Tu mnie maszBilskirnir pisze:Nie mnie jednak,zastanawia mnie po co umieścili rozmiar obreczy przy konkretnych zaciskach.Jak widzisz np dla obręczy 16 calowej,są trzy opcje kodowania (rozumiem,inne zaciski).Być może,nowsze sterowniki Bosch 5.7 mają zaimplementowanych więcej opcji (zestawień) do kodowania co robi je bardziej uniwersalnymi.Ale minusem może być czułość na zmiany w zestawieniu kół (wielkości obręczy)...
[C5 2.5TDI V6 163KM] problem z ESP
- kot919
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
-
piterm
Dzięki koledzy za pomoc. Będę musiał to sprawdzić w najbliższym czasie. Co do zmiany kół to na 16" występują te objawy ale to jak naprawdę szybko wejdę w zakręt a nie jak w 17" które na łuku włączają esp. Fajnie by było jak by się wypowiedział ktoś z dużym kołem czy coś zmieniał w kodowaniu przy zmianie obręczy.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Jak już wspomniałem, ja mam swój samochód na 17tkach i jest OK. ESP jest dość skomplikowanym systemem i poważnie zacząłbym od przyjrzenia się ewentualnym błędom zczytanym przez interfejs diagnostyczny. Ponadto jeżeli będziesz miał już podłączony samochodzik sprawdź jakie odczyty daje czujnik skrętu (czy są poprawne w całym zakresie pracy - tzn czy jest jakby 'liniowość'), możesz również zrobić adaptację czujnika skrętu - na pewno nie zaszkodzipiterm pisze:Dzięki koledzy za pomoc. Będę musiał to sprawdzić w najbliższym czasie. Co do zmiany kół to na 16" występują te objawy ale to jak naprawdę szybko wejdę w zakręt a nie jak w 17" które na łuku włączają esp. Fajnie by było jak by się wypowiedział ktoś z dużym kołem czy coś zmieniał w kodowaniu przy zmianie obręczy.
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
piterm, jak szybko gonisz w zakręcie z pedałem w podłodze i w pewnych momentach załącza ci się ESP (bez ABS) to wszystko OK,po to to jest.Przekroczyłeś barierę bezpiecznej jazdy wtedy ESP przydusza silnik i dochamowuje koła tak aby samochód pozostał na swoim torze tak długo jak to możliwe.To wcale nie jest trudne do osiągnięcia,sam testowałem u siebie (ja mam Quattro) na suchym asfalcie (czystym) i odniosłem wrażenie że autko mogłoby szybciej i lepiej,ale ESP bierze góre.Tak na marginesie-to samo próbowałem zrobić z Mondeo 2004r myślałem że się osram z przerażenia,jaka przepaść w trakcji jest między tymi samochodami,Mondeo wypadło fatalnie.Tak wiec może wszystko jest OK tylko te większe koła ci tam w module mieszają.
Logi wskazane,o ile są jakies.Obadanie czujnika skrętu też wskazane,tak jak pisze kot919.Pozdro
Logi wskazane,o ile są jakies.Obadanie czujnika skrętu też wskazane,tak jak pisze kot919.Pozdro
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir
Bilskirnir








