Audi A6 C5 3.0 asn quattro Tiptronic- zgrzyt przy ruszaniu
Audi A6 C5 3.0 asn quattro Tiptronic- zgrzyt przy ruszaniu
Witam, ostatnio usłyszałem dziwny dzwięk podczas ruszania moim Audi. Dzieje się to tylko po odpaleniu, wrzuceniu biegu D , i po przejechaniu dosłownie 1-2m przez jakaś sekundę słychać w samochodzie dzwięk (żżż). Skrzynia potem pracuję idealnie, nie szarpie, płynnie zmienia biegi, po zatrzymaniu i ponownym ruszaniu tego nie słychać. Dodam że auto ma realny przebieg 233tys. km, sprowadzone z Niemiec. Panowie Co to może być? Jak się za to zabrać?
Na R i na S też tylko przy ruszaniu przy pierwszym odpaleniu Dodam jeszcze że mam wrażenie że jak przerzucę z P na D to tak jakby trzęsło lekko całą budą. Nie wiem czy jestem już przewrażliwiony czy tak powinno być. Dziś zaprowadziłem samochód do mechanika bo prawdopodobnie padła mi pompa wspomagania ( tak podejrzewam bo strasznie wyła i było ją słychać) więc może to ma z tym związek?
Wydaje mi się, że filtr tez wymieniali (robili komplet), ale podjade i sie upewnie.
Szarpnięcia za bardzo nie odczuwam, tylko lekkie puknięcie pod gazem i delikatny zgrzyt tak jakby jakis tryb załapywał.
Najlepsze jest to, że na ciepłym silniku/oleju po ponownym uruchomieniu silnika również się to zdarza ....
[ Dodano: 2016-10-27, 12:51 ]
Odświeżam temat.
Nikt nie pomoże z problemem
Jeszcze raz - po odpaleniu auta i obrotach 1800 - 1900 (po przerzuceniu na 2) w skrzyni slychac puknięcie (raz lżej, raz wyrażnie odczuwalne).
Póżniej podczas jazdy wszystki jest ok.
Odgłos jest zawsze raz po odpaleniu silnika.
Szarpnięcia za bardzo nie odczuwam, tylko lekkie puknięcie pod gazem i delikatny zgrzyt tak jakby jakis tryb załapywał.
Najlepsze jest to, że na ciepłym silniku/oleju po ponownym uruchomieniu silnika również się to zdarza ....
[ Dodano: 2016-10-27, 12:51 ]
Odświeżam temat.
Nikt nie pomoże z problemem
Jeszcze raz - po odpaleniu auta i obrotach 1800 - 1900 (po przerzuceniu na 2) w skrzyni slychac puknięcie (raz lżej, raz wyrażnie odczuwalne).
Póżniej podczas jazdy wszystki jest ok.
Odgłos jest zawsze raz po odpaleniu silnika.
Co ma być normalne? Pukanie z pompy ABS, no bez przesady. To nie czasy jednokanałowych układów ABS, że coś ma pukać.
Zdecydowanie coś się dzieje w skrzyni. Powodem może być uszkodzony konwerter ale ja raczej stawiam na koszyk forwardera, powoli się kończy stąd te uderzenia.
Zdecydowanie coś się dzieje w skrzyni. Powodem może być uszkodzony konwerter ale ja raczej stawiam na koszyk forwardera, powoli się kończy stąd te uderzenia.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Też bym skłaniał się ku tej teorii, zresztą osoba zakładająca nie pisała nic o żadnych uderzeniach. W automatach jest dodatkowa pompka podciśnienia która mniej więcej tak działa jak opisał Lewdorek, uruchamia się zwłaszcza na wolnych obrotach i wciśniętym hamulcu, w trakcie jazdy też potrafi - ciężko ją usłyszeć ale jeżeli ktoś jest dostatecznie wrażliwy to da radę :DLewdorek pisze:Nie mylisz tego z testem pompy hamulcowej/ABS? w niektórych autach tak jest , choć oczywiście gdy tego nie usłyszę to nie wiem czy mówimy o tym samym dźwięku...Miałem rózne audi , używane i nową a5 z salonu i w każdym był słyszalny taki dźwięk , jest to test pompy hamulcowej/ABS ... i tak ma być
bloku pisze:Co ma być normalne? Pukanie z pompy ABS, no bez przesady. To nie czasy jednokanałowych układów ABS, że coś ma pukać.
Zdecydowanie coś się dzieje w skrzyni. Powodem może być uszkodzony konwerter ale ja raczej stawiam na koszyk forwardera, powoli się kończy stąd te uderzenia.
Nikt tu nie pisał o pukaniu, tylko o jednorazowym dźwięku przy ruszaniu po odpaleniu auta i nazywa się to test pompy abs ... zapytaj wujka google "test pompy abs" to zakumasz o czym piszę ... oczywiście nie twierdzę że tak jest w tym przypadku bo nie mam szklanej kuli i na odległość nie wywróże... po prostu twierdzę że może to być jedna z ewentualności.
Nie potrzebuję googla. W zadnym z C5 nie miałem pukań, stukań czy innych nadzwyczajnych dźwięków.
ABS owszem był testowany ale jest to praktycznie niewyczuwalne - trzeba by otworzyć maskę i nasłuchiwać aby usłyszeć jak pompa otwiera sekcje. Tylko to się dzieje. Sekcje się otwierają aby pozbyć się ewentualnego powietrza.
Najlepiej nagrać i podesłać...bo coś czuję, że to nie o to chodzi
ABS owszem był testowany ale jest to praktycznie niewyczuwalne - trzeba by otworzyć maskę i nasłuchiwać aby usłyszeć jak pompa otwiera sekcje. Tylko to się dzieje. Sekcje się otwierają aby pozbyć się ewentualnego powietrza.
Najlepiej nagrać i podesłać...bo coś czuję, że to nie o to chodzi
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ