że jest jeszcze jakiś parametr w xenonach typu 4300 ale nie wiem za bardzo o co w tym chodzi bo nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z xenonami, czy mógłby mi ktoś wyjaśnić? Na moich xenonach w nocy w trasie trochę mi ciemno więc zastanawiam się czy nie lepiej kupić jakieś mocniejsze.
Ta liczba (4300) to barwa światła - wyrażana bodajże w Kelvinach, im wyższa, tym światło jest coraz bardziej białe, a w miarę wzrostu tej liczby barwa zmienia się na niebieską.
Przy wymianie żarówek warto wymienić obie na raz, bo mimo dobrania drugiej żarówki w miejsce spalonej o tej samej barwie jak działająca, mogą świecić na inny kolor. Mam właśnie taki przypadek u siebie, wymieniłem tylko jedną żarówkę i jedna strona świeci na biało a druga bardziej na niebiesko...
Jeżeli moc xenonów jest według Ciebie za słaba, warto zastanowić się nad polerowaniem lamp - efekty mogą być niezłe. Można wybrać się także na stację kontroli pojazdów na odpowiednie ustawienie lamp - mimo samopoziomowania nie zawsze światła świecą jak powinny, a taki zabieg kosztuje grosze. Ewentualnie w przypadku starej lampy dobrze jest zregenerować odbłyśnik.

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 22 lis 2013, 22:50

4300 to barwa swiatla dziennego. Ponizej to swiatlo zolte powyzej niebieskie a jak duzo wyzej to nawet fioletowe. To ze xenon przebarwil sie na fioletowo to faktycznie oznacza jego koniec i tak jak kolega pisze warto wymieniec dwa. Nie ma to natomiast z bledem czujnika nic wspolnego, poziomuja ci sie swiatla czy wlaczeniu zaplonu?

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 25 lis 2013, 16:20

Nie jestem pewny bo najpierw włączam zapłon a potem dopiero światła, jak włączę już światła to nic się nie poziomuje. Jak mam się upewnić, najpierw włączyć światła a potem zapłon?

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 25 lis 2013, 16:26

SoloZiP, odpalasz auto, potem włączasz światła i od razu powinny się poziomować.
Warsztat, naprawy Audi A6.

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 25 lis 2013, 20:24

Nie do konca. Swiatla poziomuja sie juz przy wlaczeniu zaplonu.

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 25 lis 2013, 20:53

schiller, w takim razie u mnie coś jest nie tak <zalamka>
Warsztat, naprawy Audi A6.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 26 lis 2013, 10:00

Robert, może nie do końca - u nas w autkach były montowane 2 typy regulacji - statyczny oraz dynamiczny. Pierwszy działał tak że reguluje raz z tego co pamiętam po przekręceniu zapłonu (podaje napięcie na reflektor, więc pewnie i reguluje), natomiast drugi wydaje mi się, że zaczyna działać dopiero jak włączysz światła i stale monitoruje czujniki i reguluje reflektorami.

Wracając do problemu Kolegi SoloZiP. Wymiana żarników - zawsze w komplecie (tak jak radzili przedmówcy). Z biegiem czasu, żarnik się wypala zmieniając swoją barwę w kierunku niebieskiego (podnosi swoją barwę świecenia), aż w końcu pada :(.
Jak wymieniasz to lepiej kupić w jakimś renomowanym sklepie a nie na allegro, bo tam jest dużo chińskiej tandety która albo działa albo i nie (nie ma reguły) - koniecznie 2sztuki :-)

Z błędami, to na początek sprawdź w ogóle czy masz podłączone wtyczki do czujników które przymocowane są do wahaczy z przodu i z tyłu samochodu z jego lewej strony (strona kierowcy). Jak usuniesz te dwa błędy, to światła zaczną się poziomować :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja